Hulfok 13.12.2005 17:47:27 | |
---|
Kerronpa pienen tarinan liittyen itseeni ja vic virthin 7an kapulaoihin. Menin kerran erääseen musiikkiliikkeeseen (musapörssiin) ja ostin sieltä nuo kapulat... Mä siinä sitte iha fleimeissä lähin kotia hirveetä kyytiä ja soittamaan rumpuja. No mä asetuin sinne rumpujen taakse ja soitin pikkase iha kokeillakseni miltä nuo tuntuivat. Iha hyvä tatsi ja soundi ja noin. Ajattelin tehneeni hyvän ostoksen. Sitte siinä soitellessa hyvä fiiilis oli päällä ja kaikkee... Mut sitte multa irtos se nailon pää ja kapula virvelin kalvosta läpi.... Perkele sillo vitutti. Tuli pikkase kalliiks noi kapulat:) Onneks oon jo selvinnyt tuosta, mut nailonpäisiin kapuloihin en enää koske... |
VeeKoo 13.12.2005 18:33:34 (muokattu 13.12.2005 18:34:15) | |
---|
Mulla ei ole jäänyt vaaleita jälkiä, vaikka en ole juuri muilla kun nylontipeillä soittanut. Edit: kun lyö kalvoon niin että vain hipaisee sivusuunnassa kalvoa, jää jälki, mikä lähtee kyllä hinkkaamalla pois. Ruman ei oo varaa nirsoilla. |
Youni 13.12.2005 18:50:58 | |
---|
Ei jää jälkiä minulla, käytän Taman Oak 5AN:ää. Eikä ole tipitkään lennelleet, todella tyytyväinen olen. Symbaalisaundista pidän itse, tuo mukavasti kirkkautta 502 rideen. Kaikista puutippisistä on ensimmäisenä menneet tipit mössöksi, jolloin symbaalisaundi on kuraa. Tämän takia kapulat kestävät nyt paljon pidempään. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
Weetoz 13.12.2005 19:07:13 | |
---|
Vic Firth 5AN kapuloita käytän ite, ja tykkään kovasti. Ennen noita käytin Taman ihan kokonaan puisia kapuloita, ja sain kyllä niistäkin yleensä n. parissa viikossa sen tipin halkeilemaan enemmän tai vähemmän, vaikka muuten hyviä olivatkin. Nyt on noita Vic Firthejä toinen pari menossa. Ensimmäiset kesti n. 5kk ja nämä nykyiset on suunnilleen myös sen 5kk olleet nyt käytössä, ja alkavat vähän näyttää siltä, että pitäs pikkuhiljaa uusia hommata. Niitä valkosia jälkiä jää pikkusen miulla noihin pelteihin, ja se kyllä harmittaa vähän. Rahallinen hyöty on kuitenkin niin suuri, etten ihan lähiaikoina ainakaan aio noista nylon tipeistä (jotka muuten minulla ovat ihan kiltisti pysyneet kapulassa kiinni) luopua. Soundin muutoksen symbaalipuolella kyllä huomasin, kun rupesin käyttämään noita, mutta ei se soundi mielestäni varsinaisesti huonontunut. Vähän vaan terävöityi. BANANABANANABANANABANANABANANABANANA |
KoRn88. 13.12.2005 20:29:00 | |
---|
Vic Firth 5AN kapuloita käytän ite, ja tykkään kovasti. Ennen noita käytin Taman ihan kokonaan puisia kapuloita, ja sain kyllä niistäkin yleensä n. parissa viikossa sen tipin halkeilemaan enemmän tai vähemmän, vaikka muuten hyviä olivatkin. Nyt on noita Vic Firthejä toinen pari menossa. Ensimmäiset kesti n. 5kk ja nämä nykyiset on suunnilleen myös sen 5kk olleet nyt käytössä, ja alkavat vähän näyttää siltä, että pitäs pikkuhiljaa uusia hommata. Sait ylipuhuttua. Pistin t-kaupasta tilauksen ja koska summa jäi hieman alle 50 euroa, niin tilasinpa yhdet 5AN kapulat mukaan. Vic Firthin puiset 5B:t ja 5A:t ovat tällä hetkellä kapuloita, jotka ovat minua mielyttäneet eniten. Yhdet nylon tip-kapulat joskus omistin, mutta siitä on pari vuotta enkä enää muista, miltä tuntui/kuulosti. Lähinnä nuo kiinnostavat sen takia, koska haluaisin ridestani hieman enemmän pingiä esille ja nuilla sitä voisi ehkä vähän saavuttaakin, mutta sen näkee sitten. iha homoo kyl mä nussin mun tyttöystävää iha nii paljo ku huvittaa ja oon 15. tarkottako se sitä et olen rikollinen? -lucbass
