Shitmanek 03.09.2005 21:42:25 | |
---|
Muutenkin ergonomiaan kannattaa kiinnittää huomio. Kun istu ryhdikkäästi jakkaralla, niin kaikki pitäisi olla vain käsivarsien liikuttelulla soitettavissa. Kurottelu ja olkavarsien nostelu on pitkässä sessiossa todella raskasta... No kts. minun omakuvaa. Tuossa setissä on kaikki kätevästi käsillä. Ei tuossa hirveästi tarvitse mihinkään kurotella, sehän on ollut päämääränä :) Ehkä noihin pelteihin mitä harvemmin lyödään.. Mutta kiitoksia vinkeistä, täytyy katsoa miten mitäkin saa siirrettyä... |
ToMi88 03.09.2005 23:15:46 | |
---|
Mä laittasin sinuna Shitmanek nuita tomeja vähän paremmin. Kun ne näyttää olevan vähän vinossa. Koitas laittaa ne silleen "suoraan". Hankala selittää, mutta kuten esim. Hollmin kuvassa oli. |
KoRn88. 03.09.2005 23:19:53 | |
---|
Mä laittasin sinuna Shitmanek nuita tomeja vähän paremmin. Kun ne näyttää olevan vähän vinossa. Koitas laittaa ne silleen "suoraan". Hankala selittää, mutta kuten esim. Hollmin kuvassa oli. jos tarkoitat vaakatasoon niin se saattaa olla aika vaikeaa jos on 22" basari kun ne tomit pitäs laittaa niin korkealle. |
ToMi88 03.09.2005 23:37:01 | |
---|
jos tarkoitat vaakatasoon niin se saattaa olla aika vaikeaa jos on 22" basari kun ne tomit pitäs laittaa niin korkealle. Aivan. Niin se varmasti kyllä onkin. Entäs jos laittaa basareita kauemmas toisistaan ja ostais tuplatomitelineen ja sen niitten basareiden väliin. Sais matalemmalla tomeja, mutta pitäis kylllä ostaa se telinekin ja se maksaa. 22" basari on kyllä hankala asettelun kannalta. |
hollmi-5 04.09.2005 08:59:03 | |
---|
Mutta kiitoksia vinkeistä, täytyy katsoa miten mitäkin saa siirrettyä... Siirrä kokeeksi se 14" tomi siihen oikean bassarin viereen (penkiltä katsottuna) lattiatomin paikalle ja lattiatomia sitten askel oikealle. Taas katso minun omakuvasta. Saisit riden oikean etutomin vireen parempaan paikkaan. Mika Hollström |
Progressor 04.09.2005 10:08:46 | |
---|
Komppipelti voisi olla tuossa kakkoshaitsun paikalla ja crashi sen oikealla puolella. Näin käsi ei kompatessa mene liian kauas ja crashi on hyvin peltikompin aikana saatavilla. Minusta käsi rasittuu tuolloin kompatessa liiaksi, koska ride on niin korkealla. Jos riden laittaa lattiatomin viereen mahdollisimman lähelle oikeanpuoleisinta pikkutomia, se ei minusta ole liian kaukana. (Oma asetteluni näkyy omakuvassani.) Olenkohan tässä nyt täysin väärillä jäljillä? Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
Shitmanek 04.09.2005 10:23:40 (muokattu 04.09.2005 10:36:55) | |
---|
Mä laittasin sinuna Shitmanek nuita tomeja vähän paremmin. Kun ne näyttää olevan vähän vinossa. Koitas laittaa ne silleen "suoraan". Hankala selittää, mutta kuten esim. Hollmin kuvassa oli. Ei niitä oikein saa paremmin. Edit: Voin tässä päivän mittaan kokeilla pistää tuonne omakuvaan soittajan paikalta kuvaa. |
moderndrummer88 04.09.2005 11:08:33 (muokattu 04.09.2005 11:09:33) | |
---|
ite olen tosi paljon miettiny ja nyhjäilly tuon soittoergonomian kanssa ja nyt olen saanut kaikki ainakin omasta mielestäni hyvin ulottuville. en ole ajattellu tuon enempää hommata kamoja noihin rumpuihin ainakaan tässä vaiheessa, että säilyy hyvä soittoergonomia. E: http://muusikoiden.net/artikkelit/k … ndrummer88%3An+soittoh%E4rp%E4kkeet sanokoot viisaammat mitä ovat tuosta asettelusta mieltä... Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!! |
