Aihe: Viimeisin ostos
1 2 3 4 598 99 100 101 102122 123 124 125 126
iekku84
22.10.2010 13:26:56
Yamahan rocktour 14"x14" (köyhän miehen rc:t) räkkitomi. Liian lähekkäin oli soundillisesti 2kpl rc ft16":sta. Joten toinen myyntiin.. Ja ostan sen oikean rc ft 14":n kun on kukkaro kunnossa.
Nälkä lähtee syömällä ja vaimo juomalla.
gepardi
22.10.2010 22:46:21
Sonor Phonicin haitsuteline ja sain todella halvalla lähes priimakuntoisen telineen.
ferodoz
23.10.2010 07:32:33

passe: Tahi matkahuoltoon.

Genistat sitten lähtivät. Tilalle tuli Premmun Rock Legendit kerrostalon kokoisella basarilla

Ostitko torilta ton valkoisen 26", 13", 16", 18" setin? Miltä soundaa? Meinasin itekki ne ostaa mutta en sitte kuitenkaa vielä malttanu..
Rumpali, muuten terve. VonTawast.
passe
23.10.2010 09:52:35
ferodoz: Ostitko torilta ton valkoisen 26", 13", 16", 18" setin? Miltä soundaa? Meinasin itekki ne ostaa mutta en sitte kuitenkaa vielä malttanu..

Jep, sama setti. Kerran vasta vähän hiplailin kun laittelin setin kasaan, tänään paremmin. Mukava ensivaikutelma. Basarin sisällä ollutta tyynyä vähän siirtelin ja kokeilin, kyllä siellä tumahti aikas mukavastikin parissa kohtaa! Täytyy nyt kuitenkin katsoa kalvot ja vireet kohdilleen ennen kuin osaan enempää sanoa.

Jotenkin se vaan heti tuntui sellaiselta kotiintulemiselta kun sai 2 isoa lattiatomia. Tekisipä mieleni ihan sanoa että "YEAH!".
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Ruutikallo
23.10.2010 17:02:17
passe: Jep, sama setti. Kerran vasta vähän hiplailin kun laittelin setin kasaan, tänään paremmin. Mukava ensivaikutelma. Basarin sisällä ollutta tyynyä vähän siirtelin ja kokeilin, kyllä siellä tumahti aikas mukavastikin parissa kohtaa! Täytyy nyt kuitenkin katsoa kalvot ja vireet kohdilleen ennen kuin osaan enempää sanoa.

Mun yhdellä oppilaalla on vastaava setti ja täytyy sanoa että bassari on melkoisen huima kyllä =)
Jätettiin ne tyynyt suosiolla pois, powerstroket kumminkin puolin ja pieni pyyhe sisälle.
Soundi on melkoisen "tykki", ottaa vanhalta humppamuusikolta kuulolaittee pois =)
Isompi lattiatomi tuotti vähäsen päänvaivaa virittäessä. Luultavasti koska en ole nooooin suurta koskaan viritellyt, mutta jytinää siitäkin irtoaa omiin ja naapurin tarpeisiin.

Jotenkin se vaan heti tuntui sellaiselta kotiintulemiselta kun sai 2 isoa lattiatomia. Tekisipä mieleni ihan sanoa että "YEAH!".

Muutoin batter-kalvoina on coated Ambassadorit, sattaisi tosin olla että Emperor voisi olla enemmän paikallan, tiedä sitten, ainakaan kokeilematta.
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
passe
23.10.2010 18:34:52 (muokattu 23.10.2010 18:36:03)
henydrum: Mun yhdellä oppilaalla on vastaava setti ja täytyy sanoa että bassari on melkoisen huima kyllä =)
Jätettiin ne tyynyt suosiolla pois, powerstroket kumminkin puolin ja pieni pyyhe sisälle.
Soundi on melkoisen "tykki", ottaa vanhalta humppamuusikolta kuulolaittee pois =)

On se! Ihan fiksu veto jättää syvyys 16:n tuumaan, sen ansiosta rummusta saa kaivettua ihan jämptiä soundia. Tässä tuli mukana (mikäs muukaan kuin...) Pinstripe ja orkkis etukalvon lisäksi sain mukaan jonkin sortin vintage kalvon. Olisiko Remoa, ei lue. Noilla kalvoilla ja tuumilla on kyllä pakko vähän dempata, ainakin minun viritystaidoillani. Powerstroket menevät ostoon.

