Aihe: Pearl on hyvä merkki!
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13
Jeltz
17.06.2005 22:39:04
Varmasti uusi Pearlkin on toimivaa. Emmä Pearlia mitenkään vakavasti dissaa, kunhan en näe tarvetta hommata Pearlin vehkeitä.

Näin minäkin asian näen. Ostakaa rauhassa niitä pearlejanne, olen itse todennut Taman hyväksi, ja siihen panostan.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
miän vain
17.06.2005 22:58:12

Perustetaanko m.netin virallinen anti-Pearl hardware klubi?

Oho, johan on kaikenlaista. Liityn heti.

Ei mitään vakavamielistä tietenkään. Olen vain nähnyt ja kokenut noita rikkinäisiä Pearlin ständejä (kierteet sileinä useimmiten) niin monta, etten niitä enää osta. Uudet saattavat olla kunnon kamaa, mutta enpä viitsi riskeerata.

Pearlin rummut ovat varmaan huipputasolla ihan yhtä hyviä kuin muutkin, ei siinä mitään. Mistä tahansa merkistä saa minusta tykätä ihan miten paljon tahtoo, ei se ole multa pois.
Millainen viidakon kuningas oikein olet?
Faro - bändi
Semisuper - rumpusivu
Artisti247
18.06.2005 00:05:23
Pearl export sarjan ELX version 20" bassari muuten jytisee!! NM.kokemusta on. Ja hintakaan ei ole pilvissä.
buntta
18.06.2005 01:05:51
Jep jep. Mulla on Premier Genista koivusetti. Oon tosi tyytyväinen mut uskon, et Pearlilta löytyy vastaavanlaista tavaraa. Pearlit on kyllä alentanu hintojaan ja tietty Premierkin. Kohtuu hyviä settejä saa alle tonnilla. Mut oli mulla kerran Pulsen moposettikin:-) Soitin sillä melkein 70 tanssikeikkaa. Toimi tosi hyvin emperorin kalvoilla...
hollmi-5
18.06.2005 09:19:43
Oikein hyvä rautaosasto on Sonorin kalleimmassa sarjassa. Ne on mietitty viimeisintä yksityiskohtaa myöten. Yksi harmi näissäkin on: liikaa painoa. Paitsi siinä alumiinisessa Protector-sarjassa, jonka valmistus loppui jo yli kymmenen vuotta sitten.

Hyvän esimerkin Pearlin kestävyydestä näin Nykäsen Anssin setissä. Yksikään teline ei ollut ehjä. Tosin mies keikkailee paljon ja rumpujen kasauksen tekee usein joku muu.

Taman Titan -sarjaa vankempaa saa myös hakea, mutta taisivat lopettaa sen tuotannon. Ne kestää ja kestää ja...

Yamahan paras HW on mallikas näyte sekin.
Mika Hollström
ddrum54
18.06.2005 13:32:53
Jaaha... taas on se aika että anti-Pearlmiehet aktivoituu. Ei se Tama siitä parane vaikka haukutte Pearlia.

Aivan totta. Hyvä tuote ei haukkumalla parane.

Mulla on ollut kolme kpl. kalliimman sarjan peltiständiä Pearlilta. Ne on oikein hyviä telineitä, kun ne laitetaan kerran pystyyn ja sitten annetaan olla. ( Tähän pystyy myös Millenium.) Jatkuva niputtaminen ja avaaminen oli näille ständeille myrkkyä, mutta kun ne ei mahdu autoon niputtamatta. Hyvin lyhyessä ajassa korkkasivat kierteet ja kiristyspesät halkesivat ( toki takuuajan jälkeen ). Samaan aikaan käytössä olleet Taman ja Yamahan ständit toimivat edelleen moitteettomasti, vaikka ovatkin paljon noita Pearleja vanhempia.

On mahdollista, että Pearl nykyään osaa tehdä laadukasta HW:a. Tämänkaltaiset kokemukset vaan jättävät arven takaraivoon ja aiheuttavat sen, että ko. merkin maine on mennyt. Valitettavasti tämä koskee koko tuotantoa, vaikka Pearlit kuulostavat käyttäjien mielestä olevan uskomattoman erinomaisia rumpuja.

Sekin on aivan totta, että Tama valmistaa "ihan hyviä" rumpuja. Mulle se riittää. Kuitenkin, jos "Custom Made" on ainoa "hyvän" rummun kriteeri, niin suosittelen kotimaista vaihtoehtoa.

