Mapetus 24.02.2006 20:13:13 | |
---|
Mää löysin kyl kaks sellasta, jolta vois ehkä ostaa rummut ja muut, mut en tiiä onks ne tarpeeks hyvät tai siis niin ku, mites sen ny selittää... ku ne rummut, yms. siin mukana, mitä pittääki olla, on ainoot sen verran lähellä paikkaa, mis ite oon että voisin hakee ne... en vaa oo ikkää ostanu rumpuja tai yleensä perehtyny niihin nii paljoo, että ossaisin ostaa jotkut hyvät rummut (rumpusetin)... |
Pieni rumpalipoika 24.02.2006 20:24:02 | |
---|
Ensimmäisiä rumpuja hankkiessas olis todella tärkeetä, että joku oikeasti asioista tietävä olisi mukana. Varsinkin käytettyjä hankittaessa. Missäpäin asut? Löytyiskö paikkakunnalta musaopistoa esimerkiksi, jonka rumpuopen voisit pientä korvausta vastaan pyytää konsultoimaan. Siihen tutun tuttuun, joka vuonna 1973 soitti keikan Hurriganesen lämppärinä keskikoulun kevätjuhlassa en luottaisi. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
Pieni rumpalipoika 24.02.2006 20:32:31 | |
---|
Kun kerran oot rumpuja hankkimassa, niin kerroppa paljonko sulla on rahaa? Se määrittelee aika monta asiaa pois kuvioista. Ilmeisesti kyseessä on sun eka settisi, jolloin käytetty olis hyvä vaihtoehto sen takia, että innostuksen mahdollisesti laantuessa rahallisesti ei tulisi niin paljoa takkiin. Uusien hinta kun tapaa tipahtaa 30 prossaa, kun pannut saa ulos kaupasta :-) Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
Mapetus 24.02.2006 20:47:48 | |
---|
Mun vanhemmat maksais ne mun ekat rummut (ainaki) ja käytetyt mää hommaan ekaks... Semmone 700€ ainaki pystyis laittaan rumpusettiin... Asustelen Oulun läänis... |
Pieni rumpalipoika 24.02.2006 22:02:34 | |
---|
Faq:ssa on noita erimerkkisiä ja -mallisia on runsaasti esiteltyinä. Kuten sanottu, tolla rahalla saat ihan kelpo setin pelteineen, kun vaan hieman on käsitystä oikeasta hintatasosta ja ymmärtää käytettyjen vehkeiden olennaisesti toimivuuteen vaikuttavat hommelit. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
Progressor 24.02.2006 22:11:13 | |
---|
Faq:ssa on noita erimerkkisiä ja -mallisia on runsaasti esiteltyinä. Ettei nyt jäisi uudelle jäsenelle epäselväksi, niin kyseessä on siis Rumpuvertailu-FAQ. Lisää naisrumpaleita, hyvä hyvä. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
ramzuz 24.02.2006 23:46:46 | |
---|
700€ Ouh sillähän saa jo vaikka mitä! ROCK! |
HeavyMachinery 24.02.2006 23:50:34 | |
---|
700€ Ouh sillähän saa jo vaikka mitä! Niin Haikat ja riden :)...... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
VRock 24.02.2006 23:57:03 | |
---|
Niin Haikat ja riden :)...... No eipäs aleta hifistelemään ;E Mutta 700eurolla saa jo käytetyn alottelijatason setin (Tama Stagestar jne.) sekä halvemman symbaalisatsin (perus on 14" hihat, 16" crash ja 20" ride) Eiköhän herrat täällä vastaa kun vaan kyselet... Vaikka niistä käytetyistä seteistä ja symbaaleista. Mutta lukaseppas nuo faq:it. "And you can have my deodorant..!" |
Akahito 25.02.2006 00:20:46 | |
---|
