Aihe: Miten perustelit settisi itsellesi?
1 2 3 4
Deino
09.01.2006 20:18:50

Nyt tuli rupesi haluttamaan aivan helvetisti Sonorin Desingeriä... äähh...
'M.net + Sarkasmin tapaista - Hymiö = Viha'
Niskamies
09.01.2006 20:19:35
Nyt tuli rupesi haluttamaan aivan helvetisti Sonorin Desingeriä... äähh...

Rahallahan niitä saa.
More is more.
Deino
09.01.2006 20:20:45

Rahallahan niitä saa.

Seuraava setti minkä ostan on todennäköisesti Desingerit tai Recording Customit. Niin kauan näillä swinkuilla vetelen vaikka siihen menisi 10 vuotta.
Niskamies
09.01.2006 20:25:05
Seuraava setti minkä ostan on todennäköisesti Desingerit tai Recording Customit. Niin kauan näillä swinkuilla vetelen vaikka siihen menisi 10 vuotta.

Se mieli kerkeää siinä 10 vuoden aikana muuttua niin monta kertaa, että saa nähä mitä sieltä sitten tulee.
More is more.
Deino
09.01.2006 20:27:18

Se mieli kerkeää siinä 10 vuoden aikana muuttua niin monta kertaa

Sinulla siitä on ainakin kokemusta.
Niskamies
09.01.2006 20:29:17

Niin. Mutta mä vaihtelenkin hyvien settien välillä, enkä soittele paskarummuilla.
More is more.
Deino
09.01.2006 20:30:20

Niin. Mutta mä vaihtelenkin hyvien settien välillä, enkä soittele paskarummuilla.

Et niin. Mutta soitit. Ja katso allekirjoitukseni.
Niq
09.01.2006 20:45:39

Muah! Vyön alle... :)
"I have a cunning plan" -Baldrick
KoRn88.
09.01.2006 20:57:13
No sillon kun ensimmäisen setin sain noin 5 vuotta sitten, setti oli Trax. Vanhemmathan tuon setin ostivat ja sillon ostivat tuollaisen halpiksen, koska ajattelivat, että into lopahtaa nopeasti kuten on käynyt joidenkin muiden harrastuksien kanssa. No sitten pari vuotta tuon jälkeen soittointo vain kasvoi ja uusi setti piti saada. Soundi ja hardwarehan se minullakin suurin syy setin vaihtoon oli. Ei sitä kovin hirveästi tarvitse edes perustella jos Traxin settiä alkaa vaihtamaan.

Sen olen kuitenkin päättänyt, että minun soittotaidoilleni tuo nykyinen Sonorin setti saa kelvata vielä moneksi vuodeksi ja seuraavan setin ostan takuuvarmasti joskus vasta täysin omilla tuloilla.

metallia Kemistä: UNIC
Safga
09.01.2006 21:28:37
itse kanssa olen miettinyt tätä asiaa. Kaksi vuotta oon soitellu pearl ex setillä ja ehkä tässä kesällä aattelin ostaa uuden. Rahaa olis jo nyt hyvää settiin..
enään odottelen jos ennen kesää löytyis joku hyvä käytetty, jos ei, niin jatkamme pearl linjalla, mutta astetta paremmalla setillä

Perustelut: yli määräinen raha tilanne, soundit on paremmat uudessa setissä, myös hardware ja ne näyttää paremmalta lavalla :D
Pearl & Stagg = The Best reason to play drums'n cymbals // Pastilli?
Jupi57
09.01.2006 21:52:04
Meni n. 10 vuotta pelkillä kapula, kalvo yms. tarvikeostoilla. Parin vuoden ajan se hyllyssä odotti minua, kunnes kysyin paljonko. Koivusetin (muiden lisäksi) tarvitsin ja päätellen siitä, mitä sen "jatkoksi" olen hankkinut oli onnistunut hankinta. Aina minä innostun sen (setin) kanssa (liikaa). Oli kai siinä ulkonäkö- ja soundijuttujakin mukana. Tavaraa se kuitenkin on, vaihtopenkille lähtee tarvittaessa.
ramzuz
09.01.2006 22:08:44
yli määräinen raha tilanne
Oispa mullaki joskus. PRKLn timo!:D
drum-monkey
10.01.2006 00:44:35
Perustelin sillä, että rummut oli lähdössä pian treenikselle ja halusin rummut myös käyttöön milloin vaan. Lisäksi paremmat soundit houkutteli ja rahaakin sattui olemaan. Niinpä ostin rummut. Koivua, koska kokeiltuani myös saman sarjan vaahteroita, tykästyin enemmän koivuisiin. Otin mustat, koska sitä fadea, minkä ensin halusin, olis niillä tomikoilla saanut odottaa 7 kk! Tomeja paljon siksi, että saa monipuolisuutta tomikulkuihin, enemmän valinnanvaraa, jos lähtee moposetillä liikenteeseen jne. Ei siksi, että kovilla ja hyvillä rumpaleilla on 19 tomia. Kokeilin vuoden mittaan peltejä ja päädyin nykyisiin. Ja olen kyllä tyytyväinen, vaikka olishan sitä voinut hypätä suoraan niihin pro-sarjoihin, niin olis säästänyt tulevaisuudessa rahaa..
Munletti on mulletti
ddrum54
10.01.2006 08:17:33
Mulle riittää perusteluksi se, että mä haluan juuri ne kyseiset rummut, mitkä sen halun herätti. Puhdasta kiimaahan tämä on.
2`n 4
Strumbali
10.01.2006 09:35:43
Mulle riittää perusteluksi se, että mä haluan juuri ne kyseiset rummut, mitkä sen halun herätti. Puhdasta kiimaahan tämä on.

