AP 10.03.2006 23:49:45 | |
---|
Juu juu, punaleimoista luulinkin puhuneeni? Niillä ei tosiaan ollu alkuperäisten 70-luvun mustaleimojen kanssa muuta tekemistä, kuin ne leimat. :) No ei. Tietty eroon vaikuttaa paitsi täällä luetellut asiat niin myös mustaleimojen ikä, soittotunnit ja kohtelu tähän asti. Nuo nykyiset 2002 perus-ridet ovat jotenkin sitten niiiiiin perusridejä ettei peruksemmaksi pääse, jos erikoisempaa versiota haluaa niin muissa sarjoissa sellainen lie tehty paremmin. Imho. K100 #7
Ärlä #011 |
Groovi 11.03.2006 01:40:40 | |
---|
Tuo musta- tai punaleimaisten ero on kuitekin aika vähäinen. Enemmänkin on kyse siitä, kuinka pitkään ja antaumuksella peltiä on soitettu, ja paljonko sitä pölyä ja paskaa siihen on ajansaatossa pinttynyt. Se että omistat Paisteen mustaleimaisen 2002 pellin, ei yksistään tarkoita kertakaikkiaan yhtään mitään. Voi olla jopa tilanne, että jos pitää enemmän keskialue painotteisesta ja vähän yläpäävoittoisesta soundista (kuten minä), niin kannattaa nimenomaan tarkastella aivan uusia punaleimaisia peltejä. Mun mielestä tuollainen turha "glamour" tai jonkin pellin pitäminen kuninkaana on ihan huu-haa hommaa. Onneksi löysin Rock´n rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
Akahito 11.03.2006 11:19:04 | |
---|
Tuo musta- tai punaleimaisten ero on kuitekin aika vähäinen. Enemmänkin on kyse siitä, kuinka pitkään ja antaumuksella peltiä on soitettu, ja paljonko sitä pölyä ja paskaa siihen on ajansaatossa pinttynyt. Se että omistat Paisteen mustaleimaisen 2002 pellin, ei yksistään tarkoita kertakaikkiaan yhtään mitään. Voi olla jopa tilanne, että jos pitää enemmän keskialue painotteisesta ja vähän yläpäävoittoisesta soundista (kuten minä), niin kannattaa nimenomaan tarkastella aivan uusia punaleimaisia peltejä. Mun mielestä tuollainen turha "glamour" tai jonkin pellin pitäminen kuninkaana on ihan huu-haa hommaa. Näin on, erittäin hyvä pointti, ei kai tässä kukaan threadissa ollutkaan pistänyt mustaleimoja kuninkaan asemaan tms? Mustaleimat on arvostettuja sen takia, että ne on keräilykamaa. Jos kaikissa 2oo2:issa olis vieläkin mustat leimat (joka mun mielestä olis siistimpää,) niin ei ne 70-luvun 2oo2:t olis sen arvostetumpia kun 80-luvun 2oo2:tkaan, ja ikäeroa '79-mustaleiman ja '81-punaleiman välillä on vain kaksi vuotta: Kumpi niistä on vintagea, ja kumpi ei? No se mustaleimahan se, jos kadulla kysyy. :) Kyllä niissä ihan oikeasti silti on eroa, mustaleimat on ohuempia, se on selkeä ero. Vasarointijäljet on myös ronskimpia ja voimakkaampia nykyisissä, liittyy myös tuohon lisäpaksuuteen. Sorvausjäljet on selkeästi erilaisia, varsinkin verraten 70-luvun alkupuolen mustaleimoihin. Omassa '71 2oo2 China typessäni on täysin erilainen sorvaus, kuin yhdessäkään uudemmassa pellissäni, mukaanlukien '74 2oo2 Crashini. Tuon chinan muoto on myös kaikin puolin täysin erilainen, ja kello on reilusti isompi ja pyöreäkanttisempi. Reuna on leveämpi ja kaarevampi. Ystäväni '71 2oo2 Medium hi-hatissa on myös erilainen sorvaus kuin uudemmissa, ja ne on sitten oikeasti oikeasti ohuemmat. Yläpelti tuskin paljoa, mutta alapelti on huomattavasti kevyempi kuin nykyisin (eivät ole irtopelleistä koottu). Tuossa Crashissa eroa ei enää huomaa kuin painossa. Tietty, sekin on elämää nähnyt pelti ja siksi soi myös vähän tummemmin, mutta sen paksuutta voi hyvin verrata 2oo2 Thin crashiin nykypäivänä. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
