Aihe: Kysymys/vastaus topic part III
1 2 3 4 591 92 93 94 95122 123 124 125 126
damn u
07.09.2009 09:46:18
H8machine: Tuo onkin hyvä idea. Pitää alkaa metsästämään niitä vanteita jostain.

Jossain tuolla Hämeessä asuu ainakin Rauno Vante, säveltäjämiähiä.
Ruutikallo
09.09.2009 22:07:23
Ostin tänään kassikaupalla kalvoja. KAikk Coated Ambassadojeja ja FiberSkynia, mut oli mielenkiinnosta lyötävä pussiin vielä Evansin Genera dry.

Tiedän, haku, ei nyt toimi.
EN oo vielä viittiny ruuvata kiinni, mutta minkähänlaista soundimaailmaa tarjoilee moinen, noin mutulla?
Jotain kumman reikiäkin siinä on =)
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
hollmi-5
09.09.2009 22:13:19
henydrum: Ostin tänään kassikaupalla kalvoja. KAikk Coated Ambassadojeja ja FiberSkynia, mut oli mielenkiinnosta lyötävä pussiin vielä Evansin Genera dry.

Tiedän, haku, ei nyt toimi.
EN oo vielä viittiny ruuvata kiinni, mutta minkähänlaista soundimaailmaa tarjoilee moinen, noin mutulla?
Jotain kumman reikiäkin siinä on =)

Genera Dry oli minulle iso pettymys. Tappoi virppasoundin ihan totaalisesti. Ehkä kuollutta soundia mikitykseen hakeva kaiunlisääjä-äänimies on hyvinkin mielissään.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Ruutikallo
09.09.2009 22:21:00 (muokattu 09.09.2009 22:22:16)
hollmi-5: Genera Dry oli minulle iso pettymys. Tappoi virppasoundin ihan totaalisesti. Ehkä kuollutta soundia mikitykseen hakeva kaiunlisääjä-äänimies on hyvinkin mielissään.

Tätä minäkin odotin tavallaan. On kuitenkin aikamoinen demppirengas alapuolella ja ne reijät... Miten kalvo mahtaa resonoida? Hmm.
Itelle kuitenkin se avoin, soiva snaresoundi on optimi.
Nooh, huomenna tai perjantaina ajoon.

E.Btw. Noihin FiberSkyneihin kannattaa tutustua.
Muutaman vuoden jo ollut ajossa, enkä osaa juuri kaivata muita. Lämmin soundi.
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
markkuliini
09.09.2009 22:34:04 (muokattu 09.09.2009 22:35:00)

henydrum: Tätä minäkin odotin tavallaan. On kuitenkin aikamoinen demppirengas alapuolella ja ne reijät... Miten kalvo mahtaa resonoida? Hmm.
Itelle kuitenkin se avoin, soiva snaresoundi on optimi.
Nooh, huomenna tai perjantaina ajoon.

Se on kyllä tosi lyhyt sointinen tussahdus, mitä muistelisin noin 10 vuoden takaa kun kokeilin.Ne reiät päästää ilman pihalle heti, eikä soundi jää muhimaan runkoon.
Eipä siinä, haastava soittaa, hyvä treenikalvo, kun kaikki lyönnit erottuu selväsi ja sustain ei meikkaa mitään piiloon.

Noihin FiberSkyneihin kannattaa tutustua.
Muutaman vuoden jo ollut ajossa, enkä osaa juuri kaivata muita. Lämmin soundi.

Oletko virvelissäkin pitänyt? Tekisi mieli ostaa yksi kokeeksi.
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Ruutikallo
09.09.2009 22:48:34 (muokattu 09.09.2009 22:48:49)
markkuliini:

Oletko virvelissäkin pitänyt? Tekisi mieli ostaa yksi kokeeksi.

Tomeissa pääasiassa Fberskyniä, ja pari snarekalvoa, sekä reneissancea snaressa.

Sikäli tuohon Dryhyn, että odotukset eivät ole suuret.
Snaressa lähes aina ambassador.
Fiberskyn on munsta liian raskas snareen. Kestää, mutta ei mun makuuni, kun pitäää soidaaaaaaaaaaaaa=)
Reneissance lähempänä Ambassadoria.