Hardwaren osalta liputan Taman ja Yamahan tuotteille. Hinta / laatusuhde on erinomainen.
2`n 4
vapauskauppias
18.06.2005 14:55:43
Mulla on ollut kolme kpl. kalliimman sarjan peltiständiä Pearlilta. Ne on oikein hyviä telineitä, kun ne laitetaan kerran pystyyn ja sitten annetaan olla. ( Tähän pystyy myös Millenium.) Jatkuva niputtaminen ja avaaminen oli näille ständeille myrkkyä, mutta kun ne ei mahdu autoon niputtamatta. Hyvin lyhyessä ajassa korkkasivat kierteet ja kiristyspesät halkesivat ( toki takuuajan jälkeen ). Samaan aikaan käytössä olleet Taman ja Yamahan ständit toimivat edelleen moitteettomasti, vaikka ovatkin paljon noita Pearleja vanhempia.

Kaikessa reiluudessa minun on myönnettävä, että näillä minun Pearl telineillä ei ole kuin pari keikkaa vedetty. Niistä kerroista tajusin sen, että ne ovat liian raskaita keikkailuuni. Ne eivät hievahdakaan lyödessä, joten uskoisin, että kevyemmätkin pysyvät paikallaan. Roudauksessa se paino tuntuu helposti, siksi olen vaihtamassa kevyempiin ja suoriin telineisiin.

On mahdollista, että Pearl nykyään osaa tehdä laadukasta HW:a. Tämänkaltaiset kokemukset vaan jättävät arven takaraivoon ja aiheuttavat sen, että ko. merkin maine on mennyt. Valitettavasti tämä koskee koko tuotantoa, vaikka Pearlit kuulostavat käyttäjien mielestä olevan uskomattoman erinomaisia rumpuja.

Totta, huonot kokemukset jättävät arven takaraivoon, ei sitä voi kieltää. Jotain on varmasti ainakin aikanaan ollut vialla Pearlin raudassa, koska näin monella on jäänyt huonoja kokemuksia Pearlista. Nykyrauta ainakin tuntuu kestävän, mutta en siis osaa aivan varmasti sanoa, koska keikkailua ei ole niin järin paljoa näillä takana.

Sekin on aivan totta, että Tama valmistaa "ihan hyviä" rumpuja. Mulle se riittää. Kuitenkin, jos "Custom Made" on ainoa "hyvän" rummun kriteeri, niin suosittelen kotimaista vaihtoehtoa.

Eikös Tama valmista erinomaisia rumpuja, varsinkin kun yhtään noustaan sieltä stagestaresita (vai onko nämäkin hyviä?) ylöspäin. Oman käsityksen mukaan Tama kyllä tekee hyvää jälkeä aikalailla kaikissa sarjoissa. Starclassicit ovat kyllä aivan varmasti erinomaisia. Mistä sinä sen "ihan hyviä" repäisit? Minäkin suosittelen Kumuja Masterworksien ylitse. Kylläpä se on varmasti niin, että nuo Masterworksit ovat enemmän hypeä kuin mitään muuta. En usko, että sitä kuulee, jos kuusikerroksisen vaahterarummun sisässä on kaksi kerrosta koivua. Ehkä taas jotkut henkiset jutut tuossa vaikuttaa, mutta tiedä sitä.

Hardwaren osalta liputan Taman ja Yamahan tuotteille. Hinta / laatusuhde on erinomainen.

Pearl tekee kokemukseni mukaan hyvää rautaa, mutta on esim. Taman road prostakin minulla hyviä kokemuksia ja nehän taitavat olla aika verran Pearlia halvempia. Pearlissa on tuo hinta / laatusuhde siten hiukan huonompi.
Niskamies
18.06.2005 15:24:34
Eikös Tama valmista erinomaisia rumpuja, varsinkin kun yhtään noustaan sieltä stagestaresita (vai onko nämäkin hyviä?) ylöspäin. Oman käsityksen mukaan Tama kyllä tekee hyvää jälkeä aikalailla kaikissa sarjoissa. Starclassicit ovat kyllä aivan varmasti erinomaisia. Mistä sinä sen "ihan hyviä" repäisit? Minäkin suosittelen Kumuja Masterworksien ylitse. Kylläpä se on varmasti niin, että nuo Masterworksit ovat enemmän hypeä kuin mitään muuta. En usko, että sitä kuulee, jos kuusikerroksisen vaahterarummun sisässä on kaksi kerrosta koivua. Ehkä taas jotkut henkiset jutut tuossa vaikuttaa, mutta tiedä sitä.

