ostany 12.08.2012 19:24:26 | |
---|
tomboarmageddon: Se maali on jotain pulveri touhua ja dempaa korkeimpia ylä-ääniä poies. Monethan jopa tykkää tästä seikasta. Ehkä se on vähän niinkuin budjettiluokan black beayty.? Soundi on myös soittajan sormissa.? Mulla on sellainen kutina, että sillä maalilla haetaan modernimpaa, eli fokusoidumpaa soundia. Makuasia tosiaan, tykkääkö siitä vai ei. Tuo on tullut todistettua niin moneen kertaan, että soundi todellakin on soittajan sormissa. Kapulaa puristamalla tappaa rummun kuin rummun soundin. |
Epämuusikko 12.08.2012 19:30:57 (muokattu 12.08.2012 19:31:10) | |
---|
Vanhat Acrot on vähien Lud-kokemusteni perusteella oikein muikeita. Hiljaisempia kuin Suprat ja varsinkin uusio-BlackBeautyt. Itse asiassa jos joku Ludwigin virveli pitäisi taloon tulla niin se olisi joko taottu pronssinen tai vanhempi Acro. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
marktark 12.08.2012 20:04:59 | |
---|
Tuosta videosta kuulee aika hyvin, paljonko eroa on Performance ja Collectors sarjalla, kun on sama mies, samassa tilassa, samalla äänityskalustolla ja luomusoundilla vetämässä. Referenssinä (no pun intended) rämisevät kurkkupurkit, eli kiinalaiset PDP:t: http://www.youtube.com/watch?v=Cy2eoR8EMrk Yhtälailla referenssinä voi jollekin lukijalle toimia Collectorssit, joihin PDP-omistaja ei laita rahojansa ja takoo rumpujansa suurella ilolla, koska huomaa tuonkin videon perusteella soundin lähtevän osittain myös soittajan käsistä. Se mitä voi PDP-omaisuudelle tehdä, jos tarkempi syyni kiinnostaa, on kokeilla muitakin virveleitä ja basariin erilaisia kalvovalintoja sekä hankkia kunnon basarimikki (tuossakin videossa mikit snaressa, bassarissa ja overheadina). Suora luomusoundi kun on tuostakin pätkästä siis vielä kaukana. Täytyy kyllä sanoa, että monessa pätkässä olen kuulostellut ikäänkuin jotenkin "ohkaisia" DW:n tomisoundeja, semmoisella hifi-käyrällä ylä- ja varsinkin alapäätä korostaen, keskiäänialueen - joka sekin, kyllä, voi olla miellyttävä taajuusalue - jäädessä taka-alalle. No, ehkä asia korjaantuu, kun niitä pääsee itse omistaja ruuvailemaan ja todellista luomua kuulemaan. Play that song, not the instrument. |
hollmi-5 12.08.2012 20:13:11 | |
---|
ostany: Minä en ole kuullut DW:n hardwarea haukuttavan, muuta kuin hinnan puolesta. PDP:n raudan kierrän kyllä kaukaa. Lugeja on kavereilta mennyt joskus rikki. Itselläni symbaalitelineestä meni korkeuden säädön kirityksen siipimuteri jumiin ja katkaisi pultin. Minkään muun valmistajan HW ei ole minulla käyttäytynyt samoin... Eli ei mitään isoa, mutta keikoilla ei ole varaosalugeja tai kierreosia mulla koskaan mukana. Soundit, piuhat ja kajarit. |
statistiÖ 12.08.2012 21:01:09 | |
---|
Rasvaatteko te rautojanne koskaan? Toimii ja kestää paremmin.. Tosihuonouteen ei tietysti auta mikään. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
Duro 12.08.2012 21:17:31 | |
---|
statistiÖ: Rasvaatteko te rautojanne koskaan? Toimii ja kestää paremmin.. Tosihuonouteen ei tietysti auta mikään. Ainoastaan kierteitä ja pintapaskoja putsailee sitten putkista pois mikäli tarvii. Tilipitappituppitappi |
Pönttö74 12.08.2012 22:08:22 | |
---|
Minkäslaista härpäkettä suosittelisitte, kun tarvis klikin korviin ja pitäs pystyä keikalla vaihtaan tempoa suht nopeasti, eli ei ole aikaa pyöritellä metronomin valintakiekkoja. Onko jossain metronomissa esim. muistipaikkoja johon halutut temmot voisi tallentaa ja saada ne sieltä nappia painamalla tai muuten nopeasti valittua ? |
Speedy 12.08.2012 22:21:41 | |
---|
Pönttö74: Minkäslaista härpäkettä suosittelisitte, kun tarvis klikin korviin ja pitäs pystyä keikalla vaihtaan tempoa suht nopeasti, eli ei ole aikaa pyöritellä metronomin valintakiekkoja. Onko jossain metronomissa esim. muistipaikkoja johon halutut temmot voisi tallentaa ja saada ne sieltä nappia painamalla tai muuten nopeasti valittua ? Yamahan Click Station on paras.. Erilaisia rumpukoneita on myös (esim. Bossilla, en muista malleja), joista saa vähän mielekkäämpää saundiakin esille, mutta kalliimpiakin.. "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Hobare 12.08.2012 22:42:55 | |
