Aihe: Pari kysymystä rumpaleille, ja miksei muillekin.
1 2
ddrum54
29.01.2006 22:23:34
M.netin rumpupalstalla pitää osasta lukea rivien välistä: Olet rumpali, kun sinulla on vähintään kolmen tonnin soittokamat, kulutat kapulaparin kahdessa vuodessa, et ole ikinä hajoittanut symbaalia, ja ihmettelet mikseivät kaikki toimi samoin.

The honorable member of the famous Export Clan.

Hanki oikeat rummut ja opettele soittamaan, kyllä se siitä.
2`n 4
moderndrummer88
30.01.2006 08:17:15
noh noh... täältähän tulee kepistä polvitaipeeseen, kun vähän yrittää huumorin varjolla selittää melkeinpä totuuksia
mod. huom. ei näin
mechanic
30.01.2006 10:12:03

noh noh... täältähän tulee kepistä polvitaipeeseen, kun vähän yrittää huumorin varjolla selittää melkeinpä totuuksia

Taisi vaan osua arkaan paikkaan tuo kyseinen kommentti.
Tuntematon Sivari
ddrum54
30.01.2006 10:28:13
Taisi vaan osua arkaan paikkaan tuo kyseinen kommentti.

Kyllä, mua osuu aina arkaan paikkaan soittimien rikkomisen ihannointi.
2`n 4
passe
30.01.2006 15:53:59 (muokattu 30.01.2006 15:54:37)
Ja kuten huomaat, me rumpalit olemme myös usein auliita poikia "leikin" varjolla laukomaan absoluuttisia totuuksia lähes joka asiasta... Kuuntele/lue elefantin korvin, mutta samalla maalaisjärki-suodatin melko tiukalla.
Demonium
01.02.2006 09:44:25

M.netin rumpupalstalla pitää osasta lukea rivien välistä: Olet rumpali, kun sinulla on vähintään kolmen tonnin soittokamat, kulutat kapulaparin kahdessa vuodessa, et ole ikinä hajoittanut symbaalia, ja ihmettelet mikseivät kaikki toimi samoin.
hahaa :D naurattaa. vaikka näinhän se välillä tuntuu olevan. Toisaalta, hyvällä mäihällä monta monta vuotta aikaa opetella soittaa. Itsellä siis. Pitänee yrittää pysyä nöyränä vaikka vituttaakin
-Rumpukuolema-
lethus1
01.02.2006 12:24:09 (muokattu 01.02.2006 12:28:49)
Kyllä, mua osuu aina arkaan paikkaan soittimien rikkomisen ihannointi.

Mä en osaa lukea. Missä kohtaa soitinten rikkomista ihannoitiin ?

Edit: tuosta Drdfum54:n kommentista "honorable member of export clan" tms. Taidan ihan vain vittuillakseni myydä tämän hetkiset kannut ja pellit pois, ostaa tilalle Exportit ja jotain halpispaistetta IHAN vain sen takia, ettei minua sekotettaisiin mnetin oikeaoppisiin, aitoihin rumpaleihin. Joilla on Exportia paremmat rummut siis tottakai.

Rupean myös hajoittamaan kapuloita peltien reinoihin ja kantteihin ihan vain siksi, että sama poppoo voisi päivitellä ja itkeä aiheesta.

Premier Signiat (Sapphire Blue) myynnissä. 14" snare, 10", 12", 14" ja 16" tomit, 22" basari. Tarjotkaa.
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
vernie
01.02.2006 12:40:54
Ja niitä rumputunteja olen kyllä harkinnu. Sellanen 20e kerta on hirveen suolanen hinta opiskelijalle :/. Mutta eiköhän niillekin sitte joskus paremmalla ajalla pääse.

Priorisointikysymys. Itse pidän soittotunteja äärimmäisen tärkeänä juttuna. Soittotunteihin on vain pakko löytyä rahaa, aivan kuten ruokaan ja vuokraankin. Ihan muista jutuista, kuten ruoan laadusta ja dokausreissuista voikin sitten tinkiä.

