Aihe: Lihaskunto ja rummutus
1 2 3
Bobana
21.03.2006 12:29:33
kuntoa on rokkarin todellakin syytä treenata, että jaksaa vetää pitkänkin baarikeikan kovissa kaasuissa! suosittelen siis esim. pirtun tai kotarin säännöllistä suurkulutusta, ja ainakin paria iltasnapsia päivittäin.

eli joo, meikäläisen mielestä lihaskunnolla ei ole hirveän suurta merkitystä.

Ja tuloksena on sitten Andy McCoy-tyyppinen muumio joka soittaa sinnepäin...
Sex, choppers and rock´n roll!!!
nikkenakkertton
21.03.2006 14:20:17
mä oon nyt viimisen kolmisen viikkoo vetän aika teho soittoreenii ja nyt on molemmista jaloista "säärilihakset" (mitkälie) ihan "puuduksissa"... ei oo pystyny johonki viikoo soittaa kunolla ja sillai..aikasemminki tottakai on menny hapoille noi kyseiset lihakset mut nyt ne on ihan skaibena..ei tuntuis aineska et ois kuityeska tulehtunu mut jonkin näköstä venyttelyy ne kaipais mut en vaa tiedän mitään venytystä joka kyseisii lihaksii venyttäis..kertokaapa jotain hyviä jos tiedätte..tai mikä auttais..
ei käy
Shitmanek
21.03.2006 14:50:33
mä oon nyt viimisen kolmisen viikkoo vetän aika teho soittoreenii ja nyt on molemmista jaloista "säärilihakset" (mitkälie) ihan "puuduksissa"... ei oo pystyny johonki viikoo soittaa kunolla ja sillai..aikasemminki tottakai on menny hapoille noi kyseiset lihakset mut nyt ne on ihan skaibena..ei tuntuis aineska et ois kuityeska tulehtunu mut jonkin näköstä venyttelyy ne kaipais mut en vaa tiedän mitään venytystä joka kyseisii lihaksii venyttäis..kertokaapa jotain hyviä jos tiedätte..tai mikä auttais..

Se lepo jota ei kyllä näemmä voi liikaa korostaa.
"I have come into possession of a certain ancient book, a collection of arcane scrawlings reputed to have been derived from an even earlier transcription... The Chthonic Chronicles! Six score and ten oblations to some malign entity of colossal evil!"
D Guerrero
21.03.2006 14:53:41
mulla on ihan hiton paska kunto, mut kyllä semmonen parikymmentä keikkaa peräpäivinä heittää pelkällä hyvällä tahdolla...eikä mitään jazz hipelöintiä vaan niihin kannuihin lyödään. tosin, yksi välilevyn paikaltaan lipsahtaminen josta muodostunut lievä pullistuma pään ketkutuksesta johtuen voitaneen laittaa välilillisesti huonon lihaskunnon piikkiin, mutta ehkä ei. eli summa summarum: toiset soittaa kunnolla ja toiset sitte ihan kunnolla!!!
Yksinäinen rumpali
21.03.2006 15:05:55
Venyttelyä tehokkaampi on hieronta.Hiero sitä itse tai mene hierojalle jos on rahaa...JA vielä tehokkaampaa on jos venyttelee hieronnan jälkeen johan alkaa paikat aueta.
Elämästä ei selvitä hengissä!
Valvetronic
21.03.2006 15:43:23
Erästä maineikasta rumpalia siteeraten (olikohan captain killdrums?)
www.cptkilldrums.com laitan tänne siis tämän:
"Lifting weights has really boosted up my playing".. Enkä usko että kyseessä on Winchester Adonis treeni tai body by auschwitz treeni vaan ihan puhdas yleiskunnon ylläpitotreeni.. Itselläni soittoon on suuresti vaikuttanut positiivisesti kevyt salitreeni. Ei kehonrakennus vaan kestävyyden ja yleiskunnon kohotustreeniä. Eli suomeksi pitkiä sarjoja pienillä painoilla. Hölkkääminen ja punnertaminen ja leuanveto, aamuin illoin venyttely ja leuanveto ovat myös hyväksi havaittuja. Suosittelen.
Youni
21.03.2006 15:47:16
Mulla on myös paska kunto, päässyt laskemaan. Ajattelin aluksi ihan vaan alkaa lenkkeilemään ja kesällä sitten pyöräilemään. On vaan jotenkin nyt koulun aikaan motivaatio tällaiseen toimintaan alhaalla. Neljän ja viiden välillä kun tulee kotiin ja aamulla soi kello 6.15 niin si kunnonkohotus innosta. Menee CS:n puolelle.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Valvetronic
21.03.2006 15:51:33
No ehkäpä se muuttuu sitten kun kesä sieltä pilkahtaa... :)
juoni
21.03.2006 15:52:08
Riippuu jos soittaa jotain Immortal tyylistä brutaalia vatkausta niin ei kyllä ylimääräisestä lihasmassasta ole haittaakaan. Jazzissa taas tekniikka on kovempi sana kuin voima.

