Aihe: Keikkailusta enemmän? 1 2 | |
---|---|
![]() 24.02.2006 21:06:05 | |
Lämmitelettekö yleensä ennen keikkaa?http://www.drummerworld.com/drumclinic.html = how to warm up (aika hyvä pätkä lämmittelystä) ei ole päässyt mulla vielä tositoimiin..Vai vedättekö kylmiltää?Tuossa videossa sanottiin että jotkut pystyy siihenkin.. Riippuu keikasta ja mitä tapahtuu ennen vetoa.. Aina ei ehdi lämmittelemään ja aina ei tarvikkaan.. Joskus taas tulee otettua kepit käteen jo hyvissä ajoin lämmittelyn tiimoilta. Eikö ole mahtavaa soittaa yleisölle?Mulla alkaa sukat pyörii jaloissa jo pelkästä ajatuksesta (tiedossa on monia esiintymisiä vielä).Koulussa kun pääsee kenelle tahansa soittamaan (yleensä hurmaan koulun tyttöjä) niin tulee jo semmonen fiilis mihin jää ihan koukkuun.Miltä se sitten ekan kerran jälkeen tuntuu? Hyvän bändin kanssa veivaaminen hyvälle yleisölle on kyllä mahtavaa!! Ei voi muuta sanoa Pieneneekö jännitys sitten keikkailun myötä?Jännittääkö porukka pahasti? Taitaa olla aika henkilökohtaista.. Tunnen veteraaneja jotka ovat jänittäneet koko uransa. Mua ei enää soittaminen hirveesti jännitä. Puhuminen saattaa kyllä jännittää Ottaako mahdolliset mokat pahasti päähän?(yleensähän niitä tuskin huomaa mutta voi painaa mieltä varmaan pitkään). Hetken viduddaa. Pyrin paikkaamaan seuraavalla kerralla. Oon huomannut että mulla mokat syntyy yleensä yli- yrittämisestä Kuinka kauan kapulat sinulla kestävät?Otatko keikalle aina uudet kapulat?Pidätkö varakapulaa selän takana esim.vyössä? Riippuu minkälaista musaa vedellään.. Joskus menee useita pareja per keikka ja ja toisinaan samoilla kepeille voi taas vedellä pari kolme keikkaa.. Kapuloita on ripoteltu lähiympäristöön ja pussissa sitten vielä lisää... niin että varmasti riittää Mitä teet jos kalvo hajoaa keikalla?Esim.virveli millä mahdollisesti korvaat virvelin?Vai juoksetko lavalta itkien äitiä huutaen :) Varavirveli, teippi, varakalvo, lattiatomista kalvo, virveli väärinpäin Millaisilla jipoilla voi rumpali saada asennetta ja näyttävyyttä soittoonsa?Minua ei ainakaan innosta se että joku vaan istuu setin takana ja heiluttaa pääte sivulta sivulle.Mielummin sellanen kova ja hillitty soitto ihan paikallaan kun tollasta.Mutta esim.Remu Aaltonen sätki siellä setin takana niin paljon et itekkin nousi melkein sohvalle seisomaan ja hyppimään :) (no ei nyt ihan) jotkut jazz rumpalit eläytyy siihen soittoon aika näyttävästi "ouh jeah" äänillä ja koko kropalla mukana.Ehkä pitäisi sitten katsoa hurriganes video uudestaan.. Mulla on rokkailu setin takana lähtenyt aina luonnostaan. Sitten oon tsekkaillut paljon mun lempibändejä ja rumpaleita ja alkanut blokkaamaan sieltä lisää juttuja mitä siellä lavalla vois tehdä.. Siitä se pikkuhiljaa lähtee! Sitten aiheeseen sopimaton kysymys.Millaisella soitolla saa naiset "kostumaan".Itse olen pärjännyt suht hyvin mutta joku "SE" vielä puuttuu.Onko mitään biisiä tms.Mikä sitten pelkästää rummuilla kuullostais hyvälle..Mitä soittaisit tytölle jos olisit sen kanssa kahdestaan treeniksellä?(toi on paha).Kaikilla varmasti jotain soittais ;) ellei mene lukkoon :) mut sehän ei tuu kuuloonkaan Toimivat kompit on mun kokemuksen mukaan jyrääviä esim. tiukka funk/disco komppi jossa basari tulee neljäs- osille tai sitten rouhea perus rockbeat isosti haikka auki. Siihen pienet kapulanpyörittelyt niin avot;) Tsekkaa Tommy Lee. Se mies tietää noista hommeleista:D www.welhodrum.com | |
