Aihe: Löytyykö soittamisesta enää keskustelua?
1 2 3 4 5 6 7
hollmi-5
22.01.2006 19:28:12
Shuffle on kuin pontikka. Sitä on vain huonoa tai hyvää. Ja hyvää on harvassa. Vaikea laji tuo shuffle saada uimaan. ZZ Top ja Frank Beard = toimiva shuffle.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
jäykkis
22.01.2006 20:01:14
Shuffle on kuin pontikka. Sitä on vain huonoa tai hyvää. Ja hyvää on harvassa. Vaikea laji tuo shuffle saada uimaan. ZZ Top ja Frank Beard = toimiva shuffle.

Pirun paha rinnastus, pontikka. Hyvää ponua en o saanut, mutta hyvää shufflea olen kyllä kuullut. Ehkä sitä joskus oppii ittekin tiputtelemaan. Jokus kun kokeilin ja matkan varrella samalla maistelin, niin kiehahti pänikkä, putki tukkoon ja hyvä ettei poksahtanut koko roska. Mutta jospa yhdistäisi ne, hankkisi hyvää pontikkaa, niin ehkä shufflekin lähtisi. Hoho.
"Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Jos nyt käytät jotain Linuxia tai Macia, kannattaa harkita ihan tavallisen cd-soittimen hankkimista" - Tommi KyyrÄ -
Epämuusikko
22.01.2006 20:34:40
Shuffle on sydämen laji.

Ehkä mä vähän liioittelin tuon "beat-bannin". Mutta eri tyypit tekee täällä päin eri keikat, niin se tuntuu menevän.
You have to persist, and out of the sheer frustration of what you've been doing or you haven't been doing you come out the other side. Of course, when you come out the other side, you find that there's an even bigger hill to climb than the last one
kampela
22.01.2006 20:39:03

Shuffle on sydämen laji.

Ja perusbiitti, isolla S:llä.
Peruna kerrallaan..
Ruutikallo
22.01.2006 22:06:45 (muokattu 22.01.2006 22:13:04)
Nyt kaivattaisiin kolleegoilta apuja. Mulle on tulossa muutaman biisin äänitys erään tanssiorkesterin kanssa. Yksi nauhalle laitettavista on cha cha cha pohjainen lattaribiisi.( fiilis jotain tyyliin Carlos Santanaa).
Eli, tällä hetkellä aikeissa on soittaa 1/4-osapainotteinen beat pohjalle ja toteuttaa cha fiilis bongoilla.
Ja asiaan: En ole koskaan "soittanut" bongoja.
Sinnepäin kyllä läpytellyt omiani mutta varsinaisesta tekniikasta ei tietoa.
Joten löytyyköhän keneltäkään tietoa/kokemusta miten moinen on syytä toteuttaa näin "kirjekurssimaisesti" =)?

Vinkkejä,ajatuksia ym.
Emmääossaa.........
drum-monkey
22.01.2006 22:08:17
Vinkkejä,ajatuksia ym.

Kai soitetaan paljon sormien päillä, siis sormen keskimmäisestä nivelestä kärkeen. Siihen loppui nämä vinkit
Munletti on mulletti
markkuliini
23.01.2006 01:17:00

Shuffle on niin "vaikea" komppi sen takia että sitä ei joudu/pääse soittamaan nykyään juuri missään. Esim. olin lauantaina bilekeikalla jonkun toimitusjohtajan 30-vuotissynttäreillä. Soitimme kolmen setin aikana n.40 biisiä joista yksikään ei ollut shuffle. Lähimmäksi pääsi Hold the line.
Omalta osaltani olen huomannut että vaikka kyseistä komppia tuli treenattua joskus paljonkin itsekseen, niin ei sen soitto ole alkanut tuntumaan hyvältä vasta kun viimeaikoina kun sitä on päässyt soittamaan esim.koko illan blues/rhythm'n'blues-keikoilla muiden soittajien kanssa. Kasibeatista tavallaan kuulee yksinkin että toimiiko se vai ei, mutta shufflessa on osattava säätää kolmimuunteisuus ja neljäsosafiilis muiden soittajien suhteen. Esim. jotkut kitaristit tapaavat soittaa ne shufflen "takapotkut" (räntttt-TÄ tännn-TÄ) tosi taakse, jolloin komppia on vain pakko säätää lennosta jotta se istuisi mahd.hyvin. Siinä kompissa jos missä kokemus on valttia ja pelkästään treenikämpällä sitä ei todellakaan saa hanskaan.
www.vasamayhtye.com
Bobana
23.01.2006 08:37:00
Suffeli tökkii myös täällä. Tosin en hirveästi sitä ole opetellut eikä ole tarviskaan.

