Aihe: Metallica - Gregg Bissonette
1 2
J.Newkid
22.08.2005 20:50:38

JOo ei sitä Pro Toolsia ollu varmaan keksittykään 90- luvun alussa, kaikki jotka on kattonu sen dokkarin näkee abaut miten se menee, eli Lasse soitteli kaikki biisit pariin kymmeneen kertaan ja sitten sitä nauhaa leikeltiin ihan saksilla ja teippailtiin parhaat otokset yhteen, niinku siinä sanotaan, eri asia sitten soittiko siinä Lasse vai Greggi. Ja kaikki besservisser muusikothan väittää, että Justive ois vedetty yks isku kerrallaan, en yhtään ihmettele, niin se on varmaan tehty, koska ainakin ex-Enska rumpali Oliverilta kuulin juttua siittä äänittäjstä ja se oli ihan vittuuntunu rumpaleihin, just Lassen takia
Yhteen veto: Tyhmää spekulaatiota kuka siinä bläkillä soittaa, ihan sama, kova levy se on. Lars ei ole enää vedossa, mutta kyllä se ne biisit haldas siihen aikaan ja soitti se nuorempana vielä paremmin. Mutta tyhmiä olette jos ette usko että St Ängerillä se Pro tools niitä rumpuja välillä takoo, se on totta, menkää vaikka kattoo metallicaa livenä se rummutus on kaameeta.
Se siitä
____Dave Lombardo___ Kovin
passe
22.08.2005 20:54:53
Onko se nyt "A year and half with metallica-part 1"? Jokatapauksessa k.o. video käsittelee juuri tuon mustan levyn tekemistä ja kyllähän siinä Bob Rock kettuilee Larsille aikalailla, mutta ei tuossa videossa mitään muista rumpaleista mainita. Gregg Bissonette / Black album huhun olen kyllä kuullut useamminkin. Ei savua ilman tulta... vai?

Offtopiccina mainittakoon että myös Kirk Hammett saa kyytiä Bob Rockilta kun yrittää purkittaa jotain sooloa, siis Kirk lähinnä yrittää...niinpä.

No sehän tässä osittain on juuri pointtina, eiköhän tuollaisen stararumpalin mahdollinen sivuraiteelle potkaisu ole se viimeisin asia, joka julkisuuteen halutaan päästää. Kasvothan siinä vielä menee...
Outkast
22.08.2005 20:55:53 (muokattu 22.08.2005 20:59:08)
Black Albumilla on sitä paitsi jopa epätarkemmat rummut kuin esim Justicella. Ilmeisesti joku vitun Bissonetten homo kävi sielläkin sitten veivaamassa.

Black Albumin rumpuraidat on soittanut kokonaan Lars Ulrich. Äänitys on tapahtunut analogitekniikalla ja jokainen kappale on koottu komppi kompilta, filli filliltä copy & paste tekniikalla kuten Bob Rock Metallican BlackAlbum DVD:llä toteaa. Se oli ainoa keino saada hyvät rumpuraidat. Samaa metodia on käytetty mm. Mötley Dr. Feelgood jonka Bob Rock on tuottanut.

Suosittelen esim kuuntelemaan kappaleissa virvelin virettä ja kuinka se aavistuksen muuttuu biiseissä. Muuten sanoisin että täydellisyyttä hipova levy kaikilta osin.

Bob Rockin merkitystän 90- alun rock/heavy musiikille tuskin käy kiistäminen sillä Black Album on ylivoimaisesti Metallican myydyin albumi sekä Dr. Feelgoodia pidetään useitten tahojen mielestä Mötley Cruen vahvimapana levynä (korkein listasijoitus, toisiksi eniten listaviikkoja, niukasti).
"Se on hyvää koska se on musiikkia" - M.A Numminen
Silvio Dante
22.08.2005 22:04:25
Äänitys on tapahtunut analogitekniikalla ja jokainen kappale on koottu komppi kompilta, filli filliltä copy & paste tekniikalla kuten Bob Rock Metallican BlackAlbum DVD:llä toteaa. Se oli ainoa keino saada hyvät rumpuraidat. Samaa metodia on käytetty mm. Mötley Dr. Feelgood jonka Bob Rock on tuottanut.

Mä luulin että toi Mötley Dr.Feelgood on kaikilta muilta osin copy/paste hommaa, paitsi juuri rumpujen osalta. Tommy Lee on kuitenkin eri kaliberin rummunlyöjä ku tanskalainen. Onko toi faktatietoa?
Aijai!
M.i.k.key
22.08.2005 22:07:47
Ja onhan näitä stunttiesimerkkejä Suomessakin. Levynkansissa ei lue mitään, Gramexlistoista varmaan asiat selviäisivät.
Mä lopetan nää hommat!
Silvio Dante
22.08.2005 22:13:09
Ja onhan näitä stunttiesimerkkejä Suomessakin. Levynkansissa ei lue mitään, Gramexlistoista varmaan asiat selviäisivät.

Näin se taitaa olla. Jotkut noista tapauksista on kai enemmänkin "hys-hys" osastoo, osa taas tuntuu olevan enemmän "julkisia salaisuuksia"
Aijai!
K.Suninen
23.08.2005 08:40:28
Oon itsekkin kuullut huhun pari kertaa ja uskon siihen ihan kybällä. On kyllä ihan uskottavan kuulosta että nauhottajat ovat kyllästyneet parsimaan kasaan pätkistä Larssin komppeja ku tempo pysyy paikoillaan yhden tahdin ajan...
Sähköbassot pitää kieltää ja kaikille tilalle kontrat!!
moottorisaha
23.08.2005 17:07:31

Oon itsekkin kuullut huhun pari kertaa ja uskon siihen ihan kybällä. On kyllä ihan uskottavan kuulosta että nauhottajat ovat kyllästyneet parsimaan kasaan pätkistä Larssin komppeja ku tempo pysyy paikoillaan yhden tahdin ajan...

