![]() 05.08.2012 22:15:56 (muokattu 05.08.2012 23:04:03) | |
---|---|
sahkuifk: Wanha viidakon sanonta; Joka maalaa auton, se maalaa rummun. Moni maalaa auton, mutta työn jälki on mitä on. | |
![]() 05.08.2012 23:09:30 | |
DrummerBoy13: Olen ajatellut rumpujeni maalausta. En oikein luota omiin taitoihini... Onnistuuko rumpujen maalautus jossain? Tuollaista finishii olen miettiny: http://www.google.fi/imgres?um=1&am … sp=20&ved=1t:429,r:1,s:56,i:257 Kyllä! Noilla valmistajilla se onnistuu... Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 06.08.2012 01:20:33 | |
DrummerBoy13: Olen ajatellut rumpujeni maalausta. Jaa ne nätin punaiset rumput? :( | |
![]() 06.08.2012 05:35:41 | |
DrummerBoy13: Olen ajatellut rumpujeni maalausta. En oikein luota omiin taitoihini... Onnistuuko rumpujen maalautus jossain? Ei ole tosiaankaan kyllä helpoimmasta päästä. Jättäisin kokeilematta, ja vetäisin ihan yksiväriseksi, koska tuo häivytys on lähes mahdoton tehdä hyvin pelkästään ruiskulla. www.suhdelukucoverband.fi | |
![]() 06.08.2012 08:46:23 | |
ferodoz: Ei ole tosiaankaan kyllä helpoimmasta päästä. Jättäisin kokeilematta, ja vetäisin ihan yksiväriseksi, koska tuo häivytys on lähes mahdoton tehdä hyvin pelkästään ruiskulla. Yksiväriseksi minäkin vetäisisin. Häivytys on vaikeaa. Sellaisen raidan voisi maalata, maalarinteippien kanssa keskelle, kuin joissakin Premiereissä oli. | |
![]() 06.08.2012 10:38:16 | |
ferodoz: Ei ole tosiaankaan kyllä helpoimmasta päästä. Jättäisin kokeilematta, ja vetäisin ihan yksiväriseksi, koska tuo häivytys on lähes mahdoton tehdä hyvin pelkästään ruiskulla. Miksipä ei kokeilla petsaten: http://www.youtube.com/watch?v=nkrDx23ARSc&noredirect=1 | |
![]() 06.08.2012 15:56:59 | |
Tuli tuossa tavallaan puolivahingossa sovittua kaupat 90-luvun Silver Sparkle britti Genistoista; 12x9", 16x14" ja 22x20". Setti suorastaan huutaa 18-tuumaista lattiatomia. Onkohan sellaisia tehty ja jos on, niin onko näkynyt liikenteessä? | |
![]() 06.08.2012 16:11:13 | |
JGroover: Tuli tuossa tavallaan puolivahingossa sovittua kaupat 90-luvun Silver Sparkle britti Genistoista; 12x9", 16x14" ja 22x20". Setti suorastaan huutaa 18-tuumaista lattiatomia. Onkohan sellaisia tehty ja jos on, niin onko näkynyt liikenteessä? Mulla oli ainakin Damask Redinä sellainen, joten luulisi niitä olevan myös tuolla värillä.. "All I think about is time and groove" J. Porcaro | |
![]() 06.08.2012 17:05:12 | |
JGroover: Tuli tuossa tavallaan puolivahingossa sovittua kaupat 90-luvun Silver Sparkle britti Genistoista; 12x9", 16x14" ja 22x20". Setti suorastaan huutaa 18-tuumaista lattiatomia. Onkohan sellaisia tehty ja jos on, niin onko näkynyt liikenteessä Oletko varma että on 90-lukulainen? Muistaakseni noissa vanhoissa ei ollut saatavilla 22"x20" kokoa. Onko basarin jalat tällaiset: http://drumset.premier-percussion.c … ets/products_pictures/2800:30_1.gif vai tällaiset: http://medias.audiofanzine.com/images/thumbs3/premier-xpk-246952.jpg Ensimmäisen linkin jalat ovat uusiotuotantoa olevissa Genistoissa. Jälkimmäiset jalat ovat alkuperäisissä 90-luvun genistoissa. | |
![]() 06.08.2012 18:40:25 | |
