Aihe: (zildjianin zxt) china yms. keskustelua kiinapelleistä
1 2 3 4
Migo
13.12.2005 10:55:12
Itse ainakin tykkään, että kiina on oikein räkäinen ja ei jää soimaan pitkäksi aikaa. Eli sointi on hyvin lyhyt, kosh.
Tykkään soittaa soittimilla.
lethus1
13.12.2005 11:27:14
Nauhota joskus Wuhania niin ymmärrät mistä porukka puhuu. Saundaa älyttömän hyvältä kun vertaa suurmerkkien keskisarjalaisiin. Plus livenä eivät ole niin äänekkäitä kuin sorvatut pellit.

Sokkonahan noita ei kannata ostaa, siinä olet oikeassa. :)

Näin on... näin on. Ostin 16" wuhanin kaveriksi myös 12" eikä auta - n. 30 euroa ja soundaa paremmalle kuin yksikään pikkuchina mitä olen kuullut. Nimenomaan nauhalla pääsee soundi oikeuksiinsa. Treenikämpällä voi kuulostaa liian räkäiseltä. Makuasioitahan nämä.
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
miän vain
13.12.2005 13:25:26

Yleiseen keskusteluun menee tämäkin.

Mulla on tuollainen Woodwindsistä hommattu made in wuhan -kiina, 19 ja vähän päälle -tuumainen. On aika lailla vastakohta noille muille Wuhan-kokemuksille. Monipuolinen kuin mikä. Soi matalalta ja pitkään, syttyy nopeasti, on räkäinen mutta ei kuitenkaan ilkeä. Lämmin. Sopii komppaukseen; tipillä kun vetää selkään, saa mainion savuisen jazzridesoundin. Aksentteja siitä irtoaa monenlaisia, lyöntitavasta ja -kohdasta riippuen. Nopeaa ja äkäistä tai hidasta ja kasvavaa. Crash-ride -käytössä toimii, mainio räyhä. Kestäväkin tuo on ollut, pari vuotta takana eikä ongelmia. Ja mikä parasta: hinta oli reilusti alle satasen.

Jännä pelti sikäli, että toimii parhaiten epätavallisesti aseteltuna; kupu ylöspäin ja vapaasti heiluvana, sen verran kallistettuna ettei kapula syö reunaa. Jos tuon kääntää ylösalaisin ja kiristää tiukalle, soundi on lähempänä täällä kuvailtua wuhania. Ei toimi mulla sitten ollenkaan.
If you dig it, you gotta dig it. Dig it?
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
Migo
13.12.2005 14:00:00
Onkos kukaan testannut noita isompia Wuhaneita? Tossa torilla oli 24" wuhan myynnissä.
Minimaalisen Isonenäinen ja Kuolemattoman Kaoottinen Optimisti. http://www.akuankka.fi/tekemista/touhola/sudenpentunimigeneraattori/
savopie
13.12.2005 14:21:42
Itelläni on Alchemy, vitu hyvä.

Mulla myös 18" alchemy professional china. Oon tykänny sen saundista tosi paljon, mulla se on kiristetty tosi tiukalle ständiin, muuten se soisi mun mieleen liian kauan. nyt siinä on kunnon kohahdus, mä en ooo vielä oppinu kuvailemaan näitä saundeja, mut kai aika vihanen, ei kovinkaan räkänen, mut tuju. suosittelen, hinta 239€ mun muistaakseni
roisto PERKELEE!!!
Stereophile
13.12.2005 16:01:33

Minulla on A-Custom Swish 18", mukavan pehmeä kohina, tykkään todella paljon. Olen myös joskus päässy soittamaan 14" Wuhanilla, ja se oli täydellinen vastakohta, todella äkäinen ja roskainen soundi, aivan mahtava efektipelti aksentointiin. Pitänee jossakin välissä hommata toiseksi chinaksi tommoinen Wuhan.

