Aihe: Tomien koot??
1 2 3
Niskamies
18.09.2005 14:07:15
Matalat tomit on tosiaan helpompi asettaa bassarin päälle vaakatasoon, mutta kuka niitä vaakatasossa olevia tomeja kaipaa/katselee? Jotkut tietty, mutta...

Mulle on ihan sama vaikka hankkisit 4" syvät pöntöt, mutta mä en pidä ns tamburiinin äänestä. Syvemmistä pöntöistä lähtee enemmän botnea...tämä on fakta.

Millä perusteella tämä on fakta? Onko sulla esittää jotain oikeeta tieteellistä tutkimusta tms. kun tollasta väität?
Meitsi on meshissä!
Niskamies
18.09.2005 14:14:59
Noista tomien syvyyksistä vielä. Katsokaapa nimi. Welhon Kumu-settiä:

http://www.kumu.fi/03se39.html

Etutomit ovat 7" syviä. Lattiatomit ovat 13,5" syviä. Matalat etutomit, eikä neliökokoisia lattiatomeja. Kait tossa joku järki on oltava kun Kumu-Pekka tollasen setin teki. Ei näy muutenkaan Kumun sivuilla hirveästi neliötomeja. Enkä usko että etutomit kuulostavat tamburiineiltä, kysy vaikka Welholta.
Meitsi on meshissä!
Alpha
18.09.2005 14:15:42
Millä perusteella tämä on fakta? Onko sulla esittää jotain oikeeta tieteellistä tutkimusta tms. kun tollasta väität?

Siis tämä on varmaa väitteeseen, että syvemmistä pöntöistä lähtee enemmän botnea...mene nyt hyvä mies ja kuuntele.

Ota 14"*1" virppa(tai mikä tahansa muu pönttö) ja rinnalle 14"*8" virppa(tai...)...kumpi kuulostaa ns munakkaammalta?
Alpha
18.09.2005 14:16:47
Etutomit ovat 7" syviä. Lattiatomit ovat 13,5" syviä. Matalat etutomit, eikä neliökokoisia lattiatomeja. Kait tossa joku järki on oltava kun Kumu-Pekka tollasen setin teki. Ei näy muutenkaan Kumun sivuilla hirveästi neliötomeja. Enkä usko että etutomit kuulostavat tamburiineiltä, kysy vaikka Welholta.

Tässä on kyse täysin Welhon omista mieltymyksistä.
Niskamies
18.09.2005 14:18:12
Tässä on kyse täysin Welhon omista mieltymyksistä.

Kait sun sitten pitää pistää Welholle viestiä, ja todeta että sen setti on paska, kun sen etutomit ovat tamburiinin kuuloisia.
Meitsi on meshissä!
Niskamies
18.09.2005 14:20:39
Siis tämä on varmaa väitteeseen, että syvemmistä pöntöistä lähtee enemmän botnea...mene nyt hyvä mies ja kuuntele.

Ota 14"*1" virppa(tai mikä tahansa muu pönttö) ja rinnalle 14"*8" virppa(tai...)...kumpi kuulostaa ns munakkaammalta?

Aika huono vertaus. Otappa 14"x12" ja 14"x14" tomit. Kuulostaako 14" syvä tomi huomattavasti munakkaammalta? ainakaan mä en kultakorvineni huomaa siinä eroa, matalampi tomi on vaan herkempi. Sen takia ihmettelenkin että minkä takia suurin osa valttamerkkien tuottamista jalallisista lattiatomeista on neliökokoisia.
Meitsi on meshissä!
Järvihirviö
18.09.2005 14:20:51
kun sen etutomit ovat tamburiinin kuuloisia.

Ai kuulostaa tamburiinilta? Onko sinulla jotain tieteellisiä tutkimuksia esittää tästä väitteestä?
Niskamies
18.09.2005 14:23:40
Ai kuulostaa tamburiinilta? Onko sinulla jotain tieteellisiä tutkimuksia esittää tästä väitteestä?

Näin sanoi Alpha edellisellä sivulla:

Mulle on ihan sama vaikka hankkisit 4" syvät pöntöt, mutta mä en pidä ns tamburiinin äänestä. Syvemmistä pöntöistä lähtee enemmän botnea...tämä on fakta.
Meitsi on meshissä!
Alpha
18.09.2005 14:28:20

Sen verran, että olen omistanut tamburiineja ja oikeita rumpuja. Mitä matalampi runko, sitä enemmän se alkaa kuulostaa "tamburiinilta" ja kun mennään tarpeeksi pitkälle, niin kuulostaa prikulleen siltä...
Alpha
18.09.2005 14:29:37
Sen takia ihmettelenkin että minkä takia suurin osa valttamerkkien tuottamista jalallisista lattiatomeista on neliökokoisia.

