Aihe: Hiljaisia crasheja
1 2 3
starclassic
17.10.2005 20:38:04
Käypä Turussa testaamassa Paiste Traditionals sarjalaisia. Bueno.
Toistoja, toistoja, toistoja.
J. Cool
17.10.2005 20:45:15

paiste dimensions 18" thin crash, syttyy jo sormen lyönnillä ja symbaalin kuvauksessakin jo sanotaan että sopii hiljaiseen ja akustiseen soittoon hyvin, tosin kyllä siitä mökääkin irtoaa kun tarpeeksi käskee

kokeilepa ac fast 17" hiljaisuutta ja syttymistä. oikeasti nuo dimensionsit on melkolailla kolisevia vehkeitä...
Hyvi ruuvaa!
drum-monkey
17.10.2005 20:48:38
kokeilepa ac fast 17" hiljaisuutta ja syttymistä. oikeasti nuo dimensionsit on melkolailla kolisevia vehkeitä...

Siis mikä on ac? Vai tarkotatko A? En vittuile, kiinnostaa vaan.
Munletti on mulletti
anstir
17.10.2005 20:49:03

A-custom.
Shitmanek
17.10.2005 20:49:23 (muokattu 17.10.2005 20:49:47)

A Custom? Jos siis Zildjianista puhutaan.

E: Yarr, olen hidas.
drum-monkey
17.10.2005 20:49:45
A-custom.

heh. tosiaan.
Munletti on mulletti
J. Cool
17.10.2005 22:40:25

joo ei a-customia tosiaan tarkotin. sorry, olisin voinu olla vähemmän laiska ja kirjottaa kokonaan tuon eikä pelkkä ac...
Hyvi ruuvaa!
Myggan
19.10.2005 14:11:06
Paisteen traditional sarjan suuremmat ja ohuemmat toimii hyvin. Mulla on 20" ja 18" extra thinit ja 20" thin. Kaikki ovat vähän jostain paskana tai muuten vaan ihan mutkalla, mutta toimivat ainakin mulla haluamallani tavalla.
Niskamies
19.10.2005 17:23:47
Paisteen traditional sarjan suuremmat ja ohuemmat toimii hyvin. Mulla on 20" ja 18" extra thinit ja 20" thin. Kaikki ovat vähän jostain paskana tai muuten vaan ihan mutkalla, mutta toimivat ainakin mulla haluamallani tavalla.

Ei muuta, mutta sulla on kyllä asiallisen kokoiset crashit. Noi ei enää oo splasheja. Varmasti hyvät pellit, traditionaleja kiinnostaisi kokeilla.
There's a fine line between stupid and clever.
Kosminen
28.11.2005 22:54:43

No hei. Kattelin ku Paisteelta tulee 2002-sarjaan thin crasheja ja ajattelin että nehän vois olla nohevia. Myydäänkö Paistetta Helsingissä missään vai pitääkö lähteä johonki Turkuun asti niitä testaamaan?
"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))>
Analuuk
28.11.2005 23:17:44
Itselläni on ollu jo vuosia 16" ja 18" A customit. Ne ei todellakaan oo hiljaisia, varsinkaan 18". Herkkyyttä kyllä löytyy, mutta soivat todella pitkään ja rokkitatsilla soittaessa tunkevat pahasti läpi. Nyt etsiskelen hiljaisempia ja mahd tummempisointisia crashejä. K Custom Darkit (16", 17") houkuttelee...

Jyväskylän Jazz Barissa on muuten Sabianin HH Sound Control Ride ja se tuntuu musta erityisen hiljaiselta ja "kurissa pysyvältä", sopivalta pieneen tilaan. Pellin reuna kääntyy ovelasti hieman ylöspäin. Pitäis joskus testata Sound Control crashejä, ovat varmaan hyvä soundisia eikä ehkä tulis läpi kovempaakaan lyötäessä... Onko kellään noista kokemuksia?

http://www.sabian.com/english/cymbals/Cymbal_Catalog.cfm
drum-monkey
28.11.2005 23:22:00
Itselläni on ollu jo vuosia 16" ja 18" A customit. Ne ei todellakaan oo hiljaisia, varsinkaan 18".
Nyt kun oon reilun kuukauden soitellut A-customeilla, niin kyllä niissä mun mielestä on keskimääräistä hiljaisempi ääni, tai siiten olen vaan oppinut lyömään hiljempaa. Mutta nuo tuntuu siltä, että vaikka mättäisi tuplabassarikomppia, niin se crashi ei tapa ketään , vaan antaa sellasen miellyttävän maton vaan sille kompille. Kyllä hiljasempiakin on monia, mutta ei nuo kovaäänisestä päästä ole.
Munletti on mulletti
Paas
29.11.2005 08:26:20
No hei. Kattelin ku Paisteelta tulee 2002-sarjaan thin crasheja ja ajattelin että nehän vois olla nohevia. Myydäänkö Paistetta Helsingissä missään vai pitääkö lähteä johonki Turkuun asti niitä testaamaan?