![]() 24.02.2006 21:16:42 | |
...ja Tommyn tavanneet naiset miehen himmelin koosta. Jos siis _sitä_ videoo ei oo paikkailtu Pro Tuullssilla.Hoho. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. | |
![]() 24.02.2006 22:52:37 | |
Opettele soittamaan myös pianoa tai kitaraa ja laulamaan. Toimii paremmin kuin kovaääninen soolorumpujensoitto. TAI toinen hyvä ja toimivaksi havaittu keino on antaa tytön soittaa ja opettaa vaikka peruskomppi. Voi vähän seläntakaa opastaa miten ne kädet ja jalat menee. ;) Ja huomaapa likka samalla miten vaikeaa touhua se on. Ehkä arvostaa sen jälkeen rumpaliparkaa vähän enemmän. Soitan pianoa ja kitaraa rumpujen ohessa ja voin sanoa, että paskat tuokaan auta. Toisaalta olen niin ruma veikko ettei naiset anna meikäläisen tulla 100 metriä lähemmäs. Ei soittamalla naisia saa - ei ainakaan tällä naamalla. "Joskus luulen osaavani soittaa" | |
![]() 24.02.2006 23:09:56 | |
Ei soittamalla naisia saa - ei ainakaan tällä naamalla. Taiteilla on uskomaton vaikutus. Kato vaikka Leif Segerstramia, Kaasua, Jukka Tolosta, Andy McCoyta, Kari Peitsamoa, Pate Mustajärveä, Riki Sorsaa, Tommi Läntistä...You name it! Ulkomaan elävistä puhumattakaan. Jos soitto ei tehois, miks mäkin 28-vee raato vielä veivaisin? Hoho. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. | |
![]() 25.02.2006 09:15:14 (muokattu 25.02.2006 09:19:16) | |
Jos pitää jotain koululööperiä soittaa, niin se ei jännitä. Mutta jostain syystä huomasin, että big band- keikat jännittää aina..Pitää olla suht skarppina niiden nuottien kanssa siinä koko ajan. Rumpusoolot (siis sellaset, missä jään yksin lavalle soittamaan sooloa pidemmäksi aikaa), ne jännittävät kyllä eniten. Toisaalta sitten kun on tilanne päällä niin sitä on jossain ihan muualla eikä jännityksestä tietoakaan. Se on myös fakta että vedit sitten kuinka groovesti vaan, niin porukkasta tulee vaan muusikot kommentoimaan jälkeenpäin. Sitten opettelin pyörittämään kapuloita molemmissa käsissä ja heitin pari John Blackwell-temppua sekaan niin johan tulee 10000 ihmistä jonossa sanomaan että "pirun hyvin soitit, miten sä pyörität niitä kapuloitas?" En perusta Wecklistä | |
![]() 25.02.2006 09:44:16 | |
Vaikka määäää! Ja mä (taas peesin, I know) I like my women like i like my coffee: quiet ! | |
![]() 25.02.2006 10:10:22 (muokattu 25.02.2006 10:22:06) | |
Äääh...mä sählään,sorry! Yleisö näyttää aika vanhalta.-Ei se mitään,soitetaan lujempaa,että kuulevat. | |
![]() 25.02.2006 13:44:39 | |
Ennen keikkaa lämmittely yleensä hoituu sillä, että vedetään n. 2-4 soundcheck-biisiä riippuen siitä, paljonko on aikaa. No just ku oon rummut saanu kasattua niin jotain kikkoja siinä rävellän. Mutta ei mitään erikoisia lämmittelyjä. Yleisölle on kiva soittaa, ja jos vielä sattuu olemaan sellainen valaistus että yleisön naamojakin näkee niin on kiva seurata reaktioita biisien aikana ja niiden jälkeen. Joillakin keikoilla ei tosin yleisöä näy ollenkaan, kun on lavalla kirkkaat valot ja sali pimeänä. Tämäkin