Voe kiessus, näitä juttuja välillä. Kiitos vain, kahvit on sylissä ;).

Olin takonut pitkään sekalaisia settejä sekalaisissa olosuhteissa ja omistanut itsekin sekalaisen tason setin. Totesin, että en ilmeisesti ymmärrä lopettaa ja nyt hankitaan kunnon setti. Olin pitänyt ko. settiä yhtenä mahdollisuutena jo aikaisemmin, mutta semmoinen vielä sattui vähän käytettynä sopivasti kohdalle. Kaupat tehtiin sutjakkaasti.
Mutuahan tämä.
moderndrummer88
10.01.2006 09:52:41
ajattelin että nyt kun ostan nämä niin ei tarvitse uutta settiä miettiä loppuikänä
Zed is dead, baby...
Sa(n)kari
10.01.2006 10:28:09
ajattelin että nyt kun ostan nämä niin ei tarvitse uutta settiä miettiä loppuikänä

Tuohon et usko itekkään. :)
Simpson, eh?
Muovinen
10.01.2006 10:31:50

Ensimmäinen New Sound -setti nyt vaan sattui olemaan tutuilla myynnissä ja vanhemmat sen sitten mulle osti. Tuota hankintaa ei voi perustella muuten kuin että piti päästä kokeilemaan jo pitkään mielessä ollutta asiaa.

Pari vuotta New Soundien kanssa riitti ja piti saada seuraavat. Löysin Keltaisesta Pörssistä kohtuuhinnalla Mapexin Mars Series -setin Zildjianin peruspelleillä, joten se käytiin hakemassa kaukaa etelästä ja vanhemmat maksoivat vielä tälläkin kertaa. Noissa rummuissa miellytti ulkonäkö ja astetta paremmat soundit ja laatu. Ei kauankaan mennyt kun huomasin että koulun Stage Customitkin ovat paremmat rummut (ainakin siltä se silloin tuntui) ja into Mapexien paukuttamiseen hiipui aikalailla yhtä aikaa bändihommien kanssa. Myin ne lopulta kun piti saada rahaa kotoa poismuuttamiseen.

Nykyiset PDP:t hankin kun rumpukuume nousi sietämättömän kovaksi ja vihdoinkin oli itsellä tarpeeksi rahaa että pystyi hankkimaan setin. Hankinnan perustelin niin että setti on edullinen mutta tarpeeksi laadukas (koivua) minun harrastelijakäyttööni. Symbaaliosasto meni aluksi metsään kun säästin väärässä paikassa, mutta sitä virhettä on ehditty paikkailla jo useampaan kertaan ja nyt alkaa näyttämään jo suht hyvältä. Virveli- ja pedaalihankinnat on olleet aika kivuttomia päätöksiä, sillä olen saanut tehtyä hyviä kauppoja hyvistä tavaroista.

Jos nyt vaihtaisin setin niin sen pitäisi olla sitten just eikä melkein sellainen kuin haluan. Luultavasti hyppäisin suoraan yli Starkkuvaiheen (no Tamat ja Pearlit skippaisin muutenkin) joihinkin truu-proo vehkeisiin. Laadun ja hyvän soundin lisäksi niiden pitäis olla ajattomat niin että niitä jaksaisi katsella vuosia ja vuosikymmeniä eteenpäin. Eli nykyisillä mennään jos ei lottovoittoa napsahda.
ÄM
10.01.2006 11:04:08

10v sitten vaihtui World Series "2x22, 10, 12, 13, 14, 16"-setti Masters Custom "20, 8, 10, 12, 13"-settiin. Syynä oli se, että mä en saatana oo mikään tuplabasari äijä ja rummut oli muutenkin liian isoja mun sen ajan makuun. World Seriesit hankkiessa, muutamaa vuotta aiemmin, olivat ne just sitä, mitä silloin halusin. Myös muistan, että Masters Customit vaan piti saada, kun ne oli niin ihanat. Maku on pysynyt. Tomien kokojen takia on joutunut hieman tekemään päivityksiä.

Tomit vaihtui tänä syksynä ja sen perustelin itselleni sillä, kun olivat vanhat jo pitkään kiusanneet, ollessaan liian syviä makuuni. Toinen syy oli se, että 13" tomi vaihtui ensin 14" tomiin ja lopulta halusin muutkin uusiksi, valuvanteineen ja Optimountteineen (mitä mä mietin silloin aikoinaan 8, 10, 12, 13. Mikä helvetin 13", sanoohan sen järkikin, että tossa sarjassa looginen koko on 14"). Järjetön ostos pikku asian takia toki päivitys oli, jonka takia toinen peruste oli sitten jotain, että "käytä nyt äkkiä ne ylimääräiset rahat pois, ettet vielä rupee luulemaan ittees jokskuks hillopääliköks!".
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Nolte
10.01.2006 11:07:28

Ehhehe!

Jos ihan rehellisiä ollaan, niin juuri noin se oli minullakin. Ne ekan sivun säälittävät selitykset oli vaimoa varten. :)
Hyvät rummut, huono soittaja!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)