Onhan soitin laineella helsingissäkin toimipiste eduskuntatalon lähistöllä. Symbaalivalikoima ei paikalla ole suuri mutta pyydettäessä saavat kyllä turusta tavaraa testattavaksi.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Paas
29.11.2005 08:34:35
Jotain symbaaleja tarttis mun kanssa hankkia tässä lähiaikoina. Aina ollu nurkissa ainoastaan paistetta ja zildjiania eri sarjoista joten ajattelin että vois kokeilla välillä jotain muuta. Sabianit on ollu mielessä, niihin ei ole koskaan tullut tutustuttua syvällisemmin ja sieltä saattais löytyä minullekkin jotain kivaa. Aikaisemmin oli pääasiassa a-customia ja aloinkin jo kyllästyä niihin. Bosphorus vois olla myös mielenkiintoinen tuttavuus. Juuri jotain ohuempaa ja herkempää peltiä ajattelin nyt juuri. Tietenkin paisteen traditionals sarjasta löytyy aika makoisia pelejä. Ainakin sen perusteella mitä olen yhden paikallisen rumpalin kyseisiä symbaaleja kuullut/soittanut.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Roberto
29.11.2005 09:08:24

Ziljazanin 20" K Custom Dark Ride sopii mun korvaan.
kampela
29.11.2005 10:14:45

A-customit, ne ei hypi silmille vaan niissä on semmonen tasanen saundi.
Peruna kerrallaan..
Roberto
29.11.2005 10:19:59

A-customit, ne ei hypi silmille vaan niissä on semmonen tasanen saundi.

Joo, heti kun se puukko yläpää on kulahtanut pois, mikä yleensä valitettavasti tapahtuu n. kuukausi ennen pallin lopullista nöyrtymistä.

Rikkinäiset pellit on muuten erinomaisen hiljaisia.
markkuliini
29.11.2005 11:17:03 (muokattu 29.11.2005 11:17:24)

Joo, heti kun se puukko yläpää on kulahtanut pois, mikä yleensä valitettavasti tapahtuu n. kuukausi ennen pallin lopullista nöyrtymistä.

Rikkinäiset pellit on muuten erinomaisen hiljaisia.

Mikään ei ole niin surullista kuin nöyrtynyt palli...

Ehkä sulla on lasikorvat, jos tuntuu että A-customeissa on puukko yläpää. Onhan ne tietenkin kirkkaammat alussa, niinkuin kaikki pellit, mutta ei niissä mitenkään överisti ole yläpäätä, ainakaan minun mielestä. Ja kun antaa paskaantua niin soundi vaan paranee. Itsellä on ollut samat 16" ja 17" crashit käytössä jo 10 vuotta ja hyvin ovat kestäneet. Kato, ei pellistä saa lyödä suoraan läpi. :P

Ettei vaan olisi niin että sun mielestä missä vaan on puukko yläpää mikä ei ole yli 30 vuotta vanhaa...
www.vasamayhtye.com
Roberto
29.11.2005 13:17:52

Ehkä sulla on lasikorvat, jos tuntuu että A-customeissa on puukko yläpää. Onhan ne tietenkin kirkkaammat alussa, niinkuin kaikki pellit, mutta ei niissä mitenkään överisti ole yläpäätä, ainakaan minun mielestä. Ja kun antaa paskaantua niin soundi vaan paranee. Itsellä on ollut samat 16" ja 17" crashit käytössä jo 10 vuotta ja hyvin ovat kestäneet. Kato, ei pellistä saa lyödä suoraan läpi. :P

Tai ehkä sulla on lasikorvat sipannu peltien sihinään kymmenessää vuodessa? Mielipidepohjalta on muutenkin mainiota vertailla esim. korvien toimintaa.

Ettei vaan olisi niin että sun mielestä missä vaan on puukko yläpää mikä ei ole yli 30 vuotta vanhaa...

Hoho!
markkuliini
29.11.2005 21:14:46

Mielipidepohjalta on muutenkin mainiota vertailla esim. korvien toimintaa.

No nimenomaan!

Kaikkihan on suhteellista. Jos A-customissa on "puukko yläpää" niin minkälainen missä tahansa uudessa Paisteen pellissä? (Lukuun ottamatta traditional-sarjaa...?)
www.vasamayhtye.com
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)