Tuon Zildjianin soundia voi käydä kuuntelemassa -> www.mikseri.net/bleakcrowd
Paskaa!
ToMi88
13.12.2005 16:10:00

wuhani.
kuunteleppas tuolta tomi: http://www.mikseri.net/artists/?id=49290 kaverin bändin demo, chinana wuhanin 16"

Okei, pakko myöntää että hyvältähän tuo saundaa. Kait mulle on tosiaan vaan sattunut sitten huonot yksilöt eteen, tai sitten tuo china toimii tosiaan nauhotettuna hyvin. On muuten aika hyvä biisi!
AP
13.12.2005 16:58:54
Mullapa on 20" Paiste Novo China !! Se on sellanen oikee peto !!

Joo, harvaa asiaa olen harmitellut yhtä paljon kuin sitä että itselläni ei mokomaa enää ole. Prklh.
K100 #7 Ärlä #011
rm_wispila
13.12.2005 17:39:30
Okei, pakko myöntää että hyvältähän tuo saundaa. Kait mulle on tosiaan vaan sattunut sitten huonot yksilöt eteen, tai sitten tuo china toimii tosiaan nauhotettuna hyvin. On muuten aika hyvä biisi!

Jouduin kuuntelemaan pariinkin kertaan, että yleensä tunnistin... kuulosti enemmän joltain efektiosastolta kuin chinalta...
Mulla on kiinaksi taottu romu haitsunpelti, joku kuulostaa jokseenkin samalta, suhahtavalta roskiksenkannelta...

Biisi ok, mutta kunnon kiinalättyhän toimii semmoisena pisteenä iin päällä rytistelyn seassa, ei tuommoisena lähes haitsunkuuloisena suhauksena, joka hukkuu muiden pellien sekaan.
Vai onko tuo noiden pikku-kinujen (eihän niitä enää saisi edes myydä;) funktio, tuollainen löylynheitto-soundi.

Enpä kyllä tuon näytteen perusteella marssisi Wuhan-kauppaan...
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Youni
13.12.2005 19:39:54
Mulla oli sokkona ostettu (oma moka) 18" Wuhan ja se sanoi KLONKSH. Kaverilla on 18" DH ja se sanoo KSSH. KSSH on kivempi kuin KLONKSH. Toki Wuhaniltakin löytyy varmasti hyviä yksilöitä, kunhan menee testaamaan. Älkää siis tehkö niinkuin minä tein vaan menkää testaamaan.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
fox
13.12.2005 22:03:11

. Esim. Crash of Doom :) ... Siin tuomiokrässis oli vaa iso vekki reunassa, ettei kannata toudellakaan ostaa.

Ei se oo vekki, se kuuluu siihen..oikeesti. Mulla on ollu viitisen vuotta moinen..3 "taivutusta (vekkiä?)" on mun pellissä.
Kiinapeikkopelleistä: Mulla on "Huang Long" Wuhan eli niit Woodwindsin myymiä "oikeita käsintehtyjä" Wuhanilaisia peltejä, 22" ja on hurja peli..
Joskus käytän Paisteen Signature Heavy Chinaa mutta se on jotenkin kliini liian.. Mutta siin on effu-pelleiksi niinkuin molemmat ääripäät chinoissa..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
WyW
13.12.2005 22:20:35

Ei se oo vekki, se kuuluu siihen..oikeesti. Mulla on ollu viitisen vuotta moinen..3 "taivutusta (vekkiä?)" on mun pellissä.

Vekki on Tampereeks semmone kolo siinä pellin reunassa. Ja kyllä se o huono homma jos semmonen o siin vakkarii. VÄITTÄISIN että kyseessä on tiputelty symbaali.
http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif
Migo
13.12.2005 22:22:56
Ostin Woodwindistä 18" kiinan ja ei ollu kallis 55€. Pitäisi huomenna käydä se hakemassa. Perkale, kun ei vaan tunne tuota tsadin keskustaa :/.
Minimaalisen Isonenäinen ja Kuolemattoman Kaoottinen Optimisti. http://www.akuankka.fi/tekemista/touhola/sudenpentunimigeneraattori/
Tindrum
13.12.2005 22:26:04
Ostin Woodwindistä 18" kiinan ja ei ollu kallis 55€. Pitäisi huomenna käydä se hakemassa. Perkale, kun ei vaan tunne tuota tsadin keskustaa :/.

