harzza1 08.04.2006 14:06:36 | |
---|
jos tupliksella ei oikeasti tee yhtään mitään, niin tokihan sinkku on huomattavasti halvempi vaihtoehto. se pitää vain itse miettiä onko tuota tarvetta vai ei. Rummut löytyy, symbaaleja alkaa jo olla pari :d |
Master 08.04.2006 16:22:26 (muokattu 08.04.2006 16:23:22) | |
---|
Singlellä vaan! Itse oon aika monta kertaa harkinnut tuplapedaalin ostamista.Mutta nyt en oo kyllä hankkimassa tuplapedaalia..(Ehkä sitten joskus hommaan tuplapedaalin jos innostun soittaan sellaisella) Tuplajutut vetää kyllä singlelläkin.Mutta jos haluaa soittaa tuplapedaalilla niin ihan sama. |
dictatorsh*t 08.04.2006 16:23:48 | |
---|
Yhä vähemmän tulee tuplia käytettyä. En silti varmaankaan myy pois. Ostan jossain vaiheessa ihan sinkkupedaalin vaan kaveriksi, saapa sitten vaihdella maun mukaan. |
Bobana 08.04.2006 16:57:47 | |
---|
Mausteena tuplat ovat mitä mainioimmat mutta olen kyllä sitä mieltä että jos biisissä tarvii tukutukua niin silloin on liian löysä riffi. Alunperinhän tuplia varmaankin on alettu käyttämään "voimakeinona" että saadaan ytyä biisiin. Mitä topiikin kysymykseen tullee niin itse kaikesta huolimatta pidän tupla bassoa tärkeänä mausteena jos en nyt siitä tasaisesta rynkytyksestä niin välittäisikään. Tosijuttu oli myös se että minulla oli jumalattomat basarihärpäke-systeemit mielessä mutta kitaristi ampui ne alas ja hyvä niin. Vasta jälkikäteen ymmärsin yskän. Yksinkertainen on kaunista vaikka itse sanonkin: www.fiercemetal.org ja sieltä Stoned to Death. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Shitmanek 08.04.2006 17:07:15 | |
---|
Mausteena tuplat ovat mitä mainioimmat mutta olen kyllä sitä mieltä että jos biisissä tarvii tukutukua niin silloin on liian löysä riffi. Esimerkiksi Raining Blood? ;) "I have come into possession of a certain ancient book, a collection of arcane scrawlings reputed to have been derived from an even earlier transcription... The Chthonic Chronicles! Six score and ten oblations to some malign entity of colossal evil!" |
Bacchus 08.04.2006 21:13:59 (muokattu 08.04.2006 21:14:10) | |
---|
Mausteena tuplat ovat mitä mainioimmat mutta olen kyllä sitä mieltä että jos biisissä tarvii tukutukua niin silloin on liian löysä riffi... Täytyy kommentoida, että tasainen tuplatykytys toimii välillä erittäin hienosti. Eikä komppi heijastele ollenkaan huonoa riffiä... Komppi biisiä myöten. Tärkeintä kuitenkin on dynamiikka, juuri tasainen ja tasapainoinen komppi. |
Kosminen 09.04.2006 01:03:59 | |
---|
Kyllä kun aloittajan kysymyksen luki, tuli mieleen että et ehkä välttämättä tarvi. Ihan oikeasti. Nopeita juttuja tekee yhdelläkin pedaalilla, jos ei ole tarkoitus mitään tykytykyjyystöä vääntää. Se menee usein vaan urheilun puolelle. |
Bumbarr 09.04.2006 01:44:53 | |
---|
Funkin soitto tuplapedaalin kanssa kuulostaa pyhäinhäväistykseltä... Voi olla että olen aivan väärässä, mutta muistelisin nähneeni John Blackwellin soittamassa tuplilla. Kuitenkin ainakin mun mielestä ihan funkkirumpali. Mutta itse asiaan. Kyllä mäkin olen sitä mieltä, että tuplia voi käyttää, jos käyttää tyylikkäästi. Tukutukut sun muut helikopterit pois, mutta filleihin, komppeihin ja piisien lopetuksiin ne sopii loistavasti. Hyvä esimerkki tyylikkäästä tuplasoitosta on mielestäni Twist Twist, jopa tukutukua on käytetty tyylikkäästi. Kilpikonnat rockkaa! |
Deino 09.04.2006 14:01:14 | |
---|
Ei niin välttämättömät. Itse käytän vaan mausteina (kun nopeaa tukutukua en osaa;). Kannattaa kuitenkin aina ensin harjoitella sinkku kuntoon. Deino vaan |
Youni 09.04.2006 14:17:22 | |
---|
