Aihe: Minkä tasoiset mielestänne ovat Pearlin Forum rummut?
1 2 3
kaksi
30.03.2006 22:52:42
Kävin kattomassa tuolta torilta sitä Premieriä. En oo ikinä soitellu Premiereitä niin onks ne hyvä laatusia? Tiiättekö yhtää paljon ovh. ois uutena?
ÄM
30.03.2006 22:54:21

ok. Mitä huonoja puolia Forum setissä on?

Nyt sori, mun pitää vähän vetää takas, kun sekotin nyt ton Forumin siihen Target-sarjaan, joka on se ihan starter-sarja.

Mutta kyllä tossa Forumissakin on toi hardware aika tikkua. Ja soundi ei liene ihanimpia.

Käy nyt ihmeessä testaamassa jotain vähän laadukkaampaakin sarjaa ja totea mahdollinen ero esim just soundissa. Siitä varmaan saa sen käsityksen, miks mm. kannattaa metsästellä käytettyjä laadukkaampia satseja.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Bacchus
30.03.2006 22:54:30
ok. Kävin tänään kattomassa sitä Forum-settiä niin ainakin alku vaikutlema oli hyvä, ja kun vielä pellit vaihtaisin niin ihan hyvältä setti vaikutti. Mukana tulisi myös tuoli.

Paljonko siitä Forum-satsista pyydetään?
kaksi
30.03.2006 23:00:33
Se setti ois 695e eli siihen tulee mukaan lattia kolme tomia, hyvän kuulonen virveli, haitsu, sitte crash/ride symbaali ja telineet ja tuoli. Ja saan sieltä musamaailmasta viidelläkympillä ihan mitkä tahansa pellit käytettynä, ja siihen pearlin 1 teline lisää nii se ois joku 800e.
Jaska
30.03.2006 23:11:35
No nuo torin Cabriat ainakin on varmasti kannattavammat.
kaksi
30.03.2006 23:17:13
ok, pitää kattoa niitä. Lähetin sähköpostia sille myyjälle ja vois huomen vaikka soittaa sitte nii vois sopii et jos vaik menis kokeilee niitä.
Arpakuutio
31.03.2006 08:17:26

joravuo
31.03.2006 09:38:12

Minä sain omasta forum-setistä ennenkuulemattoman hyvät soundit virittämällä ne oikeesti tarkasti uusilla kalvoilla. Ne symbaalit on sitte vähä mitä on mut kyllä ne ihan soi. Hw on ihan kohtuullisen tukevaa, mutta kierteet korkkaa helposti. Se penkki on kuraa.
Piracy.It's a crime
kaksi
31.03.2006 14:25:24
ok. Mutta jos vertaa siihen Pearl Target settiin niin sen penkki ihan turha verrattuna siihe forumin.
kaksi
31.03.2006 14:26:35
Kun en ole paljoa soittanu forumilla vain kokeillut, niin kannattaako kalvot vaihtaa uusiin vai voiko niillä vaikio kalvoilla soittaa?
Muovinen
31.03.2006 14:47:54

Kun en ole paljoa soittanu forumilla vain kokeillut, niin kannattaako kalvot vaihtaa uusiin vai voiko niillä vaikio kalvoilla soittaa?

Kyllä niillä voi soittaa mutta aika äkkiä ne joutaa vaihtoon. Aika harvassa setissä on asialliset kalvot tehdasasennettuna. Sinuna katsastaisin todellakin nuo Premierit ja unohtaisin nuo Forumit, joista tulee pidemmän päälle vain paha mieli. Nuo Paisteen pellit on jo riittävä syy noiden ostoon Forumien edeltä. Jos ei Premmut nappaa niin kyllä sinne torille ennemmin tai myöhemmin jotain kivaa tipahtaa. Ei ole kiire valmiissa maailmassa.
musiikkiani mikserissä -->Muovinen Sweet Lullaby Radio SÄTEILY
fish-eye
31.03.2006 15:30:52
sori nyt mut älä nyt ihmees osta niitä forumeita! ihan pjaskat ne on.. ainaki mitä mä oon soitellu.. ostat ne cabriat ne on ihan jees! ja niis tulee noin 500 euron eest peltejäkin! ne 2002:set on todella hyviä peltejä!

