hollmi-5 15.02.2006 17:41:56 | |
---|
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Tankero 15.02.2006 17:43:17 | |
---|
Ja basistille kanssa terveisiä. Onko oikein huvikseen kerran kokeiltu? Olet siis asiantuntija. Muuten etkös sä vetele niitä Kullervo Linnan humppakomppeja pelkkään virveliin? Näihin bassaria ei paljoa tarvita;-) Totta toinen puoli kuitenkin. Vanhojen bassorumpujen tumppu bassari voi olla seurausta siitä, että kaikki ei ole ihan kunnossa. Vanne voi olla pehmeä, jalat huonosti rungossa kiinni, kalvot huonot... Minulla on toisenlaisiakin kokemuksia. Ludwig -74 22" bassari uusilla valkoisilla Ambassadoreilla jysähti todella mukavasti. Tumppu oli kaukana soundikuvauksesta. Ei se nyt vissiin ihan ainoa kerta ollut. sattui vain tuossa joku päivä sitten. Kaverilla on ollu sellaiset 60-luvun ludarit jo vuosia ja olen niillä joutunu soittaan keikallakin.Ei niissä kyllä hirveesti potkua ole, verrattuna nykyajan vermeisiin. Sano Neal Peartkin. Humppa kyllä lähtee ja moni muukin. Se on meillä allroundpaavoilla sellainen taipumus Tykätköön itekukanenkin mistä huvittaa Varmasti, vissiin. |
Shitmanek 15.02.2006 17:43:31 (muokattu 15.02.2006 17:44:31) | |
---|
Minkä takia noihin on laitettu musta hw? Ei se edes näytä uusvanhalta. Mauttomalta kylläkin. Katalogin kuvissa noissa on kyllä krominen hw :/ E: eikä sama lehtinen muuten kerro että noihin saisikaan mustaa hw:tä ainakaan vakiona, kromia tyrkyttää. "TÖ MOOR AI INTERÄKT VIT PIIPOUL, TE MOOR AI LÖÖRN" -T 101
Käy täällä jos asut Salon seudulla: Salon Seudun Bändit |
Olli 15.02.2006 17:44:06 | |
---|
http://www.spacebarhoppers.com/ |
hollmi-5 15.02.2006 17:55:20 | |
---|
Minäkin olin vielä pari vuotta sitten vahvasti sitä mieltä, että vintage rumpu ei ole kummoinen. Ihmettelin niiden perään kuolaamista. Sittemmin mieli on muuttunut oman kokemuksen kautta. Olen törmännyt vanhoihin tumppuihin ja todellisiin loistosetteihin. Yleensä se vanha ja laadukas rummusto saadaan kyllä soundeiltaan loistavaksi, kun tiedetään, mitä tehdään. Kerran muodissa ollut alakalvojen poisto on saattanut viedä reunaviisteet siltäosin pois.Samalla on runko saattanut menettää myös pyöreytensä. Sekään ei tee hyvää soundeille. Kaksikerros kalvotukset eivät useimmiten käy noihin rumpuihin. Demppaukset myös tappavat soinnin tehokkaammin, kuin nykyrummuista. Vintagerummuissa on omanlaisensa soundi, jota pitää ymmärtää. Modernia soundia ei niistä saa. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Mikael 15.02.2006 18:54:36 (muokattu 15.02.2006 18:55:02) | |
---|
Mulla on vanhat rummut ja on ollut myös uusia. Enempi oon tykännyt vanhoista. Jotenkin tuntuu siltä, että vanhat setit soi nätimmin kokonaisuutena. Uusissa rummuissa tuppaa olemaan liikaa kaikkea joka rummussa - noin niinku taajuuskaistalla. Joka pöntössä on botnea ja yläpäätä ja kokonainen setti kuulostaa siltä kun kaikkea olis vaan liikaa. Vähän sama kaikissa muissakin uusissa soittimissa. Nykyään bassokamoissakin pitää olla pilli... Vaikea sen paremmin asiaa selittää. Vanhoissa rummuissa vaan tuntuu siltä että kaikilla rummuilla on oma paikkansa ja roolinsa ja ne mahtuu paremmin musaan. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Keppikeksi 15.02.2006 18:59:15 | |
---|