Itse hankin Eliminaattorit tilanteessa, jossa olin uuden sinkun tarpeessa. sitä ennen hankin New Sound-settini lisäksi Millen tuplat. Huonothan ne olivat, mutta ainakin huomasin, että niiden käyttö on vaikeaa ja harjoittelun takana. Tosiaan, sinkku piti hommata, niin halvemmaksihan se tulee tuplat ostaa saman tien kuin sitten jälkikäteen. Paljon soittelin tuplilla, kun opin hieman tekniikkaa. Nyt olen huomannut sinkkupedaalitaidon ruostuneen ja aloin sitä treenaamaan. Nyt on heeltoe työn alla. Tuplia käytän vain hevissä, joskaan nykyinen bändi ei sitä soita. Himassa välillä treenailen. Mielestäni jos et soita heviä ei tuplista ole niin isoa hyötyä. Esim. juuri funkissa haikka on isommassa asemassa kuin basari. Tylsän kuuloistahan se on, jos jokainen haikanisku on lähes samanlainen, vain eri volyymillä. Funkin basariburstitkin voi hoitaa sinkulla heeltoe-tekniikalla. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
Phiiter 11.04.2006 19:05:10 (muokattu 11.04.2006 19:08:32) | |
---|
Ei niin välttämättömät. Itse käytän vaan mausteina (kun nopeaa tukutukua en osaa;). Kannattaa kuitenkin aina ensin harjoitella sinkku kuntoon. Oon erimieltä. Itekkään en osaa mitään 180 bpm nopeaa tukutukua, mut se johtuu nimenomaan siitä että vasen jalka on senverran huonompi ku oikee.. Luulisin et osais vaikka mitä ku ois samantien ruennu reenaa tiukasti molempia jalkoja yhtä arvokkaina.. Ja eikös ne kovimmat jätkät osaa sen heel-toen molemmilla jaloilla.. |
J. Cool 11.04.2006 19:13:12 | |
---|
Mulla on aina ollut sellainen ajatus, että "opettele ne triplaiskut ja riittävä nopeus hyvin sinkulla eikä siinä sitten mitään tuplia edes tarvi". Mutta onkohan se näin? ei ole. Periaatteessa kiinnostaa, mutta toisaalta en tiedä olisiko niillä mitään todellista lisäarvoa mun soitteluuni. riippuu täysin siitä millasta musaa haluaa soittaa. Esim. poppikamassa tuplapedaalit on täysin hyödyttömät, ei mitään järkeä edes roudata keikkapaikalle. Mättöhevissä on kyllä paikallaan. ei tuplatripla-räpellyksillä korvaa vakaata tukutukua, jos sellasta tarvitaan. Jos kiinnostaa oppia soittamaan myös raskaammanpuoleista tai fuusiomusaa, niin silloin varmaan kannattaa hankkia. Eihän tuplia ole pakko soittaa vaikka sellaiset omistaiskin. Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi. |
piude 11.04.2006 20:08:07 | |
---|
Täytyy kommentoida, että tasainen tuplatykytys toimii välillä erittäin hienosti. Eikä komppi heijastele ollenkaan huonoa riffiä... Komppi biisiä myöten. Tärkeintä kuitenkin on dynamiikka, juuri tasainen ja tasapainoinen komppi. totta turiset. tukutuku-komppi toimii tehokeinona ja hyvällä maulla käytettynä mainiosti, mutta tuppaa olemaan aivan liian ylikäytetty. sama juttu tietysti esim. beat-kompin suhteen. ite en mitenkään viehäty tuplilla soittamisesta, mielummin lähden kehittelemään lisäjytkettä vaikka mielenkiintoisten rytmien ja dynamiikkavaihtelun kautta. oon mahdollisesti ostamassa settiä johon kuuluu kaksi basaria, mutta meinasin saman tien hankkiutua toisesta eroon. |
Bacchus 11.04.2006 20:13:25 | |
---|
Joo, kiitos näkemyksistänne. Taidanpa hankkia sen sinkku 9410:n. Itsellä oli vähän aikaa nuo saman mallin tuplaversiot, ja täytyy sanoa, että vaikka tuplilla tuntuma oli erittäin heiveröinen eikä siihen saanut oikein mitään tatsia, niin sinkkupedaalina toimi jostain syystä erittäin hyvin. Tuplilla tuntuman sai sitten mukavan jämäkäksi DW:n köykäisemmillä nuijilla. |
mishrak 11.04.2006 21:01:09 | |
---|
Moni täällä sanoi että tuplia on mukava käyttää filleissä ja muissa pienissä jutuissa. Mielestäni tämä on juuri päin vastoin, filleissä pärjää aika pitkälle sinkulla, (myös esim. portnoy fillit.) Tuplapedaleilla vedetään sitten sitä tukutukua biisin viimeisessä kertsissä. Itse omistan tuplapedalit mutta viime aikoina olen soittanu enemmän vain yhdellä koska silläkin pärjää hyvin. |