On se vaan melko erilainen soittaa kuin 22 tuumaiset, tässä ei ole sellaista "käteistuntumaa". Rouhean pöyhkeää, sanoisinko vähän old school rokkifiilista irtoaa sitten sitäkin enemmän. Ripeät 16-osa funkit soitetaan muilla vehkeillä:)

Isompi lattiatomi tuotti vähäsen päänvaivaa virittäessä. Luultavasti koska en ole nooooin suurta koskaan viritellyt, mutta jytinää siitäkin irtoaa omiin ja naapurin tarpeisiin.

Tomien virittämisen helppous oli itselleni yllätys, vai oliko sitten tänään vaan tuuripäivä;-) Tomit eivät myöskään ole mitään yhden vireen kalvoja vaan toimivat ok vähän kireämmälläkin. Mutta kukas sitä sellaisilla vireillä.. Mutta niin tai näin, nyt on ROCK!

Muutoin batter-kalvoina on coated Ambassadorit, sattaisi tosin olla että Emperor voisi olla enemmän paikallan, tiedä sitten, ainakaan kokeilematta.

Mulla on tomeissakin pinstripet (melko kuluneet) ja alla orkkiskalvot. Yllättävän hyvin pärisi niilläkin. Alakalvoista kyllä kuulee jotenkin heti korvalla, että vaihtamalla paranee.
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Kailis
24.10.2010 00:51:30

Alakalvoista kyllä kuulee jotenkin heti korvalla, että vaihtamalla paranee.

Mä oon vähän sitä koulukuntaa että jos alakalvot ei ole saaneet fyysistä hittiä niin en kauhean helposti lähde vaihtamaan. Varsinkin snareissa. Ja sitten disclaimeria jonoon kiitos =D
passe
24.10.2010 01:04:41
Kailis: Mä oon vähän sitä koulukuntaa että jos alakalvot ei ole saaneet fyysistä hittiä niin en kauhean helposti lähde vaihtamaan. Varsinkin snareissa. Ja sitten disclaimeria jonoon kiitos =D

Mun kokemuksen mukaan se on vähän niin, ettei ne "huonommatkaan" alakalvot sieltä musan seasta korville hypi. Virittäessä vain v**uttavat kolkkoine muovisoundeineen.
markkuliini
24.10.2010 01:40:03

Kailis: Mä oon vähän sitä koulukuntaa että jos alakalvot ei ole saaneet fyysistä hittiä niin en kauhean helposti lähde vaihtamaan. Varsinkin snareissa. Ja sitten disclaimeria jonoon kiitos =D

Toisaalta sähän oot diggaillu normi diplomatistakin snaren alakalvona. :P

Snaren alakalvot vaan yksinkertaisesti venyy ja väsähtää, etenkin jos virittää tiukalle. Kyllä ne vanhoillakin kalvoilla snarelta soundaa. Ja kun usein vaihtaa myös lyöntikalvon samalla kun reson, niin sen resokalvon soundin osuus ei välttämättä ihan hahmotu. Jos olen vaihtanut pelkän reson ja se ollut ihan venynyt, mutta ilman kuoppia tms. niin soundin parannus on ollut ihan selvä ja huomattava.

Mutta tässä päästään taas siihen ikuisuuskysymykseen, että mitä eroja kukin kuulee, ja jos kuulee, niin minkälaiset erot on tarpeeksi. :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Kailis
24.10.2010 02:15:07 (muokattu 24.10.2010 02:17:54)

Mutta tässä päästään taas siihen ikuisuuskysymykseen, että mitä eroja kukin kuulee, ja jos kuulee, niin minkälaiset erot on tarpeeksi. :)

Mie en lähe. =D Joku kyyninen tuottaja vois tohon heittää että; "Vaikuttaako myyntiin?"
Eipä mulla kyllä yhdessäkään käytössä olevassa snaressa ole vanhoja kalvoja, mutta VOISIN olla välittämättä. Tä?
markkuliini
24.10.2010 03:07:38

Kailis: Mie en lähe. =D Joku kyyninen tuottaja vois tohon heittää että; "Vaikuttaako myyntiin?"