Katalogin kuvissa noissa on kyllä krominen hw :/ E: eikä sama lehtinen muuten kerro että noihin saisikaan mustaa hw:tä ainakaan vakiona, kromia tyrkyttää. Kyllä niihin sen mustan hw:n saa. Vanhalle yläasteelleni ostettiin tuollaiset juuri lähtöni jälkeen. Menin sitten tuossa yhtenä koeviikkona käymään siellä kun oli aikaa niin opettaja innoissaan esitteli näitä minulle... Meinasin oksentaa kun näin ne. Maikka siinä jotain "eikö olekin todella hienon väriset? Tuossa kun käytiin kattomassa uusia rumpuja niin ajateltiin että otetaan mielummin tämmösen värinen setti kun oli paljon hienompi kuin semmonen perus punainen"... Oli siinä kyllä oksennuksessa pitämistä. "I will die for the love of the mermaid
Her seduction beauty and scorn
Welcome to the end of your life
- Hail the Oceanborn!" |
ToMi88 15.02.2006 19:06:25 | |
---|
Kyllä niihin sen mustan hw:n saa. Vanhalle yläasteelleni ostettiin tuollaiset juuri lähtöni jälkeen. Menin sitten tuossa yhtenä koeviikkona käymään siellä kun oli aikaa niin opettaja innoissaan esitteli näitä minulle... Meinasin oksentaa kun näin ne. Maikka siinä jotain "eikö olekin todella hienon väriset? Tuossa kun käytiin kattomassa uusia rumpuja niin ajateltiin että otetaan mielummin tämmösen värinen setti kun oli paljon hienompi kuin semmonen perus punainen"... Oli siinä kyllä oksennuksessa pitämistä. No mikäs nuissa nyt niin rumaa on? Kyllä tuo nyt tosiaan aina jonkun perus punasen tai mustan voittaa? |
ddrum54 15.02.2006 23:02:09 | |
---|
Viime lauantain keikalla oli toinen myös toinen bändi, minkä nimekkäällä rumparistilla oli jotkut vanhat Ludwigit. Vertailin huvikseni ennen keikkaa niiden ja omien, noin 15 vuotta vanhojen, Recording customien bassaria. Ludarihan on ja oli aivan tumppu verrattuna Recordingiin. Basitimme siinä totes, että noista vanhoistako. ne maksaa sikahintoja. Kerran omistin jonkun 60-luvun lopun Premier virvelin, mutta ei sitä keikoilla juuri viittinyt pitää. Tämä Recording Custom on kuitenkin nykyaikainen rumpu. Kyllä sen rinnalla vanha rumpu kuulostaa tumpulta. Tietysti kalvovalinnat vaikuttaa paljon, mutta ei noista vanhoista saa uuden kuuloisia. Eikä ole tarkoituskaan. Vanhoissa laaturummuissa on kuitenkin hieno, oman aikakautensa soundi. Se on arvo sinänsä. 2`n 4 |
Tankero 16.02.2006 12:24:48 | |
---|
Tämä Recording Custom on kuitenkin nykyaikainen rumpu. Kyllä sen rinnalla vanha rumpu kuulostaa tumpulta. Tietysti kalvovalinnat vaikuttaa paljon, mutta ei noista vanhoista saa uuden kuuloisia. Eikä ole tarkoituskaan. Vanhoissa laaturummuissa on kuitenkin hieno, oman aikakautensa soundi. Se on arvo sinänsä. No niin. Sieltähän tuli täyttä asiaa. + Varmasti, vissiin. |
arse 16.02.2006 14:04:15 | |
---|
Perintörogersit 60-l. lopulta löytyy, nähtävillä myös omakuvassa, jos niitä muulta silmänruoalta viitsii tiirailla. Vanhoissa rummuissa viehättää kauheasti se humina, räminä ja kolina, joita ei uusista seteistä saa irti hakemallakaan. Tokihan moderneille saundeille syvine basareineen kaikkineen lienee oma paikkansa, mutta meikäläistä miellyttää huomattavasti enemmän tää vanhempi sointi. Rumba on paskimmillaankin parasta. |
ludari 16.02.2006 19:46:16 | |
---|
Perintörogersit 60-l. lopulta löytyy, nähtävillä myös omakuvassa, jos niitä muulta silmänruoalta viitsii tiirailla. Vanhoissa rummuissa viehättää kauheasti se humina, räminä ja kolina, joita ei uusista seteistä saa irti hakemallakaan. Tokihan moderneille saundeille syvine basareineen kaikkineen lienee oma paikkansa, mutta meikäläistä miellyttää huomattavasti enemmän tää vanhempi sointi. Juuri näin mäkin koen tän vintagehäröilyn!Lisäksi on heti asenne kohdallaan,kun hyppää setin taakse.Kukkakepit heiluu ja huojuu,speed king nitisee ja natisee! Yleisö näyttää aika vanhalta.-Ei se mitään,soitetaan lujempaa,että kuulevat. |
