Aihe: Rummut melko aloittelijalle. Hinta max.750€.
1 2 3 4 5 6 7 8
ltg
14.08.2005 23:11:49
En tiedä millä kalvoilla tulevat mutta yleensä Sonor käyttää Remon kalvoja. Läpinäkyvät tai valkoiset Remot on molemmat hyviä. Jos sellaisilla tulevat niin ei tartte vaihtaa. Opettele vaan virittämistä. Siihen taiteen lajiin löytyy Mnetistä hyvät ohjeet. Virittäminen on sitten se ikuisuuskysymys että älä hermostu kun ei heti onnistu. Mä kyllä hermostun vaikka oon jo kolkytä vuotta harjoitellu. Kalvoja löytyy joka lähtöön. Vain kokeilemalla löydät omasi.

Staggeista on kovasti hyvää palautetta että varmasti toimii. Muutaman vuoden päästä voit haluta jotain muuta mutta oot mielestäni hankkimas settiä jolla pärjäät aika pitkään.

Komppaan, varmasti on hyvä valinta tuo 2003, näin 3003-setin omistavana.
Cajon box kiehtoo.THV-klubi #5
DimensionZ
14.08.2005 23:12:39

Näillä puheilla kyllä taidan tuon Sonorin setin hommata. Elikkäs tuohon tulee telineistä haitsu+2? Mites noi alkuperäiskalvot, kannattaako ne vaihtaa heti ja minkälaista kalvosettiä suosittelette? Pelleiksi ajattelin nyt hommata noita Staggeja tai sitten torilta jos löytyy jotain hyviä.

Tulee siinä virvelitelinekin. Penkistä en tiedä. Kyllä alkuperäiskalvoilla soittelee kuhan virittää ne hyvin, mutta jos rahaa on niin kyllä ne soundit paranee jos vaihdat niihin laatukalvot. Thomannilta esim Evans G1-pakettia saa n. 40 e, jos muistan oikein.
''He jumped right out of a building!!''
Migo
14.08.2005 23:13:21 (muokattu 14.08.2005 23:20:22)
En tiedä millä kalvoilla tulevat mutta yleensä Sonor käyttää Remon kalvoja. Läpinäkyvät tai valkoiset Remot on molemmat hyviä. Jos sellaisilla tulevat niin ei tartte vaihtaa. Opettele vaan virittämistä. Siihen taiteen lajiin löytyy Mnetistä hyvät ohjeet. Virittäminen on sitten se ikuisuuskysymys että älä hermostu kun ei heti onnistu. Mä kyllä hermostun vaikka oon jo kolkytä vuotta harjoitellu. Kalvoja löytyy joka lähtöön. Vain kokeilemalla löydät omasi.
Staggeista on kovasti hyvää palautetta että varmasti toimii. Muutaman vuoden päästä voit haluta jotain muuta mutta oot mielestäni hankkimas settiä jolla pärjäät aika pitkään.

Joo okei, täytyy kysellä noista kalvoista. Sinänsä toi viritys hommakin tulee siinä sitten kun alkaa taas omaksumaan tuota soittamista, mutta ei se kyllä vielä hallussa ole. Täytyy vain olla sitten kärsivällinen. Ilmeisesti Millbrookissa pystyy ihan kokeilemaan noita peltejä yms.? No palaan asiaan viimeistään, kun olen nuo Sonorit hankkinut. Sen jälkeen on varmasti paljon kysymyksiä.

Edit: Eihän tässä hirveesti rahaa ole, mutta ajattelin ainakin kohtuulaiset kannut ostaa. Sen kun tietää mitä ne milleniumit on. Sen minkä niissä säästäisi niin... Kalvoja voi sitten ostella myöhemmin, mutta penkki täytynee hommata ja tietenkin kapulat(jotkut tikut)..
Päivää vaan kaikille
Migo
14.08.2005 23:30:57
Yksi kysymys heräsi vielä. Minkälaista työkalua käytätte virityksessä?
Päivää vaan kaikille
Niskamies
14.08.2005 23:32:45
Yksi kysymys heräsi vielä. Minkälaista työkalua käytätte virityksessä?

