Aihe: Nuottia Van Halen Jump
1 2
Velli
17.03.2006 10:07:31
Kupu+basari, haitsu+basari, virveli. Siinä se "ihmeellinen" väliosa.
vatta
17.03.2006 10:24:59
Kupu+basari, haitsu+basari, virveli. Siinä se "ihmeellinen" väliosa.
Ehkä se on vaan niin ettei taidot riitä... vai ollaankohan me samassa kohtaa kipaletta?
Väliosalla tarkoitin tuota kitasooloa. Ei ollut mun mielestä mitenkään yksinkertainen rumpalille.
"enköhän mä ny oo jo kohta bhoolini bhoolitellu?"
Progressor
17.03.2006 11:56:14
Piti viimein kuunnella kappale, kun tämä ketju sitkeästi pysyy ylhäällä ;-)

Peruskuvio kitarasoolossa on jotain tällaista; toivottavasti saa selvää:

R|X-x-X-x-|X-x-X-x-|X-x-X-x-|X-x-X-x-| (vuorotellen kupuun ja selkään)
S|----o---|--o-----|--o-----|--o-----|
B|o-----o-|----o-o-|----o-o-|------o-|

Eli "kikka" on siinä, että virveliä lyödäänkin kohoiskuille. Tuo kuvio hajoaa vähän soolon lopussa, mutta se on minusta pelkkää improvisointia. Kyllä sen pitäisi kuuntelemalla selvitä.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Velli
17.03.2006 12:34:57
Ehkä se on vaan niin ettei taidot riitä... vai ollaankohan me samassa kohtaa kipaletta?
Väliosalla tarkoitin tuota kitasooloa. Ei ollut mun mielestä mitenkään yksinkertainen rumpalille.

Tarkoitin tuota säkeistöä seuraavaa osuutta, en soolon taustaa.
Hulfok
17.03.2006 17:10:28
Tarkoitin tuota säkeistöä seuraavaa osuutta, en soolon taustaa.

Kyllä sen pitäisi kuuntelemalla selvitä.
Youni
18.03.2006 12:09:24
Ja joskus ne eivät ole edes lähelläkään sitä oikeata.

Koitapa kuunnella sitä kohtaa vaan monta kertaa ja vaikka hidastaa, jos ei muuten selviä (onnistuu ohjelmalla Transcribe!, jonka shareware version saat ilmaiseksi netistä @ http://www.seventhstring.com/).
Semmonen perus half-time fiilis siinä muistaakseni oli. Pitääkin kaivella kyseinen biisi jostain arkistojen uumenista ja kuunnella =)

Aika jännä ohjelma. En kyllä siltikään saanut tarkkaa selkoa Amoralin Bleeder-biisin lopetusfillistä. Se on meinaan normaalinopeudella aika vakuuttavan kuulonen. Basarit ja tomeja siinä on, mutta en tiedä missä järjestyksessä.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)