Aihe: Penkin korkeus
1 2 3
HeavyMachinery
17.10.2005 10:48:03

Hieman Off-topiccia, mutta mistä johtuu, että vaikka markkinoilla on hitosti hyviä uusia rumpupenkkejä, joissa on mielyttävä istua, persekkään ei hikoile niin paljon soittaessa jne. , niin silti keikkailevien bändien rumpaleilla on mitä uskomattomimpia ilmestyksiä penkkien suhteen..yleensä penkit on jostain vuodelta miekka ja pipo ja ne on veistetty itäsaksalaisesta lentokoneraudasta..:) Kaveri naureskeli ku oli ollut miksaamassa Staminan keikkaa ja rumpali oli saapunut soundcheckkiin semmosen järjettömän Rautahässäkkä loosteripenkin kanssa missä oli ollut joku Oranssi karvapäällyste ja tosiaanki vuodelta miekka ja kirves...

Onhan sellaine varmaan kestävä, mutta miksi näin? Onko kyseessä jotain tunnearvojuttuja tms.?

Niin no aika monestikun telee rumpali jota nauhoitetaan on sillä mukana 2 asiaa 1 omat pedaalit 2 oma penkki 3 omat kaljat
Minä tiedän - siis pelkään !
Bacchus
17.10.2005 12:10:54 (muokattu 17.10.2005 12:15:02)
Itse pidän penkkiä melko matalalla, niin, että jalat on mahdollisimman lähelle 90 asteen kulmaa. Tuntuu vaan parhaalta soittaa näin, ei siihen mitään muuta perustetta ole. Ihan hyvin siinä ylettyy kaikkeen, ei tarvitse kurotella.

EDIT:

Niin, tämän hetkisessä setissä on 22" basari ja syvät tomit, 10"x9", 12"x11" ja 13"x12". Hyvin ylettyy kaikkeen ja tomitkin saa ihan soittokelpoisesti aseteltua. Asettelua helpottaisi kyllä hieman matalemmat tomit, ja 1" matalemmat tomi aionkin seuraavaan settiin ottaa.
Jag är en hund
moderndrummer88
17.10.2005 12:25:29
Itse pidän penkkiä melko matalalla, niin, että jalat on mahdollisimman lähelle 90 asteen kulmaa. Tuntuu vaan parhaalta soittaa näin, ei siihen mitään muuta perustetta ole. Ihan hyvin siinä ylettyy kaikkeen, ei tarvitse kurotella.

EDIT:

Niin, tämän hetkisessä setissä on 22" basari ja syvät tomit, 10"x9", 12"x11" ja 13"x12". Hyvin ylettyy kaikkeen ja tomitkin saa ihan soittokelpoisesti aseteltua. Asettelua helpottaisi kyllä hieman matalemmat tomit, ja 1" matalemmat tomi aionkin seuraavaan settiin ottaa.

mikäs setti sulla nykyjään on?
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
Sa(n)kari
17.10.2005 12:56:41
Mulla on penkki aika matalalla, enpäs ole paljon kulmia katellut, mutta saisi olla ylempänä. Vaan eipä auta kun on penkki särki, ei pysy paria minuuttia pitempään ylhäällä..

Tuli mieleen kun joskus aikanaan oltiin silloisen bändin kanssa samalla keikalla Pelle Miljoonan kanssa, niin Pelle soitti baarijakkaralta rumpuja. Ja kun se on vielä aika lyhyt häiskä, niin näytti aika huimalta se.
Kosminen
17.10.2005 13:00:30

Vähitellen sitä on tullu jonku verran nostettua siitä 90 asteesta ja parempi niin.
"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))>
Bacchus
17.10.2005 13:58:20 (muokattu 17.10.2005 13:58:38)
mikäs setti sulla nykyjään on?

Taman Granstar, sama mikä on ollut jo muutaman vuoden. Jyhkeä koivurunkoinen setti, tomien rungon paksuus taitaa olla 9mm. 10"x9", 12"x11", 13"x12" ja 16"x16" tomit, sekä 22"x16" basari. Katsotaan, jos joulukuussa saisi pistettyä Sonorin Delite-settiä tilaukseen. Sitä odotellessa...;)

Niin joo, hankin juuri treenisetiksi Exportit. 10"xjotain, 12"xjotain, 14"xjotain ja 20"x16" basari. Ihan näppärät.

Penkeistä vielä, pitkään tuli istuttua pianon tuolilla, ja tuntuukin aika luksukselta kun perseen alla on Taman 1st chair satulamalli. Hyvä ja hintansa väärti penkki.
Jag är en hund
Niskamies
17.10.2005 13:59:48
Penkeistä vielä, pitkään tuli istuttua pianon tuolilla, ja tuntuukin aika luksukselta kun perseen alla on Taman 1st chair satulamalli. Hyvä ja hintansa väärti penkki.

1st chair on muiden top-of-the-line rumpuperkkien kanssa parhautta. Jos käytetään iso raha settiin, niin kyllä on kiva että on perseenkin alla parhautta.
There's a fine line between stupid and clever.
Bacchus
17.10.2005 14:10:47
1st chair on muiden top-of-the-line rumpuperkkien kanssa parhautta. Jos käytetään iso raha settiin, niin kyllä on kiva että on perseenkin alla parhautta.

