-Dr.DW- 14.08.2012 17:49:05 | |
---|
Laakstr: Käväsin tänään työkiireiden lomassa napauttamassa kaverini DW:n Performance settiä ja Zoom Q3:n "luomua" löytys lyhyt pätkä tuon linkin takaa http://www.youtube.com/watch?v=bhlyom5TMbg Heh, ja mie kun muistelin että niissä on ihan erilaiset lugit=P Mutta mahtavalle soundas silti! Ihan hemmetin hyvälle itseasiassa. -Allekirjoitus ja noheva lausahdus!- |
tomboarmageddon 15.08.2012 12:34:18 | |
---|
Muistaako kukaan mikä oli nimeltään se systeemi ,millä sai snarematon mihin vaan rumpuun kiinni? Siis ilman että täytyy vaihtaa vanteita ja porata reikiä. Siitä oli joskus juttua ,mutta en ainakaan haulla löytänyt... |
statistiÖ 16.08.2012 18:51:15 (muokattu 17.08.2012 01:26:08) | |
---|
tomboarmageddon: Muistaako kukaan mikä oli nimeltään se systeemi ,millä sai snarematon mihin vaan rumpuun kiinni? Siis ilman että täytyy vaihtaa vanteita ja porata reikiä. Siitä oli joskus juttua ,mutta en ainakaan haulla löytänyt... Onko vastaus täällä?: http://www.jackshop.fi/jackshop/product_catalog.php?c=105 jk. Aivan juu, marktarkin kommentista vasta ymmärsin, mitä tässä haetaan. Kai. Ilmeisesti joku tietää, niin voi vastata. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
markkuliini 16.08.2012 19:08:04 | |
---|
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
gladiatus366 16.08.2012 21:09:06 | |
---|
Terve, kalvotusta lähes koko settiin paitsi basariin hakusessa. Mitä suosittelisitte rokkivireisiin kun pöntöt ovat: 14x5 PDP BX koivusnare (nykyisin kulahtanu CS/tehdasalakalvo), 14x6.5 Tama Swingstar terässnare (Evans Genera/Ambassador snareside) sekä 10x8, 12x9 ja 14x14 8ply BX-koivutomit (etutomeissa Clear Emperor/tehdas, lattialla tehdas/tehdas)? Tehdaskalvoina ovat Remon UK:t, yksikerroksiset clearit ja virveleiden pitäisi soida edes jonkin verran, tomeista mieluusti alapäätä olisi haussa. |
passe 16.08.2012 21:37:00 | |
---|
gladiatus366: Terve, kalvotusta lähes koko settiin paitsi basariin hakusessa. Mitä suosittelisitte rokkivireisiin kun pöntöt ovat: 14x5 PDP BX koivusnare (nykyisin kulahtanu CS/tehdasalakalvo), 14x6.5 Tama Swingstar terässnare (Evans Genera/Ambassador snareside) sekä 10x8, 12x9 ja 14x14 8ply BX-koivutomit (etutomeissa Clear Emperor/tehdas, lattialla tehdas/tehdas)? Tehdaskalvoina ovat Remon UK:t, yksikerroksiset clearit ja virveleiden pitäisi soida edes jonkin verran, tomeista mieluusti alapäätä olisi haussa. Tomeihin alle Ambassador clearit ja päällä Emperor clearit. Niillä on vaikea mennä metsään. Itse juuri tänään myhäilin kun palasin ko. setupiin masentavan ja synkän kalvotestailun jälkeen. Nyt lähtee! Suosittelen! Jos tykkäät virittää matalalle ja nimenomaan rokkijytäsoundi on haussa niin Pinstripeja kannattaa myös harkita lyöntikalvoiksi. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
marktark 16.08.2012 23:04:16 | |
---|
tomboarmageddon: Muistaako kukaan mikä oli nimeltään se systeemi ,millä sai snarematon mihin vaan rumpuun kiinni? Siis ilman että täytyy vaihtaa vanteita ja porata reikiä. Siitä oli joskus juttua ,mutta en ainakaan haulla löytänyt... Jeesusteippi eikäku tää kiinnostaa kovasti, en ole koskaan kuullutkaan moisesta. Siis joku rumpuun kiristettävä matollinen jutska ? Mua kun kiinnostais pistää joskus tomi huutamaan. Play that song, not the instrument. |
