Aihe: Sinkkupedaali ostoslistalla ; Yamaha vaiko Tama
1 2 3
AP
15.08.2005 17:49:29

Ostat itsellesi parhaan, sen joka tuntuu hyvältä.

No, noinhan se tietysti on kyllä, ja kuten tässä todettua onkin, niin noiden "länsimerkkisten" laatupedaalien välillä erot ovat lähinnä akateemisia. Yksi tykkää äidistä ja toinen....

Pakko kyllä sanoa, että Speed Kingin tuntumassa oli itsellekin opettelua aikanaan, tosin harjoittelu palkitsee. Meikäläinen kun on aika huono kaikkien nykyvempeleiden kuten monimutkaisten kännyköiden ja automaattiovien ja laskunmaksuautomaattien kanssa, niin ilman muuta diggaa tuommoiisesta suunnilleen umpirautaisesta kapineesta jossa ei turhia hienosteluja ole. Ja onhan se niin kauniskin...
K100 #7 Ärlä #011
ddrum54
15.08.2005 20:01:03
Ja sitäpaitsi aikamoinen tekniikkaopettaja.
2`n 4
ramzuz
15.08.2005 20:29:49
YKSI SANA! Eliminaattori!
Nasse rokkaa!
Niskamies
15.08.2005 21:50:55
Juuri näin. Kokemukseen perustuva vertailu onkin itseasiassa aika hölmöä.

Mutta asiaan. Olen myös omistanut Yamaha DFP9410 pedalin. Sekin on oikein hyvä, tuntuma ja herkkyys melko lähellä Speed Kingiä.

Mäkin omistan DFP9410:n, ja erehdyin kokeilemaan SK:ta. There's no coming back.
Virallisesti semi-pro!
HeavyMachinery
19.08.2005 11:50:41

Miten niin rajaa soittotyyliä rankasti? Miksei speed kingillä voisi soittaa kaikkea musaa? Sanotko sen mulle?

Rajaa soitto tyyliä pakko pitää kantapää keinussa. ei sovellu kelle tahansa. ei kannata ostaa ilman perusteellista kokeilemista.
Minä tiedän - siis pelkään !
Niskamies
19.08.2005 11:58:52
Rajaa soitto tyyliä pakko pitää kantapää keinussa. ei sovellu kelle tahansa. ei kannata ostaa ilman perusteellista kokeilemista.

No ei todellakaan ole pakko pitää kantapäätä kiinni pedaalissa.

Mutta testi kyllä kannattaa. Se tarttee pikkasen totuttelua, sen jälkeen ei voi enää elää ilman sitä.
Virallisesti semi-pro!
HeavyMachinery
19.08.2005 12:43:12

No ei todellakaan ole pakko pitää kantapäätä kiinni pedaalissa.

Mutta testi kyllä kannattaa. Se tarttee pikkasen totuttelua, sen jälkeen ei voi enää elää ilman sitä.

Helposti voin, oma mieli piteeni KO pedaalista on että taman alkuperäinenkin spedu oli parempi. Ei millään pahalla mutta ton pedaalin ympärille on suitsutettu niin paljon mystiikkaa että se on saanut jonkun "statuksen"

Mitä kantapään pitämisestä keinussa , se on koko speedkingin idea mitä sillä sitten tekee jos ei käytä keinua?
Niskamies
19.08.2005 12:46:58
Helposti voin, oma mieli piteeni KO pedaalista on että taman alkuperäinenkin spedu oli parempi. Ei millään pahalla mutta ton pedaalin ympärille on suitsutettu niin paljon mystiikkaa että se on saanut jonkun "statuksen"

Mitä kantapään pitämisestä keinussa , se on koko speedkingin idea mitä sillä sitten tekee jos ei käytä keinua?

Siinä mitää mystiikkaa ole. Sä et vaan osaa, tai sitten soitit huonossa kunnossa olevalla pedaalilla.

No kun sillä voi soittaa kummallakin tavalla ja sopii kumpaakin soittoon hyvin, niin voi valita itselleen sopivamman tavan.
Virallisesti semi-pro!
HeavyMachinery
19.08.2005 13:34:37

Siinä mitää mystiikkaa ole. Sä et vaan osaa, tai sitten soitit huonossa kunnossa olevalla pedaalilla.

No kun sillä voi soittaa kummallakin tavalla ja sopii kumpaakin soittoon hyvin, niin voi valita itselleen sopivamman tavan.

Elä puolustele !!
Niskamies
19.08.2005 15:49:19
Elä puolustele !!

Ihan sama, ei sun kanssa jaksa väitellä. Se et perustele ollenkaan ja vetoat siihen että mä puolustelisin. Jos sulle ei sk iske, niin se ei tarkota että se on paska pedaali. elä osta sitten, jää enemmän niille jotka diggaa niistä.
Virallisesti semi-pro!
HeavyMachinery
19.08.2005 17:11:01

Ihan sama, ei sun kanssa jaksa väitellä. Se et perustele ollenkaan ja vetoat siihen että mä puolustelisin. Jos sulle ei sk iske, niin se ei tarkota että se on paska pedaali. elä osta sitten, jää enemmän niille jotka diggaa niistä.

Elä puolustele !!!

En sanonut sen olevan paska. Sanoin että se rajaa käyttäjiä, ja sen ympärille on rakennettu turhaa mystiikkaa. Jos sitä keinua ei käytä niin miksi ostaa spedu joka ei kestä ja vaatii enemmän huoltoa kuin nykymerkit ?
Niskamies
19.08.2005 17:48:35
Elä puolustele !!!

En sanonut sen olevan paska. Sanoin että se rajaa käyttäjiä, ja sen ympärille on rakennettu turhaa mystiikkaa. Jos sitä keinua ei käytä niin miksi ostaa spedu joka ei kestä ja vaatii enemmän huoltoa kuin nykymerkit ?

