Aihe: Pearl Masterworks
1 2 3
Sergio
30.03.2006 10:46:42
Pearleistä kun nyt puhutaan niin heitänpä tämmösen. Kokeilkaa hyvät ihmiset niitä Pearl Reference:ja. Tomit on jotain aivan mahtavaa (varsinkin lattiatomit), bassari on jumalainen ja hinta ei ole paha. Saisivat lisätä hieman värivalikoimia niihin, mutta loistokannut on kyseessä.
Buusteri
30.03.2006 10:49:46

Kumma juttu sinänsä, mutta näin on.

Totta :)

Mutta tosiaan omat MMX:ät soi kyllä loistavasti. Bassari on tykki ja ei kyllä tomeissakaan ole mitään valittamista. Kalvot tosin varmaankin vaihtuu tässä G2 coatedista G2 cleareihin.

Saattoivat olla nuo tomien syvyydet se sun kompastuskivi, moderndrummer88..? Noita saa ruuvailla hiukka eritavalla mitä matalempia pönttöjä.

Kyseessä siis 10x10 ja 12x10
tsääs
Buusteri
30.03.2006 10:51:34

Saisivat lisätä hieman värivalikoimia niihin, mutta loistokannut on kyseessä.

Tuo on muuten jännää kun hirveästi hypettivät koko sarjaa mutta en kyllä tämänhetkisillä värivalikoimilla ostaisi referencejä.
tsääs
LumPus
30.03.2006 10:53:54
Pearleistä kun nyt puhutaan niin heitänpä tämmösen. Kokeilkaa hyvät ihmiset niitä Pearl Reference:ja. Tomit on jotain aivan mahtavaa (varsinkin lattiatomit), bassari on jumalainen ja hinta ei ole paha. Saisivat lisätä hieman värivalikoimia niihin, mutta loistokannut on kyseessä.

itsekkin olen kaipaillut lisää värejä referenceen.. mieteskelin ja päädyin siihen että noissa värien pitää olla vähän peittävämpiä koska eri pöntöissä on eri puuta päälikerros, jolloin läpikuultavat värit eivät välttämättä näyttäisi kovin yhteneväisiltä setissä.
kyllähän kai niitä värejä lisää tulee, ja ne jotka olen luonnossa nähnyt, olivat todella hyvännäköisiä.
moderndrummer88
30.03.2006 11:18:38 (muokattu 30.03.2006 11:27:52)
Saattoivat olla nuo tomien syvyydet se sun kompastuskivi, moderndrummer88..? Noita saa ruuvailla hiukka eritavalla mitä matalempia pönttöjä.

Kyseessä siis 10x10 ja 12x10

jep näinhän se voi olla, minkäslaiset vireet sulla nyt on sitten noissa, tai kireydet yms? Saitko tomit soimaan yhtä pitkään kun noissa genistoissa? kun tosiaan en ite noista tomeista saanu muuta irti kuin *tumps* ei edes lattiatomista vaikka se kuitenkin oli ihan peruskoko minkälaista olen ennenkin paljon rassaillu, eikä kyllä saanu se toinenkaan rumpalimies mikä niitä kävi rassailemassa
powertreblebassvolume
hollmi-5
30.03.2006 11:44:01
Pearleistä kun nyt puhutaan niin heitänpä tämmösen. Kokeilkaa hyvät ihmiset niitä Pearl Reference:ja. Dafryn Battlekiertueella Porthenilla oli Referencet. Kaakkurinniemellä oli DW:t. Kyllä jäi Reference DW:n jalkoihin. Tosin Porthenilla oli Pinstripet ja 20-kerrosta virvelin rungossa. Ei auennut minulle niiden hyvyys. Hienon näköiset rummut ja vakuuttavat speksit ei sitten loppupelissä tee sen parempaa soundia.

Lavalla ero settien välillä oli vähäisempi, kuin PA:n läpi saliin ajettuna. DW:n bassari oli aivan mahtava. Pearlin sellainen medium: ihan ok ja itsekseen hyvä, mutta DW:n rinnalla vaisu. Näin kahdella paikkakunnalla (Savonlinna ja Helsinki) kuulosteltuna.

Olihan siellä Lakun Masterworksitkin Tavastialla sitten lisäksi. Ei sytyttänyt meikäläistä soundeiltansa. Minkäverran sitten saliäänen miksaajan osuutta oli tuolla, en tiedä.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Buusteri
30.03.2006 12:22:53

jep näinhän se voi olla, minkäslaiset vireet sulla nyt on sitten noissa, tai kireydet yms? Saitko tomit soimaan yhtä pitkään kun noissa genistoissa?

Etutomit on suhteellisen löysässä vireessä, mutta eivät kuitenkaan löysimmässä mahdollisessa. Sointi on pitkä ja herkku :) Lattiatomissa on matalin mahdollinen vire eli ihan ei vielä ryppyjä ole kalvossa. Soundaa jytylle mutta meinaapi vain aina löystyä vähitellen joku ruuvi siitä. Johtunee varmaankin tuosta erittäin matalasta vireestä.
tsääs
Buusteri
30.03.2006 12:24:06 (muokattu 30.03.2006 12:24:17)

tuplat
tsääs
Buusteri
30.03.2006 12:26:39 (muokattu 30.03.2006 12:27:00)

Hienon näköiset rummut ja vakuuttavat speksit ei sitten loppupelissä tee sen parempaa soundia.