Mutta hei, muutama kymppi ja testaat itse.
markkuliini
09.09.2009 22:54:43 (muokattu 09.09.2009 22:54:57)

henydrum: Tomeissa pääasiassa Fberskyniä, ja pari snarekalvoa, sekä reneissancea snaressa.

Sikäli tuohon Dryhyn, että odotukset eivät ole suuret.
Snaressa lähes aina ambassador.
Fiberskyn on munsta liian raskas snareen. Kestää, mutta ei mun makuuni, kun pitäää soidaaaaaaaaaaaaa=)
Reneissance lähempänä Ambassadoria.

Mutta hei, muutama kymppi ja testaat itse.

Maksaako 14" Fibersyn muutaman kympin?! Jos on näin, niin mun ei kannata kokeilla. Pahintahan olisi jos sitä olis pakko alkaa käyttämään. :)

Olen kerran testannut tuota Reneissancea enkä tykännyt yhtään. Oli aika saman oloinen kun vasta testaamani Evansin J1. Liikaa pingiä ja yläkerrannaisia ja kestoa verrattuna ambassadoriin. Soundista ei oikein saanut otetta mitenkään.

Tänään ruuvasin kiinni Attackin vastaavan mallin mitä coated ambassador on. Vaikutti ihan pätevältä. Ehkä snadisti dempatumpi kun Remon, mutta ihan jees soundi.
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Ruutikallo
10.09.2009 06:59:05
markkuliini: Maksaako 14" Fibersyn muutaman kympin?! Jos on näin, niin mun ei kannata kokeilla. Pahintahan olisi jos sitä olis pakko alkaa käyttämään. :)

Jos reneissance on testattu niin eihän sitten mene muutamaa kymppiä =)
Fiberskyn on aika "paksu", sutisoundi huonompi coatediin verrattuna(musta), yläkertaa katoaa jonkin verran, lämpimämpi.
Sa(n)kari
19.09.2009 22:21:19
Hölö. Vois ostaa riisitikut, vaan millaset on hyvät? Tollaseen perusrokki-indie soittoon.. Joskus poikasena mulla oli sellaset helevetin paksut mallit, ei ne oikein ajanu asiaansa.

Eikä sanota että osta ohuemmat.
Mitä tarkoittaa akustiikka ? -Huono onni. http://www.last.fm/user/SickNature/
-Joksu-
20.09.2009 15:27:25
Moro!
Sanokaas omia kommenttejanne, että kummalla värillä pitäisi ottaa Mapex Saturn setti. Eli kumpi näistä: Root Beer Burst vai Galaxy Burst?

tietysti väriasiat ja muut on mielipidekysymyksiä, mut olis kiva tietää mitä muut ajattelee, kun mulla on tuo setin osto juuri edessä.
markkuliini
20.09.2009 16:54:19

-Joksu-: Moro!
Sanokaas omia kommenttejanne, että kummalla värillä pitäisi ottaa Mapex Saturn setti. Eli kumpi näistä: Root Beer Burst vai Galaxy Burst?

tietysti väriasiat ja muut on mielipidekysymyksiä, mut olis kiva tietää mitä muut ajattelee, kun mulla on tuo setin osto juuri edessä.

Hyvä kysymys. :)

Tuossa näkyy värit. http://www.mapexdrums.com/drums/saturn/index.html
Molemmat on mun mielestä ihan ok valintoja, en osaa nostaa kumpaakaan selväksi suosikiksi.
Mutta mulle tuolla oli vielä mieleisemmät tuollainen tobacco burst tai crystal krush. Tuollainen valkea glitter nimittäin toimii värivalojen kanssa törkeän hienosti, kun siinä ei ole omaa väriä ja se heijastaa värit sellaisinaan. Mulle tasainen väri yleensä tobacco burstia lukuun ottamatta on mielusin, jotenkin tuntuu että noi burstit tulee myöhemmin liikaa viittaamaan siihen ostovuoteen kun ovat nyt niin kovasti muotia. "Toi on niin tuutausari-setti...daa"
Joskin nuo Mapexin burstit on tavallista tyylikkäämmän näköisiä. Harmi kun kaikista ei ole settikuvaa tuolla. Ei tuo mangon värinenkään paha olis...
seppo i
20.09.2009 17:24:20
Hienoja wrappeja Mapexilla. Noista kahdesta se Root Beer on tyylikkäämpi, Galaxy on jotenkin valjun ja kuluneen näköinen, kuin kuluneet jullifarkut, mun mielestä.