Speedy: Mulla oli ainakin Damask Redinä sellainen, joten luulisi niitä olevan myös tuolla värillä.. Ok. Hyvä tietää. Velli: Oletko varma että on 90-lukulainen? Muistaakseni noissa vanhoissa ei ollut saatavilla 22"x20" kokoa. Onko basarin jalat tällaiset: http://drumset.premier-percussion.c … ets/products_pictures/2800:30_1.gif vai tällaiset: http://medias.audiofanzine.com/images/thumbs3/premier-xpk-246952.jpg Ensimmäisen linkin jalat ovat uusiotuotantoa olevissa Genistoissa. Jälkimmäiset jalat ovat alkuperäisissä 90-luvun genistoissa. Hmh. Nyt en kyllä muista noin tarkasti miltä basarin jalat näyttävät. Onko badgeissa, lugeissa, rungoissa tms. jotain eroa uuden ja vanhan välillä? | |
![]() 06.08.2012 18:51:12 | |
Jaahas, tuolta löytyikin jo Vellin aiempaa listaa asian tiimoilta. :) Velli: Tässä specsejä, jotka ovat vanhoissa Genistoissa erilaisia verrattuna nykyisiin Genistoihin: -Basarin jalat -RIMS-ripustus tomeissa -Tomipidike basarin päällä -Badge -Värit Setin joka badgessa ainakin lukee "Made In England". Basari on virgin ja tomit on ilman mitään ripustuksia. Silver Sparkle -väriä on varmaan molemmissa... | |
![]() 06.08.2012 19:42:45 | |
JGroover: Jaahas, tuolta löytyikin jo Vellin aiempaa listaa asian tiimoilta. :) Se oli asiaa. Lisättiin aikoinaan alkuperäiseen Vellin kommenttiin, niin laitan tähänkin: "-RIMS-ripustus tomeissa" Ei ollut kaikissa Suomeen tuoduissa alkuperäisissä ko. ripustusta. Badgeista sanoisin, että badgeja on alkuperäisissä ainakin kahta erilaista, jollei kolmea: "P PREMIER Made In England" "P PREMIER Percussion Made in England" ("P PREMIER England" ehkä tällainen myös) | |
![]() 06.08.2012 19:54:17 | |
Vallu-Veke: Se oli asiaa. Lisättiin aikoinaan alkuperäiseen Vellin kommenttiin, niin laitan tähänkin: "-RIMS-ripustus tomeissa" Ei ollut kaikissa Suomeen tuoduissa alkuperäisissä ko. ripustusta. Badgeista sanoisin, että badgeja on alkuperäisissä ainakin kahta erilaista, jollei kolmea: "P PREMIER Made In England" "P PREMIER Percussion Made in England" ("P PREMIER England" ehkä tällainen myös) Joo, niitä vanhoja oli sekä RIMS:illä että ilman. Se uusiotuotannon RIMS on tosin erinäköinen kuin vanhemmissa, eli siitäkin on helppo tunnistaa kummista on kyse. Ensimmäinen uusiotuotantoerä Genistoista tehtiin Englannissa kolme-neljä vuotta sitten. Niiden badgeissa lukee myös "made in England" tms. Silver Sparklea sai vanhoissa sekä muistaakseni myös uustuotannossa. | |
![]() 07.08.2012 22:46:50 | |
Paljon puhutaan Zoomin malleista H2-4. Mikä/ mitä/ milloin/ kenelle on H1? | |
![]() 08.08.2012 10:28:55 | |
statistiÖ: Paljon puhutaan Zoomin malleista H2-4. Mikä/ mitä/ milloin/ kenelle on H1? Sellaiselle joka kaipaa sen hintaluokan ominaisuuksia. Tai ei toisin sanoen tarvitte H2:n tai H4:n ominaisuuksia. Tietenkin. Tilipitappituppitappi | |
![]() 08.08.2012 12:47:48 | |
Duro: Sellaiselle joka kaipaa sen hintaluokan ominaisuuksia. Tai ei toisin sanoen tarvitte H2:n tai H4:n ominaisuuksia. Tietenkin. Minulla on H4n ja olen siitä tykännyt. H2 tuotoksia on esim markkuliinilla paljonkin netissä ja hyvin soi. H1-mallista ei ole mitään koemuksia. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 08.08.2012 13:42:34 | |