Mutta toinen mikä ontuu pahasti niin on vasemman jalan käyttö. Se on sellasta tuskaa ettei ikinä uskoisi. Kaks vuotta olen todella intensiivisesti yrittänyt hioa tekniikoita mutta tuntuu ettei vaan kulje vaikka mitä tekisi. Ei mene haitsun polkemiset jostain tuplab-nykytyksistä puhumattakaan. Emmä tiä. Alkaa jo rassaamaan. Rentoutta olen keskittynyt hakemaan ja sitä myös on. Iskut vaan sekoavat tietyn temmon jälkeen. Ja mikä eniten nyppii niin olen soittanut paremmin ja nopeammin kuin nyt...

Vai onko se vaan niin että yksinkertasesti jotkut ei opi vaikka mitä tekis...?

Muuten soittotaito on kyllä kehittynyt aivan normaalisti. Ehkä jopa paremmin mitä odotin. Mutta kun nuo kintut... Voe prkl!!!
Sex, choppers and rock´n roll!!!
Strumbali
23.01.2006 09:51:30 (muokattu 23.01.2006 10:48:21)
Juu, Suffelia on syöty ja soiteltu. Eipä minullakaan sille käyttöä ole, mutta vasemmalle kädelle se on pirun kovaa reeniä(jos soittaa vasemman kädenkin). Ja sen soittaminen tosiaan on aikamoista tatsijuttua, että minkälaisen painotuksen siihen sitten laittaa ja saa tulemaan. Ei se minulla mitenkään ammattimaisesti mene. Kyllä ne on sitten erijätkät...

Tuplapedaali mulla on ollut muutaman vuoden. Hankaluudeksi on osoittautunut se, että kun on totutellut soittamaan (Ride 8-biitissä) virveli+basari iskuille haitsun polkaisun(tai 8-biittiä), niin nyt suoraan oikealla jalalla lähtevä tuplasoitanta on erittäin omituisen tuntuista(koska vasen jalka menee ihan eripäin, kuin on tottunut). Kyllä tuokin pikkuhiljaa kehittyy ja reenailen ihan vain aloittamaan molemmilla jaloilla(heh, vuorollaan). Vasuri vaatii ihan vain muuten vaan voimareeniä, että saa tukutukun tasaiseksi. Soittoasento saattaa vaikuttaa aika paljon tuohon jalkasoitantoon. Tiedän itse istuvani ergonomisesti jonkun sentin liian alhaalla. Lisätään nyt vielä lätinää: toisekseen pilkon sitä tuplapedaalikomppia aina ajoittain ja jätän oikean jalan soittamatta(tai vasemman) ja kuuntelen sitä vasemman jalan toimintaa suhteessa muihin jäseniin.
Mutuahan tämä.
Simbe
23.01.2006 12:01:26 (muokattu 23.01.2006 12:02:16)
Juu, Suffelia on syöty ja soiteltu. Eipä minullakaan sille käyttöä ole, mutta vasemmalle kädelle se on pirun kovaa reeniä(jos soittaa vasemman kädenkin). Ja sen soittaminen tosiaan on aikamoista tatsijuttua, että minkälaisen painotuksen siihen sitten laittaa ja saa tulemaan. Ei se minulla mitenkään ammattimaisesti mene. Kyllä ne on sitten erijätkät...

Tuplapedaali mulla on ollut muutaman vuoden. Hankaluudeksi on osoittautunut se, että kun on totutellut soittamaan (Ride 8-biitissä) virveli+basari iskuille haitsun polkaisun(tai 8-biittiä), niin nyt suoraan oikealla jalalla lähtevä tuplasoitanta on erittäin omituisen tuntuista(koska vasen jalka menee ihan eripäin, kuin on tottunut). Kyllä tuokin pikkuhiljaa kehittyy ja reenailen ihan vain aloittamaan molemmilla jaloilla(heh, vuorollaan). Vasuri vaatii ihan vain muuten vaan voimareeniä, että saa tukutukun tasaiseksi. Soittoasento saattaa vaikuttaa aika paljon tuohon jalkasoitantoon. Tiedän itse istuvani ergonomisesti jonkun sentin liian alhaalla. Lisätään nyt vielä lätinää: toisekseen pilkon sitä tuplapedaalikomppia aina ajoittain ja jätän oikean jalan soittamatta(tai vasemman) ja kuuntelen sitä vasemman jalan toimintaa suhteessa muihin jäseniin.

Soita tuplilla vasurileadina, problem solved?

e: äh, en taas lukenut koko hommaa.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Myytävänä Yamaha "Recording Custom" 9000 GA rumpusetti, Mackie SR32/4 VLZ mikseri sekä LP practice conga!
Strumbali
23.01.2006 12:48:26
Soita tuplilla vasurileadina, problem solved? e: äh, en taas lukenut koko hommaa.