Tamat ovat jonkun mielestä "ihan hyviä", koska niitä ei voi kustomoida, vaan pitää vaan tyytyä siihen mitä on tarjolla, vrt. vaikka OCDP jolta saa kustomoitua juuri sellaiset kun haluaa.

Tamalta löytyi ainakin mulle mieluisat rummut, kuten Ddrumillekkin, ja kummatkin olemme tyytyväisiä rumpuihimme vaikka ne ovat "vain" sarjatuotantopönttöjä.
Virallisesti semi-pro!
jazzmies
18.06.2005 15:26:15 (muokattu 18.06.2005 23:16:11)
Juupas eipäs. Hyvä rumpu on hyvä rumpu ja hyvä teline on hyvä teline. Hyvän rummun erottaa siitä, että siinä on hyvä ääni. Hyvän telineen erottaa siitä, että se kestää ja sen saa haluamaansa asentoon. Hyviä rumpuja on tullut kilometrien varrella paljon vastaan ja paljon vähemmän olen törmännyt huonoihin rumpuihin. Paljon surkeita telineitä olen tavannut (kaikki Premierit, ysärialun Tamat ja suurin osa Pearlista), mutta vähemmän olen ruuvannut hyviä. Yleensä jengi soittaa paskoilla kalvoilla, jotka kuulostavat piirongin kaapin ovelta. Ylivuotiset Pinstripet tai Evans Gay Dry, jotka kuulostavat siltä jo vasta-asennettuna.

Peräänantamattomuus kamamausta ja suurista puheista musertuu 89 %:n varmuudella viimeistään kun kuulee kavereiden soittamista. Yemeniläiset soittavat peltisellä leipälaatikolla sellaista rytmiä, että 89 % palstamme jäsenistä vaikenee sekunnissa ja harkitsee kamojensa myymistä.

Välillä mielikuvat saavat omat soittimet kuulostamaan paremmilta kuin naapurin, jonka rummuissa on erilainen badge. Kun selailee jäsenkuvauksia, tajuaa sen miksi joku ylistää Sonoria ja Ludwigia (tere Hollmifemma) ja taas haukuu Gretschiä, koska ei satu omistamaan sitä (tere taas Holomivitsku). Jotkut ylistävät Genistoja, Masterworkseja tai Maple kustomeita, koska sellaiset ovat tarttuneet mukaan tai mielikuvissa he haluaisivat omistaa ne, koska XYZ mainostaa niitä magazinessa Drumming Cunts.

Mutta faktoihin. Slingerland Radio King, Ludwig Black Beauty, Gretsch round Badge, Ludwig Supraphonic, Rogersin 60-70-luvun setit, That Gretsch sound, Taman Titan-standit, Yamahan hajoamaton HW, Gibraltarilla ei ole varaa mokata... Hyviä, kestäviä ja klassikoita all the way. Kiitos ja anteeksi.
vapauskauppias
18.06.2005 15:34:29 (muokattu 18.06.2005 15:36:06)
Peräänantamattomuus kamamausta ja suurista puheista musertuu 89 %:n varmuudella viimeistään kun kuulee kavereiden soittamista. Yemeniläiset soittavat peltisellä leipälaatikolla sellaista rytmiä, että 89 % palstamme jäsenistä vaikenee sekunnissa ja harkitsee kamojensa myymistä.

Haha. Tämä on kyllä totta. Perhana, kun näin jossain netissä videon pätkän, jossa joku nuori tyyppi hakkasi jotain muoviämpäreitä siihen tahtiin, että oikein alkoi epäilyttämään tämä oma harrastaminen. Kuulun siis tuohon 89% ryhmään.

Muuten, mitä rautaa sinä käytät? Pitäisiköhän tehdä uusi aihe, jossa vain kartoitettaisiin, mitä rautaa kukin käyttää? Rauta näyttää olevan sen verran kiihkeä keskustelun aihe täällä.
HeavyMachinery
18.06.2005 17:48:23

Muuten, mitä rautaa sinä käytät? Pitäisiköhän tehdä uusi aihe, jossa vain kartoitettaisiin, mitä rautaa kukin käyttää? Rauta näyttää olevan sen verran kiihkeä keskustelun aihe täällä.

