Aihe: Yamaha SubKick video
1 2
HeavyMachinery
17.12.2005 13:11:32 (muokattu 17.12.2005 17:14:47)

käykö tollanen bilteman 20 €€ron mid-woofer tähän hommaan? =P
onko sen elementin wattimäärillä mitään väliä?? ja onko väliä di-boksin aktiivisuudella? ihan mielenkiinnosta tollasen rakentelisin kun sattuu olemaan käyttämätön 10" shelli tuolla=)

Kokeilin monenlaisia kajareitä aina biltemasta ihan missionin elementtiin mutta ns-10 tuli paras soundi. 8"elemntti on hyvä koska sen pinta ala on kohtalaisen suuri. laitan kohta kuvan oma kuvaan omasta sub kickistä.

Edit: no niin nyt on oma kuvassa subkickin kanssa otettu kuva nauhoituksista..... ei hyvä kuva mutta kuva kun kuva....
Minä tiedän - siis pelkään !
mooch
17.12.2005 18:02:45 (muokattu 17.12.2005 18:04:12)
Jahas, vai että on tollasiakin.

Mä oon tässä viime aikoina kokeillut yhtä vanhaa autoradion elementtiä basarin mikityksessä ja jälki on todellakin yllättänyt! Onkohan kukaan muu siis ihan pelkkää elementtiä käyttänyt ilman mitään laatikoita? Mua nimittäin mietityttää että miten tota sais aseteltua erilailla.. Nyt oon basarin sisälle laittanut tyynyn etukalvoa/pohjaa vasten ja sen päälle elementti osoittamaan lyöntikalvoa.. kiinnostais kokeilla niin että se olis basarin ulkopuolella mutta toistaiseksi en ole keksinyt miten tekisin sen, niin että osoittaisi kuitenkin rumpua.

Hauskaa tuo tekniikka, seuraavaksiko sitä käytetään mikrofonitekniikkaa toisinpäin, eli mikit kaiuttimiksi..no ei.

EDIT: niin, kyllähän tuohon _käy_ mikä tahansa toimiva elementti, soundi on sitten eri juttu. Kokeilla saa eikä maksa (välttämättä) mitään.
JPQ
21.12.2005 14:05:41

Kiinnostaisi täälläkin kuulla miltä tuo kuulostaa?
Simbe
21.12.2005 14:09:17
Kiinnostaisi täälläkin kuulla miltä tuo kuulostaa?

Jep, ääninäytettä kotirakentajat! Tolla mun linkittämällä sivulla olikin jenkkien tekemiä ääninäytteitä. Eli subkick-kyhäelmän soundi kuivana ja jos mahdollista, niin yhdessä basarimikin kanssa.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Myytävänä Yamaha "Recording Custom" 9000 GA rumpusetti sekä LP practice conga!
HeavyMachinery
21.12.2005 15:02:38

http://www.mikseri.net/music/play.php?id=151687&type=hi

siellä on ! subkick plus 421 sennheiser
Minä tiedän - siis pelkään !
mooch
21.12.2005 18:10:21
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=151687&type=hi

siellä on ! subkick plus 421 sennheiser

Mitenpä tuo omakuvassasi näkyvä kiinnitys on tehty?
lardie
22.12.2005 02:02:11

Mitenpä tuo omakuvassasi näkyvä kiinnitys on tehty?

Tomiholderi kiinni levyssä, tolla konstruktiolla on kuitenkin sen verran painoa ettei ihan mihinkä tahansa rimpulaan viitti laittaa.
www.scorched.org
Eukka
30.12.2005 18:10:21 (muokattu 30.12.2005 22:26:25)
kävin tänää hakees tarppet subkickin tekoon. eli miinus kolmoseen ja plussa kakkoseen xlr-jakissa? mutta mites ton maan kanssa? vai tartteeko sellasta?'

edit: sain jo avut elektroniikkakannulta ircissä...homma alkaa olla kohta valmis, pistelen joskus kuvia kun se on viimeistelty. pitäis päästä kokeilemaan mutta kun aktiivi-diboxi on studiolla mut tos olis toi passiivi.....

edit 2: koko hoito toimii, ääni kuuluu. vielä viimeistely, taitaa mennä ens vuoden puolelle=)
Jep jep.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)