Vallu-Veke 30.08.2012 12:24:42 | |
---|
Ostin AKG perception 170 overhedin, niin ajattelin laittaa vastaavan merkin, vastaavaa tasoa bassarimikrofoniksi, vanhan Staggin tilalle. Eli AKG D112. Eipä niin kamalasti ole tuon tieteellisen testin mukaan eroa, näin äkkiseltään Staggiin. http://www.youtube.com/watch?v=BfMgh2SFE8MOma Staggi tuntuu menevän tukkoon, särölle, tms. jos ei hae oikein tieteellisesti sitä paikkaa sille. Muuten aika ok. Tuo Audix D6 kuulostaa taas olevan ihan eri hiippakunnasta. Sellaista matalaa, mutta selkeetä potkua hakisin. Mitä mieltä olette tuosta Audixista? |
SteveHarris 30.08.2012 13:03:14 | |
---|
lähtökohtasesti akg d112 , shure b52 ja audix d6 on molemmat varsin mainioita basariin, riippuu mitä saundia haet, kattele niitten taajuuskäppyröitä ni selkenee nopeesti miltä saundaa, D6 esimerkiks ei paljoa eq:ta tartte kun on ennestään ekvalisoitu. Henkilökohtasesti diggailen itse eniten yhdistelmästä beta91 tyynyn päällä basarin sisällä ja b52 resokalvon reiässä, 91:llä naksu ja 52:lla bottne http://www.studiomjau.com/ |
OPJ1974 30.08.2012 13:17:32 | |
---|
Vallu-Veke: Ostin AKG perception 170 overhedin, niin ajattelin laittaa vastaavan merkin, vastaavaa tasoa bassarimikrofoniksi, vanhan Staggin tilalle. Eli AKG D112. Eipä niin kamalasti ole tuon tieteellisen testin mukaan eroa, näin äkkiseltään Staggiin. http://www.youtube.com/watch?v=BfMgh2SFE8M Oma Staggi tuntuu menevän tukkoon, särölle, tms. jos ei hae oikein tieteellisesti sitä paikkaa sille. Muuten aika ok. Tuo Audix D6 kuulostaa taas olevan ihan eri hiippakunnasta. Sellaista matalaa, mutta selkeetä potkua hakisin. Mitä mieltä olette tuosta Audixista? Minulla on Audix basarimikkinä ja tykkään. Tykkään oikein kovasti. Aiemmin oli B52, enkä digannut yhtään - tai sanotaanko, että B52 oli "naps" kuin mitä Audix. Audix on helppo. Osaava miksaaja (mitä itse EN ole) saa tietysti melkein mikistä kuin minnistä sen soundin ulos, mitä haluaa. |
Simbe 30.08.2012 14:40:32 | |
---|
Vallu-Veke: Ostin AKG perception 170 overhedin, niin ajattelin laittaa vastaavan merkin, vastaavaa tasoa bassarimikrofoniksi, vanhan Staggin tilalle. Eli AKG D112. Eipä niin kamalasti ole tuon tieteellisen testin mukaan eroa, näin äkkiseltään Staggiin. http://www.youtube.com/watch?v=BfMgh2SFE8M Oma Staggi tuntuu menevän tukkoon, särölle, tms. jos ei hae oikein tieteellisesti sitä paikkaa sille. Muuten aika ok. Tuo Audix D6 kuulostaa taas olevan ihan eri hiippakunnasta. Sellaista matalaa, mutta selkeetä potkua hakisin. Mitä mieltä olette tuosta Audixista? Noiden edellämainittujen lisäksi listaisin vielä Sennheiser e602 II mikin. Mulla on omakohtaista kokemusta kaikista edellämainituista ja omaan käyttöön Sennheiser pesee nämä muut. Siinäkin on selvästi oma skuupattu soundinsa, mutta ei ihan niin voimakkaasti kuin Audixissa, kai. Sellaiseen sopivasti soivaan basariin Sennheiser tuo just