hollmi-5: Minulla on H4n ja olen siitä tykännyt. H2 tuotoksia on esim markkuliinilla paljonkin netissä ja hyvin soi. H1-mallista ei ole mitään koemuksia. Kuten rummuissakin, H1 on Zoomilta käsittääkseni se kaikkein eniten "karvalakkimalli". Todella riisuttu käyttölittymä siinä ainakin ja taitaapi olla pienikokoisin laitteista. Mikrofonien laadusta tai laaduttomuudesta en osaa sanoa mitään. Hinta korreloi oletettavasti näissäkin laatua ja ominaisuuksia - kyllä mä ennemmin satsaisin siihen H4:ään kuin että ostaisin halvinta. H4:n käyttöliittymä on kyllä kauhistus. H4n-versiosta en tiedä, onko samankaltainen. Tosin, kaikissa tämänkaltaisissa vimpaimissa käytettävyyteen ei ole panostettu tai sitten sitä tekevät puhtaasti insinöörit. H1:n (kuten myös Zoomin Q3:n) riisuttu ja helppokäyttöinen käyttis on sinänsä etu. | |
![]() 08.08.2012 14:34:50 | |
hollmi-5: Minulla on H4n ja olen siitä tykännyt. H2 tuotoksia on esim markkuliinilla paljonkin netissä ja hyvin soi. H1-mallista ei ole mitään koemuksia. Juu H2 ottaa kyllä äänen todella aidosti. Loppui laulajanurani otto 1:seen, enempää ei tarvinnut. Liian hyvä laite. Ääneni on suoraan H2:seen laulettuna hieman kuin perskarva. Ohut ja epäpuhdas. Kokeilin laulaa yks päivä bassarimikrofoniin ja rolandin ämyristä ulos. Kuulosti hyvältä ja miehekkäältä. Bassarimikki muuttaa ääntä sopivasti kotiin päin. Täytyy nauhoittaa ko. ämyristä H2:lla joku päivä, joskopa ura musiikinalalla lähtisi sitä kautta paremmin käyntiin. Rummut H2 ottaa myös kyllä aika kivasti ja kertoo totuuden :) | |
![]() 08.08.2012 22:36:15 | |
Kiitos kaikista vastauksista! OPJ1974: -- "karvalakkimalli". Todella riisuttu käyttölittymä siinä ainakin ja taitaapi olla pienikokoisin laitteista. Mikrofonien laadusta tai laaduttomuudesta en osaa sanoa mitään. -- H1:n (kuten myös Zoomin Q3:n) riisuttu ja helppokäyttöinen käyttis on sinänsä etu. Tuota haen/ hain, että saisi vehkeen, joka on helppo käyttää (ei liikaa/ turhia valikoita ja valintoja, osia) JA tekee homman. Ei tarvitse olla PRO, mutta hyvä pitää olla. Haiskahtaa mun nenuun, että tuosta puuttuu herkut ja äänityslaatu ei ehkä ole priljantti1. Iso raha minun mielestäni jo H1stä, jos EI vertaa tuoteryhmään. Mietin muitakin "huonoja" vaihtoehtoja, mutta niitä ei taida olla. Paras tietysti, jos jollakulla olisi kokemusta. Vallu-Vekelle tsemppiä laulutreeneihin =) | |
![]() 11.08.2012 12:27:26 | |
Pääsin viime viikonloppuna tyypittämään Ludwigin Acrolite-virppaa eka kertaa ja olin ihan myyty. Diggasin ennenkaikkea sitä herkkyyttä,mikä siitä löytyy. Vitutti,kun torilla pyöri pari päivää sitten 80-luvun Acro,eikä itellä ollu rahaa sitä kotiuttaa. Persaukinen kun olen,niin mulle tällä hetkellä ainoa tapa saada haluamani kaltainen soitin,on osamaksu t. siis jonkinlainen rahoitussysteemi. Ongelma on siinä,että käytettyjä Acroja ei liikkeissä usein pyöri. Niimpä todennäköisesti joudun ostamaan uuden virvelin. Olen antanut itselleni kertoa,että uudet Acrot eivät soundiltaan yllä vanhojen tasolle,johtuen ennenkaikkea niissa olevasta paksusta maalikerroksesta. Onko näin? Entäpä sitten muiden valmistajien tarjoamat vaihtoehdot,jos etsinnässä on samankaltainen,mutta uusi soitin? En se minä ollut! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)