Aihe: Voi sitä valinnan vaikeutta..
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Paas
25.11.2005 13:39:57
Eiku milleniumit vaan. Silloin ei ainakaan jää kaivelemaan, että olisko joku muu sittenkin ollut parempi?

Hoho! Eipä paljon tarttis päätä vaivata että olisko joku muu parempi vai ei. Asia kun on melko selvä. :)
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
rm_wispila
25.11.2005 13:47:23
Eikun sähkörummut, voit valita setin aivosta namiskuukkelilla... ja pääset vääntään kättä mnetin sadoille sähkikset - eiku sähkikset - sivuille.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Paas
28.11.2005 13:09:28
Nyt näyttää kyllä kovin vahvasti siltä että kumut tulee hommattua. Kaikin puolin "järkiratkaisu" pidemmän päälle. Saa varmasti lisää irtorumpuja olemassa olevaan settiin. Mutta valinnan myötä tulee lisää valinnan vaikeutta, -mikä väri ja viimeistely. :) Niitä kun on melko loputtomasti.
Niskamies
28.11.2005 13:11:26
Nyt näyttää kyllä kovin vahvasti siltä että kumut tulee hommattua. Kaikin puolin "järkiratkaisu" pidemmän päälle. Saa varmasti lisää irtorumpuja olemassa olevaan settiin. Mutta valinnan myötä tulee lisää valinnan vaikeutta, -mikä väri ja viimeistely. :) Niitä kun on melko loputtomasti.

Eikös vendolinistä löytynyt "tärppiä"?
Paas
28.11.2005 13:15:55
Eikös vendolinistä löytynyt "tärppiä"?

Eipä oikein. Onhan siellä niitä ilmoituksia aika paljon mutta samat kamat on siellä listattuna vaikka kuinka moneen kertaan. Yks potentiaalinen ehdokas oli. Aika edullinen iso pearlin mmx setti. Mutta se on sitten pöörliä eikä oikein lämmitä minua. :/
Niskamies
28.11.2005 13:18:32
Eipä oikein. Onhan siellä niitä ilmoituksia aika paljon mutta samat kamat on siellä listattuna vaikka kuinka moneen kertaan. Yks potentiaalinen ehdokas oli. Aika edullinen iso pearlin mmx setti. Mutta se on sitten pöörliä eikä oikein lämmitä minua. :/

Vaikka se ei merkkinä lämmittäisikään, siitä saisi edullisesti ison setin. Kyllä sillä ihan iloissaan vetelee, ja saa suomessa ainakin isomman hinnan kun sitten joskus vaihtaa.
hollmi-5
28.11.2005 21:42:30
Sonorille kannatusta meikämandoliinon suusta. Siitä ei rumpu parane, vaikka sitä olisi miten hierottu. Työnlaatu ei mitenkään voi olla parempi. Eikä soundikaan.

Kumut on hienot, mutta rautaosasto on valovuoden perässä Sonoreita.

Noble&Cooley teki pitkään leikkikalurumpuja. Nimi on vanha kyllä. NC:lla on hienot virvelit. Setit ei kiinosta. Yhtä kokeilin. Harvinaista sellaista, jossa tomit oli yhdestä palasta väännetyt. Kotitekoisen näköiset ne hiukan oli.
Mika Hollström
markkuliini
28.11.2005 22:09:39

Varmaan Kumuihinkin saa lisähinnalla kiinni jotain ruuveja jotka "vaikuttavat" sustainiin... :P

No jos tosissaan ollaan hetki, niin pakko kehua Kumuja vielä senkin perustella, etä ne ovat kevyet kantaa. Tuo ominaisuus on yllättävän tärkeä jos tekee paljon keikkaa. En tosin tiedä nyky-Sonoreiden painoja tarkalleen. Ne mitä olen koettanut ovat olleet painavia.

