Soiva bassorumpu kuulostaa kyllä hyvältä mikittämättömänä tai esim. overeilla otettuna. Mutta entäs, kun rumpu lähimikitetään? Mietin vain, onko järkeä hakea ultimaalisen soivaa soundia, kun kuitenkin erittäin soivan basarin edut menetetään käytettäessä lähimikitystä? Useinhan tilanne on tämä. En ole tumppubasarin ystävä, mutta voisiko tuon soinnin kanssakin kohtuus olla järkevämpi vaihtoehto? Etenkään live-tilanteessa äärimmäinen sustain ei ainakaan nopeuta hyvien soundien löytymistä. Täytyy kyllä myöntää, etten ole kokeillut raiseria 20" basarin kanssa, joten on paha sanoa, jäänkö jostakin oleellisesta paitsi. Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
Soiva bassorumpu kuulostaa kyllä hyvältä mikittämättömänä tai esim. overeilla otettuna. Mutta entäs, kun rumpu lähimikitetään? Mietin vain, onko järkeä hakea ultimaalisen soivaa soundia, kun kuitenkin erittäin soivan basarin edut menetetään käytettäessä lähimikitystä? Useinhan tilanne on tämä. En ole tumppubasarin ystävä, mutta voisiko tuon soinnin kanssakin kohtuus olla järkevämpi vaihtoehto? Etenkään live-tilanteessa äärimmäinen sustain ei ainakaan nopeuta hyvien soundien löytymistä. Täytyy kyllä myöntää, etten ole kokeillut raiseria 20" basarin kanssa, joten on paha sanoa, jäänkö jostakin oleellisesta paitsi. No, ainakin mun käytössä setti on 95% ajasta treeniksellä, jolloin akustinen saundi on tärkein. Enkä muutenkaan diggaaa hirveästi lähtimikitystä. Oh tai kaksi, ja isokalvonen konkka basarin eteen on hyvä mikkimäärä mun mielestä. Sillä tavalla saa soivat ja luonnolliset saundit helposti narulle. More is more. |
No, ainakin mun käytössä setti on 95% ajasta treeniksellä, jolloin akustinen saundi on tärkein. Enkä muutenkaan diggaaa hirveästi lähtimikitystä. Silloin tietysti soiva basari on toimiva ja ihan järkevä ratkaisu. Tilanteen mukaan. Mikkihommin vaihdetaan reikäkalvo eteen ja batterkalvon virettä hiukan lasketaan. Ei soi enää liikaa. Tosin kyllä soivankin basarin voi mikittää, jos äänimies viitsii. Totta. Usein kuitenkin aika on tiukilla tai äänimiestä ei ole ollenkaan. ;) Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |