Aihe: Rumpujen huoltamattomuus
1 2 3
hollmi-5
28.02.2006 19:17:11
Rasvaa kierteisiin. Sillä pärjää jo pitkälle. Telineissä varsinkin kuivat kierteet aiheuttavat kierteiden korkkaamista. Ei se väärää rasvaa voi olla, jos ei nyt ihan sitä mustaa prässivaseliinia laita. Sekin toki voitelee, mutta sotkee sitten kunnolla. Siksi suosin kirkkaita ja värittömiä rasvoja. Ne sitten mustuu siitä kierteistä irtoavasta metallipölystä.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
south_of_heaven
28.02.2006 19:46:59
CRC Multilube Pro.

mistä näitä saa
ilmoitti South_of_Heaven
Nolte
28.02.2006 20:09:36
mistä näitä saa

Minä ostin tuota ihan autoliikkeestä. Löytyisköhän varaosaliikkeistäkin.
Huono soittaja!
Hössö
28.02.2006 21:54:48
Minulle rumpujen huollosta ja kunnossa pidosta on muodostunut eräänlainen rituaali. Kuuden viikon välein puhdistan ja kiillotan symbaalit ja telineet ja pyyhin pölyt rummuista. 3 kuukauden välein käyn rummuston läpi perusteellisemmin osa osalta, puhdistan, öljyän/rasvaan, kiillotan ja teen tarvittavat säädöt. Aikaahan tuo vie, mutta tykkään kovasti tuommosesta ylläpidosta ja näpertelystä, taustalla soi tietenkin aina jotain inspiroivaa musiikkia, joka innoittaa pitämään soittokamat kunnossa, jotta niillä voisi soittaa ongelmitta. Swingstarin tasoiset rummutkin kuulostavat hyvältä ja paremmalta, kun ne pitää kunnossa!
hollmi-5
28.02.2006 22:46:06
Minulla on jatkuvasti joku rumpu, pelti tai standi huollon takia kotona. On olevinaan kato kiirettä. Ei ehdi siivoamaan tai muuta turhaa tekemään ;-)
ddrum54
28.02.2006 23:41:17
CRC Multilube Pro.

Tämä. Olen tosin omien kokeilujeni jälkeen havainnut CRC CHAIN vaseliinin paremmaksi. Molemmat on hyviä.
2`n 4
Heikki
01.03.2006 13:57:56

Edes pölyjä en ole vuosiin pyyhkinyt ja kalvot vaihdan sillon kun vanhat menee paskaks. Kaikki pelittää hyvin, sillon kun kalvot joutuu vaihtamaan imuroin imurilla helvetinmoisen kasan kapulasilppua pois. Eipä se muuta tarttekkaan.
Nolte
01.03.2006 14:10:26
Tämä. Olen tosin omien kokeilujeni jälkeen havainnut CRC CHAIN vaseliinin paremmaksi. Molemmat on hyviä.

Mitä eroja löytyy noista?
Huono soittaja!
Tanakkala
01.03.2006 14:12:21
Jos tässä nnyt lähipäivinä joutuu setin roudaamaan kotiin reeniksen mentyä alta niin silloin voisi harkita rokkareille ensimmäistä pientähuoltoa. Pölyä niissä on ihan tuhottomasta ja ruuvita ja mutterit voisi rasvailla ja virittää kannut uudestaan. Jos budjetti antaa myöten voisi myös ostaa uudet kalvot tomeihin.
Se on muuten pojjaat viikonloppu lähempään ku äsken.
ddrum54
01.03.2006 16:28:05
Mitä eroja löytyy noista?

Toi CHAIN ei valu ollenkaan ja tahmeampana mössönä myös tavallaan "lukitsee" vireen.
2`n 4
Nolte
01.03.2006 17:06:49
Toi CHAIN ei valu ollenkaan ja tahmeampana mössönä myös tavallaan "lukitsee" vireen.

Ok. Niin aattelinkin. Eipä tosin kovin hyvä ole valumaan sekään Multilube, mutta hyvä tietää. Kiits.
Huono soittaja!
Migo
01.03.2006 19:53:07

Würth:llä on kanssa samankaltaista tavaraa, en vain nyt muista nimeä en sitten millään. Itse sitä suihkutellut.
"Paikka jossa heavy sedät iskee miekkansa aina kiveen kun Puolalaisen taidejatsin ystävät antavat verbaalisen miekkansa heilua". -Resonance
hollmi-5
01.03.2006 20:22:36
Würth:llä on kanssa samankaltaista tavaraa, en vain nyt muista nimeä en sitten millään. Itse sitä suihkutellut. HS2000 muistaakseni. No numero 2000 kuitenkin. Hyvää kamaa. Sitä itsekin käytän.
Kosminen
01.03.2006 20:25:15

Kohta tulee rummuille puoli vuotta ikää, oli ajatuksena tehä huolto seuraavan kalvojen vaihdon yhteydessä tässä parin viikon sisään. Pitää koittaa ostaa jotain mönjää.
"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))>
Migo
01.03.2006 20:26:12
HS2000 muistaakseni. No numero 2000 kuitenkin. Hyvää kamaa. Sitä itsekin käytän.

Joo juurikin tuota. Monta pulloa kaapin perukoilla ja nyt ne pystyy hyödyntämään rumpuihin.
"Paikka jossa heavy sedät iskee miekkansa aina kiveen kun Puolalaisen taidejatsin ystävät antavat verbaalisen miekkansa heilua". -Resonance
Kärsänpuolikas
01.03.2006 22:00:43
CRC Multilube Pro.

Hah, ei voi olla rasvalla/öljyllä nuin hienoa nimeä:D

Mutta jos palaisin nimenomaan tuohon huoltamattomuuteen, niin siinä olen kyllä veljesi. Juurikin täällä esiintyneen syyn vuoksi, että soittaminen huollon edelle kumminkin, kun ei aikaa riitä kaikkeen. Mutta Hollmin pointti oli hyvä, että tuo niitä soittimia kotiin/sisälle taloon tielle pyörimään, niin saavat muut työt väistyä. Onhan ne pakko sieltä poiskin saada, eikä niitä rikkinäisnä voi takaisin viedä.
They've got no horns and they've got no tail
Migo
02.03.2006 16:07:26
Huhhuh, olipa urakka, mutta tulipa tehtyä. Vahasin, rasvasin kaikki tarpeellisen, tuikkua viisteisiin ja laitoin uudet kalvot yms. Meni ihan työstä, toki tuonkin huollon olisi voinut viedä hieman pidemmälle, mutta tänään näin. Kylä nyt kelpaa.
hollmi-5
03.03.2006 00:17:40
Kylä nyt kelpaa. Eli rummut ovat nyt paremmat, kuin uutena. Eikö vain?
Migo
03.03.2006 00:20:42 (muokattu 03.03.2006 00:23:52)
Eli rummut ovat nyt paremmat, kuin uutena. Eikö vain?

Ehdottomasti ja nuo nykyiset on tullut Ameriikasta jonku Suomipojan matkassa, oli jonkun takia myynyt..tiedä sitten, muuten kyllä ihan uutukaisen veroiset ovat. Virvelin muutama ruuvi jäi unohduksissa rasvaamatta, mutta huomenna sitten. Näyttääkin paremmilta, kun heitti hieman Autoglymiä.
hollmi-5
03.03.2006 08:41:11
heitti hieman Autoglymiä. Se on kyllä hullunkiillontakuuaine. Vielä kun duunaa sen niin, että esikäsittely punaisen etiketin pullosta ja kultaisella toinen käsittely, niin ne on todella paljon kiiltävämmät, kuin uutena.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)