metallia Kemistä: UNIC |
HeavyManDrummer 13.12.2005 22:14:28 (muokattu 13.12.2005 22:15:56) | |
---|
Kerronpa pienen tarinan liittyen itseeni ja vic virthin 7an kapulaoihin. Menin kerran erääseen musiikkiliikkeeseen (musapörssiin) ja ostin sieltä nuo kapulat... Mä siinä sitte iha fleimeissä lähin kotia hirveetä kyytiä ja soittamaan rumpuja. No mä asetuin sinne rumpujen taakse ja soitin pikkase iha kokeillakseni miltä nuo tuntuivat. Iha hyvä tatsi ja soundi ja noin. Ajattelin tehneeni hyvän ostoksen. Sitte siinä soitellessa hyvä fiiilis oli päällä ja kaikkee... Mut sitte multa irtos se nailon pää ja kapula virvelin kalvosta läpi.... Perkele sillo vitutti. Tuli pikkase kalliiks noi kapulat:) Onneks oon jo selvinnyt tuosta, mut nailonpäisiin kapuloihin en enää koske... Olisko kannattanu vetää niitä tippejä eka että irtooko vai ei? No helppohan sitä o olla jälki viisas mutta kannattaa se kokeilla ennenkuin alkaa soittamaan :) Lyhyestä virsi kaunis. |
Kosminen 13.12.2005 22:21:47 | |
---|
Mä oon siirtyny nylontippeihin. Pro Markin ja Vic Firthin 5AN kapuloita oon käyttäny viime aikoina. Tykkään soundista verrattuna puutippeihin, ja siitä, ettei pää halkeile. Yhdestä ainoasta on lähteny tippi irti. Soittotuntuma on kans parempi. Se soundi on jotenki selkeempi. "Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))> |
Ze Kink 14.12.2005 21:17:07 | |
---|
Viestien perusteella vaikuttaa kyllä siltä, että huomenissa käyn hakemassa tuollaset nylontippiset, jos vaikka osoittautuvat hyviksi. WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
Riba 14.12.2005 21:26:19 | |
---|
Sanokaas joku joka tietää samalla että miten nuo Pro Markin ja Vic Firthin koot menevät verrattuna toisiinsa? Kaupassa kun hipelöin ProMarkin 5A:ta ja VicFirthin 5A:ta niin Vicit tuntuivat hivenen järeämmiltä, kuvittelenko vain? Itse käytän nyt ProMarkin keppejä, mutta kun 5A:t ovat omiin kouriin liian ohkaset ja 5B taas tuntuvat tekniikka reeneihin/kevyempään soittamiseen jo vähän turhan järeiltä. Onko millään merkillä tuosta väliltä mitään paksuutta? Vic Firthin Dave Weckl -kepit tuntuu paksuudeltaan todella hyvältä mutta se liukas lakkapinta ei oikeen toimi omissa käsissä. Onko Vic Firtillä mitään muuta kapulaa joka olis mitoiltaan sama kun nämä Dave Weckl Evolutionit? |
Paas 15.12.2005 10:28:08 | |
---|
Onko millään merkillä tuosta väliltä mitään paksuutta? On niitä olemassa noita välimuotoja, nyt en tosin muista mallien nimiä. Tsekkaa valmistajien nettisivut. Sieltä löytyy kaikki kapulat tarkkoine spekseineen. Minulla on taas kapulat hakusessa tauon jälkeen enkä ole vielä löytänyt sopivaa. Joku 5a:n ja 5b:n väliuoto voisi olla minullekin hyvä. Nyt nurissa lojuu vic firthin 5b:tä ja promarkin 5a:ta. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Paas 15.12.2005 10:30:14 | |
