Aihe: PDP vai Superstar??
1 2 3 4
Niskamies
11.10.2005 19:11:25
kyllä vaahterarummut vaan on niin paljon paremman kuuloset, että kannattaa ostaa ne, itsellänikin on pdp:t

Vaahterarummut on paljon paremman kuuloiset kuin mitkä?
There's a fine line between stupid and clever.
HeavyMachinery
11.10.2005 19:12:40

Kuin superstarclassic.....
Minä tiedän - siis pelkään !
moderndrummer88
11.10.2005 19:12:45

ilmeisesti koivurummut?? mistäs nuo superstarit on tehty? jos se niihin vertas? emmää tiärä
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
HeavyMachinery
11.10.2005 19:13:45

ilmeisesti koivurummut?? mistäs nuo superstarit on tehty? jos se niihin vertas? emmää tiärä

Vittu vanerista ne kaikki on tehty......
Niskamies
11.10.2005 19:15:57

Niissä on sekaisin lehmusta ja koivua.
HeavyMachinery
11.10.2005 19:52:32

Niissä on sekaisin lehmusta ja koivua.

ELi vaneria....
hollmi-5
11.10.2005 20:03:03
Ne on sekä Superstarit, että PDP:t sen verran kaukana huippurumpujen hyvistä runkomateriaaleista, että turha on spekuloida, mitä niiden materiaalina on käytetty. Ostakaa ne, jotka tuossa hintaluokassa eniten miellyttää.
Mika Hollström
Niskamies
11.10.2005 20:03:59
ELi vaneria....

No shit? Aika pitkälti kaikki huippurummut on tehty vanerista.

Btw, onkos joitain rumpuja joissa ei olisi ohuita viiluja päällekkäin, vaan ne olisivat ihan täyttä puuta?
ddrum54
11.10.2005 20:04:37
No shit? Aika pitkälti kaikki huippurummut on tehty vanerista.

Btw, onkos joitain rumpuja joissa ei olisi ohuita viiluja päällekkäin, vaan ne olisivat ihan täyttä puuta?

SOWO, Tamburo...
2`n 4
hollmi-5
11.10.2005 20:06:41
Btw, onkos joitain rumpuja joissa ei olisi ohuita viiluja päällekkäin, vaan ne olisivat ihan täyttä puuta? Joop. Vanhat Slingerlandin Radioking-setit ja Ludwigin setit esimerkiksi on bassareita lukuunottamatta yhdestä palasta väännettyjä. Noble&Cooley teki 80-luvulla myös joitakin settejä, joissa tomit ja virppa ovat yhdestä kangesta väännettyjä.
Mika Hollström
hollmi-5
11.10.2005 20:07:29
SOWO, Tamburo... Noi on palikoista tehtyjä. Useista sellaisista.
Mika Hollström
ddrum54
11.10.2005 20:09:14
Noi on palikoista tehtyjä. Useista sellaisista.

Nii onki, mut ei vaneria.
2`n 4
Niskamies
11.10.2005 20:11:41
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vaneri

Eli eikös rummut sitten ole tehty vanerista, koska usein rungot on tehty niin että on liimattu päällekkäin useita ohuita kerroksia?
ddrum54
11.10.2005 20:15:40

Eli eikös rummut sitten ole tehty vanerista, koska usein rungot on tehty niin että on liimattu päällekkäin useita ohuita kerroksia?

Niih, semmoistahan juuri vaneriksi kutsutaan.
2`n 4
HeavyMachinery
11.10.2005 20:21:40

Nyt sen basistikin tajusi.... hei sun tamas on vaneria buahh....

Stave tai segment kannut on eri asia esim juuri Sowot
WyW
11.10.2005 20:23:45

offtopic
Kyllähän tätä PDP:n puolustajat/omistajat vs. Superstarin puolustajat/omistajat -tappelua saikin odottaa.
/offtopic

... No kuitenkin. Kyse on sen verran arvokkaista pöntöistä jo (mulla ei ainakaa o donaa taskus aina niiku ändil), että itse ainakin kävelisin kauppaan ja kolistelisin molempia mahdollisuuksien mukaan. Valinnan tekisin sitten sen mukaan, kummasta itse enemmän tykkäisin. Varmastikaan kumpikaan näistä seteistä ei ole enään huono valinta.