Pyydän älä osta niitä forumeita!
it´s so sad but true..
hollmi-5
31.03.2006 15:31:38
Aika harvassa halpissetissä on asialliset kalvot tehdasasennettuna
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
kaksi
31.03.2006 16:31:42
ok, voisin kattoo sitä cabriaa, vois vaikka soittaa tänää.
gulfstream650
02.04.2006 11:00:13 (muokattu 02.04.2006 11:00:34)

halpis

Tuo lisäys oli paikoillaan. On settejä, joiden tehdasasennuskalvoilla voi soitella pitkäänkin.
Svengaa kuin kauris.
Hulfok
02.04.2006 11:09:15 (muokattu 02.04.2006 11:09:28)
Tää jätkä ei taida meinata uskoo:)

Joo.. Osta vaan ne cabriat (vai mitkä ne oli).. Älä ihmeessä voorumia tahi targettia osta.
Youni
02.04.2006 14:23:14
Moni on kysellyt minulta Cabrioista, tässä nyt vähän + - juttua mitä olen heille antanut:

Minulla on siis tämä setti, mutta vain pykälää vanhempi malli: http://www.soitinlaine.fi/index.cfm ... t=tuotteet&pid=6338&mgid=4&sgid=285

Käytännössä setti on sama kuin uudempi, ainoa uudistus on ilmeisesti badge.

Basarin kokoon olen todella tyytyväinen, jämäkkä ääni löytyy vakiokalvoilla ilman demppausta. Vakio lyöntikalvo onkin jokninmoinen PS3 kopio, onnistunut kalvo. Soivempaa sointia en ole kokeillut, mutta uskon sen löytyvän kalvojenvaihdolla.

Tomeissa on hyvä sointi vakiokalvoillakin, vire vaan tuppaa laskemaan ajan mittaan, ehkä nopeammin kuin muissa pöntöissä. Tätä pidetään tosin Premierin ominaisuutena ja ei häiritse ainakaan minua. Usein keikkailevalle tämä voi kuitenkin olla ongelma.

Snare on setin heikoin lenkki, mutta ajaa kuitenkin asiansa. Kalvon vaihto tehdaskalvosta Remo Ambassador CS:ään paransi saundia huomattavasti. Snarea saa virittää, jotta siitä saa hyvän saundin, nykyisellä vireellä en tarvitse demppiä ollenkaan. Kokeilemalla löytää.

Hardwaressa ei ole valittamista. Symbaalitelineiden sisäänmenevä puomi on kätevä. Symbaalitelineiden mukana tulee myös päällimmäisen huovan päälle metallilevyt, jotka kannattaa heittää pois. Näin symbaalit pääsevät heilumaan vapaasti. Haikkatelineessä ei ole moitittavaa, yläpelti palautuu hyvin ja pysyy paikallaan. Basarinpedaali on peruspeli, kyllä sillä soittaa. Itse kuitenkin vaihdoin tupliin, joten en enää käytä sitä. Vanteet ovat prässätyt, aika ohuet.

Plussat ja miinukset:

+hyvä basari
+hyvät tomit
+tukeva hardware
+vakiokalvot verrattuna moniin muihin halvempiin setteihin
+ulkonäkö
+hinta-laatusuhde

-snaren soinnin saaminen mieluiseksi säätämisen takana
-tomien vireen laskeminen
-ohuet vanteet (makuasia)
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Legatus
02.04.2006 14:26:38
Minkä tasoiset mielestänne ovat Pearlin Forum rummut?

Ne on yhtä laadukkaat kuin tämän Forumin jutut...
Hekohekoheko ... Joo paska vitsi
Eiku...
joravuo
02.04.2006 18:02:22

onko kukaan tehnyt tutkimusta siitä, että miten nämä valtamerkkien halpissetit voisi laittaa järjestykseen? Huonoimmasta-"parempaan"
Piracy.It's a crime
kaksi
02.04.2006 18:03:29
entiiä-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)