Aihe: Halukkaita maksumiehiksi?
1 2
rm_wispila
23.03.2006 10:49:57
Kysymys kuuluu: Haluammeko me oikeasti maksaa rumputähtien työkalut vai valitsisitteko settinne mieluummin omien mieltymystenne ja soundikorvanne perusteella?

Eipä sitten muuta kuin Kumuja tilaamaan... ei tarvitse maksaa kaiken maailman karvapäägallerian ilmaiskannuja.

Toisaalta, onhan näillä pikkutuottajien merkeillä se oma markkinointijuttunsa. Periaatteena yksilöllinen, räätälöity eikä julkaista näitä "kuolauskuvastoja". Tästäkin käsityöstä ( ja imagosta) kyllä sitten saa maksaa, eipä se ainakaan halvemmaksi rahapussille tule kuin massamerkin hankinta (vaikka niitä ilmaissettejäkin on jaeltu)

Itselle kaikki rumputavara on tulut enemmän ja vähemmän sattumalta. Hankinnan jälkeen olen sitten ruvennut bongailemaan staroja...

Tuo tietyn esikuvan mallista rumpumerkin valinta kyllä pääsääntöisesti on näitä teini-ikään kuuluvia juttuja.
Silloinkin maksumiehinä ovat useimmiten vanhemmat ;)
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Stereophile
23.03.2006 11:50:19

Mun mielestä rumpuvalintaan pätee Pisnesmies Tonyn ( vaimikäseoli ) määritelmät rakastelemisesta kauniin naisen kanssa. Jos ulkonäkö on sellainen, että se herättää kiiman, niin tottakai sitä haluaa testata. Jos soundi miellyttää, niin pitää tarkistaa, kuinka paljon tarvitaan timantteja ja minkkiturkkeja. Jos hinta on sopiva, niin ei muuta kuin nauttimaan. Missä tämä kiimankohde on syntynyt on lähinnä sivuseikka. Oikein hyviä, kauniita ja notkeita syntyy kaukoidässäkin. Amerikkaa ei ollut edes olemassa, kun kaukoidässä tehtiin laadukkaita käsitöitä.

Ddrum sai juuri plussan.

Aika pitkälti tällä perusteella minäkin rumpuni valitsin. Taisi nämä Genistat olla melkein ensimmäisiä huippukannuja millä edes pääsin soittamaan. Ulkonäkö kolahti eniten, ja aikani täällä roikkumalla tulin siihen tulokseen että noiden on pakko olla hyvät -> pakko saada... En kyllä ole pettynyt.

Mulla on muuten melkein aina ollu semmoinen meininki, että niitä ei osteta mitä on kaikilla. Esim rummuista Tama ja Pearl on ollu aina semmoisia merkkejä mitä tuskin tulen itselle ostamaan. Vähän sillä varjolla ostin ne entiset mapexitkin, vaikutti asiallisilta pöntöiltä ja ei ollu joka jampalla. Sattu vielä sopiva setti sopivaan hintaan kohdalle niin silloin mentiin.
Kyllä nyt kelpaa...
Bacchus
23.03.2006 12:14:02
Mun mielestä rumpuvalintaan pätee Pisnesmies Tonyn ( vaimikäseoli ) määritelmät rakastelemisesta kauniin naisen kanssa. Jos ulkonäkö on sellainen, että se herättää kiiman, niin tottakai sitä haluaa testata. Jos soundi miellyttää, niin pitää tarkistaa, kuinka paljon tarvitaan timantteja ja minkkiturkkeja. Jos hinta on sopiva, niin ei muuta kuin nauttimaan. Missä tämä kiimankohde on syntynyt on lähinnä sivuseikka. Oikein hyviä, kauniita ja notkeita syntyy kaukoidässäkin. Amerikkaa ei ollut edes olemassa, kun kaukoidässä tehtiin laadukkaita käsitöitä.

Hoho, hyvä ja osuva vertaus, plussaa ddrumille.

Mä en näe isojen valmistajien sponssisopimuksia mitenkään epäilyttänävä hommana. Halpaa tuollainen mainostaminen vielä on.
vapauskauppias
23.03.2006 13:20:09
Mulla on muuten melkein aina ollu semmoinen meininki, että niitä ei osteta mitä on kaikilla. Esim rummuista Tama ja Pearl on ollu aina semmoisia merkkejä mitä tuskin tulen itselle ostamaan.

