Youni 01.12.2005 12:45:00 | |
---|
Muistat kyllä ihan oikein. Vuosilukuja en mäkään muista, muutaman vuoden se kuitenkin oli pois tuotannosta. Aika mielenkiintoinen veto Paisteelta. Millähän ovat sitäkin perustelleet? Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
AP 01.12.2005 13:17:00 | |
---|
Aika mielenkiintoinen veto Paisteelta. Millähän ovat sitäkin perustelleet? Olisko vaan ollut suhteettoman iso mallivalikoima, ja vielä kun Signaturesta haluttiiin selkeä lippulaiva (ja Sound Formulasta sen "pikkuveli"), niin katsottiin että 2002 on tehtävänsä tehnyt. Yleisön pyynnöstähän se uudelleen tuotantoon otettiinkin. K100 #7
Ärlä #011 |
Akahito 01.12.2005 21:51:04 | |
---|
Juu, oli ne muutaman vuoden pois tuotannosta. Vuonna 1987 Paiste suuressa viisaudessaan ja kauaskatseisuudessaan päätti "korvata" 2oo2:t uudella 3000-sarjalla, joiden piti olla "Sounds Beyond The Legendary 2oo2", ja jonka kaveriksi valmistettiin niin ikään high-endsarja 2000 sekä Alphojen esiaste, 1000-sarja. Mainittakoon myös ne muut satassarjat, mutta ei niistä sen enempää. Tätä kesti noin vuoteen 1992, lisää tai vähennä vuosi, jolloin Paiste kuuli vihdoin vihaisen ostajakunnan huudot, pyytäen vanhaa kunnon 2oo2:a takaisin. 3000-sarja heitettiin kaivoon, 2oo2:iden tuotanto jatkui ja 3000:n tilalle tuli Paiste Line, joka myöhemmin sai nimen Signature, ja jota Paiste oli suunnitellut jo pitkään. Vuonna 1993 legendaarisen Fo602:n tuotanto viimein lopetettiin, vaikkakin sen suoranainen markkinointi oli jo lopetettu aiemmin. Fo602:n sisarsarja, Sound Creations lopetettiin ja tilalle tuli Signaturen sisarsarja Sound Formula, joka tosin häipyi tuotannosta 90-luvun lopulla ja osa malleista siirtyi Signature -sarjaan. En ole varma lopetettiinko 2oo2:ien valmistusta varsinaisesti missään vaiheessa, vai olivatko ne tuotannossa koko ajan ja niitä ei vain markkinoitu ja laitettu katalogiin, samoin kuin Fo602:ia loppuvuosillaan. Asiasta valveutunut saisi kertoa, nimittäin minua kiinnostaa kovasti tietää, lähinnä sen takia että jos/kun joskus näen jonkun 2oo2:n jonka sarjanumero viittaa noihin vuosiin, 1987 - 1992, en höperry. :) "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
AP 01.12.2005 22:22:47 | |
---|
Tätä kesti noin vuoteen 1992, lisää tai vähennä vuosi, jolloin Paiste kuuli vihdoin vihaisen ostajakunnan huudot, pyytäen vanhaa kunnon 2oo2:a takaisin. 3000-sarja heitettiin kaivoon, 2oo2:iden tuotanto jatkui ja 3000:n tilalle tuli Paiste Line, joka myöhemmin sai nimen Signature, ja jota Paiste oli suunnitellut jo pitkään. Väitän kyllä, että enempikin vuosia pois -- mielestäni Signature tuli jo 1989?!