Rumpuavainta. Suosittelen Evans näkemystä aiheesta, se on paras:

http://www.thomann.de/thoiw3_evans_ … adk_trommelschluessel_prodinfo.html
Virallisesti semi-pro!
Jami
15.08.2005 00:07:06

Rumpuavainta. Suosittelen Evans näkemystä aiheesta, se on paras:

hähähähähähh. Eiköhän setin mukana tule avaimetkin. Kahta plaatua normaalisti ovat. Joko neliskanttiselle ruuville tai talttavakoiselle. Mulle Sonorin mukana tuli monitoimiavain molemmille. Se on paras. hähähäh.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
Niskamies
15.08.2005 00:09:25
hähähähähähh. Eiköhän setin mukana tule avaimetkin. Kahta plaatua normaalisti ovat. Joko neliskanttiselle ruuville tai talttavakoiselle. Mulle Sonorin mukana tuli monitoimiavain molemmille. Se on paras. hähähäh.

Jokatapauksessa, avaimia on hyvä olla. semmoset vipu-avaimet ovat kätsyjä kalvoja vaihtaessa, paljon nopeampaa. tavallinen avain sitten itse viritykseen, vipuavaimen tuntuma ei ole niin hyvä. Evans on hyvä, koska sillä onnistuu sekä hienosäätö että kalvon vaihtaminen helposti ja nopeasti.

Että hähähähähä.
Virallisesti semi-pro!
Mikael
15.08.2005 00:12:17

Mä suosittelen tuolla rahalla (750€) tutkailemaan käytettyjä. Vähän aikaa ja vaivaa tuottaa varmasti paremman lopputuloksen.
Oli miten oli, mutta näin on.
Dnjmaster
15.08.2005 00:29:19
Premier cabriat on hyviä. En tosin tiedä kaukoidän cabrioista ku itellä on englantilaiset, mut ainakin niihin oon tyytyväinen.
kalamies#40 >-)))>
Jami
15.08.2005 00:36:12

. Evans on hyvä, koska sillä onnistuu sekä hienosäätö että kalvon vaihtaminen helposti ja nopeasti.

Että hähähähähä.

Evanssit on sekä kalvoina että avaimina ihan perseestä. Että älä selitä. Sonorin monitoimiavain on erittäin hyvä sekä kalvon vaihtamiseen että hienosäätöön.

No humalan tässä vaiheessa tulee vitsailtua. Mutta oo hövelisti jos meinaat miitissä päästä mun setin taakse. Nyt ne on ainakin ekan tunnin vireessäkin. Ja soivat.
Niskamies
15.08.2005 00:40:21
Evanssit on sekä kalvoina että avaimina ihan perseestä. Että älä selitä. Sonorin monitoimiavain on erittäin hyvä sekä kalvon vaihtamiseen että hienosäätöön.

No humalan tässä vaiheessa tulee vitsailtua. Mutta oo hövelisti jos meinaat miitissä päästä mun setin taakse. Nyt ne on ainakin ekan tunnin vireessäkin. Ja soivat.

Mikäs Evansin tekee paskaksi? Remohan tekee tunnetustu täysin paskoja kalvoja, jotka ovat sekä epätasalaatuisia, että niillä on erittäin heikko kestävyys.

Mutta sä ootkin tollanen jätkä, että sä varmaan haukut mun koivu-Tamatkin paskoiksi, kun ne on tehty väärässä maassa. Mulla on kolme (3) MIJ bassoa, ja uskon niiden perusteella että Japanissa tehdään laatu. Ainiin, mulla on kanssa yksi Saksassa tehty basso. Ihan paska verrattuna noihin muihin.

Mutta ei riidellä. Sä provosoit, ja mä provosoin takasin.
Virallisesti semi-pro!
Jami
15.08.2005 01:00:47

sä varmaan haukut mun koivu-Tamatkin paskoiksi,

Yamaha on sentäs edes perämoottorimerkki mutta tama. Eihän se oo mitää.

Japanissa tehdään laatu.

Mä muistan hyvin kun Japsit alkoi tehdä länsimaihin suunnattua tavaraa. HALPAA TAVARAA. Japsien tuotannon arvostus ja laatu oli selvästi alempaa tasoa kuin korea, thaimaa tai mikään muu nykyään. Ne otti jonkun länsimaisen tuotteen, hajotti sen atomeihin ja yritti tehdä vastaavaa. No tuottihan se aikanaan tulosta. Varsinkin massiivisen markkinoinnin seurauksena. Nykyään puhutaan että se on aito japanilainen. Ihan arvostaen. Ei sitä arjalainen tajua.

