Akahito 03.10.2005 19:06:09 | |
---|
Tuo paremmuusjärjestys menee karkeasti katsottuna riveittäin noilla Paisteen sivuilla. Tai pikemminkin hintajärjestys. Noissa pro-tason pelleissä, eli Innovationsista alkaen on kuitenkin vähän (käyttötarkoituksestakin riippuva) makuasia se paremmuusluokittelu. :) "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
hollmi-5 03.10.2005 20:19:18 | |
---|
En tie, minusta 2002 crashit on aika hirveitä... ridet on hyviä, ja haitsut ihan jees, mutta ne crashit. Tuolla sun omakuvassa olevatko ne parempia on? Yksi kaikkien aikojen minun suosikkejani on 18" 2002 medium. Mustaleimaisena ainakin aivan helkkarin hyvä crashi. Mika Hollström |
drum-monkey 03.10.2005 20:51:26 | |
---|
Tuolla sun omakuvassa olevatko ne parempia on? Yksi kaikkien aikojen minun suosikkejani on 18" 2002 medium. Mustaleimaisena ainakin aivan helkkarin hyvä crashi. Eivät ole parempia ei, olis tarkotus ne uusia kunhan pääsen selvyyteen välillä Zildjian A-Sabian-Alchemy. Munletti on mulletti |
Bacchus 03.10.2005 21:17:59 (muokattu 03.10.2005 21:18:23) | |
---|
Tuolla sun omakuvassa olevatko ne parempia on?... Sori, nyt ei kyllä tajunnut yhtään.;) Jag är en hund |
drum-monkey 03.10.2005 22:13:46 | |
---|
Sori, nyt ei kyllä tajunnut yhtään.;) Hollmin mielestä mulla ei ole aihetta arvostella 2002-crasheja, kun omat syumbaalini ovat kerran halvempia (=huonompia). No niinhän ne kyllä ovatkin, mutta 2002set ovat mielestäni hintaansa nähden huonompia kuin tosi monet muut sarjat. Tietenkin ne voittaa vaikka 802set ja millenniumit. Tai riippuu mistä tykkää, mun opettajan mielestä millenium-ride on jazz-ridena ihan mahottoman hyvä. Munletti on mulletti |
Bacchus 03.10.2005 23:00:32 | |
---|
Aa, nymmää sen hogasin. Ei auennut sitten millään. Jag är en hund |
Bobana 04.10.2005 07:54:35 | |
---|
Tai pikemminkin hintajärjestys. Noissa pro-tason pelleissä, eli Innovationsista alkaen on kuitenkin vähän (käyttötarkoituksestakin riippuva) makuasia se paremmuusluokittelu. :) Innovationithan on pronssista tehtyjä kun taas Signaturet on tehty jostain seoksesta jota eivät kerro. Ei noi Innovationit missään tapauksessa huonoja ole mutta kyllä ne on semi-pro peltejä kun taas Signature on pro. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Jami 04.10.2005 08:07:06 | |
---|
Onkos joku tutustunu tuohon uuteen signatureen? Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! |
Bobana 04.10.2005 08:07:27 | |
---|
Hollmin mielestä mulla ei ole aihetta arvostella 2002-crasheja, kun omat syumbaalini ovat kerran halvempia (=huonompia). No niinhän ne kyllä ovatkin, mutta 2002set ovat mielestäni hintaansa nähden huonompia kuin tosi monet muut sarjat. Tietenkin ne voittaa vaikka 802set ja millenniumit. Tai riippuu mistä tykkää, mun opettajan mielestä millenium-ride on jazz-ridena ihan mahottoman hyvä. Nyt on kyllä sellasta batunaa että meinaa mennä aamukahvit väärään hissiin... Mulla sattuu olemaan juuri tuo Hollmi-5:n mainitsema 18" 2oo2 Medium punaleimasena jota on vielä halkeamien takia jouduttu kahdesta kohtaa hiomaan niin se soi edelleen paremmin kuin eräskin omistamani