Fiskaal 11.03.2006 12:37:05 | |
---|
Mä en jotenkin tajua koko flat riden hienoutta. En ole toki päässyt sellaista livenä vielä soittamaan, mutta nettiääninäytteitä verratessa (johon nekin käyvät-->vaikka ääninäyte ei antaisikaan oikeaa kuvaa pellistä, voi sitä verrata muihin vastaavalla metodilla äänitettyihin pelteihin, joiden äänen taas saattaa tuntea tosielämästä) oon kuunnellu, että niissä on semmonen ihme pahvinen huminasaundi - ilmeisesti kellon tuoman jännitteen puuttumisesta johtuen. Jotenkin siinä häviää valtaosa symbaalin perusluonteesta, vähän niin kuin jos poistetaan joku kromosomi jostain elävästä.. Valaiskaa mua flat raidien eduista!! Hmm. Sekavaa on taas, mutta toivottavasti ymmärrätte mitä meinasin. Joko mennään ulos, pysytään sisällä, tai pudotaan lattian läpi. |
Shitmanek 11.03.2006 12:48:03 | |
---|
Se on täysin flat. Tarkoittaa tietysti sitä, että nännikomppia varten tarvitsee olla ns. tavallinen ridekin setissä. Niitä löytyy kolme vaihtoehtoa. Näin jossain sellaisen ratkaisun, että riden päälle oli laitettu belli samaan telineeseen. Näytti hieman hassulta, mutta varmaankin toimii. "TÖ MOOR AI INTERÄKT VIT PIIPOUL, TE MOOR AI LÖÖRN" -T 101
Käy täällä jos asut Salon seudulla: Salon Seudun Bändit |
moderndrummer88 11.03.2006 12:48:59 (muokattu 11.03.2006 12:49:42) | |
---|
hissuttelusoittoon flatridet on loistopelejä, ite oon kokeillu meinl byzance-sarjan 20" flat rideä ja jotain bosphoruksen flat rideä ja varsin mielenkiintoisia peltejähän ne oli... Mutta ei niitä crashin asemesta voi setissä käyttää, eikä oikein ridenkään :) powertreblebassvolume |
dictatorsh*t 11.03.2006 12:49:44 | |
---|
Istanbulin Turk -sarjan flat on kans aika hauska. Paksut flatit taas ovat mun mielestä hirveitä. |
moderndrummer88 11.03.2006 12:51:43 | |
---|
Istanbulin Turk -sarjan flat on kans aika hauska. Paksut flatit taas ovat mun mielestä hirveitä. jooh, ohuita flatit pitää olla powertreblebassvolume |
ddrum54 11.03.2006 13:10:41 | |
---|
hissuttelusoittoon flatridet on loistopelejä, ite oon kokeillu meinl byzance-sarjan 20" flat rideä ja jotain bosphoruksen flat rideä ja varsin mielenkiintoisia peltejähän ne oli... Mutta ei niitä crashin asemesta voi setissä käyttää, eikä oikein ridenkään :) Joo, tämä flat, mikä minulla on, ei todellakaan ole mikään voimapelti. Sama malli kuvullisena ei myöskään ole sellainen. Soundiltaan nuo kaksi ovat hyvin samanlaisia. Kupu vaan nostaa hintaa niin merkittävästi, etten ( ainakaan vielä ) ole sellaista hankkinut. Olet oikeassa tuon pellin crash ominaisuudesta, mutta mainintasi tuon pellin käytöstä riden asemesta on aika rohkea. Se on loistava ride, oikein isolla ärrällä. 2`n 4 |
markkuliini 11.03.2006 13:19:12 | |
---|
Mä en jotenkin tajua koko flat riden hienoutta. En ole toki päässyt sellaista livenä vielä soittamaan, mutta nettiääninäytteitä verratessa (johon nekin käyvät-->vaikka ääninäyte ei antaisikaan oikeaa kuvaa pellistä, voi sitä verrata muihin vastaavalla metodilla äänitettyihin pelteihin, joiden äänen taas saattaa tuntea tosielämästä) oon kuunnellu, että niissä on semmonen ihme pahvinen huminasaundi - ilmeisesti kellon tuoman jännitteen puuttumisesta johtuen. Jotenkin siinä häviää valtaosa symbaalin perusluonteesta, vähän niin kuin jos poistetaan joku kromosomi jostain