Kannattaa myös katsella mahdollisuuksien mukaan, jos tarttuisi käytettynä haaviin jostain jotain aarteita tyyliin Tama Starclassic, Pearl SMX, jne...
http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif
WyW
11.10.2005 20:29:12

Kuin superstarclassic.....

"Couldn't see this one coming!"

En anna varotusta, koska tuskin siitä mitään hyötyä olisi, ettekä kuitenkaan häiritse suuresti palstan keskustelua. Kehottaisin ihan vaan oman itsenne takia vähän katsomaan peiliin (varsinkin jälkimmäisen, lapsellisen kommentin heittäjän). Onko se niin saatanan mahdotonta oikeasti tajuta, että jengillä saattaa olla erilaiset mieltymykset (teillä tosin omien ostoksienne pohjalta)?

Siis ihan oikeesti. Onko äiskä pudottanut teidät pentuna päälteen tai jotain, ku jaksatte aiheesta vääntää päivästä toiseen? Suosittelen vaikkapa ulkoiluharrasteen aloittamista.

Anteeksi.
Niskamies
11.10.2005 20:34:48
Anteeksi.

Mua jäi hämäämään toi lause. Vähän niinkun sanoisi että "Gibson on kalliimpi" tai "S-marketissa on parempi hinta-laatusuhde". Parempi kuin mikä, kalliimpi kuin mikä?
WyW
11.10.2005 20:38:12

Mua jäi hämäämään toi lause. Vähän niinkun sanoisi että "Gibson on kalliimpi" tai "S-marketissa on parempi hinta-laatusuhde". Parempi kuin mikä, kalliimpi kuin mikä?

Excuse me?

O_o
HeavyMachinery
11.10.2005 20:39:28 (muokattu 11.10.2005 20:41:23)

Kyllähän tätä PDP:n puolustajat/omistajat vs. Superstarin puolustajat/omistajat -tappelua saikin odottaa.

Nii no joo... Noissa molemmissa seteissä on niin paljon hyvä ja niin paljon huonoa.... Jotenki vaan pdp:n ständit on tosi hepposia ja "skeidaa" verrattuna taman ständeihin. Tääsen taman pöntöt varsin se pinnoitettu on tosi tukkoinen enkä usko valuvanteiden pelastavan asiaa.... Taas pdp.ssä jotkun on valittanut että lugit ei kestä... jne jne... jos teen listan omista kokemuksista...

Tama - Superstar.

+ Huippu hardware , ständit jne jne
+ valuvanteet
+ star-cast ripustukset

- pinnoite on tosi paksu demppaa soundin.
- lehmus koivu kompinaatio lähinnä myynti kikka
- valuvanteet... eli kun viisteiden ollessa hieman "sinne" päin tehty vanteen jäykkyys vaikeuttaa hieman tasaisen vireen saamista kun se ei mukaudu runkoon.
- star casteilla ei saa tomeja tarpeeksi lähekkäin

Pdp by DW

+ Ohuet vaahtera rungot
+ f.a.s.t tomi koot
+ hyvät virittää, syttyy herkemmin
+ kelluva ripustus

- viimmeistellyssä parantamista. esim. lakkapinnassa näkyy pakkauksen muovien jälkiä kun tomit pakataan liian tuoreeltaan. Esim. tomi holderinreikä on aika rankalla kädellä tehty.
- 14" tomin ripustus on liian iso joten se vääntää lugeja ja aiheuttaa demppautumista ja epä vireisyyttä.
- ständi osasto kehnoa

Pearl Export

+ halpa, halvin näistä
+ tomit ja basari soi komeasti jopa pinnoitetuissa ja lakatussa ero on todella pieni.
+hardware on aika ok

- i.s.s. ei todellakaan toimi
- i.s.s rajoittaa remon käyttöön...

Yamaha Stage custom

+ paksu runkoisin kaikista sen tähden varma sotaratsu...
+ Hyvä hardware
+ kaikkein tasa laatuisin , viimeistelyltään ja muutenkin...

- jäänyt jälkeen muista esim. ripustus
- aika kallis

Että semmosia, jokainen vetäköön siitä omat johto päätökset.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)