Niin ja pakko vielä hehkuttaa omaa Kumun settiä. Melkeinpä joka keikan jälkeen joku on tullut kehumaan soundeja, viimeksi lauantaina Juttutuvan miksaaja joka sanoi mm.että hänen piti tarkistaa kesken keikkaa että oliko bassari sittenkin mikitetty koska botnea tuli rummusta akustisestikin ihan yllinkyllin.

Mutta siis varmasti molemmat ovat hyviä ostoksia.
www.vasamayhtye.com
LaKu
28.11.2005 22:24:42
Mutta missä Sonoreita sitten voisi kokeilla? Kun ei ole virallista jälleenmyyjää, vai onko? Tuo Deliten Green Fade viimeistely on kyllä ihan ok :)
Pearl Masterworks-setti tähtäimessä...
hollmi-5
28.11.2005 22:32:00 (muokattu 28.11.2005 22:34:25)
No jos tosissaan ollaan hetki, niin pakko kehua Kumuja vielä senkin perustella, etä ne ovat kevyet kantaa. Tuo ominaisuus on yllättävän tärkeä jos tekee paljon keikkaa. En tosin tiedä nyky-Sonoreiden painoja tarkalleen. Ne mitä olen koettanut ovat olleet painavia. Joo. Sonorit on aika painavia. Niitä Designereita saa myös Deliten jaloilla ja tomitelineellä. Sitten nekin kevenee. Rungothan ovat nykyisin ihan normaaleja. Toista oli ennen.

Mutta missä Sonoreita sitten voisi kokeilla? Kotona, kun on ne ostanut. En ole kuullut kenenkään noita parempia Sonoreita moittivan. Usko miehen sanaan: ne on uskomattoman hyviä rumpuja.
Mika Hollström
markkuliini
28.11.2005 22:37:14 (muokattu 28.11.2005 22:38:56)

Ostaistko Hollmi Mersun koeajamatta? Vaikka ei niitä kukaan ole moittinut...
Meinaan vaan että jos rumpuihin on laittamassa paljon rahaa kiinni, niin kyllä sitä on vaikea uskoa kenenkään kehuja vaan pitää päästä itse kokeilemaan.

Tähän käy vanha sananlasku: Tulin, näin ja koetin sormella.
www.vasamayhtye.com
Niskamies
28.11.2005 22:53:23
Ostaistko Hollmi Mersun koeajamatta?

En Holmista tiedä, mutta mä ainakin ostaisin.

Nimim. '88 subaru Leone
afro
28.11.2005 23:18:04
Kumut on hienot, mutta rautaosasto on valovuoden perässä Sonoreita.

Kun noita Sonoreita ja niiden rautaa aina hehkutat, niin kerropa Mika, mitä esim. Designerin metalliosissa on eroa eli paremmuutta muiden valmistajien huippusetteihin? Kysyn vain, kun en tiedä, en vittuillakseni. Onko niissä jotakin ratkaisevan innovatiivista, jota ilman muut rummut eivät tule ikinä pääsemään samalle tasolle?
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
hollmi-5
28.11.2005 23:42:32
Sonorilla on muutamia patentoituja, soundiin vaikuttavia, ratkaisuja. Metalliosat eivät ole suorassa kosketuksessa rummun runkoon. Läpiviennit on eristetty kumivaimentimin. Näin lugit eivät soi rummun mukana. Viritystapit eivät itsestään kierry auki. Sillä, jos millä, on kovasti merkitystä. Tiedät sen, kun soitat settiä, jossa tomien viritystapit löystyvät kesken session.

T.A.R-systeemi on hyvä. Parempi kuin RIMMS ja sen kehitelmät. Rumpuihin on helppo vaihtaa kalvot ja ulkomittakaan ei kasva. Tomit mahtuvat kokoisilleen tarkoitettuihin koteloihin.

