Aihe: Kepit - täydellinen pari?
1 2 3
ddrum54
28.10.2005 23:53:00 (muokattu 28.10.2005 23:53:21)
Kapuloissa sävelkorkeuseroja? No jo on. Mutta mä soitan rokkia eikä mua kiinnosta kapuloissa muuta kun että niillä voi lyödä vitun kovaa.

Joo, noi sävelkorkeuserot tulee ajankohtaiseksi vasta sitten, kun osaa soittaa rumpuja. Ootko muuten kokeillu rosteripuikkoja? Ne kestää ihan tosivitunkovaa hakkaamista.
2`n 4
Niskamies
28.10.2005 23:55:24
Joo, noi sävelkorkeuserot tulee ajankohtaiseksi vasta sitten, kun osaa soittaa rumpuja. Ootko muuten kokeillu rosteripuikkoja? Ne kestää ihan tosivitunkovaa hakkaamista.

+
Niskis- "Niinpä, sä varmaan ratsastat kouluun lehmällä."
Climax- "Sulla on varmaan sitte joku made in new york deluxelehmä mitä ajaa oma kuski ni ei tartte kun hypätä kyytiin."
Kukkis 77
29.10.2005 17:21:16

Mulla on Adamantiumkapulat ja niillä voi lyödä maailman koviten. Kerran kokeilin puisia, mutta filli meni pitkäksi koska vasemman käden kapula oli D-vireessä ja oikean käden kapula puolestaan terssin verran epävireessä.
Mihi est propositum in taberna mori
ultra
29.10.2005 17:28:36

Kiitos! Tää piristi huomattavasti erittäin krapulaista päivää..:)
I'm a gooner ...Ja se Alchemy Pro Art 18'' crash edelleen kaupan.. Halavalla lähtöö:)
Peicco
29.10.2005 19:11:48
Mulla on Adamantiumkapulat ja niillä voi lyödä maailman koviten. Kerran kokeilin puisia, mutta filli meni pitkäksi koska vasemman käden kapula oli D-vireessä ja oikean käden kapula puolestaan terssin verran epävireessä.

Hehee...
HCW
30.10.2005 00:47:37
Kapuloissa sävelkorkeuseroja? No jo on. Mutta mä soitan rokkia eikä mua kiinnosta kapuloissa muuta kun että niillä voi lyödä vitun kovaa.

Se on hyvä. Lyö vaan. Mitä sitä nyt turhia hifistelemään. Koivuhalosta saa muuten lujemman äänen mitä normi kapulasta. Ookko kokeillu ?

:D
Rek-tum-ta-ka-tum!
Analuuk
30.10.2005 12:57:41 (muokattu 30.10.2005 12:58:33)
Mä kyllä katon et kapulat on suurin piirtein saman painoisia.

Joskus vuosia sitten kun en rumpujen soitosta tiennyt juuri mitään ja Mike Portnoy oli puolijumala, ostin tyypin signature kapulat. Toinen kapula oli niin paljon toista kevyempi, että esim. snaresoundi oli niissä täysin erilainen. Kevyemmällä kapulalla lyötäessä kuulosti siltä niinku olis ollu eteisen matto kapulan ja kalvon välissä...

Ehkä puoli vuotta myöhemmin mokasin kun ostin kiireessä testaamatta Simon Phillipsin signaturet. Sama juttu. Nekin oli muuten Pro Markit...

Nykyään ennen ostoa kokeilen kapuloita padiin välillä vaihten ne kädestä toiseen. Jos ne tuntuu keskenään erilaiselta, jätän hyllyyn. Ihan varmuuden vuoksi, jos vaikka myöhemmin alkaa v..tuttaa... Tarkastan myös silmämääräisesti, että ne ovat suoria. Oksat vaikuttavat usein myös tasapainoon, joten oksaiset kapulat karsiutuvat jo senkin takia.

Vic Firthin 5A pareista noin puolet ovat mielestäni moitteettomia.
hollmi-5
30.10.2005 20:29:27
Kapuloissa sävelkorkeuseroja? No jo on. Mutta mä soitan rokkia eikä mua kiinnosta kapuloissa muuta kun että niillä voi lyödä vitun kovaa. On niissä eroja. Kapuloiden eriparisuuden huomaa helposti rideen kompatessa. Sitäpaitsi kapulaotteellakin saa helposti kolme eri soundia samasta kepistä. Toki saat lyödä niin kovaa, kuin huvittaa ja olla sitä mieltä, että kapulan merkitystä liioitellaan. Kannattaa kuitenkin olla tietoinen myös tällaisten asioiden olevan yksi syy sille, miksi joillakin ne rummut soundaavat ihan eri lailla hyvälle, kuin omat sillä hakkaustyylillä.
Mika Hollström
toba
31.10.2005 13:44:21

Ääh mitä väliä tuollaisilla, paskaks ne kapulat kuitenki menee ennen aikojaan, mielestäni aika turhaa tuollainen hifistely..12e jokaseen kapulapariin vaan kun musaliikkeestä ostaa ja sillä mennään. Ärsyttää muuten tuo korkeahinta nykyään, pitää vissiin taas ruveta tyytymään L.A Specialeihin, ne kun ovat mielestäni parhaat halpiskapulat ja 8e:llä saa 2paria. :)
lkx
31.10.2005 16:06:38