tosin kerran pelasti fiiliksen. Oli mahtava soittaa ja biisit kulki hyvin, mutta yhdessä välissä keikkaa oli ehkä puolet yleisöstä lähteny käveleen.. ja mä en tienny siitä mitään, onneksi :) Tosin en mitään naisten metsästystä harrasta. Tietenkin keikan jälkeen on kivaa jutella yleisön kans jos joku tulee juttua heittämään. Kokemuksen kartuttua on jännitys vähitellen muuttunut siedettävämmäksi, mutta on se toisaalta kivakin. Kokeneemmat äijät sanoo, että ois hieno saada alkuaikojen fiilis takaisin kun vielä jännitti keikalla. Pieniä mokia tulee joskus, mutta niistä pääsee nopeasti yli parilla merkitsevällä virneellä soittokaverien kans ('jätkähän pisti progea...') yleisö niitä huomaa harvemmin. Kapulat kestää monta monituista keikkaa. Ei ne paljoa mun käytössä kulu. Kerran on kesken biisin lähteny nylontippi irti, mutta huomasin sen vasta biisin jälkeen. Oli vissiin ihan viimesillä tahdeilla lähteny. Ja kerran riisikepeistä katkeili tikkuj asen verran että oli sama vaihtaa sopivan breikin tullen. Mulla roikkuu kapulapussi lattiatomissa. Ei oo onneksi kertaakaan menny kalvo rikki keikalla, huh! En tiiä mitä tekisin ku ei varavirveliäkään oo.. ilman jotain tomia pystyisin kyllä kikkailemaan, lattiatomikin on mulla harvemmin käytössä. Pitää pitää silmällä kalvojen kuntoa ja vaihtaa ajoissa. Varavirveli ois tietenki hyvä jos ois rikas sika. Tai jos on toinen bändi niin tehä rumpalin kans diili kaiken varalta. En noista jipoista kauheasti tiiä, kukin tyylillään. Jos rumpali on vaan törkeen kova soittaja, niin se riittää, ja jos soitto maistuu, niin se yleensä näkyy päällepäin. En oo sitte teinivuosien jälkeen miettiny naisasioita soitellessa, ja silloinkin olin niin huono soittaja, että päätin keskittyä soittamiseen. "Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))> | |
![]() 25.02.2006 14:53:16 | |
Lämmitelettekö yleensä ennen Kyllä. Rennompaa soittaa, kun on paikat jo valmiiksi löysinä. Eikö ole mahtavaa soittaa yleisölle? Onhan se. Varsinkin kun näkee, että porukka todella diggailee. Siihen meininkiin kun itse samaistuu, niin kaikki menee hyvin. Pieneneekö jännitys sitten keikkailun myötä?Jännittääkö porukka pahasti? No kyllähän sitä aina sellainen sopiva jännitys on päällä ja niin pitääkin. Tämä kyllä häipyy heti, kun eka biisi lasketaan käyntiin. Ottaako mahdolliset mokat pahasti päähän?(yleensähän niitä tuskin huomaa mutta voi painaa mieltä varmaan pitkään). Mokat kuuluu asiaan. Eihän sille mitään mahda, parempi vaan antaa olla jos jotain vakavampaa tapahtuu. Mikä voisi edes olla niin vakavaa, että sitä pitäisi jäädä miettimään? Tietenkin jos on suuri tilaisuus ja biisi menee ihan ristiin ja joutuu lopettamaan kesken. Se voisi hieman ketuttaa. Kuinka kauan kapulat sinulla kestävät?Otatko keikalle aina uudet kapulat?Pidätkö varakapulaa selän takana esim.vyössä? Kyllä yksi pari kestää yhden keikan, mutta varalla on hyvä olla vielä muutama varakapula. Kapulat on pussissa ripustettuna lattiatomiin. Mitä teet jos kalvo hajoaa keikalla?Esim.virveli millä mahdollisesti korvaat virvelin?Vai juoksetko lavalta itkien äitiä huutaen :) Eipä oo vielä tullut vastaan moista. Ei tässä kuitenkaan niin professionaleja olla että tarvitsisi