hollmi-5 04.09.2005 11:13:21 | |
---|
Moderndrummer88 asettelu on OK. Olenkohan tässä nyt täysin väärillä jäljillä Minäkin pidin pitkään noin, mutta kun vaihdoin riden paikkaa ja totuttelin siihen, huomasin soittoni helpommaksi. Mika Hollström |
AgentUnderMulta 04.09.2005 13:37:21 | |
---|
Pojathan rykäisivät off-topiciksi ihan kunnolla :D Tiedän etten ole häävi rumpali mutta koko ajan tässä opettelenkin sitä. Ja mitä asetteluun tulee, en aio polttaa rumpuihin rahaa yhtään enempää jos jokin ei hajoa. Tiedän että lautaset yms. ovat typerästi sijoiteltuja, mutta en anna sen haitata. Tarkoitus oli saada soitettavaa halvalla. |
Progressor 04.09.2005 14:41:37 | |
---|
Pojathan rykäisivät off-topiciksi ihan kunnolla :D Tiedän etten ole häävi rumpali mutta koko ajan tässä opettelenkin sitä. Ja mitä asetteluun tulee, en aio polttaa rumpuihin rahaa yhtään enempää jos jokin ei hajoa. Tiedän että lautaset yms. ovat typerästi sijoiteltuja, mutta en anna sen haitata. Tarkoitus oli saada soitettavaa halvalla. Nyt en ihan tajua. Eihän noitten rumpujen kääntely vähän parempiin asentoihin maksa mitään...? Ellei setin säätöäkin nykyisin ulkoisteta ;-) Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
Dr.Rubber 04.09.2005 15:07:33 (muokattu 04.09.2005 15:07:53) | |
---|
Tiedän että lautaset yms. ovat typerästi sijoiteltuja, mutta en anna sen haitata. Tarkoitus oli saada soitettavaa halvalla. Kysyt vinkkejä, joita sitten et viitsi edes kokeilla? Setin sijoittelu on mun käsittääkseni halvin keino parantaa omaa soittoa ja myös halvin keino pidentää kamojen käyttöikää. Ainakin jos ajatellaan, että aika on rahaa ja treenaukseen menee tuuuhottomasti aikaa. Ja se on sitten: Tärbä-tärbä-kosh! ja nukkumaan.
- ÄM
17.02.2005 23:37:39 |
Shitmanek 04.09.2005 16:11:48 (muokattu 04.09.2005 16:15:42) | |
---|
Siirrä kokeeksi se 14" tomi siihen oikean bassarin viereen (penkiltä katsottuna) lattiatomin paikalle ja lattiatomia sitten askel oikealle. Taas katso minun omakuvasta. Saisit riden oikean etutomin vireen parempaan paikkaan. Tuo kuva vääristää hieman, ride on aika lähellä tuota 13" tomia. Ja tomeja siirtelin vähän paremmin, nyt ne ovat suunnilleen kuin sinun kuvassasi. Kiitoksia tästä, taas on vähän parempi soitella. :) Ja Tomi88, siitä tuplatomitelineestä, suunnitelmissa on rahatilanteen elpyessä hankkia räkki, joten sitten noita tomeja kai saa vähän paremmin. Tiedän etten ole häävi rumpali mutta koko ajan tässä opettelenkin sitä. Ja mitä asetteluun tulee, en aio polttaa rumpuihin rahaa yhtään enempää jos jokin ei hajoa. Tiedän että lautaset yms. ovat typerästi sijoiteltuja, mutta en anna sen haitata. Tarkoitus oli saada soitettavaa halvalla. Niin, siis asettelun muuttaminen kai tässä tilanteessa tarkoitti ihan tomien ja symbaalien asennon muuttamista. Ja siihenhän tässä on vinkkejä tullutkin, eli tomit niin vaakaan kun ne saa. Siten on parempi soittaa ja kalvotkin taitavat tykätä enemmän siitä kuin että ne ovat kovasti kallellaan. |
WyW 04.09.2005 19:12:38 | |
---|
