Niskamies 09.08.2005 17:05:36 | |
---|
meikäläiselle ei siis oo niin just että mistä puusta se on tehty.. kuhan se nyt kuulostaa rummulta :) niin ja uutta settiä nimenomaan mielellään kyllä. tuo tama on kyllä nyt varmaan vastaustenne ja oman mieltyvyyden kannalta potentiaalinen vaihtoehto. siinä taitaa tulla ainaki pari ständiä mukana sentäs. sit pitää kyllä ehkä pari ständiä ostaa lisää. Superstarasetin mukana tulee kaksi ständiä. Suora sekä puomillinen Roadpro teline, ja ne ovat todella todella hyviä telineitä. Suosittelen. Virallisesti semi-pro! |
kampela 09.08.2005 17:29:01 | |
---|
Jostain sen halvan hinnan on huomattava. Mä en ole sitä mieltä että vaahtera on mitenkään mullistava ominaisuus noissa. Ties mitä kaukoidän paskaa ovat. Ilmottavat olevan 100% Pohjois-Amerikkalaista Vaahteraa. www.endofyou.net |
rbt 09.08.2005 19:09:44 (muokattu 09.08.2005 19:26:23) | |
---|
Syvät tomit tulivat Tamoihinkin vasta 80 -luvun puolella. Sen aikaiset Superstarit ovat kuitenkin aivan jotakin muuta, kuin nykyiset. Ne olivat Taman parasta osaamista aikanansa. Tosin niitä sai silloin 70-luvun lopulla ns. extras-syvyisinä. Ne ovat nykystandardin yleisimmät, mutta eivät kuitenkaan syvät, joilla yleensä tarkoitetaan kokoja, joissa halkaisia ja korkeus ovat samat räkkitomeissa. Valuvanteet ovat ainakin erikseen ostettuna kalliit. Se siitä halpuudesta. Erikseen ostettuna lähes kaikki on kallista. E: Täytyy muuten vetää takaisin. Taitaa sittenkin olla 80-luvun superstar ostajan tietojen mukaan. Ja syvä puuvirvelikin siitä jo kertoo. |
Youni 09.08.2005 19:47:51 | |
---|
Ei sillä puulajilla ole mitään väliä jos on itse tyytyväinen sointiin. Voin sanoa, että jos jollekin viikonloppurumpalille (minä) paukuttaisi eri puulajeista valmistettuja rumpuja samoilla kalvoilla ja vireillä ei hän tunnistaisi puulajeja. Täällä oli PDP-topikki, jossa omistaja sanoi, että viimeistely ei ole huippuluokkaa. Jotain rosoisia ruuvinreikiä ym. löytyi, mutta ei kai pahempaa. Topikin aloittaja tämän äkätessään kertokoot lisää. Eli aika makuasia, itse ottaisin Superstarit. Tama-laatua, telineitä mukaan, valuvanteet, Starcast. Kokemusta ylläolevista ominaisuuksista orkesterin Starclassicien puolella, ovat siis samoja ominaisuuksia kuin Taman lippulaivamallissa. Ja Superstareissa on hieno wrappi. :D Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
Ratloz 09.08.2005 20:06:07 | |
---|
Eli aika makuasia, itse ottaisin Superstarit. Tama-laatua, telineitä mukaan, valuvanteet, Starcast. Kokemusta ylläolevista ominaisuuksista orkesterin Starclassicien puolella, ovat siis samoja ominaisuuksia kuin Taman lippulaivamallissa. Ja Superstareissa on hieno wrappi. :D niin noista tuli mieleen noista vanteista että mitähän niillä sitten on väliä että miten ja mistä ne on tehty :P anteeksi kun olen hieman tietämätön :D |
rbt 09.08.2005 20:25:30 (muokattu 09.08.2005 20:30:36) | |
---|
niin noista tuli mieleen noista vanteista että mitähän niillä sitten on väliä että miten ja mistä ne on tehty :P anteeksi kun olen hieman tietämätön :D Vaikuttavat omalta osaltaan saundiin ja viritykseen. Saattavat myös pilata saundin, mikäli haluaa kirkkaampaa rumpusaundia. Tuli mieleen myös, että mitä jos uusi superstar ei toiminut tavallisilla vanteilla ja Tama päätti laittaa valetut vanteet tasoittamaan saundia. |
jazzmies 09.08.2005 20:29:29 | |
---|
Vaikuttavat omalta osaltaan saundiin ja viritykseen. Valuvanteet tekevät ihan eri soittimen samasta rummusta ja virittäminenkin tulee suurpiirteisemmäksi. |
Mörre 09.08.2005 20:33:01 | |
---|