K100 #7
Ärlä #011 |
Akahito 01.12.2005 22:56:11 | |
---|
Väitän kyllä, että enempikin vuosia pois -- mielestäni Signature tuli jo 1989?! Niinhän tulikin, oikeassa olet. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
markkuliini 01.12.2005 23:04:46 | |
---|
Miksi Paiste olisi tehnyt 2002:sia muttei markkinoinut eli myynyt niitä? www.vasamayhtye.com |
Roberto 02.12.2005 09:53:25 | |
---|
Arvostan mustaleimaisia, punaiset sen sijaan on aikamoista kilinää ja kolinaa. Nännikomppiin toimivat luonnollisesti, jos sellaista on haussa. |
Simbe 02.12.2005 09:59:00 (muokattu 02.12.2005 10:02:33) | |
---|
Arvostan mustaleimaisia, punaiset sen sijaan on aikamoista kilinää ja kolinaa. Nännikomppiin toimivat luonnollisesti, jos sellaista on haussa. Kuriositeettina, mikä on nännikomppi? -Eli, ...miksei kukaan oo juma***** opettanu mulle nännikomppia!?! Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä LP practice conga! |
Roberto 02.12.2005 10:21:06 | |
---|
Kuriositeettina, mikä on nännikomppi? -Eli, ...miksei kukaan oo juma***** opettanu mulle nännikomppia!?! Se on se laittomuus missä kapulan varrella kolataan riden kupuun elikäs nänniin a'la Tico Torres. |
Nolte 02.12.2005 10:26:28 | |
---|
Kuriositeettina, mikä on nännikomppi? -Eli, ...miksei kukaan oo juma***** opettanu mulle nännikomppia!?! Otetaan sellainen pitkänomainen tissi (esim. panu-mainoksessa aikoinaan), ja soitellaan sillä. Nännillä (tippi) sitten naputellaan. Mukavan pehmeä soundi tod.näk.. Toinen vaihtoehto on sitten kupukomppi (epätod.näk.). :) Hyvät rummut, huono soittaja! |
eino mutku 02.12.2005 11:07:38 | |
---|
Arvostan mustaleimaisia, punaiset sen sijaan on aikamoista kilinää ja kolinaa. Nännikomppiin toimivat luonnollisesti, jos sellaista on haussa. Mulla on punalaimainen 20" Medium ride, ja se on muuten just hyvä, ei kilise eikä kolise, mutta sillä on niin pieni kuppikoko, ettei sillä oikein saa kunnolla vedettyä tuota ko. komppia... Olenko normaali? kalamies#23 >-)))> |
drum_man 02.12.2005 12:05:43 | |
---|
Ei minustakaan ne punaleimaset kilise ja kolise... Mulla on punaleimanen 20'' ride ja 16'' crash eikä ne kilise yhtään... Mitä eroa on muuten noilla musta ja punaleimasilla?... muuta kuin valmistus vuodet? Valmistusmateriaali eikös ole myös pysyny samana ''2002 pronssina''?! |
Roberto 02.12.2005 12:52:55 | |
---|
Ei minustakaan ne punaleimaset kilise ja kolise... Mulla on punaleimanen 20'' ride ja 16'' crash eikä ne kilise yhtään... Mitä eroa on muuten noilla musta ja punaleimasilla?... muuta kuin valmistus vuodet? Valmistusmateriaali eikös ole myös pysyny samana ''2002 pronssina''?! Se on niin suhteellista... matsku on ehkä samaa mut mustissa ei ole sitä kilon lakkapintaa ja ovat ohuempiakin. |
Akahito 02.12.2005 13:01:06 | |
---|
Miksi Paiste olisi tehnyt 2002:sia muttei markkinoinut eli myynyt niitä? Siksi, että niille kuitenkin olisi kysyntää. ja niitä tehdään juuri niin pitkään kuin tarpeeksi moni jälleenmyyjä on halukas/kyvykäs myymään niitä. Paiste vielä siinä vaiheessa halusi häivyttää mallin tuotannosta pikkuhiljaa, uskoen 2000- ja 3000-sarjojen myyvän paremmin ja pian syrjäyttävän 2oo2:t, joten ei mainostanut niitä enää. Näin ainakin näkisin asian. Tämän häivytysprosessin kokenut Fo602 lopetettiin loppujenlopuksi vähentyneen kysynnän lisäksi myös sen takia, että ne oli tehty B-20 valupronssista, jota on vaikea ja kallis ylläpitää. Helpompaa, nopeampaa ja halvempaa Paisteelle on tilata valmiita peltiaihioita erilliseltä metallivalmistajalta. B-20:a ei voi jatkumovalaa levyksi josta leikattaisiin ne muovattavat kakut, vaan ne täytyy valaa yksittäin muottiin tai harkoksi, josta ne sitten prässätään yksi kerrallaan ja käsitellään aina uudelleenkuumentamalla. Ei minustakaan ne punaleimaset kilise ja kolise... Mulla on punaleimanen 20'' ride ja 16'' crash eikä ne kilise yhtään... Mitä eroa on muuten noilla musta ja punaleimasilla?... muuta kuin valmistus vuodet? Valmistusmateriaali eikös ole myös pysyny samana ''2002 pronssina''?! En kyllä ymmärrä mistä ihmeen