Signature-sarjan lätty. Pahinta asiassa on se että toi signature kuulostaa 302:lta ja myös näyttää siltä... Onneksi eivät kaikki sarjalaiset ole samanlaisia... Mustat ja punaset 2oo2 ovat ehdottomasti rokkipeltien aatelia. Sitäpaitsi se ero rupeaa näkymään vuosien päästä vasta kun on ruvennut metalli väsymään että mikä soi ja mikä ei. Ne halpispellit saattavat kaupasta ulos kannettaessa kuulostaa jumalaisen hyviltä mutta katotaan vaikka 5 vuotta eteenpäin. Veikkaanpa että monikaan halpis pelti ei edes kestä niin montaa vuotta kun taas ajan patinoima 2oo2 soi paremmin kuin koskaan. Ja taas vei 2oo2 voiton... Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Bobana 04.10.2005 08:27:13 | |
---|
Onkos joku tutustunu tuohon uuteen signatureen? Mulla on tommonen 16" Signature NEW Reflector Full Crash joka on muuten myynnissä ja takuuta jäjellä ja kuitti mukaan. Tämä ei ole se joka näyttää ja kuulostaa kuin 302... Pelti on melko ohut eli hiottu(brilliant finish) ja syttyy helposti. Sointi melko tumma mutta heleä. Jos ei näkisi mikä on kyseessä, voisi saundin perusteella luulla kyseessä olevan 18" tai jopa 20" pelti. Eli soi melko matalalta myös. Erikoinen pelti mielestäni pelkästään hyvässä mielessä. En luopuisi jos olisi varaa sijoittaa 350€ tältä istumalta ja ostaa yksi ylimääräinen. Tämän hetkiseen soittoon vaan volumet loppuu pellistä kesken eli sopii rauhallisempaan menoon. En päässyt kunnolla testaamaan sitä tositoimissa ostotilanteessa. Liikkeessä kuulosti kyllä aivan riittävältä. Siis sopii rokkiin mutta ei heviin jota itse pääasiassa pläigään. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Jami 04.10.2005 08:37:26 | |
---|
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! |
temekallio 04.10.2005 09:58:09 | |
---|
Paremmuusjärjestyshän on subjektiivista, kalleusjärjestys on eri asia. Kyllä ne tuolla sivuilla taitaa melkolailla oikeassa järjestyksessä hintahaitarin mukaan olla. Tosin on siellä poikkeuksiakin. Innovationsit on ihan päteviä hintaisiksiin. Hieman muovisia ja halvan kuuloisia, mutta ihan toimivia. Alphat on "ihan ok"-luokkaa. Itse en Alphoista pidä yhtään. Innovationseissa ei ole kyllä mitään muovista. Puhun kyllä ite siitä ihan ensimmäisestä mallistosta, en näistä nykyisistä. Myös Dimensionit ovat mielestäni menneet hieman (mutta vain vähän) huonompaan suuntaan, ja taas niitä ensimmäisiä dimareita omistavana voin sanoa että varsin hehkeä soundi. Soitan sitä mitä mieleen pälkähtää. |
hollmi-5 04.10.2005 11:16:27 | |
---|
Pahinta asiassa on se että toi signature kuulostaa 302:lta ja myös näyttää siltä... Kaverilla on Signature 16" Fast Crash, joka täyttää nuo kriteerit. Kyseessä on varmaankin yksilövika, kun muut vastaavat ovat ihan ok ja oma 16" Full Crash oikeinkin hyvä. Tosin se on jo 15 vuotta vanha ja varmasti sisään soitettu. Mika Hollström |
Bobana 04.10.2005 11:32:39 | |
---|