Mun vanhemmat maksais ne mun ekat rummut (ainaki) ja käytetyt mää hommaan ekaks... Semmone 700€ ainaki pystyis laittaan rumpusettiin... Asustelen Oulun läänis... Kuten suositeltu jo on, tossa palstan etusivulla olevia pysyviä threadeja kannattaa lueskella, rumpuvertailu -threadissa on paljon hyvää asiaa tuon hintaluokan seteistä. Koen kuitenkin tarpeelliseksi (kenties suotta) selostaa vähän, mitä oikein olet ostamassa. Olet ostamassa rumpuja, joiden rungot eivät ole mistään huippulaatuisesta puusta valmistettu, eivätkä siis soi mitenkään mahtavasti sinänsä. Sen sijaan olet ostamassa instrumenttia, jonka metalliosien laatu ratkaisee pitkälti koko kilvan tässä hintaluokassa - älä siis lankea mihinkään nykyään niin suosittuun "koivurunko"-hapatteeseen, joita monet valmistajat pukkaavat ulos nimenomaan halvemmissa sarjoissaan: Ne ovat kaukana "aidosta", laadukkaasta ja arvostetusta pohjoismaisesta koivusta, eivätkä soundaa sen kummemmalle kuin muutkaan halpapuurummut. Käytettynä on aina kannattavaa ostaa, mutta muistaa pitää, että mitä vanhempi setti, sitä suuremmalla todennäköisyydellä metalliosat ovat väsyneitä, varsinkin liikkuvat palat kuten viritysruuvit, pedaali, kaiken maailman kiristimet jne. joten akuutteja huoltotoimepiteitä joutuu tekemään välttämättä. Uusissa seteissä eniten vaihtelua tapaat varmasti telineissä ja bassorummun polkimissa. Toiseksi silmääsi saattaa pistää bassorummun jalat ja tomien ripustukset. Epätodennäköisimmin tosin katsot vanteisiin: Mielestäni vanteet ovat se tärkein asia rummun käytettävyyden kannalta, (tietysti sen ohella, että itse rumpu on tehty hyvin,) sillä jämäkät vanteet ja hyvälaatuiset virityspesät takaavat hyvän viritettävyyden ja soinnin. Aika harva valmistaja tarjoaa tuossa hintaluokassa mitään loistavia vanteita seteissään, sen sijaan brassailevat tuplajalallisilla telineillään ja lakkapinnoitteillaan ja hienoilla uusilla tomiripustuksillaan ja ties millä. Tällä hetkellä paras rumpurauta löytyy Taman Superstar -rumpuseteistä, ja telineetkin ovat priimaa. Näitä tosin tuskin löydät käytettynä ihan hirmusti vielä, mutta kannattaa pitää silmänsä auki. Ymmärrän, että vasta-alkaja ei välttämättä osaa/jaksa kiinnittää huomiota moisiin seikkoihin, mutta olettaen että harrastus tulee jatkumaan, (700e olisi kuitenkin vähän turhan paljon rahaa laittaa harrastukseen, johon innostus laantuu ennen pitkää,) on paljon miellyttävämpää, että rumpu pystyy vielä tulevaisuudessakin siihen, mihin haluat sen pystyvän, etkä niinkutsutusti "kasva ulos" setistäsi liian nopeasti. Symbaaleista, koska mainitsit sen mahdollisuuden, että pääset bändiin lähitulevaisuudessa, _ÄLÄ HERRANJESTA OSTA_ niitä halvimpia messinkisymbaaleita, mitä sulle tarjotaan - usein Paiste 101:a tai Sabian Solaria. Oikeat symbaalit tehdään pronssista, ja syystäkin: Pronssi on luonnostaankin dynaamisepi ja monikäyttöisempi symbaalimetallina, joten halvimmatkin pronssikakut peittoavat mitkä tahansa messinkihärpättimet. Halvimmillaan voit turvautua Meinl MCS:ään tai Paiste 201:een, mutta mitä parempi, sitä parempi, eli laatuun kannattaa satsata. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