kilinästä puhutaan, nätisti ja tasaisesti soivat jok'ikinen. Punaleimaiset 2oo2:t on hitusen verran raskaampia kuin mustaleimaiset, joiden vasarointikuvio ja sorvaus oli myös pikkuisen erityyppistä kuin nykyään. Soundiin se vaikutti minimaalisesti, mutta sen verran kuitenkin että mustaleimat tuntuvat syttyvän herkemmin ja soivat hitusen matalemmalta, sekä kohisevat hiukkasen enemmän, joka tosin voi myös johtua niiden peltien iän tuomasta kulumasta ja metallin väsymisestä. Punaleimaiset ovat vähän kliinimpiä, mutta säilyttävät kuitenkin vielä sen 2oo2-perussoundin. Seos on samaa B-8 pronssia, mitä Paiste on käyttänyt jo 60-luvulta asti. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
eino mutku 02.12.2005 13:15:02 | |
---|
Se on niin suhteellista... matsku on ehkä samaa mut mustissa ei ole sitä kilon lakkapintaa ja ovat ohuempiakin. No tämä voi selittää asiaa, mulla on jo lakkapinta kulahtanut, ja medium-paksuus siihen vielä, niin se lähtee kyllä ihan hyvin kohisemaan kun vähän kauemmin päästelee. kalamies#23 >-)))> |
AP 02.12.2005 13:16:22 | |
---|
Se on niin suhteellista... matsku on ehkä samaa mut mustissa ei ole sitä kilon lakkapintaa ja ovat ohuempiakin. Tätä juttua lakkapinnasta mä en tajua. Joku varastovaha noissa voi olla päällä mutta ei niitä peltejä nyt millään tietääkseni lakattu ole. Johan se saatana hilseilisi ekan biisin aikana veks kun pelti alla väreilee. Ja muutenkin on aika vaikea tajuta, että miksi pellin sointia haluttaisiin jollain päällysteellä dempata. Olisko noissa vanhemmissa soundierona se, että niitä on soitettu enempi ja ne ovat "avautuneet" ja muuttaneet luonnettaan. K100 #7
Ärlä #011 |
Nolte 02.12.2005 13:22:13 | |
---|
Olisko noissa vanhemmissa soundierona se, että niitä on soitettu enempi ja ne ovat "avautuneet" ja muuttaneet luonnettaan. Tämä kuulostaa järkevältä. Lopullista totuutta kun ei ole, koska uutta musta- ja punaleimaista ei voi verrata rinnakkain. Eikä pidempään soittaneiden muistikuviinkaan voi millään luottaa. :) Niin, se paksuusero tietysti selittää jotain... Hyvät rummut, huono soittaja! |
Roberto 02.12.2005 13:25:52 | |
---|
Tätä juttua lakkapinnasta mä en tajua. Laita musta- ja punaleimainen pelti vierekkäin niin alkaa hahmottumaan. |
eino mutku 02.12.2005 13:44:00 (muokattu 02.12.2005 13:47:07) | |
---|
Kyllä mä oon joskus antanut itselleni kertoa että siinä on lakka, enkä ilmeisesti siis ole ainoa. Mun ridesta sen kulumisen näkee hyvin, jos olis digikamera niin ottaisin kuvan, mutta kun ei ole...Voi kai se olla vain luonnollista kiillotuksen kulumista, enpä ole koskaan sitä itseasiassa kyseenalaistanut. Missäs Hollström on, se tietää saletisti. Ja Hollströmia tuuraa paiste.com joka kertoo seuraavaa: Every Paiste Cymbal is treated with a special protective coating, designed to resist fingerprints and light stick marks. It also prevents oxidizing-that all too familiar green color we've all seen on old cymbals. This coating makes it very easy for maintenance. The coating allows fingerprints and light marks to come clean quite easily by wiping in the direction of the grooves with a soft cloth. When it becomes necessary to use a cymbal cleaner, we recommend using only Paiste Cymbal Cleaner on Paiste Cymbals. Our cleaner is a mild cleaner especially designed for cymbals and is tough on dirt and stains, but is non-abrasive. Never use harsh cleaners or buffing machines. Buffing a cymbal will cause heat build up and will change the sound of the cymbal. kalamies#23 >-)))> |
AP 02.12.2005 13:56:24 | |
---|
Laita musta- ja punaleimainen pelti vierekkäin niin alkaa hahmottumaan. Vaan kun niissä on niitä muitakin eroja. Ikä, paksuus, sorvaus- ja vasarointikuvio.... Paisteen sivulta tuo tekstinpätkä on tuttu, mutta ei siinä nyt varsinaisesta lakkauksesta puhuta. Mitä lie kemiikkaa tuo "special coating" sitten. Oma 3000-sarjalainen rideni on ainakin helvetillisillä myrkyillä putsattu, ihme ettei koko pelti ole syöpynyt alta pois, mutta ei se sen hullummalta kuulosta kuin ennenkään. K100 #7
Ärlä #011 |