Aihe: tuplapedaalit
1 2 3
Sandwich
28.02.2006 20:14:11
mää uskon että se varmahan oli tuo nuijan pallo toisin päin että sen kuulan sisällä ei oo mitään
i rather die standing than live on my knees
Sandwich
28.02.2006 20:20:19
muuten mitä mieltä ootta tästä gibraltarin tuplista
south_of_heaven
28.02.2006 20:41:27
muuten mitä mieltä ootta tästä gibraltarin tuplista

ittellä on prowlerit, mutta en sitten tiedä. Ei nämä nyt paskat ole, mutta ei nämä erityisen hyvätkään ole. On vaikea löytää itselle mukavia säätöjä(en voi sanoa löytäneeni), ja monilla(ellei kaikilla)Gibraltarin tuplapedaaleilla ulkonäkö on omasta mielestä aika ruma. Tuo aaltoileva kuvio tuossa päällä ei hivele silmää.
ilmoitti South_of_Heaven
grege
28.02.2006 21:01:46
Suosittelisin millenniumien perään juuri noita n. 200e pearleja. Niissä alkaa jo olla laatua(varauksella). Axis taitaa olla vähän liikaa sekä taidoille että rahapussille. Eliminaattorit olisi ehkä parempi kuin IC koska IC:ssa pitää jo etukäteen tietää että rolling glide, power glide vai nauha veto.
Mielestäni 2 basaria on enemmänkin imago juttu kuin vasurin helpompaan poljentaan liittyvä asia. Nykypedaaleilla masterin ja slaven ero on niin pieni.
Ja tuohon basari&pedaali vertailuun vielä että 2 basaria on vaikeampi saada vireeseen(olisi kai hyvä olla suunnilleen samassa).
hyperhamsteri
28.02.2006 21:31:44
Suosittelisin millenniumien perään juuri noita n. 200e pearleja. Niissä alkaa jo olla laatua(varauksella).

Suosittelen. Hyvät perustuplat. Itse omistan samat ja nuo ajaa kyllä omasta mielestäni asiansa ihan suhteellisen mukavasti.
Yarr. Puujalka ja silmälappu.
Jeltz
28.02.2006 21:54:53
Suosittelisin millenniumien perään juuri noita n. 200e pearleja. Niissä alkaa jo olla laatua(varauksella). Axis taitaa olla vähän liikaa sekä taidoille että rahapussille. Eliminaattorit olisi ehkä parempi kuin IC koska IC:ssa pitää jo etukäteen tietää että rolling glide, power glide vai nauha veto.
Mielestäni 2 basaria on enemmänkin imago juttu kuin vasurin helpompaan poljentaan liittyvä asia. Nykypedaaleilla masterin ja slaven ero on niin pieni.
Ja tuohon basari&pedaali vertailuun vielä että 2 basaria on vaikeampi saada vireeseen(olisi kai hyvä olla suunnilleen samassa).

Liikaa taidoille? Onko niin, että aloittelija ei saa soittaa huippupedaaleilla, vai mistä on kyse?

Mä ostaisin parhaat pedaalit, mihin vaan rahat riittää (huomaa, että paras ei kuitenkaan välttämättä ole kallein), ja jos rahat ei niihin Eliminatoreihin riitä, niin tuo edellämainittu Pearl tai vaikka Tama HP200TWB on ihan hyviä budjettiluokan vaihtoehtoja. Kuten on jo tullut selväksi, pedaalien parhaus on hyvin subjektiivinen käsite, eikä nettikeskustelussa pystykään neuvomaan parasta pedaalia. Kauppaan testaamaan, mars!
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. Salon Seudun Bändit
grege
28.02.2006 22:50:42
Liikaa taidoille? Onko niin, että aloittelija ei saa soittaa huippupedaaleilla, vai mistä on kyse?

Sitä meinaan, että alottelevan rumpalin on aivan täysin turhaa ostaa axiset, kun tekniikka ei varmasti ole vielä täysin kohdallaan niin saman ilon saa irti vähemmän herkistä esimerkiksi juuri IC:sta tai eliminaattoreista. Nekin on vuoden soiton jälkeen hieman pröystäilyä, joten kallistuisin 200e hintaluokkaan. Merkin ja mallin voi valita itse.
HeavyMachinery
01.03.2006 10:37:59

sitte vielä kannattaisko osta basari lisäks vai hankkia tuplat ???

molemmillahan on hyvät ja huonot puolensa
mun mielipiteen mukaan

basari:
+(varmaan) kevyempi ja tukevampi polkea ei pedaali luisi pois alta
- eeeh tietenki enempi roudattavaa