varakalvojakin pitää mukana :D Millaisilla jipoilla voi rumpali saada asennetta ja näyttävyyttä soittoonsa? No ensinnäkin se vuorovaikutus yleisön kanssa, eli kun yleisöllä on kivaa, on bändilläkin kivaa. Ei siihen oikeastaan mitään ohjeita ole. Se asenne tulee tai on tulematta. Sitten aiheeseen sopimaton kysymys.Millaisella soitolla saa naiset "kostumaan".Itse olen pärjännyt suht hyvin mutta joku "SE" vielä puuttuu.Onko mitään biisiä tms.Mikä sitten pelkästää rummuilla kuullostais hyvälle..Mitä soittaisit tytölle jos olisit sen kanssa kahdestaan treeniksellä?(toi on paha).Kaikilla varmasti jotain soittais ;) ellei mene lukkoon :) mut sehän ei tuu kuuloonkaan Soita hyvin! :D Mitä en osaa soittaa, niin sitä ei tarvitsekaan osata. | |
![]() 26.02.2006 03:13:33 | |
Lämmittelyitä nyt ei erikoisemmin tule tehtyä, siinä ennen showtimea kuitenkin tulee häröiltyä kavereiden kanssa. Kamoja on yleensä varakapuloiden ja joskus kalvojen verran mukana, joskus tulee kuitenkin jos jonkinlaista kikkailua soittimien kanssa (nimim. haljenneilla, syvältä revityillä pelleillä pariin kertaan paukutellut) mutta muuten ihan hyvin on sujunut. Livenä on tietenkin aina mukava soitella ja headbang on rumpujen molemmilla puolilla sitä tasoa että niskat pois! Tärkeintä että yleisöllä on hyvä fiilis ja että itse lähtee rennolla meiningillä soittamaan. Parin keikan jälkeen ei enää jännitäkään ja on treenailun jälkeen mukava päästä esittelemään taitojaan. Ja jos ei soitto pelaa niin encorena nakataan aina se legendaarinen Power Rangers-cover niin kylälähtee! Souda souda souda mattaku! | |
![]() 26.02.2006 05:33:32 | |
Itse en ole saanut varmaan kahteen vuoteen yksiäkään keppejä katki, vaikka soitankin mielestäni aika lujaa. Tipit sen sijaan hajoilevat. "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio | |
![]() 26.02.2006 10:48:22 | |
Lämmitelettekö yleensä ennen keikkaa? On pakko hieman palikoita pyöritellä. Jos lähden kylmiltään, on kädet jumissa aika nopeasti. Lämmittely antaa anteeksi keikkaeuforiassa tekemiäni tekniikkavirheitä. Eikö ole mahtavaa soittaa yleisölle? On. Sen takia lähinnä teen tätä hommaa. Yhdellä keikalla elää henkisesti viikon. Joskus kun meni lujaa, niin päästiin parin viikon rundille ja sen jälkeen olin aivan eri ihminen noin kolme kuukautta. Pieneneekö jännitys sitten keikkailun myötä?Jännittääkö porukka pahasti? Jännitys kuuluu asiaan. Tosin se loppuu aina viimeistään ekan biisin aikana, kun tajuaa, että "hei, täähän toimii, minä osaan soittaa!" Ja sitten vaan mennään.. Ottaako mahdolliset mokat pahasti päähän? Mokat kuuluu livemusiikkiin. Jos vetäisin maltilla koko keikan, en todnäk tekisi yhtään mokaa, mutta sitten se olisi tylsää. Yleensä alan jo etukäteen miettimään, että tuohon kohtaan teen maailman hienoimman fillin tms. Jos se onnistuu, on kiva katsella äijien extaattisia ilmeitä. Jos se menee viduiks, jätkät hymyilee ja kelaa, että enskerralla sitten.. Kuinka kauan kapulat sinulla kestävät?Otatko keikalle aina uudet kapulat?Pidätkö varakapulaa selän takana esim.vyössä? Yleensä palikat kestää koko keikan. Niitä on myös riittävästi varalla. Yksi pari pidikkeesä haitsun puolella ja yksi pari toisella puolella. Pussissa sitten niin että