Mutta ei riidellä. Sä provosoit, ja mä provosoin takasin.

Eihän me riidellä. Keskustellaan. No on mulla kyllä kieli poskessa aikalailla. Tuut miitissä kyllä hämmästymään saksalaisen laadun edessä. Jos et tunnusta niin mä istun sun päälle. hähääähhäähh.
Niskamies
15.08.2005 10:17:45
Eihän me riidellä. Keskustellaan. No on mulla kyllä kieli poskessa aikalailla. Tuut miitissä kyllä hämmästymään saksalaisen laadun edessä. Jos et tunnusta niin mä istun sun päälle. hähääähhäähh.

Mä hitusen kokeilin noita sun Sonoreita viime miitissä. Ihmettelin että minkä takia etutomeissa oli jesusteippiä, eikös täällä saa rummut soida?

;-)
Virallisesti semi-pro!
Jami
15.08.2005 10:25:11

Mä hitusen kokeilin noita sun Sonoreita viime miitissä. Ihmettelin että minkä takia etutomeissa oli jesusteippiä, eikös täällä saa rummut soida?

;-)

Älä lausu väärää todistusta. Joku vielä luulee että puhut totta. Mun pöntöis ei oo 70-luvun jälkeen ollu minkäänlaatuista demppiä.

Vire pöntöistä kyllä miitissa meni kun kaikenmoiset basistit kävi niitä moukaroimassa. hähähäh.
Niskamies
15.08.2005 10:26:46
Älä lausu väärää todistusta. Joku vielä luulee että puhut totta. Mun pöntöis ei oo 70-luvun jälkeen ollu minkäänlaatuista demppiä.

Vire pöntöistä kyllä miitissa meni kun kaikenmoiset basistit kävi niitä moukaroimassa. hähähäh.

Sä kanssa hehkutat noita soivia rumpuja. Mitäs toi reikä tossa basarin etukalvossa tekee?

Pitäisköhän ottaa noi Performerit messiin. Voisi huvikseen tutkailla Japanin ja Saksan laatueroa, ja kuulla oikeasti soivia rumpuja.
Virallisesti semi-pro!
AP
15.08.2005 10:46:59
Sä kanssa hehkutat noita soivia rumpuja. Mitäs toi reikä tossa basarin etukalvossa tekee?

Pitäisköhän ottaa noi Performerit messiin. Voisi huvikseen tutkailla Japanin ja Saksan laatueroa, ja kuulla oikeasti soivia rumpuja.

Taidat puhua Starclassic Performereista etkä Sonorin Performereista....
K100 #7 Ärlä #011
Niskamies
15.08.2005 10:47:42
Taidat puhua Starclassic Performereista etkä Sonorin Performereista....

Joo, Starclassiceista puhun. Mä en Sonoreita omista.
Virallisesti semi-pro!
Magiz
15.08.2005 11:00:47
pitkästä aikaa keskustelua jota oli ilo lukea! :D

mutta itse keskustelun otsikkoon viiteten voisin ehdottaa kyllä käytettyjen kannujen ostamista torilta. jos sulla ei ole hirmuinen kiire kannujen ostamiseen, ni kannattaa maltillisesti venailla sopivaa. jos sitten ei ala kuulua, ni tee miten tykkäät. olen puhunut.
blöä.
AP
15.08.2005 11:05:27
mutta itse keskustelun otsikkoon viiteten voisin ehdottaa kyllä käytettyjen kannujen ostamista torilta. jos sulla ei ole hirmuinen kiire kannujen ostamiseen,.

Komppaan. Nyt ja aina.
K100 #7 Ärlä #011
ultra
15.08.2005 12:15:31
mutta itse keskustelun otsikkoon viiteten voisin ehdottaa kyllä käytettyjen kannujen ostamista torilta...

Todellakin!! On tullut tehtyä monia hyviä kauppoja torilta. Rumpalin paras kauppakumppani on toinen rumpali. Huuto.net kannattaa myös tsekata mutta isolla varauksella. vrt. "väriltään mustat":)
I'm a gooner Ja se Alchemy Pro Art 18'' crash edelleen kaupan..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)