Kaverilla on Signature 16" Fast Crash, joka täyttää nuo kriteerit. Kyseessä on varmaankin yksilövika, kun muut vastaavat ovat ihan ok ja oma 16" Full Crash oikeinkin hyvä. Tosin se on jo 15 vuotta vanha ja varmasti sisään soitettu. Luojalle kiitos siitä että myös mulla on samoin. Yks huonompi vain eksyny joukkoon. Mulla se on Full Crash. Parin tonnin salkku rupee olemaan jo että kyllä patittais jos samat saundit sais 200€... Mut ONNEKS ei... Esim. komppiosastoo ei oikeen mielestäni pese mikään ja kiinakin on yliveto. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Bacchus 04.10.2005 13:51:25 | |
---|
Innovationseissa ei ole kyllä mitään muovista. Puhun kyllä ite siitä ihan ensimmäisestä mallistosta, en näistä nykyisistä. Tuskinpa Paiste noita Innovationsin seoksia/työstöä on pahemmin muutellut. Ja kyllä ne kuulostaa muovisilta mun korvaani. Oma korva ratkaisee. Jag är en hund |
Foofighter 07.10.2005 15:29:19 | |
---|
Meneekö tuolla (http://www.paiste.com/products/cymbals/) paisteen sivuilla nuo pellit paremmuus järjestyksessä? Miten onko alpha ja innovations sarja minkäänlaisia? Mulla on Alphat (16" crashit) ja Innovationit (haitsu, heavy ride ja 18" crash) ja mun mielestäni ne innovationit ovat erittäin hyviä, erinomainen sound mun korvissani. Alphat on hintalaatuisia mutta kyllä on iso ero verratuna innovationit. Muuten kaikki mun pellit on myynnissä. |
skanky 07.10.2005 16:32:45 | |
---|
Kaippa se on makuasia mistä itse tykkää mut mitä mahtaa sanoa esim. äänittäjä studiossa kun halpispaisteet kolisee nauhalle...? Tuskinpa vaan olisi esim. Bonzo soitellut 2002:lla jos ei olisi soundi ollut kohdillaan. Ja toi on totta mitä Bobana heittikin: Soundi eikun paranee 2002:ssa mitä kauemmin niillä soittaa. Havaitsin itsekin jonkinlaisen kuminaefektin aluksi kun ostin ensimmäiset 2002:et. "Jesus built my hotrod!" |
ddrum54 07.10.2005 22:39:44 | |
---|
Mulla on Alphat (16" crashit) ja Innovationit (haitsu, heavy ride ja 18" crash) ja mun mielestäni ne innovationit ovat erittäin hyviä, erinomainen sound mun korvissani. Alphat on hintalaatuisia mutta kyllä on iso ero verratuna innovationit. Muuten kaikki mun pellit on myynnissä. Miksi myyt erinomaiset soundit? 2`n 4 |
Groovi 07.10.2005 23:16:53 | |
---|
Erikoista että nuo 2002:set on kuitenkin jossainmäärin mielipiteet kahtiajakavat soundiltaan, vaikka kyseessä taitaa rock-puolella olla aika kiistatta myös äänitetyimmät pellit. Kannukset ei tule turhasta, mutta jos joku ei niistä pidä, niin vois kertoa vähän kommentteja että miksei? Ja mikäs sitten kuulostaa todella hyvältä verrattuna niihin? Saa sanoa ihan reippaasti, en pommita. =) Onneksi löysin Rock´n rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
moderndrummer88 07.10.2005 23:25:23 (muokattu 07.10.2005 23:26:48) | |
---|
ite olen aika vähän noita 2002:sia testaillu mutta pidemmässä testauksessa ollu 18" medium krässi ei miellyttäny ihteäni, jotenkin siitä puuttui se "crash" se oli vaan semmonen kolahdus, ja muutenkin sai takoa turhan kovaa että se sytty. pitäis päästä testailemaan ohuempia 2002:sia joskus. E: nyt keksin hyvän kuvauksen siitä äänestä: se oli jo aika lähellä semmosta että jotain paksua rideä mitä ei ole tarkoitettu krässäämiseen koitetaan krässätä eli se ei syty crashmaisesti vaan humahtaa.. Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!! |