Ärsyttää muuten tuo korkeahinta nykyään, pitää vissiin taas ruveta tyytymään L.A Specialeihin, ne kun ovat mielestäni parhaat halpiskapulat ja 8e:llä saa 2paria. :)

Levytukussa Taman kepit, joihin olen mieltynyt, 8,25eur/pari. Ei pääse ihan LA Spessujen hintoihin, mutta kestää erilailla. Joku sanoi, että meni Tamat heti paschkeksi, mutta esitän eriävän mielipiteen - mulla ainakin kestää ja pitkään.
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
hollmi-5
31.10.2005 16:09:32
Joku sanoi, että meni Tamat heti paschkeksi, mutta esitän eriävän mielipiteen - mulla ainakin kestää ja pitkään. Joopa. Tamat pitää soittaa sisään hissukseen. Tästä on ollut kyllä aiemminkin puhetta palstalla. Ne menee poikki ekassa biisissä, jos keikkahumussa erehtyy korkkaamattoman parin vetämään esiin.
Mika Hollström
lkx
31.10.2005 16:11:19

Ne menee poikki ekassa biisissä, jos keikkahumussa erehtyy korkkaamattoman parin vetämään esiin.

Ei oo mulla ikinä menny, vaikka yhdelläkin hevikeikalla joutu nappaamaan lennosta uuden kepin kun lipsahti vanha tyyttylään. En ollu soittanu yhtään sisään.
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
Iron Cobra
31.10.2005 17:21:36
Onko B-Stickin kepit hyviä? Itse tykkään soittaa niillä. Mutta mitä mieltä muut ootte?
Youni
31.10.2005 17:24:49 (muokattu 31.10.2005 17:29:19)
Levytukussa Taman kepit, joihin olen mieltynyt, 8,25eur/pari. Ei pääse ihan LA Spessujen hintoihin, mutta kestää erilailla. Joku sanoi, että meni Tamat heti paschkeksi, mutta esitän eriävän mielipiteen - mulla ainakin kestää ja pitkään.

Pistin veljen tyttöystävän hakemaan mulle kaksi paria Taman 5A keppejä nylontipillä. Yllätyin, kun hän pyysi vain 16,5€. Yleensä kapulat maksavat yli kympin. Tähän asti ovat kestäneet hyvin ja olen tyytyväinen.

Zildjianin jazzit kestivät yllättävän hyvin, useamman kuukauden. Toinen alkoi halkeamaan, en enää soita niillä. Yritin ostaa uusia jazzeja nylontipillä ja maalattuina, mutta niitä ei tuoda maahan. Oli hauskaa kun tajusin Tamat korkatessani, että eiväthän ne haljenneet Zildjianit antaneet reboundia ollenkaan. Yllätys yllätys soittokin sujuu paremmin.

Huomasin myös uusia kapuloita metsästäessäni, että nämä 5A, 5B, 7A ym. eivät ole mitään standardeja. Jos ette usko katsokaa kapulavalmistajien nettisivuilta. Esim. Vaterin 7A:n mitat ovat L 16" D .540" kun taas Regal Tipillä 7A: mitat ovat L 15" D .510" .
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Legatus
31.10.2005 20:23:08
Huomasin myös uusia kapuloita metsästäessäni, että nämä 5A, 5B, 7A ym. eivät ole mitään standardeja. Jos ette usko katsokaa kapulavalmistajien nettisivuilta. Esim. Vaterin 7A:n mitat ovat L 16" D .540" kun taas Regal Tipillä 7A: mitat ovat L 15" D .510" .

Ei olekkaan. Ne riippuu valmistajasta. Esim jos vertaillaan 5A Vik vöörtiä ja 5A proo markkia nii kaks proo markkia mahtuu yhteen vic vörrtiin.
Rumba-Ali
31.10.2005 21:57:05

Onko B-Stickin kepit hyviä? Itse tykkään soittaa niillä. Mutta mitä mieltä muut ootte?

B-stick on asiallinen kalikka, mutta minua ärsytti se vahan(hajun) tarttuminen käsiin. Vai eikö ne ole enää sellaisia mehiläisvahalla käsiteltyjä?
Ihmisoikeudet rumpaleille yy-kaa-koo-heti!
kampela
31.10.2005 21:58:23

B-stick on asiallinen kalikka, mutta minua ärsytti se vahan(hajun) tarttuminen käsiin. Vai eikö ne ole enää sellaisia mehiläisvahalla käsiteltyjä?

Gosh, tuli se kärpäselokuva mieleen, entä jos....
Peruna kerrallaan..
Legatus
01.11.2005 14:14:06

Taitaa ne vielä olla.
Migo
01.11.2005 18:02:34
lisätään tähän kun kapuloista on kyse. Elikkäs tietääkös kukaan, että myydänkö Järvenpäässä missään kapuloita? Ei viitsisi mistään Vantaalta/Helsingistä lähteä hakemaan.
Kirka on paras.
Legatus
01.11.2005 21:02:51
lisätään tähän kun kapuloista on kyse. Elikkäs tietääkös kukaan, että myydänkö Järvenpäässä missään kapuloita? Ei viitsisi mistään Vantaalta/Helsingistä lähteä hakemaan.

Meiän tuppukylässä ei oo musaliikkeitä mutta kelloliike myy kitarankieliä ja rumpukapuloita että kannattaa kysyä kelloliikkeistä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)