Metalliosat ovat työnjäljeltään virheettömiä, kromaus parasta ja laatu näkyy kauas. Ota vaikka se bassarin vanteen kiinnityskoura ja vertaa mihin tahansa. Vanteet ovat vahvaa ferromagnesiumia. Kumun lyttyyn lyötyjä vanteita olen nähnytkin (Nykäsen setti), mutta Sonorilta en ainoakaan vääntynyttä vannetta ole tavannut.

Runko on tehty parhaista materiaaleista ja Sonorin runko on käsite sinänsä. Ne jotka tuntevat rummunrakennuksen historiaa tietävät, mistä on kyse. Niin se viimeistely sitten. Käsityö on käsityötä, mutta Sonorilla se on jo tiedettä. Vesialtaan päällä täysin pölyttömässä huoneessa tietokoneohjatulla maalauslinjalla tulee hyvän näköistä pintaa.

Harmi se, ettei näitä suomessa voi testailla. Kumuja pääsee testaamaan Hämeenlinnaan. Olen siellä käynytkin. Kivaa oli. Saatan vielä Kumutkin ostaa, mutta Sonorit eivät lähde niiden tieltä myyntiin.
Mika Hollström
markkuliini
28.11.2005 23:45:41

Minä en ainakaan laittaisi mihinkään suurta summaa rahaa testaamatta.
Mutta olen kai sitten vähemmistöä.
www.vasamayhtye.com
markkuliini
28.11.2005 23:59:49

Vanteet ovat vahvaa ferromagnesiumia. Kumun lyttyyn lyötyjä vanteita olen nähnytkin (Nykäsen setti), mutta Sonorilta en ainoakaan vääntynyttä vannetta ole tavannut.

Annas Nykäselle lainaan sun Sonorit niin varmasti palauttaa vanteet mutkalla. Mikä tahansa vanne menee lyttyyn jos sitä tarpeeksi kovaa lyö. Olen nähnyt lyttyyn lyötyjä valuvanteitakin. Sonoreita nyt on niin harvassa että tuskin tusta voi mitään päätellä. Mitä muuten on tämä ferromagnesium? Netistä ei ainakaan löydy jos hakee "sonor" ja "ferromagnesium" yhtä aikaa.

Harmi se, ettei näitä suomessa voi testailla. Kumuja pääsee testaamaan Hämeenlinnaan. Olen siellä käynytkin. Kivaa oli. Saatan vielä Kumutkin ostaa, mutta Sonorit eivät lähde niiden tieltä myyntiin.

Minkä tieltä muuten myyt Sonorin settiäsi? Tai siis yhtä niistä?
www.vasamayhtye.com
hollmi-5
29.11.2005 00:08:32
Vanteet voi olla eri metallia. 70-luvun alun Ludwigeissa on ohuesta teräksestä väsätyt. Silti mun seteissä ne on suorat. Nykänen saattaisi ne mutkalle lyödä. Valuvanne menee ennen poikki, kuin vääntyy. Sonorin vanne on kyllä tosi vahva.

Mitä se ferromagnesium sitten seokseltaan on, en tiedä.

Sonoreita en varmaan mihinkään vaihtaisi.
Mika Hollström
Olli
29.11.2005 00:16:35

Mitä se ferromagnesium sitten seokseltaan on, en tiedä.

Oisiko raudan ja magnesiumin yhdiste?
Missä on vitsipalsta!!!!!
hollmi-5
29.11.2005 00:21:26 (muokattu 29.11.2005 00:52:21)
Minkä tieltä muuten myyt Sonorin settiäsi? Tai siis yhtä niistä? Myin vain sellaisia rumpuja, joita minulla oli kaksin kappalein. Ei sitä kahdella 12" tomillakaan oikein mitään tee. Panin hyvän kiertämään.
Mika Hollström
markkuliini
29.11.2005 02:19:31

Nipotusvaroitus!

Hollmi, varmaan tarkoitit ferromagnesiumin sijaa ferromagnaania (ferro manganese)eli rautamangaania. Se on (ilmeisesti) terässeos jossa on nimensä mukaisesti magnaania ja rautaa.
www.vasamayhtye.com
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)