Itse vertailisin vielä Cherry Sparklea ja Green Applea. Ja pähkäilisin niiden välillä aikani, kunnes ottaisin sen ajattoman Crystal Crushin. Jostain syystä valkoiset rummut näyttää aina hyviltä mun silmään. Ja tosiaan , värivalot tekee niistä aika kameleontit :)
pojat pojat, ei se sointu vaihtamalla parane
hansakemanelius
20.09.2009 17:26:13 (muokattu 20.09.2009 17:39:30)

-Joksu-: Moro!

Ottaisin Galaxy Burstin jos saa valita vain noista kahdesta. Muuten ottaisin Blue Galaxy Burstin tai Cosmic Krushin.
Twistkompilla pärjää pitkälle...
markkuliini
20.09.2009 17:30:26

seppo i: Hienoja wrappeja Mapexilla. Noista kahdesta se Root Beer on tyylikkäämpi, Galaxy on jotenkin valjun ja kuluneen näköinen, kuin kuluneet jullifarkut, mun mielestä.

Itse vertailisin vielä Cherry Sparklea ja...

Eivät käsittääkseni ole wrappeja vaan lakkapintoja.
Ei tuo Cherry sparklekaan hassumpi ole. Toisaalta mulla on lievä "jesse-krapula", eli mihinkään ei satu ja kaikki on mahtavaa.
hansakemanelius
20.09.2009 17:40:14

markkuliini: Eivät käsittääkseni ole wrappeja vaan lakkapintoja.
Ei tuo Cherry sparklekaan hassumpi ole. Toisaalta mulla on lievä "jesse-krapula", eli mihinkään ei satu ja kaikki on mahtavaa.

Sellainen lievä "Cosmic Krush"-ko..?
Twistkompilla pärjää pitkälle...
markkuliini
20.09.2009 17:42:54

hansakemanelius: Sellainen lievä "Cosmic Krush"-ko..?

No vaikka. Kotimatkasta Kauhavalta Helsinkiin nukuin Hämenlinnaan asti sikeästi bussissa ja kuuntelin iPodista Jeff Beckiä.
Aurinko paistaa. Pitäiskö lähtee treenikselle vähän soitteleen...?
Sonormies
20.09.2009 19:25:01 (muokattu 20.09.2009 19:25:11)

Mun valinta noista vaihtoehdoista olisi Galaxy Burst. Muita hienoja värejä oli Breen Apple Burst, Crystal Krush ja Cosmic Krush.
"Jotain heviähän voi tosiaan soittaa hiljaa, mutta eihän se sitten ole enää heviä, vaan laittia." Nimim. Niq
-Joksu-
20.09.2009 22:45:16
Kiitoksia kommenteista! http://usa.mapexdrums.com/news/news_story.asp?ID=163 tosta näkee kans ihan settinä noi kyseiset värit.

mut eikös toi galaxy burstkin heijasta vähän värivaloja kun siinä kerran on aika runsaasti valkosta..?
ja jos on tuon galaxyn tomien ja bassarin kanssa mustahko virveli niin kuitenkin setistä tulee juuri sopivan tumma... just sellanen ku mä ite tykkään. eli vähän tummaa ja vähän vaaleeta ja sopivasti kimalletta ;)
Kailis
20.09.2009 22:57:43

Root bearissa on sopivasti lämpöä ja glitteriä. Hienoja noi on melkein kaikki.
seppo i
20.09.2009 22:58:32
Ai persk, nehän oli kaikki lakkapintoja :)

Hienot rummut noi Saturnit, ohut vaahtera/mahonkirunko viittaa tummaan jytinään päin. Kaikki rummutkin bassaria myöten kelluttelee kannattimilla, niin kuin mun sisarfirman S Classit.
Ei se nimikään rumpuja pahenna, vaikka voisi se tosin nätimpikin olla, vitsivitsi..
pojat pojat, ei se sointu vaihtamalla parane
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)