Hyvän opettajan avulla opit nuotit, saat juuri tasollesi sopivia treenejä, saat kitkettyä perustavaa laatua olevat tekniikkavirheet pois, opit treenaamaan oikein ja saat rupatella soittoon liittyvistä asioista.. Voihan täällä internetissäkin toki rupatella, mutta täällä saa yleensä kaupan päälle vittuilua ja huonoa sarkasmia osakseen, jolloin hyödyllisen tiedon suodattaminen on vaikeampaa. Ja onhan se muutenkin mukavampaa saada neuvoja, jotka pohjautuvat kymmenien vuosien kokemukseen eikä esimerkiksi neuvojan oman internetegon pönkittämiseen. :)
hollmi-5
01.02.2006 12:42:04
Premier Signiat (Sapphire Blue) myynnissä. 14" snare, 10", 12", 14" ja 16" tomit, 22" basari. Tarjotkaa. Minä voin vaihtaa päikseen Exporteihin (Black). Niihin vanhoihin kunnollisiin, joissa on ryppyinen wrappi ja rungot puumassaa. Saat Paisten 1000-sarjan Heavy hihatit ja 505 riden, repaleisen jakkaran ja sata paria käytettyjä rumpukapuloita kaupanpäälle. Kalvot normikamaa. Eli virvelin kalvolla pysyy kananmuna vielä 10-asteen kulmassakin. Tomareissa on jesseä ylä (vuosikerta Pinstripet)- ja alakalvoissa. Bassorummussa sopivasti demppiä (Ford Anglian tiikerikuvioiset istuinsuojat ja (lastenvuoteen)patja.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
lethus1
01.02.2006 12:46:04
Minä voin vaihtaa päikseen Exporteihin (Black). Niihin vanhoihin kunnollisiin, joissa on ryppyinen wrappi ja rungot puumassaa. Saat Paisten 1000-sarjan Heavy hihatit ja 505 riden, repaleisen jakkaran ja sata paria käytettyjä rumpukapuloita kaupanpäälle. Kalvot normikamaa. Eli virvelin kalvolla pysyy kananmuna vielä 10-asteen kulmassakin. Tomareissa on jesseä ylä (vuosikerta Pinstripet)- ja alakalvoissa. Bassorummussa sopivasti demppiä (Ford Anglian tiikerikuvioiset istuinsuojat ja (lastenvuoteen)patja.

ui juma. Nopeeta toimintaa ! Tarjous VAKAVAAN mietintään.
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
miscage
01.02.2006 13:29:20
Mä taisin sohasta munalla murkkupesään.
People - What are you gonna do about them? -Bill Hicks
AP
01.02.2006 13:44:57
ui juma. Nopeeta toimintaa ! Tarjous VAKAVAAN mietintään.

Hyväksy ihmeessä. Tämän jälkeen lähetät SIgniat minulle.
K100 #7 Ärlä #011
Lord Torment
07.02.2006 14:28:12
Sitten on rumpali kun vähintään harrastaa sitä. Sillä tasolla ei ole niinkään väliä sen kannalta onko rumpali vai ei.
Jos esimerkiksi joku joka on kerran soittanut osaa soittaa komppia hyvin ja filliä vaikka, ei se mikään rumpali ole. Mutta sitten on rumpali vaikka ei osais mitään mutta silti harrastaa. Jeh
J.Newkid
07.02.2006 14:44:54

Eli ensiksi sori tuon otsikon kuvaamattomuudesta, mutta en nyt väsymyksessäni keksinyt kuvaavampaa.

Eli kolme kysymystä. Koska laskette rumpalin rumpaliksi. Onko rumpali, kun ottaa kapulat käteen ja soittaa vaikka peruskompin? Vai onko rumpali vasta sitten kun pystyy soittamaan orkesterin mukana. Ja ehkä vetämään pari filliä tms. kanssa. Itse olen muutaman kuukauden soitellut rumpuja, enkä vielä ainakaan tohtisi itseäni kutsumaan rumpaliksi, vaikka haluaisinkin. Tuli mieleen tuosta yhdestä threadista jossa rumpaleiden piti vastata harjoittelutottumuksiaan yms.

Onko niitä rumpunuotteja jossain? Muutaman kerran olen nähnyt kysyttävän, enkä itse ainakaan ole löytänyt mitä haen. Usein vastataan että kuuntele biisejä ja opettele siitä. Ongelma kuitenkin ainakin itselläni on siinä, että näin vasta-alkajana en osaa kuunnella pelkkää rumpua sieltä. Beatin ehkä oppii, jos on helppo, mutta varsinkaan mitään fillejä ei saa pelkällä kuuntelulla sieltä ulos. Tai ainakaan minä en saa. Kuitenkin luulisin, että suurimman riemun tässä vaiheessa soittouraa, saisi kun osaisi soittaa jonkun biisin mukana.

Kolmanneksi, ei liity mitenkään minuun, tuli vain mieleen tuolla autolla ajellessani. Miten tuo äänittäminen? Nauhoitetaanko vain kokonaan onnistunut biisi tai sitten ei ollenkaan, vai hakataanko eri osat nauhalle erikseen. Ts. jos joku kohta ei onnistu, niin ei hätää, soitetaan kohta _vain_ se kohta uudelleen, ja laitetaan sen epäonnistuneen päälle. Kun esim. lumilautailussa ja sen kuvaamisessa on tapana, että jos vaikka kuvasta tulisi helvetin hieno, mutta stikkaaja kaatuu alastulossa, sitä kuvaa ei julkaista. Vain siis alusta loppuun onnistuneista hypyistä otetut kuvat julkaistaan.

Heah, otas Rahkonen ihan rauhassa vaan ja mee sinne soittotunneille vaan suosiolla ensin.
____Dave Lombardo___ Kovin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)