Magnum .44 tai IMI de .45 .......
Minä tiedän - siis pelkään !
vapauskauppias
18.06.2005 18:13:57
Magnum .44 tai IMI de .45 .......

Hoho! Keihin sitä rautaa käytät? ;)
HeavyMachinery
18.06.2005 20:17:38

Kaikkiin jotka epäilevät mielipiteitäni.... :)
Minä tiedän - siis pelkään !
jazzmies
18.06.2005 23:18:47

Rokkisetissä on kasari Tamaa, joka on lähes ikuista, sekä tomitelineet Yamahaa. Jatsisetisä rauta on Gibraltaria, joka toimii aina ilman väkivaltaa.
Niskamies
19.06.2005 00:12:48
Rokkisetissä on kasari Tamaa, joka on lähes ikuista, sekä tomitelineet Yamahaa. Jatsisetisä rauta on Gibraltaria, joka toimii aina ilman väkivaltaa.

Ovatko noi tamat kenties titania? Niistä olen kuullut pelkkiä kehuja. Katselin yhtä telinettä Levytukussa, mutta en mitään mullistavaa eroa huomannut jykevyydessä verrattuna Roadpron. Mutta painoi ihan helkutisti.
Virallisesti semi-pro!
TeeKoo
19.06.2005 17:50:41
Hyvä rumpu on hyvä rumpu ja hyvä teline on hyvä teline. Hyvän rummun erottaa siitä, että siinä on hyvä ääni. Hyvän telineen erottaa siitä, että se kestää ja sen saa haluamaansa asentoon.

Tuo on kyllä plussan paikka. Perusasioita on välillä hyvä palauttaa mieleen...

Ei minunkaan Tamat ole maailman kustomoiduimmat rummut, mutta ajaa asiansa ainakin minulla oikein hyvin - ne eivät ole pullonkaula kehittymiselle. Pullonkaula on varmaan enemminkin treenaamisen vähyys. ;)
---RokRok---
Mikael
19.06.2005 18:28:52

Mulla on ollut Pearlin niitä kevyimpiä single-jalkaisia peltistaageja ja virppatelineitä kohta parikyt vuotta. Useimmat on niitä samoja jotka silloin ostin - uusimman peltitelineen ostin n. 10v sitten. Hyvin ovat kestäneet roudailua. Mä luulen että tässä on kysymys enemmänkin siitä miten niitä kohtelee. Jos haluaa rautaa paiskoa roudaillessa ja joka kerta kiristää kaikki ruuvit niin kireälle kun kädellä saa (oon nähnyt myös niitä jotka käyttävät pihtejä), sekä kanniskella ylimääräistä rautaa ympärinsä, niin siitäpä sitten vaan...
"Vire on vain suositus, ei pakko" -Juzzu-
Eukka
19.06.2005 21:26:42 (muokattu 19.06.2005 21:27:47)
No voi lol.

en jaksa lukea koko ketjua mutta sen voin sanoa otsikon ja ensimääisen postauksen perusteella että että . . . . joo

ETTÄ ei noista rumpuvalmistajista ota eroa KIRVEELLÄKÄÄN! Samanlaista kamaa ne myy samanlaisilla mainospuheilla. Tuollainen fanaattisuus ihmetyttää aina minua mutta meitä on moneksi.
Jep jep.
vapauskauppias
19.06.2005 21:30:52
No voi lol.

en jaksa lukea koko ketjua mutta sen voin sanoa otsikon ja ensimääisen postauksen perusteella että että . . . . joo

ETTÄ ei noista rumpuvalmistajista ota eroa KIRVEELLÄKÄÄN! Samanlaista kamaa ne myy samanlaisilla mainospuheilla. Tuollainen fanaattisuus ihmetyttää aina minua mutta meitä on moneksi.

No voi lol. Kannattaa lukea. Tosissaan rumpuvalmistajissa on eroja. Perusideat ovat tietysti samoja, mutta toteutukset ja tavat eroavat. Siitä saattaa tulla laatuun ja toimivuuteen vaikuttavia juttuja.
Deino
19.06.2005 21:35:59

No voi lol.

en jaksa lukea koko ketjua...

Siinähän ne perkeleen tärkeät kommentit jo tulivatkin.
Metalli on musiikkia. Muu on pehmopuhetta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)