Sen takia, että niistä saa oikeilla kalvoilla sen herkkyyden lisäksi myös botnea.
HeavyMachinery
18.09.2005 14:40:18

Estää "seisovien" aaltojen syntymistä, ainut selitys miks ei kannattaisi tehdä neliön kokoisia. Ja ei ne valta merkkien tomit ole sitä 16" vaikka niin lukee niissä on aina heittoja riippuen kuinka mittaus on suoritettu, osa mittaa sen vanteineen osa rungosta. Tähän yhden alphan mieli piteistä että tomeissa on oltava syvyyttä, jos itse nyt tilaisin pekalta koko setin olisi se toden näköisesti 12x11, 14x13,5 ja 16x15,5 ja 22x20 basari. Ne ohut etutomit kuulostaa tamburiineilta.
Minä tiedän - siis pelkään !
Frequency
18.09.2005 15:03:33
Tiistaina mulle saapuu:

10"
12"
14"
22"
Romantikkoitkijät #27 Pää on hassu laite, kun se on rikki, niin looginen ajatteluketju heittää häränpersettä.
mishrak
18.09.2005 15:26:50
20 basari, tomit 8x7, 10x8, 12x9 ja lattiatomi 14x14
Minä ainakin tykkään että saan tomit aseteltua mahdollisimman hyvin siksi suosin matalia tomeja.
hollmi-5
18.09.2005 20:42:48
Kerro kokemuksen syvällä rintaäänellä, millaisia soundi ja herkkyys eroja olisi 14"x11" ja 14"x14" lattiatomeilla, jos kummatkin seisoisivat jaloillaan. Lyhentääkö mataluus esim. etutomeissa sustainia? Parantaa kuitenkin herkkyyttä? Jos mitenkään viitsisit, tee toinen samantyylinen vertailu 12"x7" ja 12"x10" tomien kesken. Ovatko soundierot suuria syvyyksien välillä? Missä on suurin ero? Syvyys vaikuttaa jonkin verran. Minulla on ollut monta 14" tomia erikokoisina 10, 11, 12, 14 ja 15" syvyisinä. Jos uuden rumpusetin joskus hankin, niin 14x14" on se toinen ja 16x16" toinen lattiatomi. Mulle ne on parhaat koot. Ja omilla jaloillaan tietenkin. Pienemmissä tomeissa pidän parempana matalia tomeja. Siis esim. 8x12" tai 10x12". Mataluus tuo herkkyyttä, syvyys sustainia ja alapäätä soundiin. Jos 14" etutomi olisi setissäni, niin se olisi matala.
Mika Hollström
Shitmanek
18.09.2005 20:50:40
Minulla kun on 13" ja 14" tomit, joista 14" seisoo jaloillaan huomaa, että tuo pienempi kyllä kuulostaa matalalta, mutta siinä ei ole "munaa" läheskään samalla tavalla kuin tuossa 14". Tuo 14-tuumainen on jonkun verran syvempi kuin pienempi kollegansa. Eli näillä liiankin vähäisillä kokemuksilla ottaisin mieluummin syvän tomin lattiatomiksi kuin matalan.
Ar1
23.09.2005 15:44:54
Kyllähän se on selvää ja loogista että isommasta/syvemmästä tomista lähtee matalampi ja syvempi ääni kuin pienemmästä, ja minut mukaan lukien pidän paljon tästä matalasta äänestä joskin minulla on 10/12/14 tomit mutta tarkasti virittämällä noistakin ainakin 12 ja 14 tuumasista lähtee tarpeeksi punkki/hevi/metalli soundi, kalvoiksi kannattaa syvemmän äänen saamiseksi (tällä tavoin voit hieman korvata tomin koon) valita paksummat mulla on Remon emperorit.

Täst tulikin et ajattelin siirtää noi emperorit takakalvoiks ja hommata Remon diplomatit tai ambassadorit lyöntikalvoiks, että tietääkö joku viisaampi onko tämä hyvä ratkaisu tai edes järkevä ja mitkä kalvot sen sijaan kannattaisi hommata?
Breznak on hyvää
Ar1
23.09.2005 15:45:51
Kyllähän se on selvää ja loogista että isommasta/syvemmästä tomista lähtee matalampi ja syvempi ääni kuin pienemmästä, ja minut mukaan lukien pidän paljon tästä matalasta äänestä joskin minulla on 10/12/14 tomit mutta tarkasti virittämällä noistakin ainakin 12 ja 14 tuumasista lähtee tarpeeksi punkki/hevi/metalli soundi, kalvoiksi kannattaa syvemmän äänen saamiseksi (tällä tavoin voit hieman korvata tomin koon) valita paksummat mulla on Remon emperorit.

Täst tulikin et ajattelin siirtää noi emperorit takakalvoiks ja hommata Remon diplomatit tai ambassadorit lyöntikalvoiks, että tietääkö joku viisaampi onko tämä hyvä ratkaisu tai edes järkevä ja mitkä kalvot sen sijaan kannattaisi hommata?
Breznak on hyvää
Ar1
23.09.2005 15:46:28 (muokattu 23.09.2005 15:49:57)
Kyllähän se on selvää ja loogista että isommasta/syvemmästä tomista lähtee matalampi ja syvempi ääni kuin pienemmästä, ja monet rumpalit minut mukaan lukien pidän enemmän tästä matalammasta äänestä joskin minulla on 10/12/14 tomit mutta tarkasti virittämällä noistakin ainakin 12 ja 14 tuumasista lähtee tarpeeksi punkki/hevi/metalli soundi, kalvoiksi kannattaa syvemmän äänen saamiseksi (tällä tavoin voit hieman korvata tomin koon) valita paksummat mulla on Remon emperorit.

Breznak on hyvää
skanky
23.09.2005 15:52:06

Etutomi 14", lattiatomi 16". Toimii hardrockissa / hevissä vallan mainiosti.
"Jesus built my hotrod!"
Ar1
23.09.2005 15:57:54
Kait sun sitten pitää pistää Welholle viestiä, ja todeta että sen setti on paska, kun sen etutomit ovat tamburiinin kuuloisia.

onk sul joku v##un päähänpinttymä tost "tambuuriini" äänest eih...jos matalat tomit kuulostaa sun mielest tamburiineilt ni oo hyvä ja lähetä soundi clipsi mulle ni mäkin pääsen uskoon, dumbass
Breznak on hyvää
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)