Haloo, uskotko edelleenkin että ne väliaikaiset äänittäjät ovat jotakin päättäjiä bändissä? Eiköhän bändin perustajajäsenellä ole hieman kovempi sanavalta, kuin jollain määräajaksi palkatulla äänittäjällä.
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
passe
23.08.2005 17:28:15
Haloo, uskotko edelleenkin että ne väliaikaiset äänittäjät ovat jotakin päättäjiä bändissä? Eiköhän bändin perustajajäsenellä ole hieman kovempi sanavalta, kuin jollain määräajaksi palkatulla äänittäjällä.

Sammuta saha hetkeksi ja lue threadin muut kirjoitukset. Me "bändien pojat" päätämme usein tiukan paikan tullen yllättävän vähän.
Groovi
23.08.2005 17:46:22 (muokattu 23.08.2005 17:47:44)

Kannattaa muistaa että ne äänittäjät, miksaajat ja tuottajat tekee tuota hommaa työkseen. En kyllä usko että miksaaja tai äänittäjä "kyllästyy" leikkelemään biisin palasista. Höpö höpö. Sitä vartenhan ne on siellä, eikä siksi että aikaa kuluisi mahdollisimman vähän, tai että homma viedään läpi mahdollisimman helpolla. Mikäs noiden heppujen funktio ylipääsä sitten olisi?

Ja vaikka itse olen tälläkin foorumilla niitä miehiä, jotka ehkä jonkun pahan sanan tuosta Larsista on sanonut, ei noiden biisien sisältö sentään sitäluokkaa ole etteikö niitä Lars olisi soittanut ihan itse. Leikkaa ja liimaa-tyyliin tehty? Kyllä varmaankin, mutta mitään järjellistä selitystä toisen rumpalin vierailuun ei kyllä ole. Puhumattakaan näistä sopimusasioista, jotka eivät ole sivutettavissa oikein millään konstilla. Vaikka tuottaja olisikin kuka tahansa.
Onneksi löysin Rock´n rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
passe
23.08.2005 20:24:59
Kannattaa muistaa että ne äänittäjät, miksaajat ja tuottajat tekee tuota hommaa työkseen. En kyllä usko että miksaaja tai äänittäjä "kyllästyy" leikkelemään biisin palasista. Höpö höpö. Sitä vartenhan ne on siellä, eikä siksi että aikaa kuluisi mahdollisimman vähän, tai että homma viedään läpi mahdollisimman helpolla. Mikäs noiden heppujen funktio ylipääsä sitten olisi?

Ja vaikka itse olen tälläkin foorumilla niitä miehiä, jotka ehkä jonkun pahan sanan tuosta Larsista on sanonut, ei noiden biisien sisältö sentään sitäluokkaa ole etteikö niitä Lars olisi soittanut ihan itse. Leikkaa ja liimaa-tyyliin tehty? Kyllä varmaankin, mutta mitään järjellistä selitystä toisen rumpalin vierailuun ei kyllä ole. Puhumattakaan näistä sopimusasioista, jotka eivät ole sivutettavissa oikein millään konstilla. Vaikka tuottaja olisikin kuka tahansa.

Päässyt tuo alun tärkeämpi pointti vähän keskustelussa unohtumaan. Kysehän tässä tapauksessa lienisi nimenomaan enemmän siitä, että miestä ei yksinkertaisesti näkynyt studiolla sovittuihin aikoihin, kuin soittotaidon puutteista.
hollmi-5
23.08.2005 20:32:04
Eikös Metallican viimeisin tekele ollut voimainkoitos managerilta, jotta saatiin ukot jaloilleen ja studioon? Uudelle basistillekin vaivaisen miljoonan taalan alkupanos annettiin, josko kiinnostus siitä orkesteriin liittymiseen heräisi.
Mika Hollström
Silvio Dante
23.08.2005 21:24:16 (muokattu 23.08.2005 22:07:28)
Viimeksi luin jostain Rondinellin, vai olikos se Tommy A:n, haastattelusta kuinka hän soitti jollain levyllä vaikka kannessa lukikin ihan muuta.

Tommy A, siis Aldridge? Kyseinen heppuhan komeilee Ozzy Osbournen Diary Of A Madman levyn kannessa sekä krediiteissä mainitaan: Tommy Aldridge-Drums. Mutta levyllä soittaa rumpuja kuitenkin Lee Kerslake. Sama juttu basistiosaston Sarzo/Daisley kanssa. Levyllä soittaa eri heppu kuin kannessa. Tässä ei ole kuitenkaan kyse soitannollisista asioista.

Nyttemmin uudelleenjulkaistuilla Ozzyn kahdella ekalla levyllä rytmisektiona toimii Robert Trujillo/ Mike Bordin. Originaalit Randy Rhoadsin kitararaidat ovat levyillä mukana. Eli vanhojen päälle vaan. Miksi? Homman takana on Sharon Osbourne ja raha...

E: Tämäkin siis tavallaan voimainkoitos managerilta?
Aijai!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)