Mapetus 25.02.2006 13:28:54 | |
---|
On tää vaikeeta, ainaki mulle siis ettii hyvä setti. Nii paljon pittää huomioida. :) |
ddrum54 25.02.2006 13:51:11 | |
---|
OFFTOPIC : Mä lueskelin tätä topiccia ja ihmetys oli suuri. Mikä on mennyt M:netin jäseniin? Vastaukset on asiallisia ja jopa kohteliaita, aivan ennenkuulumatonta. No kyllähän se selitys löytyi, kun osasi etsiä... Arvon veljet : Suurkiitos suhtautumisestanne aloittelevan jäsenen ongelmiin. Iso kollektiivinen + teille kaikille. Kiitos. 2`n 4 |
moderndrummer88 25.02.2006 13:53:15 | |
---|
OFFTOPIC : Mä lueskelin tätä topiccia ja ihmetys oli suuri. Mikä on mennyt M:netin jäseniin? Vastaukset on asiallisia ja jopa kohteliaita, aivan ennenkuulumatonta. No kyllähän se selitys löytyi, kun osasi etsiä... Arvon veljet : Suurkiitos suhtautumisestanne aloittelevan jäsenen ongelmiin. Iso kollektiivinen + teille kaikille. Kiitos. no eikat siinä silloin mitään jos kysyjä on ihan asialinjalla "Music is great but I dont like that "wäkä wäkä" thing." - jonsku1 |
Akahito 25.02.2006 14:38:40 | |
---|
On tää vaikeeta, ainaki mulle siis ettii hyvä setti. Nii paljon pittää huomioida. :) Hiljaa hyvä tulee. Aluksi kaikki tämä varmasti vaikuttaa tosi sekavalta ja mistään ei oikein saa otetta, mutta kun ottaa ihan empiirisen kannan ja menee liikkeisiin testaamaan kaikkia settejä, pyytää vaikka myyjältä suosituksia ja kertomaan käyttäjien kokemuksia, niin alkaa homman juuri hahmottua: Missä on tukevamman oloiset telineet, mitkä on paremmin viimeistelty, mitkä on paremmantuntutuiset kooltaan jne. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
tolppa-apina 25.02.2006 15:14:21 | |
---|
Hiljaa hyvä tulee. Aluksi kaikki tämä varmasti vaikuttaa tosi sekavalta ja mistään ei oikein saa otetta, mutta kun ottaa ihan empiirisen kannan ja menee liikkeisiin testaamaan kaikkia settejä, pyytää vaikka myyjältä suosituksia ja kertomaan käyttäjien kokemuksia, niin alkaa homman juuri hahmottua: Missä on tukevamman oloiset telineet, mitkä on paremmin viimeistelty, mitkä on paremmantuntutuiset kooltaan jne. Tuo liikkeeseen meno on hyvä ajatus. MUTTA toivoa sopii että palvelija/myyjä on asiallinen henkilö ja oikeasti antaa sopivat suositukset. Näitä on paljon jotka tyrkyttää settiä joka on tarjouksessa, hieno, mutta huono. Tähä malliin: Myyjä:"Tästä hyvä setti! Tää Trax on uus hitti. Ja halpakin vielä." Ostaja:"No entäs tämä?" Myyjä:"Ei sitä kannata, se ei sovi sulle. Ja ne on käytetyt." Viisas ei joudu ongelmiin, joista älykäs selviää. |
Alpha 25.02.2006 15:21:23 | |
---|
Tulipa tässä vaan mieleen, että tuolla "Aloittelijat"-osastolla on "Asiantuntija-apua ensimmäisiin hankintoihin"-topic, mutta sielläkään ei kauheesti rumpalit ole ilmoittautuneet auttamaan vasta-alkajia...esim itse olen Oulusta ainoa. Pitäisikö tuommonen laittaa tänne rumpupalstalle, kun täällä pyörii näitä rumpalinretkuja kuitenkin enemmän, eikä aloittalijatkaan mene tuonne "Aloittalijat"-topicciin, vaan tulevat suoraan oman instrumenttinsa palstalle...? |