riittää vaikka saunan lämmitykseen. Mitä teet jos kalvo hajoaa keikalla?Esim.virveli millä mahdollisesti korvaat virvelin?Vai juoksetko lavalta itkien äitiä huutaen :) Kerran huusin keikalla kovaan ääneen, että ai vidu, kavo hajos, keikka peruttu! Jengi oli ihan että mitä hemmettiä ja kauhee paniikki päällä. Kaivoin kaks varavirveliä ja aloitettiin yleinen gallup siitä, että jatketaanko keikkaa acrolla vai supralla. Acro voitti. Silloin ajattelin rumasti että köyhät kyykkyyn..:) Oli kivaa. Taas. Toissa keikalla suprasta hajosi alakalvo. Älkää kysykö, miten se on mahdollista.. Millaisilla jipoilla voi rumpali saada asennetta ja näyttävyyttä soittoonsa? Tätä olen miettinyt jonkin verran. Mielestäni rumpalin tulee ensin keskittyä siihen oleelliseen ja sitten kun suoritusvarmuus on kunnossa, tehdä kaikkia päättömiä juttuja. Se sitten taas lisää niitä aiemmin puhuttuja mokia jne.. Olen saanut sen takia että olen rumpali. "Sullon ihanat rummut ja sä soitat tosi hyvin ja se näyttää hyvältä ja mennäänkö hotellihuoneeseen..;)" Millaisella soitolla saa naiset "kostumaan? Ei se soittamisesta ole loppupeleissä kiinni. Pilkettä silmään niin homma toimii. "Mitä soittaisit tytölle jos olisit sen kanssa kahdestaan treeniksellä?(toi on paha). Jotain muuta kun rumpuja. Kitaraa soitan niin huonosti, että kallistuu pianon puolelle. Ei enempää että porukka jaksaa vastata :) Oli mukavaa vastata näihin kysymyksiin. I'm a gooner | |
![]() 26.02.2006 12:19:07 | |
Lämmitelettekö yleensä ennen keikkaa? Lämmittelen aina, jos vain mahdollista. Eli jos bändille on varattu edes jonkinlainen takahuone. Ei siellä yleisön joukossa keikkaa odotellessa kehtaa pädiä kaivaa esiin. Eikö ole mahtavaa soittaa yleisölle? Useimmiten, joo. Miltä se sitten ekan kerran jälkeen tuntuu? Mulla on ekasta keikasta sen verran vähän aikaa, että tunne on ihan hyvin muistissa. Aika ymmälläni olin.. "Tämmöstäkö tämä nyt sitten on? Meniköhän se nyt hyvin vai huonosti?" Pieneneekö jännitys sitten keikkailun myötä?Jännittääkö porukka pahasti? Mua ainaski jännittää ennen keikkaa joka kerta. Mutta on se jännitys nykyään aika erilaista, kuin ekalla keikalla. Sellasta negatiivista jännitystä tulee siitä, kun stressaa että toimiikohan lavasoundit jne. Muuten on semmonen ihan positiivinen kutinajännitys. Ottaako mahdolliset mokat pahasti päähän? Eipä juuri. Kuinka kauan kapulat sinulla kestävät?Otatko keikalle aina uudet kapulat?Pidätkö varakapulaa selän takana esim.vyössä? Ehkä noin kuukauden verran kestää mulla yksi kapulapari. En ota keikalle ikinä täysin tuoreita kapuloita. Pikkasen käytetty, ja hikikäpälällä käsitelty kapula on mulle paras. Varakapuloita pidän kapulapussissa, joka on kiinnitetty lattiatomiin. Mitä teet jos kalvo hajoaa keikalla?Esim.virveli millä mahdollisesti korvaat virvelin? Kalvoa en mielellään ala vaihtaa virveliin kesken keikkaa. Jokainen Ian Paice signature-virpan omistaja tietää miksi. :) Eli vararumpua kehiin. Jos varavirveli ei ole mukana, niin pyydän toisen bändin rumpalilta lainaksi. Harvemmin tulee soiteltua yhden bändin iltamissa. | |
![]() 26.02.2006 12:52:40 | |