Tätä asennetta en ymmärrä. Pakko olla erilainen kuin muut. Itse ainakin valitsen kaiken sen perusteella, mistä minä pidän - en sen perusteella, mitä muilla ei ole.
Stereophile
23.03.2006 13:28:24

Tätä asennetta en ymmärrä. Pakko olla erilainen kuin muut. Itse ainakin valitsen kaiken sen perusteella, mistä minä pidän - en sen perusteella, mitä muilla ei ole.

Ajattele asia paremminkin niin, että haluan kokeilla muitakin vaihtoehtoja kuin niitä kaikkein suosituimpia. Toki jos esimerkiksi jotkut Tamat olisi ylivertaisesti parhaat hintaansa nähden niin sitten semmoiset pitäisi olla mullakin. Mutta kun ei ole, kokeilen mieluiten muita merkkejä ensin. Sitäpaitsi, kyllähän Premierejäkin on aika paljonkin liikkeellä. Myös Genistoja...
Kyllä nyt kelpaa...
vapauskauppias
23.03.2006 13:33:54
Ajattele asia paremminkin niin, että haluan kokeilla muitakin vaihtoehtoja kuin niitä kaikkein suosituimpia.

No niin. Sieltä se tulikin, minkä halusinkin kuulla. Tämä on mielestäni vain avoimuutta joka merkille - ei sitä - että on pakko olla erilainen.
isoaarne
23.03.2006 13:41:42
Katsos sitten voi olla ainakin ylpeä omasta uniikkisetistä ja tuntea ylivertaisuutta muiden tusina-settejä kohtaan ja puolustella setin paremmuutta sen harvinaisuudella. ;)

Anteeksi.

ps. ständi on palvellut loistavasti. :)

kaks hymiötä samassa viestissä, mitä hellv...
"Expect the unexpected"
Rumba-Ali
23.03.2006 14:22:36

Eipä sitten muuta kuin Kumuja tilaamaan... ei tarvitse maksaa kaiken maailman karvapäägallerian ilmaiskannuja.

Toisaalta, onhan näillä pikkutuottajien merkeillä se oma markkinointijuttunsa. Periaatteena yksilöllinen, räätälöity eikä julkaista näitä "kuolauskuvastoja". Tästäkin käsityöstä ( ja imagosta) kyllä sitten saa maksaa, eipä se ainakaan halvemmaksi rahapussille tule kuin massamerkin hankinta (vaikka niitä ilmaissettejäkin on jaeltu)

Tätä minä vähän tällä threadilla hain. Kumullahan näyttäisi olevan varsin komea referenssilista, mutta nämäkö ovat sitten hankkineet settinsä ihan rahalla?
Japanische Schulmädchen kleben Steiken auf ihre Köpfer und Komodo ißt die. "Jazzihan on sitä kun soitetaan silmät kiinni väärin ja poltetaan pikkusikareita punaset kumpparit jalassa." -Vasara
vapauskauppias
23.03.2006 15:24:44 (muokattu 23.03.2006 17:32:47)
Kysymys kuuluu: Haluammeko me oikeasti maksaa rumputähtien työkalut vai valitsisitteko settinne mieluummin omien mieltymystenne ja soundikorvanne perusteella?

Eikä kuulu.

Haluatko itse tukea lapsityövoimaa - pienten ihmisten riistoa? Haluatko toisaalta tukea kenenkään ihmisen törkeää taloudellista hyväksikäyttöä? Haluatko tukea epäinhimillisiä johtajia, joille työntekijät, ihmiset - sinäkin - ovat vain pelkkiä epämiellyttäviä lukuja? Haluatko työntää heille lisää rahaa, jotta he voisivat ostaa enemmän kuluttavia autoja, jotka saastuttavat maailmamme pilalle? Vai haluatko kenties, että he hävittävät luontomme? Näköjään haluat, kun ostat vaatteita, ruokaa, rumpuja, talouspaperia, savukkeita, alkoholia tai yleensäkään yhtään mitään.

Nyt asiat tärkeysjärjestykseen ja logiikka käyttöön. Isojen yhtiöiden budjetissa ei taida se muutama tuhat euroa suurta paljoa vaikuttaa. Rumpujen hinta on ehkä sen 2 euroa kalliimpi noiden sponsorisopimusten takia, jos sitäkään. Nuo sponsorisopimukset kun taitaa maksaa itsensä aika hyvin takaisin.

E: Vastasin muuten aiheeseen taas vaihteeksi.
E2: Jäi vastaus näköjään hieman vajaaksi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)