Simbe 26.01.2006 09:52:01 | |
---|
Voisiko ajatella, että RC ja MC olisivat jaetulla ykkössijalla, toinen kun on koivua ja toinen ei, niin eiväthän ne suoranaisesti kilpaile keskenään. Molempien puulajien ystävälle parasta mitä Yamaha tarjoaa. On ne mun mielestä lähempänä toisiaan kuin Taman vastaavat, performer ja maple. Et siltä pohjalta miksei... Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Myytävänä Yamaha "Recording Custom" 9000 GA rumpusetti, Mackie SR32/4 VLZ mikseri sekä LP practice conga! |
Epämuusikko 26.01.2006 11:51:58 | |
---|
Mä en kyllä käsitä tätä nykyistä Oak Custom-villitystä. Koululla on noita kokonaiset 3 settiä, eikä yksikään niistä kuulosta semi pro:ta paremmalta. Maple Custom Absolutet, joita samasta koulusta löytyy 2 settiä, kuulostavat huomattavasti paremmalta. En ilmeisesti vain osaa... Ei se mitään, en minäkään. Kai tammesta on ennenkin rumpuja tehty. Kun mainoksessa on sanat "sparkle", "Oak" "projection" (ja muita rumpuhehkutussanoja) ja "Yamaha" ja hintalappukaan ei päätä huimaa niin kaikki on yht'äkkiä samaa mieltä siitä että Yamahan Oak Customit on maailman parhaat. Kun kerta Keith Carlock on siinä mainoksessakin (vaikka se soittaa Maple Customeilla) Sitten ihmiset suuna päänä ostaa niitä. Kuluu pari viikkoa Tori on tukossa Oak Customeista. En osaa soittaa kunnolla ihmesävelajeissa, esm. 6/8, 12/8. |
Simbe 26.01.2006 11:53:10 | |
---|
Ei se mitään, en minäkään. Kai tammesta on ennenkin rumpuja tehty. Kun mainoksessa on sanat "sparkle", "Oak" "projection" (ja muita rumpuhehkutussanoja) ja "Yamaha" ja hintalappukaan ei päätä huimaa niin kaikki on yht'äkkiä samaa mieltä siitä että Yamahan Oak Customit on maailman parhaat. Kun kerta Keith Carlock on siinä mainoksessakin (vaikka se soittaa Maple Customeilla) Sitten ihmiset suuna päänä ostaa niitä. Kuluu pari viikkoa Tori on tukossa Oak Customeista. Oijoi, kaksi dissaavaa kommenttia jo. Taitaa Niskiksen setti mennä myyntiin ennen kuin se saapuu Suomeenkaan!? ;) Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Myytävänä Yamaha "Recording Custom" 9000 GA rumpusetti, Mackie SR32/4 VLZ mikseri sekä LP practice conga! |
Epämuusikko 26.01.2006 12:02:10 (muokattu 26.01.2006 12:03:31) | |
---|
Sen verran voisin vetää kommenttiani takaisin, että Oak Customeista saadut kokemukseni (kuten loppupeleissä kaikista rummuista) ovat lähinnä sitä, että joillain kalvoilla setti vaatii enemmän totuttelua. Emperoreilla vaikutelma oli ok, ambassadoreilla soundi oli bebopiin ihan kiva, mutta välillä vireestä/tilasta johtuen arveluttava. Basari ei ainakaan siinä tilassa päässyt oikeuksiinsa, mutta välillä sekin kuullosti kivalta. Oak Customin 18" basari on kerännyt kehuja, en ole itse päässyt testaamaan. Kärsivällisyyttä tuotteidenne kanssa. Olen ostanut käytettynä useita virveleitä ja peltejä, jotka olen meinannut ensi näkemältä nakata mäkeen. Mutta kun niitä opettelee soittamaan, niin asioita alkaa löytyä. Sama rumpusettien kanssa. Kai sitä itsekin on vähän kärsimätön, toisaalta ne setit joita olen opettelemalla opetellut soittamaan (omat setit + Maple Custom Absolute) ovat palkinneet ihan eri lailla kuin mitkä tahansa pakasta vedetyt tai muuten vaan ensikohtaamisella koputellut. Omalla kohdalla tähän poikkeuksena Jamin Sonorit ja Noble & Cooleyn Alloy Classicit. Ne soittavat itse itseään! En osaa soittaa kunnolla ihmesävelajeissa, esm. 6/8, 12/8. |
DimensionZ 26.01.2006 12:12:57 | |
---|
M.netissä tuntuu olevan vallalla käsitys, että ne nouveau lugit on jotenkin huonot. Pari murtunutta komposiittilugia stage customeissa vei maineen. Näissä kalliimmissa ne on metallia ja niiden kyllä oikeasti ajatellaan tuottavan lisäarvoa kalvonvaihdon helpottumisena. Esim. Ayottella on samankaltainen systeemi. Siten ne nouveaut olisivat sitten hierarkiassa perus-absolutea hiukan ylempänä... Mitä väliä. Tätä minäkin olen ihmetellyt. Mutta MCAssa ja MCA Nouveaussahan on täsmälleen samat rungot ja muut speksit, ainoa ero on ne lugit. Ja ne on oikeasti helvetin hyvät ne raudasta valetut versiot. Stageista ei sen enempää kokemuksia, mutta ei kai ne nyt yli kahdentonnin settiin sellasta suunnitteluvirhettä päästäis läpi. Joka tapauksessa, samasta rummusta on kyse, ne voi ryhmitellä yhdeksi Absolute-ryhmäksi. Erikseen on sitten Maple Custom Definitive, joka sijoittuu suoraan Stage Customien yläpuolelle. Periaatteessa MCt, mutta kiinassa valmistettu ja pelkkiä wrappejä