Aihe: 20"x14"selle munat!
1 2
Speedy
14.03.2006 18:39:18

No tuota Powerstokea vois kokeilla.. siitä on kyllä kanssa hyviä kokemuksia muissa rummuissa..

Juu ei reiän teko ole onglema, mutta en kyllä CDtä siihen uhrais..=/ Semmonen teevati on hyvä niin tulee varmasti suora..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Youni
14.03.2006 18:59:24
Miten teillä on tämä "kuuma kattilankansi kalvosta läpi"-kikka toiminut? Eikös se muovi jää kanteen kiinni?
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Stereophile
15.03.2006 06:45:04

No tuota Powerstokea vois kokeilla.. siitä on kyllä kanssa hyviä kokemuksia muissa rummuissa..

Juu ei reiän teko ole onglema, mutta en kyllä CDtä siihen uhrais..=/ Semmonen teevati on hyvä niin tulee varmasti suora..=I

Ei se cd siitä miksikään mene, kun teippaa sen kalvoon ja leikkaa reunoja pitkin...

Minun suositus on lyöntikalvoksi EQ3 ja resoksi Coated G1 (tai Ambassador). Ja juurikin sen cd:n kokoinen reikä alakulmaan ja rullattu käsipyyhe tms. kevyesti resokalvoa vasten. Pitäis toimia.
Kyllä nyt kelpaa...
ddrum54
15.03.2006 10:07:02
Miten teillä on tämä "kuuma kattilankansi kalvosta läpi"-kikka toiminut? Eikös se muovi jää kanteen kiinni?

Jää, mutta sehän on äidin ongelma.
2`n 4
HeavyMachinery
15.03.2006 10:48:43

Eikös joku sanonut käyttäneensä saunan lämpömittaria, sitä ainoaa oikeaa vintage mallia :)
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
kampela
15.03.2006 10:52:50

Mites jos yrittäs heittää jäisellä lumipallolla kun on viel talvikin. :(
Tirlittan.
Deino
15.03.2006 15:52:03 (muokattu 15.03.2006 16:04:56)

Minun suositus on lyöntikalvoksi EQ3 ja resoksi Coated G1 (tai Ambassador). Ja juurikin sen cd:n kokoinen reikä alakulmaan ja rullattu käsipyyhe tms. kevyesti resokalvoa vasten. Pitäis toimia.

Jees, paitsi minulla toimii paremmin niin, että käsipyyhe koskettaa molempia kalvoja.

E: En osaa.
Deino vaan.
Stereophile
15.03.2006 16:03:30

resokalvo koskettaa molempia kalvoja.

Mites tämän asennat? =)
Kyllä nyt kelpaa...
Deino
15.03.2006 16:04:33

Mites tämän asennat? =)

Oho, siis se käsipyyhe :(
Deino vaan.
eino mutku
17.03.2006 15:02:34
Jatketaan nyt vaikka tämän otsikon alla... Onko kukaan katsastanut tarkemmin Jan Pethmanin basarimikityskuvion. Alla olevasta linkistä löytyy keikakuva, jossa näyttäisi olevan ehjä resokalvo eikä mikkiä, mutta jossainhan sen on oltava. Sisällä? Lyöntipuolella?

Lisäksi kun kävin katsomassa studiokuvia, niin resokalvo oli otettu kokonaan pois, ei siis näkynyt ainakaan tälläkertaa näitä ehkä yleisempiä "tuulitunneli"/ woofer /subkick-juttuja. Onko se botne haettu sinne sitten jostain samplesta tai mistä, minen tiärä, tiäräkkö sinä?

http://www.maijavilkkumaa.net/diary.php
http://www.maijavilkkumaa.net/picdiary.php
kalamies#23 >-)))>
Ar1
17.03.2006 15:15:48
Powerstroke 3, mulla ainakin jytisee samankokonen halpis basari aivan tarpeeksi, ja kyllä, olen kuullut bonhamin basaria.
No pain, No gain, No way"f#### good joke
Rockster
17.03.2006 15:22:58
Jees, paitsi minulla toimii paremmin niin, että käsipyyhe koskettaa molempia kalvoja.

E: En osaa.

+
"Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!"
Speedy
17.03.2006 15:53:11

mutta jossainhan sen on oltava. Sisällä?

Eikös noissa Kumuissa ole se reikä siinä sivussa mistä saa sen mikin tökkästyä sinne sisään..

Itse en tuosta sisä mikityksestä pahemmin perusta, ainakaan yksin.. napsunhan sieltä saa hyvin mutta ei keikoilla kahta mikkiä oikein pysty/jaksa/kerkee laittamaan... En tosin ole kokeillut miten tuo ehyt resokalvo vaikuttaa asiaan..?
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Matjardo
17.03.2006 16:06:34

Ihte tein röörin juurikin tuolla menetelmällä. Tuli optimaalisen pyöreä reikä, mutta kattilan kanteen jäi vähän sitä törtettä.. No, ei ole minun onkelma :D.. Mutta siis, suosittelen tätä kikkaa, mikäli haluat helposti ja nopeasti totaalisen pyöreän reiän. Ja tosiaan, se ei mene ihan vaan solahtamalla siitä läpi, että vähän joutuu pyörittelemään sitä kantta.
Two coke or not two coke?
ddrum54
17.03.2006 18:11:14
Eikös noissa Kumuissa ole se reikä siinä sivussa mistä saa sen mikin tökkästyä sinne sisään...

Näin on.
2`n 4
Jemo
17.03.2006 21:44:15

Neljätuumainen reikä! Neljätuumainen! Se ei tapa yhtä paljon soundia, mutta siitä mahtuu mikki sisään. Näyttää, haisee, maistuu, tuntuu ja kuulostaa paremmalta. Yksi hyvä tapa toteuttaa tämä on, että otat harpin, piirrät sillä koko homman kartongille/pahville, leikkaat pahviin reiän, ja pyöristät sen tarkasti. Sitten teippaat pahvin suht tiukasti kalvoon kiinni ja annat skalpellin käydä.
Sisäreunaa on huomattavasti miellyttävämpi leikata kuin ulkoreunaa. Ulkoreunassa on se vaara, että terä lipsahtaa ja on kalvo pilalla.

-Jemo
Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)