Juu, kyllä tuota yritellään. Se eka isku vaatii yleensä vielä enemmän ruutia, kuin perästä plörisevät, kun siihen usein mäjäytetään Crash samaan syssyyn. Eli ei se minun mielestä ihan simppeliä tämä tuplilla soittokaan ole, kun siitäkin täällä keskutellaan.
Mutuahan tämä.
Bacchus
23.01.2006 12:51:37 (muokattu 23.01.2006 12:51:59)
Juu, kyllä tuota yritellään. Se eka isku vaatii yleensä vielä enemmän ruutia, kuin perästä plörisevät, kun siihen usein mäjäytetään Crash samaan syssyyn. Eli ei se minun mielestä ihan simppeliä tämä tuplilla soittokaan ole, kun siitäkin täällä keskutellaan.

Ei ole juu, varsinkaan kun sen pitää mennä aivan saakelin tiukasti. Tasainen tukutuku vaatii kyllä treeniä.
Epämuusikko
23.01.2006 21:42:53
Tällaisen keskustelunaiheen bongasin toiselta sivulta.

Eli: keskustellaan lisää. Kuka tunnustaa treenaavansa vispilöidensoittoa?
Meikä on nykyään äärettömän laiska treenaamaan. Se vähä mitä soittelen, tuppaa sisältämään jonkin verran vispilöitä. Peruskompeissa on vielä rutkasti tekemistä, mutta joitain omia/sovellettuja koreografioita on tullut paperille pistettyä ja kokeiltua.
Löytyykö täältä muita "leipojia?"
You have to persist, and out of the sheer frustration of what you've been doing or you haven't been doing you come out the other side. Of course, when you come out the other side, you find that there's an even bigger hill to climb than the last one
Ruutikallo
23.01.2006 21:52:04 (muokattu 23.01.2006 21:55:16)
Tällaisen keskustelunaiheen bongasin toiselta sivulta.

Eli: keskustellaan lisää. Kuka tunnustaa treenaavansa vispilöidensoittoa?
Meikä on nykyään äärettömän laiska treenaamaan. Se vähä mitä soittelen, tuppaa sisältämään jonkin verran vispilöitä. Peruskompeissa on vielä rutkasti tekemistä, mutta joitain omia/sovellettuja koreografioita on tullut paperille pistettyä ja kokeiltua.
Löytyykö täältä muita "leipojia?"

Tottahan toki. Sutihomma on todella asiallista.
Ah, demppaamaton bassari pp-p volyymillä ja komppausta.
Myös Alan Dawsonin rudimentalritual tekee hyvää sutiversiona.
Emmääossaa.........
Jaska
23.01.2006 22:19:55
Sutina ja suffle on kyllä meitsilläkin heikoilla. Ja sutinasuffle.
Jaska
23.01.2006 22:20:27
Shuffle on kuin pontikka. Sitä on vain huonoa tai hyvää. Ja hyvää on harvassa.

Huono suffle sokeuttaa?
Epämuusikko
23.01.2006 22:55:25
Myös Alan Dawsonin rudimentalritual tekee hyvää sutiversiona.
Mikäs tuo on?
En osaa soittaa kunnolla ihmesävelajeissa, esm. 6/8, 12/8.
Ze Kink
23.01.2006 23:58:16
Tänään hakkasin tyynyyn tunnin double strokeja. Olen keskittynyt tässä viime aikoina lähinnä tämän tekniikan kehittämiseen siis. Alkaa jo vasurikin pikkuhiljaa pysyä mukana. Padiin ja settiin saan aika nopeasti, mutta se kuulostaa lähinnä "PA PA PA Pa" tyyliseltä, eli vasurin toinen isku tulee usein lähes pelkkänä pomppuna ja hiljempaa. Varsinkin haikkaan ja 14" tomiin soittaessa se kuuluu selvästi.

Myös jazzia on tullut soiteltua, mutta en kyllä oikein osaa. Lathamin funkkikirjaakin tahkon tällä hetkellä.

En oikein vieläkään tiedä kumpi sopii paremmin itselleni, kantapää maassa vai kantapää ylhäällä. Sinkulla soittaessa soitto on paljon tarkempaa ja nopeampaa kantapää maassa, mutta ne tulee heikommin kuin kantapää ylhäällä. Tuplilla taas tuntuisi kantapäät ylhäällä menevän huomattavasti paremmin.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
Bobana
24.01.2006 07:45:29
Huono suffle sokeuttaa?

Samoin kuin masturbointi.
Bobana
24.01.2006 07:51:05
En oikein vieläkään tiedä kumpi sopii paremmin itselleni, kantapää maassa vai kantapää ylhäällä. Sinkulla soittaessa soitto on paljon tarkempaa ja nopeampaa kantapää maassa, mutta ne tulee heikommin kuin kantapää ylhäällä. Tuplilla taas tuntuisi kantapäät ylhäällä menevän huomattavasti paremmin.

Jos tällää menemään semmosta hissuttelua niin kantapää maassa on varmaan ihan ok.
Mutta räväkkyytä ja tarkuutta olen itse ainakin saanut paljon enemmän kantapää(t) ilmassa. Se tyyli tuli aikoinaan ihan luonnostaan kun sen tyyppistä musaa veivattiin että oli melkeen pakko sotkea se basari aina suohon.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)