---|
Laakstr: Kiinan Sonoria ja laatu sen mukaista. Ihan ok kuuloinen setti oikein kalvotettuna. Hintapyynti on mielestäni hiukan yläkanttiin, kun vertaa uuteen settiin: http://www.topsound.fi/sonor-2007-22-stage2-bf-top-hinta.html jossa suurinpiirtein sama kokoonpano. Selvä askel ylöspäin Sonorin sarjoissa on sit vanha 3007 joka on hieman tuota 800e kalliimpi. mm HW puoli on jo hyvä keskitasoa, eli 400-sarjalaista. Uudet mallit näille on sit Essential Force (2007) ja Select Force (3007). 3007 edeltäjä sarja 3005 http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=663394 olis mun valinta näistä kahdesta torilla olevasta. Noissa on hintapyyti kohdallaan... Pistäppä hakuun keskusteluista "Sonor Force" ja hups! löytyy tietoa lisää. E: Todentotta, HUOM! tuossa 2005 sarjan ilmossa olikin HW 400 sarjalaista ei 200 kuten linkkaamassani Kiitos neuvoista, vaikuttaa ihan päteviltä nuo 3005:set. Onkos tuossa hintaluokan tietämillä mitään muita settejä mitä kannattais katella käytettynä? |
El Jefe 13.08.2012 06:47:24 | |
---|
G lc 259: Kiitos neuvoista, vaikuttaa ihan päteviltä nuo 3005:set. Onkos tuossa hintaluokan tietämillä mitään muita settejä mitä kannattais katella käytettynä? Sonoreita kun katselet niin talvella oli vierekkäin Sonor 3005 ja Sonor Performerit. Samat koot ja kalvotkin melkein. Performerit rumemmat lugeista ja yksivärisestä wrapistä johtuen. 3005 bursteilla ja modernimman näköisillä lugeilla ja tomien kiinnityksellä. Performerit oli sitten soundin, puun laadun ja viimeistelyn osalta paremmat. Onhan ne Saksassa tehty kun 3005 taas Kiinassa. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=663446 Fresh White Reeboks Kickin Your Ass |
BanZai88 13.08.2012 09:49:54 (muokattu 13.08.2012 09:53:24) | |
---|
Pönttö74: Minkäslaista härpäkettä suosittelisitte, kun tarvis klikin korviin ja pitäs pystyä keikalla vaihtaan tempoa suht nopeasti, eli ei ole aikaa pyöritellä metronomin valintakiekkoja. Onko jossain metronomissa esim. muistipaikkoja johon halutut temmot voisi tallentaa ja saada ne sieltä nappia painamalla tai muuten nopeasti valittua ? Mulla on Taman RW105 metronomi ja siinä on 30 muistipaikkaa. Keikalla yhtä nappia painamalla saa aina seuraavan biisin tempon & tahtilajin vaihdettua. Plussaa myös siitä, että laite näyttää halutun tempon ledeillä tarvittaessa ilman ääntä. Toimii esim silloin, jos ei tarvitse keikalla klikkiä korvaan, mutta haluaa tarkistaa kappaleen alussa oikean tempon. http://www.thomann.de/fi/tama_rw105_metronom.htm G lc 259: Kiitos neuvoista, vaikuttaa ihan päteviltä nuo 3005:set. Onkos tuossa hintaluokan tietämillä mitään muita settejä mitä kannattais katella käytettynä? Sieltä löytyy esimerkiksi Pearlin Visionit ja Taman Superstar / Silverstar. |
Speedy 13.08.2012 10:14:10 (muokattu 13.08.2012 10:14:22) | |
---|
Epämuusikko: Laadusta ei ole takeita mutta yks kuvausta vastaava kirja käveli kerran vastaan. Voin käydä katsomassa nimen sille jahka ehdin. No mielellään.. (olishan tuossa tuo itse tekemäni konsan lopputyö juurikin samasta aiheesta mutta sitä ei saa kukaan :D) No mielellään.. (siitä taitaa olla jo niin kauan ettei siitä ole verkkopainosta olemassa?) "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Thomas Bleu 13.08.2012 14:10:56 | |
---|
Paljonko rumpujen hinnat ovat pudonneet viimeisen 6-8 vuoden aikana, vai ovatko pudonneet ollenkaan? Pitäisi lähiaikoina harkita Signioiden myymistä (4 tomia + basari). Hintapyyntöä ei torin nykyisen hintatason perusteella uskalla vaan laittaa lähellekään sitä mitä se oli kyseisellä setillä esim. vuonna 2005. Eli ovatko hinnat pudonneet, vai täytyykö vain iloisesti todeta, että joissakin soittimissa arvo pysyy ja toisissa ei? http://www.myspace.com/dreadofballoons