Otin aiheeksi mokat keikoilla viimeksi.Tuli aika hauskoja vastauksia ja voitiin todeta että sitä ei kannata pelätä koska kaikki mokaa joskus ja jopa aivan täydellinen soittaminen voi viedä jutun idean esim.rockissa. Nyt kyselisin lisää aiheesta: Lämmitelettekö yleensä ennen keikkaa?http://www.drummerworld.com/drumclinic.html = how to warm up (aika hyvä pätkä lämmittelystä) ei ole päässyt mulla vielä tositoimiin..Vai vedättekö kylmiltää?Tuossa videossa sanottiin että jotkut pystyy siihenkin.. rudimentteja mukana olevaan pädiin tai polviin tai sohvaan tai mihin vaan. sen verran että saa veren kiertää käsissä. hyvä jos on jotain lämmintä päällä, onnistuu vähemmällä vaivalla. jos on kylmä niin ei kädet lämpene vaikka kuinka takoo. lihakset vaan väsyy. lämmittely on hyvä juttu. Soitto lähtee rullaamaan paremmin heti alusta. eihän sitä koskaan saa niin hyvää lämpöä kuin että setillä on veivannu muutaman biisin, mutta keikan alkuosion soittamista ainaki mun kohdalla parantaa. Eikö ole mahtavaa soittaa yleisölle?Mulla alkaa sukat pyörii jaloissa jo pelkästä ajatuksesta (tiedossa on monia esiintymisiä vielä).Koulussa kun pääsee kenelle tahansa soittamaan (yleensä hurmaan koulun tyttöjä) niin tulee jo semmonen fiilis mihin jää ihan koukkuun.Miltä se sitten ekan kerran jälkeen tuntuu? hoho äijähän puhuu niinku olis seksiä saamassa. onhan se keikkailu mukavaa. kaikki ei oo kivoja keikkoja, mutta ainakin omalla kohdalla suurimmasta osasta nauttii. jos ei nauti ni sitten ei kannata varmaan soittaakaan. Pieneneekö jännitys sitten keikkailun myötä?Jännittääkö porukka pahasti? ekat..öö..sanontaanny 30 keikkaa varmaan jännitti aika paljon. nykysin (olisko takana joku reilut 300 tms) ottaa ite ainaki aika rennosti. Ottaako mahdolliset mokat pahasti päähän?(yleensähän niitä tuskin huomaa mutta voi painaa mieltä varmaan pitkään). ei niitä pitkään kannata miettiä. jos moka on pieni (syke säilyy, 90% yleisöstä ei varmasti tajunnu) niin ei siinä mitään välii. kaikki mokaa joskus. sanokaa joku hep jos ootte soittanu täydellisen keikan. Kuinka kauan kapulat sinulla kestävät?Otatko keikalle aina uudet kapulat?Pidätkö varakapulaa selän takana esim.vyössä? mulla on penkissä sellanen kapulapidikesysteemi, yks varakeppi sojottaa suoraan jalkojen välistä (tämä ei ollut vitsi). eli nopee napata jos hajoaa. Korkkaan kapulat ennen keikkaa, pito ja tuntuma on parempi ku kapuloilla on pikkusen soittanu. keikalla mukana kapulapussi eli joku esim 5 paria samaa lajia. muuta sälää (varakepit, vispilät, pehmonuijat, ketjut slovareihin, shakeri yms) vasemmalla puolella tuolilla. Mitä teet jos kalvo hajoaa keikalla?Esim.virveli millä mahdollisesti korvaat virvelin?Vai juoksetko lavalta itkien äitiä huutaen :) jos on kaks snaree mukana ni sit vaan pikkolosnare pääkäyttöön. Jos jotain kalvoja menee romuksi (mikä on harvinaista, yleensä kalvojen kunnosta näkee onko ne keikkakelposet vai ei) niin sitten improvisoidaan. ensimmäisenä tulee kaikennäköset teippipatentit, niillä yleensä selviää keikan loppuun. jos vaikka basaripedaali hajoaa aivan atomeiksi ni sit soittaa niin et lattiatomari on basari ja keskittyy siihen et selviää keikan ilman että kovin moni huomaa muutosta (tuota kannattaa treenata ennen ku lähtee toteuttaan :D). äidin helmoihin on turha lähtä. jos kamat hajoaa niin