Niinpä, ja voi varmasti luottaa siihen ettei keikalla lähde yhtäkkiä penkki persuksen alta. Sellaisen tilanteen välttämiseksi panostaa mieluusti laatuun, vaikka se enemmän maksaakin.
Jag är en hund
zily
17.10.2005 15:40:02
Niinpä, ja voi varmasti luottaa siihen ettei keikalla lähde yhtäkkiä penkki persuksen alta. Sellaisen tilanteen välttämiseksi panostaa mieluusti laatuun, vaikka se enemmän maksaakin.

Ja on se kiva ettei ole selkä kokoajan kipeenä muljuvan penkin takia. Selän kanssa ei kannata pelleillä, ja sen tietää myös penkkien valmistajat, ainakin jos hintoja kattelee:) mutta terveys ennen kaikkea!!
ei se mitn!
Animosity
19.10.2005 12:39:12

Ja siltikin 1st chair on sellainen kohtuu hintainen peli...
Köyhän ei kannata ostaa mitään halpaa...
kampela
19.10.2005 12:45:36

Mä harjottelin varmaan viis ensimmäistä vuotta semmosella kovalla pianojakkaralla. Ei ollu kivaa ei.:(
Peruna kerrallaan..
sutikomppi
19.10.2005 14:26:51
Kuinka korkealla pidätte penkkejänne kun soitatte, ja millaisessa kulmassa jalat tulevat pedaaleille?

Mä olen tässä pikkuhiljaa nostellut penkkiä, ja alkaa olla jo aika korkealla. Kun on korkealla itse, saa tomit sijoteltua paremmin, kun on ikäänkuin setin päällä eikä pidä kurkottaa ylöspäin.

Tämä on taas niitä asioita, joissa on hyvä luottaa itseensä. Pidä penkki juuri niin korkealla tai matalla kuin haluat. Pääasia on, että soitto kulkee ja pystyt teknisesti soittamaan mahd.helposti.
moderndrummer88
19.10.2005 14:34:11
oon tässä syyslomalla ihan kunnolla vaivannu päätäni tuolla penkin korkeudella ja olen nostanu sitä varmaan kymmenisen senttiä mitä oli alunperin ja peltejä laskenu hieman ja virveliä nostanu, nyt on tomit ja pellit hyvin ulottuvilla ja ennenkaikkea tuplilla on paljon kevyempi soitella
kattila
13.12.2005 20:24:31

Täytyy nyt tännekkin hehkutella, mutta juuri treeniksellä laskin penkkiä paljon alaspäin ja voi herran jumala sitä parannusta kaikkeen! Tässä viime aikoina kokeilin kaikkia eri korkeuksia; todella korkeasta melko korkeaan, mutta mistään niistä ei saanut kunnon tatsia settiin. Tuntui aina, että on sen setin päällä ja sellaisesta en tykkää. Nyt vetäsin penkin hikiseen 90 asteen kulmaan ja voi perhana, että tuntu mukavalta soittaa! Tomit on vielä suht suorassa kulmassa sun muuta.
MegaMan Club #008 - Spark Man
sammakko54
13.12.2005 20:29:42
Tuo 90 on just paras. Siis silloin kun jalat on pedaaleilla. Onnistuu kaikki.
päyväpäy
HeavyManDrummer
13.12.2005 22:18:00 (muokattu 13.12.2005 22:18:52)

Juuri näin!
Lyhyestä virsi kaunis.
Mikko/DE
14.12.2005 13:29:59 (muokattu 14.12.2005 13:30:08)

Siis kun jalat on pedaaleilla ja polkee kantapää ylhäällä, niin kun siinä ylä-asennossa kulma on 90, niin se on siinä. Kun pituutta on 190cm niin tota korkeemmalta en enää ylettyisi muihin kannuihin :)
zmb
14.12.2005 14:08:08
Kaveri naureskeli ku oli ollut miksaamassa Staminan keikkaa ja rumpali oli saapunut soundcheckkiin semmosen järjettömän Rautahässäkkä loosteripenkin kanssa missä oli ollut joku Oranssi karvapäällyste ja tosiaanki vuodelta miekka ja kirves...

Mä oon nähnyt kans viime heinäkuussa Stam1nan lemin jalkosalmella keikan purun jälkeen tuon tuolin siinä tais olla vielä iso reikä siinä oranssi päälysteessä.

Nytten kun Teppo sai SC Maplet ni uskon et hänellä on Taman penkki, ei se oo hyvää mainosta, istuu 20 - vuotta vanhemmassa penkissä kuin mitä setti on.

Halukkaat käykää stiigaa uutta(?) penkkiä os stam1na.com, ovat poistaneet kuvia satoja..
Mie en jaksa.
stam1naaa! granut valmistuu kohta :), see, rummut / kunnostus faq
Jarrari
17.12.2005 14:55:09
Penkkini on matalalla. Matalimmalla, mitä sillä saa. Hyvin se bassaikin menee, ilman mitään vaikeuksia reisilihaksien kanssa. Tykkään istua matalalla, setin takana. Tykkään, kun jotain edessä, eikä alla.
moderndrummer88
17.12.2005 14:58:11 (muokattu 17.12.2005 14:58:45)

mun perse ei kerta kaikkiaan toimi tuon penkin kanssa, rumpuopella on tommonen penkki ja joka ikisen tunnin jälkeen selkä on julmetun kipeä sen illan ja seuraavana päivänäkin vähän vielä, jonkun kunnon tavallisen penkin vois hommata kun tossa pearlin halpiksessa ei ole kunnon semmonen pyöritettävä korkeussäätö
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)