http://www.myspace.com/liselund |
Jape Muusa 13.08.2012 16:38:58 | |
---|
artsipartsi: On,mustat acrot soi huonommin...tai soundaa ainakin eriltä,makuasiahan tämä. Toisaalta saat vanhemman aika edukkaaseen hintaan jos maltat/kykenet hiukan säästämään? 70-luvun ja sitä vanhempien acrojen hinnat ovat sitten jo korkeempia,tai noh ainakin 60-luvun acrot ovat olleet torilla n.300e... Joo,säästöhommiksi menee. Acro tulee olemaan mun seuraava investointi.Siis sellainen vanhempi,ei musta. Mulla on tällä hetkellä käytössä World Maxin 14" x 6.5" Black Beauty-kopio,joka on ihan hyvä virppa tarkoitukseensa ja sille Acro kaveriksi,niin ompahan kaksi hyvinkin erilaista soundivaihtoehtoa käytettävissä. En se minä ollut! |
ostany 13.08.2012 18:07:53 | |
---|
Speedy: Yamahan Click Station on paras.. Erilaisia rumpukoneita on myös (esim. Bossilla, en muista malleja), joista saa vähän mielekkäämpää saundiakin esille, mutta kalliimpiakin.. Yamaha on kyllä hyvä, mutta niitä ei nykyisin tehdä. Olisiko Yamahaa lähinnä Bossin DB-90, joskin se taisi olla vähän arvokkaampi. |
Speedy 13.08.2012 18:30:56 | |
---|
ostany: Yamaha on kyllä hyvä, mutta niitä ei nykyisin tehdä. Olisiko Yamahaa lähinnä Bossin DB-90, joskin se taisi olla vähän arvokkaampi. Ai no ilmankos sitä ei löytynyt.. Torilla taisi olla vasta tuommonen DB-90 myynnissä "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
OPJ1974 13.08.2012 22:05:53 | |
---|
rauhaa: Joo,säästöhommiksi menee. Acro tulee olemaan mun seuraava investointi.Siis sellainen vanhempi,ei musta. Mulla on tällä hetkellä käytössä World Maxin 14" x 6.5" Black Beauty-kopio,joka on ihan hyvä virppa tarkoitukseensa ja sille Acro kaveriksi,niin ompahan kaksi hyvinkin erilaista soundivaihtoehtoa käytettävissä. Minulla myös WM 14x6,5" BB kopio. Oli mulla vielä parisen viikkoa sitten vielä myös Yamahan messinkipiccolo ja Acrokin (80-luvun alusta). Mutta möin ne pois, kun tuolla WM:llä näköjään soittelee musan kuin musan :) Jos tarvii, vaihdan kalvotusta ja/tai mattoa. Matolla on yllättävän suuri vaikutus rummun sointiin, näin omakohtaisesti totesin vähän aikaa sitten kun testailin Pearlin eri profiilisia mattoja (D/C/I). |
VeKrio 13.08.2012 22:08:36 | |
---|
OPJ1974: Matolla on yllättävän suuri vaikutus rummun sointiin, näin omakohtaisesti totesin vähän aikaa sitten kun testailin Pearlin eri profiilisia mattoja (D/C/I). Pystykkö pistään vähän kuvausta eroista? Pärisikö D-profiili enempi tai demppasiko joku enempi? "Tuon väristä meillä on." -Kailis |
OPJ1974 13.08.2012 22:19:40 | |
---|
VeKrio: Pystykkö pistään vähän kuvausta eroista? Pärisikö D-profiili enempi tai demppasiko joku enempi? C-profiilin matto teki soundista modernimman - enemmän "kräk" ja semmoinen räjähtävämpi soundi. Nyky-metallimiesten mieleen, luulen. Käytän parhaillaan tätä mattoa nyt, kun tiedossa on keikka, jossa pitää soittaa kaikkea iskelmästä mättöön. Kuulostanut rumpsu hyvältä musasta riippumatta. D-profiililla soundissa on enemmän perinteistä läskiä ja pehmeyttä. Tätä mattoa olen perinteisesti käyttänyt, kun olen soittanut Rainbow-projektin kanssa ja tahtoo rummusta ulos Cozy-soundia. I-profiili on sitten noiden välimaastosta. Lienee kaikki pop-rockit voi sillä huoletta soittaa. Kalvotuksena on mylla Aquarian Texture Coated / Remo snare side. Rumpu on viritetty medium-vireeseen. Enemmän vaihtoehtoja saisi varmasti vielä kokeilemalla eri kalvotuksia, eri valmistajilta. |
Laakstr 14.08.2012 17:39:49 | |
---|
marktark: ..... Suora luomusoundi kun on tuostakin pätkästä siis vielä kaukana.... Käväsin tänään työkiireiden lomassa napauttamassa kaverini DW:n Performance settiä ja Zoom Q3:n "luomua" löytys lyhyt pätkä tuon linkin takaa http://www.youtube.com/watch?v=bhlyom5TMbg |