Kuorsuri 11.03.2006 11:36:34 | |
---|
Näin se menee... eiku.. siis... tota noin... nyt mä hokkasin! eiku... -Setin kokoamista á la Peté |
Groovi 11.03.2006 17:15:32 (muokattu 11.03.2006 17:15:57) | |
---|
Näin on, erittäin hyvä pointti, ei kai tässä kukaan threadissa ollutkaan pistänyt mustaleimoja kuninkaan asemaan tms? Mustaleimat on arvostettuja sen takia, että ne on keräilykamaa. Jos kaikissa 2oo2:issa olis vieläkin mustat leimat (joka mun mielestä olis siistimpää,) niin ei ne 70-luvun 2oo2:t olis sen arvostetumpia kun 80-luvun 2oo2:tkaan, ja ikäeroa '79-mustaleiman ja '81-punaleiman välillä on vain kaksi vuotta: Kumpi niistä on vintagea, ja kumpi ei? No se mustaleimahan se, jos kadulla kysyy. :) Kyllä niissä ihan oikeasti silti on eroa, mustaleimat on ohuempia, se on selkeä ero. Tarkastelin asiaa lähinnä siltä kantilta, ettei mustaleimaisuus tarkoita automaattisesti sitä että omistaa loistavan pellin. Karkeasti voidaan sanoa ettei huonoa 2002-peltiä ole edes tehty, vaan käyttäisinkin kaikista nimitystä "hyvä". Mun entinen 80-luvn haikka oli juuri identtinen nykyisten 2002 SoundEdge-haikkojen kanssa, mutta ehdottomasti pidän uusien "pakasta vedettyjen" soundista enemmän. Siis juurikin siksi, että ne soivat sopivan kirkkaasti, eikä ajan patina ole vielä iskenyt hampaitaan niihin. Joskus siis näinkin päin. Onneksi löysin Rock´n rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
Myggan 12.03.2006 21:19:59 (muokattu 12.03.2006 21:23:46) | |
---|
mulla on 2002 20" cool ride. Hyvä rokkipelti. kolisee, mutta kuitenkin myös suhisee vähän. Möllisty |
Bobana 13.03.2006 07:27:34 | |
---|
Vähän aiheen sivuun mutta 2oo2 kuitenkin: Eilennä kävin hakemassa 18" 2oo2 Power Crashin, punasen, ja on aivan loistava. Syttyy paksuksi pelliksi yllättävänkin hyvin. Saundi on iso, täyteläinen ja sointi on pitkä. Erinomainen heavy-pelti. Kyllä kokoajan ajatus vahvistuu se että rupean vaihtelemaan noitä Signatureja pois. Tarjouksia vaan: 22" Power ride 14" Dark Crisp Hihat 17" Reflector Full Crash 18" Power Crash Sex, choppers and rock´n roll!!! |
drum_man 13.03.2006 17:13:21 | |
---|
Vähän aiheen sivuun mutta 2oo2 kuitenkin: Eilennä kävin hakemassa 18" 2oo2 Power Crashin, punasen, ja on aivan loistava. Syttyy paksuksi pelliksi yllättävänkin hyvin. Saundi on iso, täyteläinen ja sointi on pitkä. Erinomainen heavy-pelti. Kyllä kokoajan ajatus vahvistuu se että rupean vaihtelemaan noitä Signatureja pois. Tarjouksia vaan: 22" Power ride 14" Dark Crisp Hihat 17" Reflector Full Crash 18" Power Crash Paljo ois suunnilleen Dark Crispien hinta?:) |