timppa67 25.02.2006 17:00:54 | |
---|
Ei ehkä onnistu heti... Metronomin kanssa komppeja harjottelee ja siitä vähän kerrallaan uusia juttuja... Toki jos pysyt levyjen perässä nii siitä vaan.. Leppäsen "ROkkaavat rummut" On pakko hankinta. Ei metronomia ihan alussa. Rumputunteja alussa muutama ettei tule tekniikkavirheitä joista haittaa muutaman vuoden jälkeen....eikä muuta kun mopo käyntiin ja lisää paskaa housuun..rokrok The King is gone but he´s not forgotten.. |
VeeKoo 25.02.2006 19:41:55 (muokattu 25.02.2006 19:43:08) | |
---|
Ja sellainen asia, että malta katsoa hyvä ja sopiva setti, äläkä osta sitä ensimmäistä jota sinulle tarjotaan. Katsele ympärillesi. 700€ jos on käytössä, niin sillä saa jo ihan hyvät/ ok:t käytettynä ja uutenakin todellakin aloittelijalle riittävät! Kun on setti, niin ei ehkä heti aluksi metronomia, sillä se EI ole sitä rumpujen mukavinta alaa, niin ei innostus heti alussa mene! Ruman ei oo varaa nirsoilla. |
Akahito 25.02.2006 20:13:57 | |
---|
Tuo liikkeeseen meno on hyvä ajatus. MUTTA toivoa sopii että palvelija/myyjä on asiallinen henkilö ja oikeasti antaa sopivat suositukset. Näitä on paljon jotka tyrkyttää settiä joka on tarjouksessa, hieno, mutta huono. Tähä malliin: Myyjä:"Tästä hyvä setti! Tää Trax on uus hitti. Ja halpakin vielä." Ostaja:"No entäs tämä?" Myyjä:"Ei sitä kannata, se ei sovi sulle. Ja ne on käytetyt." Jes, näin on. Siksipä kannattaakin käydä monessa eri liikkeessä, ja katsoa mitä myyjät puhuu ristiin samoista seteistä. Ja aina on asiallista, jos messissä on joku asiantunteva kaveri, kuten jo joku suosittelikin. Tulipa tässä vaan mieleen, että tuolla "Aloittelijat"-osastolla on "Asiantuntija-apua ensimmäisiin hankintoihin"-topic, mutta sielläkään ei kauheesti rumpalit ole ilmoittautuneet auttamaan vasta-alkajia...esim itse olen Oulusta ainoa. Pitäisikö tuommonen laittaa tänne rumpupalstalle, kun täällä pyörii näitä rumpalinretkuja kuitenkin enemmän, eikä aloittalijatkaan mene tuonne "Aloittalijat"-topicciin, vaan tulevat suoraan oman instrumenttinsa palstalle...? Ihan hyvä idea ja pointtikin. Varmaan se havainnollisempaa olisi, jos jokaisella palstalla olis omat threadinsa niille. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
ddrum54 25.02.2006 20:19:34 (muokattu 25.02.2006 20:19:46) | |
---|
Tulipa tässä vaan mieleen, että tuolla "Aloittelijat"-osastolla on "Asiantuntija-apua ensimmäisiin hankintoihin"-topic, mutta sielläkään ei kauheesti rumpalit ole ilmoittautuneet auttamaan vasta-alkajia...esim itse olen Oulusta ainoa. Pitäisikö tuommonen laittaa tänne rumpupalstalle, kun täällä pyörii näitä rumpalinretkuja kuitenkin enemmän, eikä aloittalijatkaan mene tuonne "Aloittalijat"-topicciin, vaan tulevat suoraan oman instrumenttinsa palstalle...? Loistoidea !! Mä ilmoittaudun suur - Helsingin alueelle. Lisää vapaaehtoisia? 2`n 4 |