Siinä brutaalissa vatkauksessa tekniikkaa vasta tarvitaankin. Koko-kroppa-täysillä-jännitettynä-tekniikka kun ei kuulosta rumpujensoitolta.

Rumpuja elämäni aikana yhteensä ehkä 2 tuntia soittaneena tiedän sanoa, että ne ketkä eivät osaa soittaa, soittavat aina täysillä ja suunnilleen kalvot paskaks tyylillä. Mutta jos pyytää soittamaan hiljempaa niin ei onnistu. Hiljaa soittaminen on taitolaji. Etenkin nopeasti ja hiljaa soittaminen.

Tuon viimeinen lause on kyllä enempi toisin päin. Nopeasti -siis tässähän kait tarkoitetaan blassea/grindiä- ja hiljaa on huomattavasti helpompaa, siitä yksinkertaisesta syystä että se vaatii vähemmän energiaa kuin nopeasti ja kovaa. Ja nyrkkisääntönähän tuollaista aggressiomusiikkia vedetään niin kovaa -mutta kuitenkin rennosti- kuin jaksaa.
Lahjattomat Treenaa
Glenfiddich
21.03.2006 16:34:22
Mulla on paljon kokemusta tästä ihan tavallisten ihmisten kommenteista tyyliin: "eikö saatakki olla nii että ikänsä punttia vetäneet on jo valmiiksi hiton nopeita ja kestäviä rumpaleita.." ÖÖÖööö.....EI. Varsinkin nimeomaan tohon bläkkiksen soittoon se yhdistetään. Sitte ku oon näyttäny esim. Roddyn videoita nii hups..eihän se mikää lihaskimppu ookkaan. Ohan niillä isoilla miehillä sitä voimaa..Niin. Voimaa puristaa hirveellä voimalla sitä kapulaa ja pian ollaan taas hapoilla.

Mutta kuten sanottu kyllä siitä kunnosta hyvä on pitää kiinni, ite pelaan säännöllisesti futista ja käyn salilla. Oon myös huomannut että mun kohdalla uinnin jälkeen on tosi rentoa soittaa. Ja niin, sitä venyttelyä ei tosiaankaan voi liikaa korostaa.
"En tiiä enkä halua oppia!"
piude
21.03.2006 16:44:35

Ja tuloksena on sitten Andy McCoy-tyyppinen muumio joka soittaa sinnepäin...

niinpä! juuri tuollaisten kuntosalihömpötysten takia aitoja rokkareita tulee niin vähän.. :)
Youni
21.03.2006 17:09:11 (muokattu 21.03.2006 17:09:40)
Tuon viimeinen lause on kyllä enempi toisin päin. Nopeasti -siis tässähän kait tarkoitetaan blassea/grindiä- ja hiljaa on huomattavasti helpompaa, siitä yksinkertaisesta syystä että se vaatii vähemmän energiaa kuin nopeasti ja kovaa. Ja nyrkkisääntönähän tuollaista aggressiomusiikkia vedetään niin kovaa -mutta kuitenkin rennosti- kuin jaksaa.

Kyllä grindiä on helppo vetää hiljempaa kuin kovempaa, tässä kait tarkoitettiin esim. nopeita fillejä. Itse en pysty kaikkea osaamistani näyttämään, jos täytyy kovin hiljaa soitaa, vaikka se puhallinorkesteri onkin opettanut. Toisaalta ei siellä mitään nopeita juttuja tarvitsekaan soittaa, soundi ja time tärkeämpiä.