saatavana. Ei vakuuttanut kyllä ainakaan MCA-setin vieressä. Onko kukaan muuten verrannut RCtä ja BCAta kunnolla vierekkäin? Vissiin sama juttu kun Maplessakin, että runko on vaan ohuempi Absoluteissa. Mutta jotenkin tuntuisi hassulta, että nuo MCt ja RCt olisivat jotenkin huomattavasti paremmat kuin Absolute-sarjojen vastaavat. Eihän hintaeroakaan ole vaikkapa MC ja MCA seteissä kuin 200e (ja jos kerta rungot ovat MCssä paksummat, hintaero selittyisi jo materiaalin suuremmasta määrästä). Tosin en nyt väitä mitään, koska itseltäni puuttuu MC-kokemus melkein kokonaan. Mutta silti, ei yli 2000e maksava setti voi olla vain ''keskitasoa vähän parempi". ''He jumped right out of a building!!'' |
mustakaapu_3 26.01.2006 13:21:26 | |
---|
Hiukan aiheen vierestä menevä tyhmä kysymys: Paljonko kehtaa pyytää hyväkuntoisesta maple custom absolute setistä? Koot olis 20, 10, 12 ,14 + tomiholderi ja pidike+clamppi 14-tuumaiselle. Matkaan tulis myös tamburon 14x5 formula snare ja pehmeät kantolaukut. Väri tais olla sea blue lacquer tjsp. Mitä ite olisitte valmiita maksamaan? |
Rockster 26.01.2006 13:29:06 (muokattu 26.01.2006 13:55:29) | |
---|
Entä mikä olisi hinta tuollaiselle otsikon virpalle. On todella hyvässä kunnossa... "Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" - Myynnissä muuten Stagg Furia 17" rock crash, Sabian XS20 Rock crash 18" ja Zildjian Avedis 14" hihat - |
Simbe 26.01.2006 15:18:29 (muokattu 26.01.2006 15:19:44) | |
---|
Entä mikä olisi hinta tuollaiselle otsikon virpalle. On todella hyvässä kunnossa... Huuto.netissä kuolasin semmosta. Kyllä se sinne ainakin 300:een menee varmaan käytettynäkin. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Myytävänä Yamaha "Recording Custom" 9000 GA rumpusetti, Mackie SR32/4 VLZ mikseri sekä LP practice conga! |
Rockster 26.01.2006 15:29:21 | |
---|
Huuto.netissä kuolasin semmosta. Kyllä se sinne ainakin 300:een menee varmaan käytettynäkin. OK. Sain sitten ihan ok hintaan... Pitää vielä testailla miten se sopii omaan soittotyyliin. "Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" - Myynnissä muuten Stagg Furia 17" rock crash, Sabian XS20 Rock crash 18" ja Zildjian Avedis 14" hihat - |
Niskamies 26.01.2006 16:16:37 | |
---|
Tori on tukossa Oak Customeista. Montas käytettyä Oak Custom settiä olet nähnyt? No, mä ihastuin siihen saundiin kun olen niitä pariin kertaan kokeillut. Ehkä mä en vaan osaa. More is more. |
Epämuusikko 27.01.2006 00:08:35 (muokattu 27.01.2006 00:24:09) | |
---|
Montas käytettyä Oak Custom settiä olet nähnyt?
Se oli vain ennustus. Siis eihän siellä vielä... Ne on hintansa väärtit. En osaa soittaa kunnolla ihmesävelajeissa, esm. 6/8, 12/8. |
joulukuu 27.01.2006 10:34:27 | |
---|
maple customista sen verran että itselläni on yamaha maple custom setti turqoise väriltään ja kullan väriset metalli osat,virveli on myös maple custom mutta yamahan 30 vuotis juhlamalli, violetti väriltään. kun ostin setin niin (n.3v sitten) silloin maple custom oli ns yamahan lippulaiva malli,kieltämättä ihastuin ensinäkemältä rumpujen ulkonäköön. mutta ei jää moitteen sijaa laadussa eikä soundeissa,oli hyvä ostos,suosittelen lämpimästi jos tulee mahdollisuus hankkia maple customit. |
DimensionZ 27.01.2006 11:18:00 | |
---|
Hiukan aiheen vierestä menevä tyhmä kysymys: Paljonko kehtaa pyytää hyväkuntoisesta maple custom absolute setistä? Koot olis 20, 10, 12 ,14 + tomiholderi ja pidike+clamppi 14-tuumaiselle. Matkaan tulis myös tamburon 14x5 formula snare ja pehmeät kantolaukut. Väri tais olla sea blue lacquer tjsp. Mitä ite olisitte valmiita maksamaan? No, uuden setin hinta ilman virveliä on noin 2300-2400e. Formula snare joku 150e (?) ja kantolaukut 100e (?). Siihen 2600-2700 siis mennään. Eikös se ole yleensä käytettyjen arvo about 60% uuden hinnasta, suuntaan tai toiseen hiukan riippuen kunnosta. Se vois olla sitten siinä jossain 1600-1700 paikkeilla, mutta kyllä noista varmaan joku sen 1800e maksaa jos ovat erittäin hyvässä kunnossa. Huuto.netissä kuolasin semmosta. Kyllä se sinne ainakin 300:een menee varmaan käytettynäkin. Uuden hinta vähän reilu 500e. Sama 60% sääntö antaa sen 300e, plus/miinus muutamia kymppejä vähän kaikesta riippuen. Eli joo, Simbe on oikeassa. Yllättävää, että vaikka MC ja MCA settejen hintaero ei ole kuin 200e, ja se on kuitenkin neljältä rummulta, niin virveleiden hintaero on myös se melkein 200e. ''He jumped right out of a building!!'' |