elävästä.. Valaiskaa mua flat raidien eduista!! Hmm. Sekavaa on taas, mutta toivottavasti ymmärrätte mitä meinasin. No ensi alkuun, olen törmännyt aika moneen todella huonoon flatrideen. Esim. Zildjianin perus A flat on aivan liian paksu jotta siinä toteutuisi flatriden perusidea. (Eli ei kannata ainakaan yhden yksilön takia vetää johtopäätöksiä. Sama kun sanoisi "testasin kerran yhtä crashia, oli tosi paska-> crashit on paskoja symbaaleja"). Oma Paiste 602 thin flatride on taas sitten juuri sellainen mitä mielestäni tuollaisen symbaalin tulee olla. Flatriden tärkeimmät edut ovat 1)hiljainen volyymi, 2)symbaalin soundi on omanlaisensa. Se ei ala huutamaan ja kapulasoundi erottuu selkeästi. Se ei kuitenkaan tarkoita että siinä olisi paljoa ns. pingiä. Kapulasoundi on jotenkin pehmeämpi. Englanninkieliset termit "transparent" ja "pretty" toimivat tässä yhteydessä hyvin. Soundia voisi kuvailla myös hienostuneeksi ja lasimaiseksi ja ainakin oma symbaalini toimii hyvin myös crashatessa. Soundi on aavistuksen likainen eikä aukea paljoa, mutta toimii hiljaisen musan seassa hyvin. 3)symbaalin soittotuntuma on aivan omanlainen. Tuntuu aivan kuin symbaali joustaisi kapulan alla, ja symbaaliin on todella miellyttävä soittaa. Yhteenvetona voisi sanoa, että hyvän flatriden soundia jne. on todella vaikeaa kuvailla sanallisesti. Kyse on sen verran erikoisesta symbaalista, että sellainen on pakko kokea itse. www.vasamayhtye.com |
Fiskaal 11.03.2006 13:24:59 | |
---|
Kiitoksia informaatiosta! En tarkoittanut sitä että ko. symbaalityyppi olisi käyttökelvoton, ihmettelin lähinnä sitä tosiaan, että mihin se on tarkoitettu jne. niin kummallisen luonteensa puolesta. Ääninäytteissä mua nimenomaan ihmetytti se "epämetallinen" soundi, ja etenkin crashatessa semmonen matala, puhaltava/humiseva ääni. Joko mennään ulos, pysytään sisällä, tai pudotaan lattian läpi. |
Epämuusikko 11.03.2006 13:27:36 | |
---|
Se Sweet Ride on kyllä aika sweet. Mutta yhteen huonoon yksilöön olen niidenkin keskuudessa törmännyt. Vain yhteen tosin. I like my women like i like my coffee: quiet ! |
markkuliini 11.03.2006 13:30:06 (muokattu 11.03.2006 13:32:28) | |
---|
Flatrideista vielä sen verran, että eipä tuolta ääninäytteistä tosiaan kuulu se symbaalin ominaisvolyymi. Itse käytän symbaalia keikoilla joilla täytyy soittaa melko hiljaa. Flattiin voi tällöin soittaa ns.normaalisti ilman että se peittää esim. kontrabassoa alleen. Edit: Nuo Zildjianin sivujen ääninäytteet ovat karmeita. Liika pakkaus saa ylä-äänet kuulostamaan ihan hirveiltä. www.vasamayhtye.com |
ddrum54 11.03.2006 15:15:50 | |
---|
1)hiljainen volyymi, 2)symbaalin soundi on omanlaisensa. Se ei ala huutamaan ja kapulasoundi erottuu selkeästi. Se ei kuitenkaan tarkoita että siinä olisi paljoa ns. pingiä. Kapulasoundi on jotenkin pehmeämpi. Englanninkieliset termit "transparent" ja "pretty" toimivat tässä yhteydessä hyvin. Soundia voisi kuvailla myös hienostuneeksi ja lasimaiseksi ja ainakin oma symbaalini toimii hyvin myös crashatessa. Soundi on aavistuksen likainen eikä aukea paljoa, mutta toimii hiljaisen musan seassa hyvin. 3)symbaalin soittotuntuma on aivan omanlainen. Tuntuu aivan kuin symbaali joustaisi kapulan alla, ja symbaaliin on todella miellyttävä soittaa. Kiitos Markkuliini, upea kuvaus.+ Soundin kuvaaminen kerronnallisesti on pirun hankalaa, mutta sinä tavoitit sen, mikä flatissa on olennaista, tuntumaa myöten. 2`n 4 |
JeeVes 11.03.2006 16:42:21 | |
---|
Jep, mulla on joku -70 luvun loppupuolella tehty 20" Avedis ride. Ainakin tämä on ihan mahtava, sillä hain aikoinaan crash/ride tyyppistä peltiä ja tämä löyty. Oon myös tuolla 21" Sweetillä soittanut ja se on kyllä mahtava pelti myöskin. Kalamies #15 >-)))>
ESTR #3
I love NYC |
moderndrummer88 11.03.2006 21:16:44 | |
---|
Olet oikeassa tuon pellin crash ominaisuudesta, mutta mainintasi tuon pellin käytöstä riden asemesta on aika rohkea. Se on loistava ride, oikein isolla ärrällä. no jotenkin ite en ainakaan käyttäisi ihan perussoitossa komppaukseen sitä, jatsin veivaamisessa sitten ihan loistovehje kunnon hissuttelukohtiin powertreblebassvolume |
ddrum54 12.03.2006 13:00:44 | |
---|
no jotenkin ite en ainakaan käyttäisi ihan perussoitossa komppaukseen sitä, jatsin veivaamisessa sitten ihan loistovehje kunnon hissuttelukohtiin Joo, ok. Mulle se kelpaa kyllä ihan perussoittoonkin, varsinkin silloin, kun on muiden soolo - osuudet menossa. On jotenkin mukavampi muiden laskea volaa, kuin solistin nostaa. Pysyy yleismökä siedettävällä tasolla. 2`n 4 |
moderndrummer88 12.03.2006 13:05:25 | |
---|
Joo, ok. Mulle se kelpaa kyllä ihan perussoittoonkin, varsinkin silloin, kun on muiden soolo - osuudet menossa. On jotenkin mukavampi muiden laskea volaa, kuin solistin nostaa. Pysyy yleismökä siedettävällä tasolla. näinhän se on, nuo flat ridet mitä minä oon soitellu on kyllä ollu niin hiljaisia, että meidän bändireeneissä tai keikoilla kyllä jää jalkoihin powertreblebassvolume |
ddrum54 12.03.2006 13:26:56 | |
---|
näinhän se on, nuo flat ridet mitä minä oon soitellu on kyllä ollu niin hiljaisia, että meidän bändireeneissä tai keikoilla kyllä jää jalkoihin Joo, niinkuin sanottu, se ei ole voimapelti. Meidän treeneissä keskustellaan lähes normaaliäänellä, eli volat on aika alhaalla. Ei tarvitse korviinkaan tunkea mitään ylimääräistä. 2`n 4 |
Ihmepoika 12.03.2006 13:48:28 | |
---|
Alkuperäiseen aiheeseen: Itselläni on briljantti A-sarjan 20'' Medium Thin Ping-ride. Moni on täällä sanonut, ettei sillä pysty krässäämään, että crash-soundi ei aukea, mutta kehtaan kyllä olla eri mieltä. Jos nimittäin miun pitäisi siitä ridestä keksiä jotakin pahaa sanottavaa, ni haikailisin ehkä vielä selkeämmän pingin perään. Crashina ride toimii nimittäin pirun hyvin. Olen soitellut myöskin traditional-viimeistellyllä 20'' A Medium Ping -ridellä, ja se taas ei syty lähellekään oman rideni tavalla. Ping on sen sijaan paljonkin erottuvampi, myös kuvun ulkopuolelle soitettaessa. Kivan kuuloisia ovat kuitenkin molemmat. Ihanaa! |
Hakki 12.03.2006 14:37:04 | |
---|
Vaihdoin juuri pois setistäni 20" A platinium ping riden parin vuoden palveluksen jälkeen. Se oli kyllä todella hyvä pelti, mutta nimensä mukaan se oli ping eikä juuri mitään muuta. Ajattelin vähän laajentaa tuota ridesoundia niin sai lähteä. Hyviä vehkeitä ovat, A-sarjan ridet. while(true) {play(metal);} |
moderndrummer88 12.03.2006 15:02:16 | |
---|
briljantti A-sarjan 20'' Medium Thin Ping-ride. enpä ole moisesta kuullutkaan, enkä kyllä medium gelular ping ridestä. Ihan vaan ping ride on mulle tuttu powertreblebassvolume |