Ajattelin itsekin huomenna piipahtaa samalla asialla siellä. Tuliko puheeksi varastotilannetta?

Migo
13.12.2005 22:27:57 (muokattu 13.12.2005 22:28:22)
Ajattelin itsekin huomenna piipahtaa samalla asialla siellä. Tuliko puheeksi varastotilannetta?

Joo se sano ainakin tosta 18", että pidä kiirettä tuotteita vain rajoitettu määrä. Varasin itselleni yhden.
Mr. Morrow
13.12.2005 22:45:46
Joo se sano ainakin tosta 18", että pidä kiirettä tuotteita vain rajoitettu määrä. Varasin itselleni yhden.

Tuttu lause.. Kyllähän tätä kauppiailta kuulee. =)
Yhteinen kohtalomme on verinen, mutta veri on vieraan...
fox
13.12.2005 23:47:29

Vekki on Tampereeks semmone kolo siinä pellin reunassa. Ja kyllä se o huono homma jos semmonen o siin vakkarii. VÄITTÄISIN että kyseessä on tiputelty symbaali.

No kyä mää vekin tiän.. Ja jos siin on kolo niin sitten se on kyä tiputettu.. Mä luulin että sä meinasit niit taivutuksia.. Mä oon vähän.. :(
No joo, täytyy mennä huomenna kattoon, jos ehtii.. En oo käynykkään kuukauteen vanhassa kotikaupunkissa.. Onko Hölli siel uudessa kaupassa hommissa? Entä Hangaslammi, vanha rumpali-kaveri?
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Migo
13.12.2005 23:53:19
Tuttu lause.. Kyllähän tätä kauppiailta kuulee. =)

No ehkä joo, mutta en jättänyt mitään arvailujen varaan :)
Fiskaal
14.12.2005 15:52:51 (muokattu 14.12.2005 15:57:00)
Noista vekeistä. Mähän en tiedä ko. tapausta, mutta esim. Istanbul tuottaa "Trash Hit" -peltiä, jossa reunat on tahallaan moukaroitu suurille lommoille. Ite päättelin, että se vähentää pellin sisäistä jännitystä reunassa, ja näin saa aikaan enemmän sitä "kasvavaa" kohahdusta(vähän kongin tyyliin), ja ilmeisesti tässä tapauksessa kiinamaisuutta. Kas tuossa:

http://www.cymbalsonly.com/test/images/agop/desc/se_trash_hit.htm

Muistan meinaan Traxin alkuperäisistä haitsunlätysköistä sen, että kun olin typeryyksissäni hakannut siihen alapeltiin (yläpellin läpi..) yhden laajan "venymän", (n. 5 cm), huomasin, että kun sitä löi sormella tai kasvatti malleteilla, tuli sellainen whoo00OOO00SSssshh -ääni, ihan erilainen kuin samanpainoisesta, -kokoisesta, ja muuten samanlaisesta yläpellistä.

Että siis semmostakin tehdään.

(Toivottavasti joku sai tuosta selvää.)

Edit: Tuolla-> http://www.cymbalsonly.com/cymbals/agop.htm (sivun alapäässä) on huolelliset ääninäytteetkin niistä.
Joko mennään ulos, pysytään sisällä, tai pudotaan lattian läpi.
hyperhamsteri
14.12.2005 16:57:28
Vähän ehkä offtopiccina, mutta sanottakoon, että leikin tässä eräs päivä McGyveria ja tein mielenkiintoisen stackin milleniumin kahdesta vanhasta roskapellistä ja Paisteen 302+ ridestä. Ja on aivan pakko myöntää, että saundi on melkoisen mukiinmenevä. Tummahko, roskainen ja sopivan lyhyt 'Changg'
"Piinalinna, Piinalinna, saatanallinen piinalinna!" -WM
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)