No ehkäpä se muuttuu sitten kun kesä sieltä pilkahtaa... :)

Toivottavasti.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Da Make
21.03.2006 19:08:21
Kysyn tässä kaverin puolesta:
Mikä neuvoksi kun kapulaote puutuu ja se aiheuttaa herkästi kapulan lipeämisen? Puutuminenhan on usein merkki verenkierron vajaatoiminnasta puutuvalla auleella, auttaisivatko esimerkiksi rannehikinauhat? Kitaristina olen huomannut niiden parantavan käsien verenkiertoa. Kyseinen rumpali on soitellut useita vuosia ja kyseessä ei ole rystyset valkoisena keppien puristamisesta johtuva puutuminen, vaan löyhän otteen puutuminen soiton kestäessä.
Katso omat plussasi täältä! :::: Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki
Youni
21.03.2006 19:16:02
Puutuminenhan on usein merkki verenkierron vajaatoiminnasta puutuvalla auleella, auttaisivatko esimerkiksi rannehikinauhat? Kitaristina olen huomannut niiden parantavan käsien verenkiertoa.

Eivät hikinauhat verenkiertoa paranna, ainakaan minun logiikalla. Jos jotain tekevät, niin ennemminkin tukkivat ranteen pintaverisuonia.
Foe mounier
21.03.2006 20:33:48
Niskalihaksia kannataa treenata, että voi heiluttaa hevilettii!

joo se onki tärkeetä. meinaan vaa et ku noil slipknotin jäsenillä on JOKAISELLA menny niska paskaks :)
Legatus
21.03.2006 20:35:36
joo se onki tärkeetä. meinaan vaa et ku noil slipknotin jäsenillä on JOKAISELLA menny niska paskaks :)

Ne onkin alottelijoita. Behemothin äijistä voi ottaa mallia, ne onki treenannu varmaan sitä nulikasta asti.
Eiku...
Youni
21.03.2006 21:07:25
Kerran katsoin jotain terveysohjelmaa. Siinä oli Kysy lääkäriltä-osio. Joku oli kysynyt voiko moshaus vaurioittaa niskaa. Lääkärin mukaan ei, saattavat vaan lihakset kipeytyä, kun niitä ei usein noin rankasti käytä.
joravuo
21.03.2006 21:14:05

Eivät hikinauhat verenkiertoa paranna, ainakaan minun logiikalla. Jos jotain tekevät, niin ennemminkin tukkivat ranteen pintaverisuonia.

Kyllä parantaa! Jos ranteet ja kädet on kylmät kannattaa käyttää hikinauhaa.
Käsien kylmyys johtuu OSITTAIN verenkierron hitaudesta.

I think.
Piracy.It's a crime
Yksinäinen rumpali
21.03.2006 21:46:09
Tosiaan aika outoa että käsi puutuu "löyhällä" otteella.Ainahan siinä jokin tekninen syy on taustalla jos noin käy.Onkohan heikot käsilihakset :P no eih...Tai voi sekin?Venytteleekö se?Mulla auttaa aina ennen kisasuoritusta se että läiskin paikkoja käsillä "läps läps" niin että pintaveri lähtee kiertämään ja punoittaa kivasti.Tätä ei ole sitten testattu rumpujensoitossa.Toi on tosiaan vähän paha mennä neuvomaan...

Tosiaan uinti rentouttaa itse triathlonistina kun tulee jonkin verran uitua :) hieronta muuten tekee gutaa suosittelen kaikille!Ja tehokkaampaa kuin venyttely tai jos on muuten laiska venyttelemään.Käy pari kertaa hierojalla ottaa opiksi miten käsiä hierotaan ja sitten itsekkin voi välillä.Mitään tykitystä ei seuraavana päivänä sitten suositella.
Elämästä ei selvitä hengissä!
vapauskauppias
21.03.2006 22:08:47
Antakaa luonnon olla koskemattomana. Älä jätä jälkeesi hävitystä.

+
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)