Tuottajat kyllä yleensä välittää detaljeista. Humppamusiikkipiireissä ennemminkin törmää tuohon "vaikuttaako myyntiin?" kyselyyn. Kyllä se on joskus ihan tervettä kysyä se, mutta joillekin se on ihan ohjenuoraksi asti päässyt.
Toisaalta musiikkiahan saa tehdä ihan millä motiiveilla huvittaa, mitäpä sitä hesustelemaan. Ja sitten toisaalta maksavan asiakkaan maku on usein aika banaali ja pitäähän paskallakin olla tekijänsä. :)
Kailis
24.10.2010 13:53:40

toisaalta maksavan asiakkaan maku on usein aika banaali ja pitäähän paskallakin olla tekijänsä.

Snaren alakalvon kautta finaaliin. Näihin kuviin, tunnelmiin...
markkuliini
24.10.2010 14:06:59

Kailis: Snaren alakalvon kautta finaaliin. Näihin kuviin, tunnelmiin...

The art is in the details. :)
hemmo
24.10.2010 19:39:53

Ostin vahinnossa ja epähuomiossa DW Collector Trad. Series 18x14 potkurummun kun oli niin söpö

http://muusikoiden.net/dyn/users/79270.jpg
"Edellisiltana ku menin maate ni en saanu unta ku teki niin paljon mieli jallukolaa" - Vanttera
markkuliini
24.10.2010 19:49:58 (muokattu 24.10.2010 19:52:50)

hemmo: Ostin vahinnossa ja epähuomiossa DW Collector Trad. Series 18x14 potkurummun kun oli niin söpö

http://muusikoiden.net/dyn/users/79270.jpg

Tuo on kullitettu jo värinsä puolesta! Hieno. :)

Mutta oletko varma tuosta koosta? Kai sä oot kun kalvonkin laitoit. Mutta muistaakseni oli 20" x 14" koosta puhetta kun tuota f:llä testailin. Mutta se raiseri saattoi hämätä mun silmää. Oli hyväsoundinen, etenkin sellaiseen funk/jazz-musaan, mitä nyt pari polkaisua kokeilin. :) Aquarianin SK I lyöntipuolelle niin avot.
Ja sitten nillitysosastolle: trad:illa tarkoitat lienee rummun syvyyttä? Dw:llä kun ei moista sarjaa ainakaan ole.
hemmo
24.10.2010 19:53:14

markkuliini: Ja sitten nillitysosastolle: trad:illa tarkoitat lienee rummun syvyyttä? Dw:llä kun ei moista sarjaa ainakaan ole.

Emmie nuista niin tiijä. Melko hyvän näköiset gimmat puhu kaupunnilla tommosta liikennevaloissa.

http://www.dwdrums.com/drums/collectors/sizes.asp
"Edellisiltana ku menin maate ni en saanu unta ku teki niin paljon mieli jallukolaa" - Vanttera
Velli
24.10.2010 20:23:32
hemmo: Emmie nuista niin tiijä. Melko hyvän näköiset gimmat puhu kaupunnilla tommosta liikennevaloissa.

http://www.dwdrums.com/drums/collectors/sizes.asp

Jep, nuo trad. ynnä muut luokitukset tuolla DW:n sivuilla viittaavat rummun syvyyteen.
Veksi
24.10.2010 20:31:44
Bassokamat Thomannilta, edullinen setti kaikki mukana!
Kailis
25.10.2010 11:35:01

Poistin torilta Bosphoruksen 21" Traditional light riden. Paino on 2580 grammaa. Menisköhän toi medium osastolle. Ihan oiva taistelupari vanhalle Custom ridelle, jonka paino on 2124 grammaa.
Epämuusikko
25.10.2010 17:40:09
Viimeisillä rahoillani ostin leipää.

Tältä tuntuu olla köyhä!
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)