Miten niin ei kestä ja tarvitsee huoltoa? Mulla on tällähetkellä lainassa yli 40-vuotta vanha speedking, johon ei ole vaihdettu osia eikä huollettu. Toimii kuin unelma.
Virallisesti semi-pro!
HeavyMachinery
19.08.2005 18:36:43

Miten niin ei kestä ja tarvitsee huoltoa? Mulla on tällähetkellä lainassa yli 40-vuotta vanha speedking, johon ei ole vaihdettu osia eikä huollettu. Toimii kuin unelma.

Kaikki mitä olen kokeillut vaati pikaista huoltoa kitinä ja natinaa. Paljon puheita on tullut tyylin:hyivin se toimii kun vaan muistaa huoltaa säännöllisesti.

Mikä siinnä on niin ihmeellistä ?
miän vain
19.08.2005 18:47:08

Miten Kingi rajoittaa soittamista? Kertokaa, en ymmärrä.
Toi tuijottaa: .òó.
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
Niskamies
19.08.2005 18:48:25
Mikä siinnä on niin ihmeellistä ?

Sitä on vaikea kuvailla. Se tuntuma on likimain täydellinen. Todella smooth fiilis kun sitä polkee, tottelee jalkaa justiinsa eikä melkein. Soitan kantapää alhaalla, ja nuija on helppo jättää irti kalvosta jotta basari soi. Ja sitten siinä on kertakaikkiaan loistava dynaamikan hallinta. Ja sitten se vielä toimii ikäänkuin opettajana. Ei tarvitse päntät tuplaiskutekniikkaa netistä, SK opettaa kyllä. Ja mun SK ei natise.

Ddrum54 voi varmaankin jatkaa tästä, jos jatkettavaa löytyy.
Virallisesti semi-pro!
Niskamies
19.08.2005 18:49:00
Miten Kingi rajoittaa soittamista? Kertokaa, en ymmärrä.

Kun sillä voi kuulemma soittaa VAIN JA AINOASTAAN kantapää alhaalla. Kysy vaikka HeavyMachineryltä, hän tietää.
Virallisesti semi-pro!
HeavyMachinery
19.08.2005 19:14:55

Kun sillä voi kuulemma soittaa VAIN JA AINOASTAAN kantapää alhaalla. Kysy vaikka HeavyMachineryltä, hän tietää.

Oot kyllä ihme sälli, synnynäinen basisti(tai insinööri) menikö herne nenään taas?

Missä vaiheessa olen sanonut ettäKun sillä voi kuulemma soittaa VAIN JA AINOASTAAN kantapää alhaalla?

Siihen se on hyvä sitä en ole kieltänyt missään vaiheessa. (joko taas ahdistaa)

Jos topicin aloittaja kysyy Y vai T niin vastaat sinulle normaaliin tyyliin tyrmäten kaiken muun ja sanot että osta speedking olettaisin sinun perustelevan sen ylivertaisuuden siinnä vqaiheessa paremmin tottakai opistolla on ainakin yksi muista vaihtoehdoista ja se on paska. Tiesit varmaan kysyjän soitto tottumuksetkin heti ensitöiksesi tarjotessa speedkingiä.
Niskamies
19.08.2005 19:23:51
Oot kyllä ihme sälli, synnynäinen basisti(tai insinööri) menikö herne nenään taas?

Basisti mä olen jo. Valmis insinööri toivottavasti noin 7 vuoden päästä. Eli arvaus osui oikeaan;-)

Missä vaiheessa olen sanonut että?

Näin sanoit tokan sivun alussa:

Rajaa soitto tyyliä pakko pitää kantapää keinussa.

Siihen se on hyvä sitä en ole kieltänyt missään vaiheessa. (joko taas ahdistaa)

Jos topicin aloittaja kysyy Y vai T niin vastaat sinulle normaaliin tyyliin tyrmäten kaiken muun ja sanot että osta speedking olettaisin sinun perustelevan sen ylivertaisuuden siinnä vqaiheessa paremmin tottakai opistolla on ainakin yksi muista vaihtoehdoista ja se on paska. Tiesit varmaan kysyjän soitto tottumuksetkin heti ensitöiksesi tarjotessa speedkingiä.

Mä suosittelin Speed Kingiä koska se on hyvä sinkkupedaali kaikkeen musaan.

Opistolla on hirveästi rumpuja soita, kun basisti siellä olen. En itseasiassa tiedä mitkä pedaalit siellä on.

Asiaan. Omistan Yamahan DFP9410:t. Omistin aikaisemmin Iron Cobra flexiglidet, jotka totesin parhaiksi Iron Cobra pedaaleista. Olen myös testaillut perinpohjaisesti DW:t ja Eliminatorit. Ja nyt sitten Speed Kingin.

Noista mun jalkaan sopii parhaiten speed king. Axis longboardeja en ole testannut, enkä Sonorin parhaita. Varmasti hyviä nekin, kuten kaikki edellämainituista.
Virallisesti semi-pro!
miscage
19.08.2005 20:33:41
Mikä teitä vaivaa? Makuasioista on edelleen turha kiistellä. Jos jonkun mielestä new sound on paras pedaali, niin olkoon sitten niin.
Kumpi ois vittumaisempi?
a) Olla jouluna ilman joulukuusta vai
b) Saada nuuttipukkireissulla jostain talosta appelsiineja? Vastaus löytyy TÄÄLTÄ
Stereophile
19.08.2005 21:24:43

Mikä teitä vaivaa? Makuasioista on edelleen turha kiistellä. Jos jonkun mielestä new sound on paras pedaali, niin olkoon sitten niin.

+
En ole puolesta enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)