+ Kahdessa basarissa on parempi tatsi, ainakin omasta mielestäni kaikki e toki tykkää
- Haikkaa ei saa järkevästi muuta kuin jos on räkki....

tuplat:
+ helppo kuljettaa mukana ei tarvi toista basaria
- slave pedali luisuu pois alta ja sitte se perhanan aksilaki varmaan vaati omansa fysiikan mukaan

Slavepedaalin luistamisen voi estää kiinnittämällä sen haikka ständiin. Esim iron cobriin saa sellaisen palan maksaa jonku 10E ja ne saa sillä kätevästi irti ja kiinni toisistaan....
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
Valvetronic
01.03.2006 12:56:14
Jos pedaali luisii alta pois, herää kysymys onko mattoa alla? Itselläni ei ole mitään ongelmia kun on matto alla. Vai poljetko niin suurella voimalla ja sellaisessa kulmassa että se työntää pedaalia pois? Mahdoton sanoa mikä olisi paras pedaali sinulle, yhdyn siihen mitä moni muukin on sanonut, että kauppaan testaamaan.

Kuulostaisi myös siltä että on kova kiire saada sitä nopeutta?
Siihen en voi muuta vinkkiä antaa kuin että hae hyvät säädöt pedaalista, poljin sopivaan kulmaan ja ala harjoittamaan (kaikessa rauhassa) "Heel/toe" tekniikkaa. Voin kokemuksesta sanoa että kun kyseisen tekniikan hahmotat, vauhti kehittyy huomattavasti nopeammin ja jopa sellaiselle tasolle jota on mahdoton saavuttaa Heel down tai Heel up tekniikalla.

Itse ehkä kumminkin sulkisin axikset toistaiseksi pois listalta. Monelle lahjakkaalle rumpalillekkin on käynyt niin, että axiksilla soitto on hieman omituista aluksi. Pahimmillaan olen kuullut että esim A longboards malliin tottuminen on vienyt 2-3 kuukauttakin.
hyperhamsteri
01.03.2006 14:12:17
basari:
+(varmaan) kevyempi ja tukevampi polkea ei pedaali luisi pois alta
- eeeh tietenki enempi roudattavaa

+ Kahdessa basarissa on parempi tatsi, ainakin omasta mielestäni kaikki e toki tykkää
- Haikkaa ei saa järkevästi muuta kuin jos on räkki....

- basareiden virittäminen oma iso rumbansa. Monethan käyttää tuplapedaalia vaikka näön vuoksi olisi kaks basaria, näin kuulin.

tuplat:
+ helppo kuljettaa mukana ei tarvi toista basaria
- slave pedali luisuu pois alta ja sitte se perhanan aksilaki varmaan vaati omansa fysiikan mukaan
Yarr. Puujalka ja silmälappu.
Bacchus
01.03.2006 14:26:10
Itse ehkä kumminkin sulkisin axikset toistaiseksi pois listalta. Monelle lahjakkaalle rumpalillekkin on käynyt niin, että axiksilla soitto on hieman omituista aluksi. Pahimmillaan olen kuullut että esim A longboards malliin tottuminen on vienyt 2-3 kuukauttakin.

Hahto oli sanonut, että häneltä tottumiseen meni kaksi vuotta.
Legatus
01.03.2006 14:33:00
Hahto oli sanonut, että häneltä tottumiseen meni kaksi vuotta.

Mullaki on ollu jo Axikset jo melkein pari vuotta ja mulla meni se vuosi ennenku aloin ymmärtämään sitä erilaisuutta.
Juoksee halvemman perässä.
Bacchus
01.03.2006 14:35:57
Mullaki on ollu jo Axikset jo melkein pari vuotta ja mulla meni se vuosi ennenku aloin ymmärtämään sitä erilaisuutta.

Jep, ne on todella oudot tuntumaltaan, ja säätöjä löytyy niin pirusti. Itselläkin oli sellaiset n. 6kk, enkä siinä ajassa saanut niihin oikein mitään tuntumaa.
Legatus
01.03.2006 14:37:32
Ja vielä vaihoin uudet nuijat niihin nii taas se sama opettelu alkaa... On nääs Pearlin p-100 pikkasen erilaiset ku sonicit
Juoksee halvemman perässä.
Sandwich
01.03.2006 14:39:01
Kuulostaisi myös siltä että on kova kiire saada sitä nopeutta?
Siihen en voi muuta vinkkiä antaa kuin että hae hyvät säädöt pedaalista, poljin sopivaan kulmaan ja ala harjoittamaan (kaikessa rauhassa) "Heel/toe" tekniikkaa. Voin kokemuksesta sanoa että kun kyseisen tekniikan hahmotat, vauhti kehittyy huomattavasti nopeammin ja jopa sellaiselle tasolle jota on mahdoton saavuttaa Heel down tai Heel up tekniikalla.