Osta Kumut, et tarvistse ikinä uusia rumpuja. Rungoilla on 10 vuoden takuu, yksikään toinen valmistaja ei anna samanlaista takuuta. "Basso on lyömäsoitin ja siinä pitää olla v***sti säröö!!!" -Matti Heikkilä |
rbt 09.08.2005 20:33:38 | |
---|
Osta Kumut, et tarvistse ikinä uusia rumpuja. Rungoilla on 10 vuoden takuu, yksikään toinen valmistaja ei anna samanlaista takuuta. :) |
Outkast 09.08.2005 20:37:58 | |
---|
Osta PDP:t ja saat tulla lyömään jos et ole erittäin tyytyväinen. "Toki toisaalta olen sitä mieltä että yksikään kone ei pidä pätkääkään musikaalisuutta sisällään. Siksi niitä soittimina kritisoinkin." - Jami |
rbt 09.08.2005 20:40:25 | |
---|
Ehkä testausmatka helsinkiin olisi vaikka paikallaan. Tai frendien luokse tai jonnekin, missä voisit testata eri vaihtoehtoja. Muitankin hyviä merkkejä löytyy. |
hollmi-5 09.08.2005 20:43:57 | |
---|
Ties mitä kaukoidän paskaa ovat. Mexiko on Etelä-amerikassa. Mika Hollström |
rbt 09.08.2005 20:46:16 (muokattu 09.08.2005 20:51:15) | |
---|
Mexiko on Etelä-amerikassa. plussaa...Pohjois-Amerikan eteläosa... |
LaKu 09.08.2005 21:21:08 | |
---|
Valuvanteet tekevät ihan eri soittimen samasta rummusta ja virittäminenkin tulee suurpiirteisemmäksi. Siis helpompi virittää vai...? Masterworks, Kumu vai Tama SC Maplet? |
Niskamies 09.08.2005 21:34:05 | |
---|
niin noista tuli mieleen noista vanteista että mitähän niillä sitten on väliä että miten ja mistä ne on tehty :P anteeksi kun olen hieman tietämätön :D Tossa ei suurimmaksi ole kyse siitä että mistä ne on tehty, vaan että miten ne on tehty. Mä tykkään valuvanteista. Viritys on paljon helpompaa kuin prässätyillä. Virallisesti semi-pro! |
Niskamies 09.08.2005 21:34:52 | |
---|
Mexiko on Etelä-amerikassa. No, kyllähän Mexico tulee vastaan kun tarpeeksi itään mennään. Virallisesti semi-pro! |
ltg 09.08.2005 21:41:45 | |
---|
Kannattanee tutustua myös Sonorin *005 -sarjaan. Force 2005 on kokokoivua, 3005 vaahteraa. http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-177758.html Ja noita edeltävän Force 3003:n saa jo alle kahdeksaansataan euroon. Vaahtera/lehmusrungot, toimii. Itselläni on. Lienee tosin tuo Superstarkin aivan kelpo setti. Hampusettiä runkkimaan! Cajon box kiehtoo.THV-klubi #5 |
hollmi-5 09.08.2005 21:48:04 | |
---|
Pimeitä komppeja tai piristettyjä... Mika Hollström |
Outkast 09.08.2005 22:01:37 (muokattu 09.08.2005 22:07:46) | |
---|
Jostain sen halvan hinnan on huomattava. Mä en ole sitä mieltä että vaahtera on mitenkään mullistava ominaisuus noissa. Ties mitä kaukoidän paskaa ovat. "Heh" Repesin totaalisesti. Mikäs on mullistava ominaisuus jos tuo vaahtera ei ole ? Pitäisikö niissä olla vilkkuvat ledivalot vai madallus sarja ? Sekö tekisi niistä mullistavan. Mitä tulee tuohon kaukoidän paskaan niin...No aikaisemmassa viestissähän korjattiin valmistuspaikaksi Meksiko. Tama Superstarit on tehty Taiwanissa ? Ja niissä on koivua ja lehmusta. Lehmus on täysi roskapuu. Sen lisäksi noissa Superstareissa on tuollaiset suoraasanottuna todella paskat virityspesät jotka syövät soivuttaa. Sitten noita Sonoreitakin kannattaa pitää todellisena vaihtoehtona. Mutta muista että paras tuomari on korvasi. "Toki toisaalta olen sitä mieltä että yksikään kone ei pidä pätkääkään musikaalisuutta sisällään. Siksi niitä soittimina kritisoinkin." - Jami |
Bacchus 09.08.2005 22:01:57 (muokattu 09.08.2005 22:05:02) | |
---|
Pimeitä komppeja tai piristettyjä... Haha!+ Aiheeseen liittyen, osta käytettynä. En kerro mitä, koska riippuu ihan tarjonnasta. Olipas hyödyllistä, siitäs saitte. Jag är en hund |