---|
Sanokaas joku joka tietää samalla että miten nuo Pro Markin ja Vic Firthin koot menevät verrattuna toisiinsa? Ei ole vissiin olemassa mitään yleistä standardia noissa vaan jokainen valmistaja määrittelee mitat ihan itse. Joten yhden valmistajan 5A ei välttämättä vastaa täsyin toisen valmistajan 5A:ta. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
ilarj 15.12.2005 11:06:54 | |
---|
Nylon tip = hanurista -huono tatsi ja peltisaundi on kamala. Puutipillä saa koko kapulan soimaan symbaaleista, nylontipillä ei. |
ilarj 15.12.2005 11:08:22 | |
---|
Joku 5a:n ja 5b:n väliuoto voisi olla minullekin hyvä. Nyt nurissa lojuu vic firthin 5b:tä ja promarkin 5a:ta. Koita Vaterin Fusionia. |
Paas 15.12.2005 11:10:35 | |
---|
Nylon tip = hanurista -huono tatsi ja peltisaundi on kamala. Puutipillä saa koko kapulan soimaan symbaaleista, nylontipillä ei. Tuossahan kaikki olennainen tulee ilmi. En vain itse viitsinyt muotoilla mielipidettäni ihan näin jyrästi. :) The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
18is9 15.12.2005 11:34:59 | |
---|
Tuossahan kaikki olennainen tulee ilmi. En vain itse viitsinyt muotoilla mielipidettäni ihan näin jyrästi. :) No samaa mieltä olen minäkin. Kerran kokeilin nylontippejä ja viimeiseksi kerraksi jäi. Ihan kuollut soundi. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Kesukka 15.12.2005 11:41:49 | |
---|
Tuommoiseen shuffle-vetoiseen, ride-painoitteeseen soittoon nylon tipit soveltuu ihan kivasti (mikäli haluaa selkeästi erottuvat rideiskut). Tuommoisesta tyylistä esimerkkinä voisi mainita Stray Catsin Slim Jim. Ihan kivan kuuloista tuolla Rumble In Brixton live-dvd:llä. Yksinkertainen on kaunista ja tehokasta |
Niskamies 15.12.2005 12:22:04 | |
---|
Ei ole vissiin olemassa mitään yleistä standardia noissa vaan jokainen valmistaja määrittelee mitat ihan itse. Joten yhden valmistajan 5A ei välttämättä vastaa täsyin toisen valmistajan 5A:ta. Sä hypetit siinä n. vuosi siten että olit vihdoin löytänyt ne "omat" kapulat, mitkä olivat muistaakseni Marko Minnemann-signaturet. Kokeileppa niitä uusiksi. |
Paas 15.12.2005 12:41:48 | |
---|
Sä hypetit siinä n. vuosi siten että olit vihdoin löytänyt ne "omat" kapulat, mitkä olivat muistaakseni Marko Minnemann-signaturet. Kokeileppa niitä uusiksi. Uudet ajat, uudet kujeet. En usko että maittavat enää jos muistikuvaani on luottamista. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
markkuliini 15.12.2005 14:04:19 | |
---|
Puutipillä saa koko kapulan soimaan symbaaleista, nylontipillä ei. Erittäin hyvä pointti! Tuo koko kapulan soiminen eli resonointi vaikuttaa peltisoundiin tosi paljon. Siksi esim.jotkut jatsarit saakin niin hyvän peltisoundin aina. Joskin eipä sillä varmaan hakkaamisessa ole mitään väliä... www.vasamayhtye.com |
TAMAS 15.12.2005 14:34:42 | |
---|
tänään tuli mulle noi portnoyn nylon tippi kapulat. ihan jees kapulat. Mistä tietää että esiintymislava on suorassa?? |