joo tuota kyllähän se olis kyllä ku sais nopeuutta että pääsis meirän soittoporukan kans etehen päin.

ja ja mulla kyllä menöö polku ehkä jotaki 140 bpm tuplana tasasesti ja tahris mutta se
siinä vaihees on niinku tasapainoki ihan ok niinku tämä portnoukka mike sano ennen ku se alko tottumaan tuplilla

ja oon kyllä harjotellu heel & toe tekniikkaa kyllä joka päivä esim jotaki sufflea tyyliin toto tai jotaki.

ja se että slave pedaali luisuu alta niin on mulla matto alla mutta matto liukastaa laattialla ja sehän olis ku laittas lemmarin siihen haikan telineesehen kiinni
Valvetronic
01.03.2006 15:00:51
Sun kannattais käydä tuolla http://www.vrukpedal.com/vruknews.htm ja katsoa kaikki noi videot niin sisäistät hyvin mitä meinasin sillä heel/toe hommalla. Kato ne ajatuksella, sitten ala sen jälkeen miettimään sisältöä ja rupea treenaamaan. Kannattaa se padi tilata jos ei muuten oikein luonnistu niin sen kanssa oppii ainakin kyseisen tekniikan.
Sandwich
01.03.2006 15:21:59
Sun kannattais käydä tuolla http://www.vrukpedal.com/vruknews.htm ja katsoa kaikki noi videot niin sisäistät hyvin mitä meinasin sillä heel/toe hommalla. Kato ne ajatuksella, sitten ala sen jälkeen miettimään sisältöä ja rupea treenaamaan. Kannattaa se padi tilata jos ei muuten oikein luonnistu niin sen kanssa oppii ainakin kyseisen tekniikan.

joo se on justihi tuota mitä oon harjootellu mulla on yks singeli (taman jonkulainen 90 luvun alusta ) joka mulla on tietokonepöydän alla jolla oon harjotellu heel & toe tekniikkaa mutta se on vaan semmonen juttu että vaikka oon kokeillu löysätä millien jousua sekä löyhätä niin ei se ole milleillä helppoa harjotella h&t;tä koska pedaalit ovat niin jäykät sekä joutuu laittamaan varpaat ihan vetoketjun taate

mutta katoin videon jaa kyllä se on hyvä että saa tietoa lisää
Valvetronic
01.03.2006 15:42:45
Se on todella vaikeaa löytää se oikea tekniikka mutta kyllä se sieltä avartuu. usko pois. yrität vain sinnikkäästi. Harmi kun en nyt muista kunnolla mutta jossain oli ihan opetusvideo siitä mitä lihaksia tulisi käyttää ym. Ja olen jutellut monien ammattirumpaleiden kanssa jotka ovat sanoneet että aivan samanlaista tekniikkaa tuskin kukaan oppii, jokainen samalta pohjalta opettelee omat kuvionsa.
Sandwich
01.03.2006 16:38:32
jep jep

pirun mahtava rumpu riffin se wattersoni veteli siinä lopus huh huh

mutta kyllä millit liian jäykkiä on mutta oon tilannu ny tuplat elikkä ic powerglide
että pian pääsöö potkimaan niin perhanasti
ja millit menöö ekoroskille ehkä

muuten onhan teille tämä derek roddy tuttu
mulla on niitä sen opetusvideoita aika paljon ja muistan sillon ku asuttihin
pietarsaares (pohjanmaan peräaukko) niin kerros talos mulla oli basaris ja virvelis harjotuskalvot tai se on jonkulainen nylon kuitukalvo niin sillä mä paiskoin niitä roddyn harjotuksia puolituntia melkeen joka päivä että kyllä sitä kehitystä löytyy
je myös ku nyt piti ottaa laarukkaammat peraalit niin saa kokea että on muutaki ku se yks muuten sitä olis sokea eikä ymmärtäis mikä on laatua ja mikä ei
Valvetronic
01.03.2006 16:54:16
Juu onhan se roddy ihan tuttu ja taidokas rumpali. On vaan sen verran tullu keskusteltua sen kanssa kaikennäköisestä etten kamalasti rakasta sitä tyyppiä. Mut hyvähyvä, uudet pedaalit alle ja perkeleellistä treeniä!! ,,/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)