Aihe: Innovations/2002??
1 2
Tama (Royal Star)
22.11.2005 12:56:28
2002 on aivan aatelia. tykkään enemmän 2002:sta kuin esim. avediksesta (vaikka hyviä peltejä nekin on).
perus rokkirumpali.
KoRn88.
22.11.2005 17:34:44
Omistan 2002 14" Sound edge haikat ja 2002 classic 18" crashin (jonka hommasin pari viikkoa sitten) ja en kyllä nuista kummastakaan yhtään huonoa sanaa keksi. Minulle sopivat ainakin täydellisesti. Parhaat pellit, mitä itse olen päässyt testailemaan.
metallia Kemistä: UNIC
Nolte
22.11.2005 18:14:58
Myy A-custom, ja osta kaksi isoa 2002:sta.;)

No niin, mutkun tykkään tosi paljon tuosta Q-Astomistakin. Mutta, ei ne kyllä käy millään yhteen, pakko se on sanoa. :(
Hyvät rummut, huono soittaja!
Santukka
22.11.2005 18:59:42
2002 on kyllä aivan ihanuutta! oon 2002 kannalla
......
Tama (Royal Star)
22.11.2005 21:26:58 (muokattu 22.11.2005 21:34:11)
No niin, mutkun tykkään tosi paljon tuosta Q-Astomistakin. Mutta, ei ne kyllä käy millään yhteen, pakko se on sanoa. :(

osta kunnon kattaus 2002:sta: 14" Sound-Edge haikat, 16"rässi, 17"rässi,18"rässi ja vaikka 20" ride. kaikki peruspaksuisena. tää ois unelma kokoonpano, testaa tällaista, niin ei ole paluuta ;)...

editoinpa koko tekstin...
perus rokkirumpali.
Akahito
22.11.2005 22:54:25

http://www.thomann.de/thoiw3_paiste_in20_heavy_ride_prodinfo.html

Tuommosta olen tässä vähän kattellut. että meneekö rahat hukkaan jos tilaan?

Menee, jos et tiedä mitä tilaat. Liikkeeseen kokeilemaan siittä, marsmars. Innovationsit saa täällä aina jostain syystä kamalan tylyn vastaanoton, mutta omien kokemuksien mukaan niissä ei ole mitään vikaa. Omistan 18" Thin crashin sarjasta ja soittelen sitä kernaasti siinä missä loppuja 2oo2:ejanikin.

Soitin tuossa vähän aikaa sitten keikankin Innovations-kattauksella, jossa oli tuo 20" Heavy ride sekä 16" ja 18" Heavy crashit, haitsu oli joku Staggi. Toimivat oikein hyvin, tatsi oli kohdallaan vaikka olenkin tottunut yleisesti paljon suurempiin pelteihin, ja dynamiikka pelasi. Crashit sytty helposti painostaan huolimatta, ja ridessä löytyi krässättävyyttä. Riden tikkuääni oli tanakka mutta ei liian läpitunkeva pingi, ja sointia oli taustalla riittävästi. Kello oli myös erittäin hyväsoundinen.

Innovationsit on yleisesti inan verran tummempia ja kohisevaisempia kuin 2oo2:t, joissa on enemmän ala- ja yläpäätä, ja muutenkin lasimaisempia. Niitä vois oikeastaan verrata vähän samoin kuin Zildjian Avedista ja A Customia, Avedikset luonnollisempia ja tasapainoitettuja niin kuin Innovations, ja A Customit kirkkaita ja lämpimiä kuten 2oo2:t.

Olen tullut siihen tulokseen, että Innovationsit vaatii semmosen break-in kauden, jolloin se metalli vähän väsyy siitä kuolonkankeudesta mitä ne on liikkeessä testattaessa, ja se kalskea jäykkyys lähtee niistä pois. Olin ihan aluksi nimittäin paljosti Innovationseja vastaan parin soitinliikekokeilukerran pohjalta, mutta soiteltuani kaverilla noita ja ostettuani käytettynä tuon 18" Thin crashini, mielipide muuttui aika reilusti.

2oo2:ista, ovat kyllä Paisteen aatelia. Ne ei yritäkään olla mitään maailmaajärisyttävää, eikä ne yritä olla mitään hienostuneita mystisiä jazzpeltejä, vaan silkkaa energiaa, kirkkautta ja lämpöä. Sitä ne Classic-mallit on olleet jo 35 vuotta, ja nyt näiden uusien mallien myötä sarja sai taas uusia ulottuvuuksia. Dimensions -sarja siis lopetettiin alkuvuonna 2005 ja parhaat ja menestyneimmät mallit liitettiin 2oo2 -sarjaan. Siispä tehtäköön erottelu Classic-mallien ja muiden mallien välille:

Classicceja ovat:

Medium hi-hat
Heavy hi-hat
Sound Edge hi-hat
Thin crash
Crash
Medium
Power crash
Ride
Heavy ride
China type
Novo China type
Splash

Nämä mallit noudattavat 2oo2:n alkuperäistä periaatetta luoda kirkkaita ja voimakkaita, mutta dynaamisia soundeja kovaäänisempään musiikkiin. Sarja luotiin hard rockin suosion kasvaessa 1960- ja 70-lukujen taitteessa vastaamaan päivän standardia, missä enemmän jazzmuusikoiden mieleen olleet Formula 602:t eivät enää riittäneet.

Nämä "uudet" 2oo2-mallit, eli entiset Dimensionsit sen sijaan kattavat enemmän skaalaa hiljaisesta kovaan, tehden 2oo2-sarjasta täysin kelvon mihin tahansa musiikkityyliin.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)