sopivasti sellaista ammattimaista yläpäätä eikä jää vaisuksi alapäästä. Sen soundiin on helppo vaikuttaa asettelulla ja asettelua helpottaa mikissä oleva nivel. Läheltä nuijaa mikitettäessä Sennheiserilla löytyy hyvin sellaista modernia heavya napsua. Yksikin miksaamani venäläinen dödisbändi jätti luomubasarisoundin kuultuaan triggerit ilomielin laukkuun, kun kerrankin oli mieleinen napsu bassarissa. Alapää tossa taas on jotenkin paljon selkeämpi ja paremmin kasassa kuin Shuressa, vaikka Shurekin on oikein hyvä livenä, etenkin siitä reson aukon huulilta mikitettäessä, yleissoundi on myös omaan korvaan vähemmän muovinen kuin Shuressa. http://www.thomann.de/fi/sennheiser_e_602_ii.htmHinta oli Thomannilla jopa alle AKG:n. Tästä on olemassa se uudempi e902, mutta jotenkin pidän enemmän tästä vanhasta mallista, sen muodosta ja soundista. e602 on rakenteeltaan tosi jämäkän oloinen. Mulla on vielä myös AKG d112, enkä sitä antaisi pois, mutta jotenkin se vaatii enemmän ruuvaamista ja napsun luonne ja taajuusalue on siinä mun makuun vähän vanhanaikaiset, mikä taas voi sopia johonkin musaan oikeinkin hyvin. Täytyy kyllä myöntää, että varsinkin studiohommissa ja kevyempiin musatyyleihin tuo 602 on toisinaan aika rasittava omassa tuhtiudessaan, ja mielellään ottaisi käyttöön jonkun vasteeltaan vähän suoremman mikin. Pitäisi varmaan koittaa sitä MD421:tä, mutta toi ATM25 tai Shuren SM7B on myös toiminut ihan ok ja etenkin toi SM7B on tosi hyvin ruuvattavissa mieleiseen soundiin. Uskoisin, että livenä se on vähän kiertoherkempi kuin "oikeat" basarimikit. |
Epämuusikko 30.08.2012 15:05:47 | |
---|
Simbe: Noiden edellämainittujen lisäksi listaisin vielä Sennheiser e602 II mikin. Tästä on itelläkin hyviä kokemuksia. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
ferodoz 30.08.2012 15:43:13 | |
---|
Epämuusikko: Tästä on itelläkin hyviä kokemuksia. Ääni täältäkin. www.suhdelukucoverband.fi |
Vallu-Veke 30.08.2012 19:44:25 | |
---|
Kiitti tasapuolisesti kaikille :) |
Kefiiri 02.09.2012 19:44:26 | |
---|
|
hollmi-5 02.09.2012 20:42:58 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kefiiri 02.09.2012 21:53:39 (muokattu 02.09.2012 21:56:05) | |
---|
hollmi-5: Roska-merkkiset... Ongelmajätettä... Merkki olisi ihan oikeasti kiinnostanut... tuommoisen tomipidikkeen olen nähnyt jossain, onko se matkittu joltain toiselta merkiltä vai mistä se on tuttu? Olisiko RMIF:ssä samanlainen? |
hollmi-5 02.09.2012 21:55:46 | |
---|
Kefiiri: Merkki olisi ihan oikeasti kiinnostanut... tuommoisen tomipidikkeen olen nähnyt jossain, onko se matkittu jostain asiallisesta rummusta vai mistä se on tuttu? 70-lukulaisissa japanilaisissa oli noita. Niitä tehtiin monella merkillä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kefiiri 02.09.2012 21:57:17 | |
---|
hollmi-5: 70-lukulaisissa japanilaisissa oli noita. Niitä tehtiin monella merkillä. Ahaa... voi olla että olen nähnyt Mayassa tai Ariassa tuommoisen. |
sahkuifk 02.09.2012 22:29:23 | |
---|
Olisiko ollut Dia missä oon tollasta nähnyt, vanha japsimerkki. En ole varma kyllä. Kävelin sumussa koulun ohitse. |