Huolimatta siitä että haluat tukutukutekniikkaa oppia niin suosittelisin katsomaan tuo tomikulmat kuntoon, siis pois tuosta mikkihiiriasetelmasta. Soittoasento vaikuttaa kuitenkin paljon siihen miten pystyy soittamaan ja vaikka kuulostaa ehkä etäiseltä, niin selkävaivat saattaa tulla tutuksi hyvin nuorella iällä mikäli ergonomia-asioihin ei kiinnitä huomiota. Ja en nyt tuosta ihan kunnolla nähnyt, mutta jos se slavepedaali on kauempana basarista kuin hihatpedaali niin ei hyvä. Eli summa summarum. Nosta niitä tomeja hiukan että saat ne kalvot "suoraan", lupaan että huomaat ison eron. Tällöin myös selkä suoristuu ja jalat alkaa toimimaan hieman paremmin. Kuinka korkella penkkisi on. Eli mimmoisessa kulmassa polvet on kun ne lepää pedaaleilla ja perse on penkissä? http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif |
Nolte 04.09.2005 19:45:01 | |
---|
Eli summa summarum. Nosta niitä tomeja hiukan että saat ne kalvot "suoraan", lupaan että huomaat ison eron. Jep. Olikohan se Ddrum54, joka sanoi hyvin, että "mieti niitä lyöntikulmia millä kapula osuu kalvoon". Sillä metodilla itse sitten asettelin. Hyvät rummut, huono soittaja! |
Aegis 04.09.2005 21:17:30 | |
---|
Jos tuntuu silloin tomeja suoraan laittaessa että ei ylety, niin kannattaapi nostaa penkkiä. Oli miullakin 22" bassari ja syvät tomit, mutta kun nosti penkkiä reippahasti niin pääsi sitten oikeisiin lyöntikulmiin käsiksi. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
KoRn88. 04.09.2005 21:38:00 | |
---|
Jos tuntuu silloin tomeja suoraan laittaessa että ei ylety, niin kannattaapi nostaa penkkiä. Oli miullakin 22" bassari ja syvät tomit, mutta kun nosti penkkiä reippahasti niin pääsi sitten oikeisiin lyöntikulmiin käsiksi. tuo toimii jos ei penkkiä joudu nostamaan liian korkealle. Itsellä alkaa kadota tuntuma pedaaleihin jos penkki on liian korkealla, mutta voi kyllä olla, että sekin on vaan tottumiskysymys. |
Bobana 05.09.2005 08:20:15 (muokattu 05.09.2005 09:50:31) | |
---|
Se puolitoista vuotta on tavattoman lyhyt aika. Kyllä siihen menee vuosia enemmän että kaikki asiat ovat kunnossa ja komppi kulkee. Kärsivällisyyttä ja reeniä vaan. Itekkin tässä myöhäisheränneenä olen ruvennut sotkemaan tuplia ja kyllä on eka "kunnollinen" treenivuosi ollu täynnä tuskaa ja hikeä. Eikä ole luotettavuus vielä lähelläkään sillä tasolla missä sen pitäisi olla. Edit. paikkailua... Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Stereophile 05.09.2005 09:40:58 | |
---|
Se puolitoista vuotta on tavattoman lyhyt aika. Kyllä siihen menee vuosia enemmän että kaikki asiat ovat kunnossa ja komppi kulkee. Kärsivällisyyttä ja reeniä vaan. Itekkin tässä myöhäisheränneenä olen ruvennut sotkemaan ja kyllä on eka "kunnollinen" treenivuosi ollu täynnä tuskaa ja hikeä. Eikä ole luotettavuus vielä lähelläkään sillä tasolla missä sen pitäisi olla. Taisi mullakin mennä ekat kymmenen vuotta hakatessa ja vasta viimeiset 3-4 vuotta on mennyt opetellessa soittamaan... Tekemistä riittää. En ole puolesta enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin. |
AP 05.09.2005 09:50:34 | |
---|
E:http://muusikoiden.net/artikkelit/k … ndrummer88%3An+soittoh%E4rp%E4kkeet sanokoot viisaammat mitä ovat tuosta asettelusta mieltä... Ei voi mitään, mutta mä nostaisin rideä aika paljon ylemmäs ja sitten siirtäisin tuon (illmeisesti) Paiste crashin riden oikealle puolelle. Muutenkin kun soittaa rideä kellon vasempaan sivuun, siitä on paljon helpompi jatkaa riden oikealla olevaan krässiin; käden liikesuunta on jo valmiiksi edes suunnilleen sinne päin. Samalla saisi tomeja vähän oikealle; olisi pienempi matka hypätä lattia-tomille ja haitsua saisi taas vähän lähemmäs. K100 #7
Ärlä #011 |