siitä saa hyvän spiikin ja yleisö on sun puolellas ku yrität äärimmäisiä poppakonsteja, että vielä pystyisit viihdyttää yleisöä. luultavasti yleisö muistaa keikan myöhemmin ja pitää parempana jos jotain sankarillista sekoilua oli mukana. Millaisilla jipoilla voi rumpali saada asennetta ja näyttävyyttä soittoonsa?Minua ei ainakaan innosta se että joku vaan istuu setin takana ja heiluttaa pääte sivulta sivulle.Mielummin sellanen kova ja hillitty soitto ihan paikallaan kun tollasta.Mutta esim.Remu Aaltonen sätki siellä setin takana niin paljon et itekkin nousi melkein sohvalle seisomaan ja hyppimään :) (no ei nyt ihan) jotkut jazz rumpalit eläytyy siihen soittoon aika näyttävästi "ouh jeah" äänillä ja koko kropalla mukana.Ehkä pitäisi sitten katsoa hurriganes video uudestaan.. tekniikka, perusasiat ja biisien muistaminen sille tasolle, ettei niihin tarvi keskittyä lainkaan. Tällöin voi keskittyä itse musiikkiin ja vuorovaikutukseen muiden muusikoiden ja yleisön kans. Voi nautiskella tilanteesta ja itse musasta. sitten ne ilmeet tulee ihan itestään. tietty pientä showta saa - ja pitääkin olla. pelleilyä siinä määrin kuin musaan ja keikan luonteeseen sopii - ja ettei soittaminen kärsi (ellei pelleily ole sitten se päätarkotus keikalla). Sitten aiheeseen sopimaton kysymys.Millaisella soitolla saa naiset "kostumaan".Itse olen pärjännyt suht hyvin mutta joku "SE" vielä puuttuu.Onko mitään biisiä tms.Mikä sitten pelkästää rummuilla kuullostais hyvälle..Mitä soittaisit tytölle jos olisit sen kanssa kahdestaan treeniksellä?(toi on paha).Kaikilla varmasti jotain soittais ;) ellei mene lukkoon :) mut sehän ei tuu kuuloonkaan öh. mä laittaisin varmaan jotain sambaa tai songoa. ehkä sillä sais pepun pyörimään. vaikee pelkillä rummuilla. toisaalta en kyllä lähtis viemään hottia peipeä et tuupa kuuntelee treeniksellä ku tykitän nii lujaa että sulla vuotaa korvista verta vielä vuodenki päästä. jos olis pakko jotain soittaa ni jotain kevyttä vispiläjuttua tai congia... ei missään nimessä mitään mitä ei voi soittaa tosi hiljaa. soittaisin sille ennemmin pianoo, sillä muutenki olis helpompi varmaan tuo kostumispuoli. pitäis alkaa soittaa saksofonia. Ei enempää että porukka jaksaa vastata :) oli jo hiinä ja hiinä et jaksaako näihinkään :D Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi. | |
![]() 26.02.2006 14:26:48 | |
kuka sitä nii nyt alkais lämmittelee ennen keikkaa??:D:D:D kyllä naista pitää lämmitellä ennen ja jälkeen keikan. kuka nyt rummuista puhuu. eh. Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi. | |
![]() 26.02.2006 19:02:50 (muokattu 26.02.2006 19:03:08) | |
Tietenkin jos on suuri tilaisuus ja biisi menee ihan ristiin ja joutuu lopettamaan kesken. biisiä ei ikinä pidä lopettaaa kesken! (riippuen tietenki missä kohassa biisiä ollaan menossa) pitää sopia enne keikkaa et jos biisi menee pielee esim kitaristi jatkaa ja muut hyppää siihen mukaan tai jotai. mut ei kesken! sit ainaki kaikki huomaa et meni jotai pielee. ;) Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. | |
![]() 26.02.2006 23:15:28 | |
sanokaa joku hep jos ootte soittanu täydellisen keikan. Hep I'm a gooner | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)