Progressor 16.02.2006 21:35:27 | |
---|
Vintagerummut sopinevat joihinkin tiettyihin musiikkityyleihin paremmin kuin toisiin. Jos mietin omia bändejäni, niin vintagerummut sopisivat epäilemättä folkrockbändiin kuin nenä päähän, mutta progebändissä modernimpi ulkonäkö ja soundi tuntuisi paljon luontevammalta. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
hgr 16.02.2006 22:15:04 | |
---|
progebändissä modernimpi ulkonäkö ja soundi tuntuisi paljon luontevammalta. mi-tä? |
Progressor 16.02.2006 22:19:07 | |
---|
mi-tä? Puhutaan modernista progebändistä, ei 60-luvun psykedeliasta :-) Jos setissä on paljon pikkutomeja, niin minusta uudet rummut näyttävät tyylikkäämmiltä. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
hgr 16.02.2006 22:34:05 | |
---|
Puhutaan modernista progebändistä, ei 60-luvun psykedeliasta :-) Tarkoitatko siis tilu-wänk-mikeportnoy-"progea" etkä oikeaa progea? ;) |
Progressor 16.02.2006 22:48:50 | |
---|
Tarkoitatko siis tilu-wänk-mikeportnoy-"progea" etkä oikeaa progea? ;) Mutta mitä loppujen lopuksi on proge...? Ok, korjataan vähän. Oma "progebändini" soittaa musiikkia, jossa en olisi tyytyväinen ihan moposettiin. Täytyy olla vähän enemmän pikkutomeja ja peltejä. Tällainen setup ei minusta oikein tekisi oikeutta vintagerummuille, jotka näyttävät paremmilta pelkistettyinä setteinä. Ja kun musiikki ei varsinaisesti ole 60-70-lukulaista, niin tuntuu, että uudenmalliset rummutkin kuvastavat paremmin sen luonnetta. En siis tarkoittanut lausunnollani yleisesti progebändejä (mitä sitten lienevätkään) vaan lähinnä omaa bändiäni. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
hgr 16.02.2006 23:08:14 | |
---|
Joo, eipä se niin vakavaa. Omasta mielestäni vaan tuntuisi nimenomaan luontevalta soittaa progea(mitä se sitten onkaan) vintagekamoilla, kun vintageaikoina se proge syntyikin. |
AoA 17.02.2006 14:09:18 | |
---|
Jiez. Enpä ollut aijemmin soitellut kunnes vintage 60's ringoludarit sain hankituksi. Kyllä minä viihdyn tuommosen setin takana paremmin kuin hyvin. Noilla voi soittaa ihan mitä vaan ja ei tarvi soittaa niin justiinsa. Erityisplussat basarille ja virvelille, ovat molemmat täydellisiä soundiltaan joten mitäpä muuta enää tarvitsee? Basari potkii aivan mahtavasti ja soundi on pehmyt, mikä on aivan eri meininki kuin edellinen 18' Superstar basari. Kyllähän tuolla hinnalla aivan hyvät uudetkin olisi saanut, mutta mihinpä enää ikinä muita rumpuja tarvinkaan, vielä laukut tulossa kohilleen ja sillon pysyy ludarit kunnossa. Toivottavasti kukaan ei vaan koskaan tule ja varasta noita, hyvällä tuurilla katsoo ettei tommosista vanhoista romuista mitään saa, olispa ovelaa. Minun mielestä olis mukavempi nähdä enemmän tommosia vanhempia rumpuja käytössä, soitettavaksihan kaikki rummut on tehty. -Antsa |
Glenfiddich 17.02.2006 14:22:14 | |
---|
Täytyy sanoa tylysti, että ikävä kyllä minulla oli olympicit jotain 6 vuotta. Niin kuin on jo useasti mainittu, ei se rumpujen valmistuspäivä kerro, ovatko ne vintagea. Mulla ainakin tulee vintage-sanasta mieleen,,,jotenkin sellainen vanhan ajan loistokkuus tahi vastaava. On muute loisto Olympiceistä kaukana..Olen saanut kuulla aivan liian monta vuotta, että rumpusoundisi ovat jotain aivan hirveetä. Hitto ne ei pysyny vireessä minuuttiakaan ja pöntöt oli kaikki jotain ihmekokoa 11"-12" välimaastoa, ja 12"-13" välimaastoa, eti siinä nyt sitte kalvoja. Näin siis mulla, tämähän ei tarkoita että kaikki olympicit olisivat paskoja, mutta itsellä ne olivat erityisen paskoja. "En tiiä enkä halua oppia!" |