Eikös noissa referenceissä pitänyt olla ne ihme rungot, jotka on suunniteltu joka rummulle erikseen niin että soundaa "parhaimmalta"?
tsääs
markkuliini
30.03.2006 12:49:37

Aivan sama että potkiko sitä hiljaa vai asenteella.

Hyi hyi... Eipäs yritetä manipuloida nuoria uskomaan ettei hiljaa voi soittaa asenteella... :)
www.vasamayhtye.com
Bobana
30.03.2006 13:33:55
Hyi hyi... Eipäs yritetä manipuloida nuoria uskomaan ettei hiljaa voi soittaa asenteella... :)

Päääh...

Hämmästyttävän monia variaatioita siitä sai irti kun vertaa omiin romuihin. Niistä ei saa muuta kuin sellasen *töks* irti vaikka sitä yrittäis potkia mombasaan koko lintakkeen... Siinä ei asenteet eikä jtzäässit auta...
Sex, choppers and rock´n roll!!!
markkuliini
30.03.2006 15:04:27

Päääh...

Hämmästyttävän monia variaatioita siitä sai irti kun vertaa omiin romuihin. Niistä ei saa muuta kuin sellasen *töks* irti vaikka sitä yrittäis potkia mombasaan koko lintakkeen... Siinä ei asenteet eikä jtzäässit auta...

Mutta nythän puhutaan taas eri asiasta. Eikös me puhuttu siitä hyvästä bassarista, eikä "sun romuista"?
Kunhan tartuin tuohon asenne juttuun. Monet pitänee pilkunviilauksena, mutta mulla tarttuu herkästi silmään tuollaiset pienetkin asennevam.. eikun siis asennoitumiset. :)

Hiljaa, mutta asenteella soittaminen on todella vaikeaa, muttei ollenkaan mahdotonta. Olen kuullut sitä ihan kaikissa genreissä. Ei tässä ole kyse mistään jazzin soitosta.
www.vasamayhtye.com
Rockster
30.03.2006 15:22:05
Hiljaa, mutta asenteella soittaminen on todella vaikeaa, muttei ollenkaan mahdotonta. Olen kuullut sitä ihan kaikissa genreissä. Ei tässä ole kyse mistään jazzin soitosta.

Makukysymyksiä kylläkin, mutta itse pidän siitä kun kannujen takana soitellaan aivan holtittomasti (esim. Igor Cavalera).

Ehkä vähän off-topic...
"Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!"
grind
30.03.2006 15:36:29
Makukysymyksiä kylläkin, mutta itse pidän siitä kun kannujen takana soitellaan aivan holtittomasti (esim. Igor Cavalera).

Offtopicia ainakin se, että Igor soittaisi holtittomasti. Lujaa se kyllä lyö!
Incarnate deathrash.
Bobana
30.03.2006 15:58:45
Mutta nythän puhutaan taas eri asiasta. Eikös me puhuttu siitä hyvästä bassarista, eikä "sun romuista"?
Kunhan tartuin tuohon asenne juttuun. Monet pitänee pilkunviilauksena, mutta mulla tarttuu herkästi silmään tuollaiset pienetkin asennevam.. eikun siis asennoitumiset. :)

No tämä nyt meni jo ajat sitten raiteilta tämä topiikki. Yht´äkkiä täällä joristaan jostain mämmämmäxistä vitt...

Ja kukapas se nyt alkoi asenteista voplaamaan...?
Yritin vaan kirjoittaa hieman värikkäämmin mutta ilmeisesti sitten en.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
Artisti247
30.03.2006 16:24:29
MMX:stä saa hyvät soundit kyllä ihan clear ambassadorilla tai evans g1 kalvoilla. basari ja tomit, kaikki toimii. ero on huomattava "entry"-sarjoihin.
harzza1
30.03.2006 16:33:26 (muokattu 30.03.2006 16:34:23)
MMX:stä saa hyvät soundit kyllä ihan clear ambassadorilla tai evans g1 kalvoilla. basari ja tomit, kaikki toimii. ero on huomattava "entry"-sarjoihin.

hassua. minä kun en juuri cleareita ole laittamassa enää ikinä (kuuluisia viimeisiä sanoja) coatedit toimii mielestäni huomattavasti _tykimmällä_ soundilla joka sopii mulle ainakin kuin nyrkki silmään.
Rummut löytyy, symbaaleja alkaa jo olla pari :d
Rockster
30.03.2006 16:43:34
Offtopicia ainakin se, että Igor soittaisi holtittomasti. Lujaa se kyllä lyö!

No ainakin tuolla Kultsan keikalla pari viikkoa sitten veteli kyllä todella holtittomasti. Tällä tarkoitan siis sitä, että soitti teknisesti hyvin, kovaa ja siinä oli sellaista apinamaista raivoa ja holtittomuutta.
"Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!"
markkuliini
30.03.2006 16:48:43

Ja kukapas se nyt alkoi asenteista voplaamaan...?
Yritin vaan kirjoittaa hieman värikkäämmin mutta ilmeisesti sitten en.

Juu, ei mitään värikkyyttä niihin kirjoituksiin siellä takarivissä!!! Pidetään ihan asialinja!
www.vasamayhtye.com
markkuliini
30.03.2006 16:49:28

Ehkä vähän off-topic...

Niin minäkin! Mutta tykkään monesta muustakin volumesta.
www.vasamayhtye.com
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)