Aihe: Symbaalit
1 2 3 4 58 9 10 11 1245 46 47 48 49
kuntotarkastaja
05.12.2009 19:12:17
kincy: Taas niin tätä. Opettelet, eli kuntotarkastaja on täysin kokematon, eikä ymmärrä mitään rumpujen maailmasta? Ettekö te ymmärrä, että jos haluaa riden, jossa ei ole muuta kuin pingiä ja käyttää sitä mm. metallimusiikissa jossa tuollainen ridesoundi näyttelee aika suurta osaa, niin miksi pitäisi olla monipuolinen?
Erittän hyvin sanottu siellä suunnassa!
kuntotarkastaja
06.12.2009 15:20:54
Aika lailla tyhmiä kommentteja muutamilta henkilöiltä mitä oon seuraillu niin satelee tänne kyllä
Kailis
06.12.2009 16:12:02

kuntotarkastaja: Aika lailla tyhmiä kommentteja muutamilta henkilöiltä mitä oon seuraillu niin satelee tänne kyllä

No. Me mennääm nurkkaam häpeämään jos se sade vaikka lakkais. Niim.
savoy dlx
14.12.2009 11:08:47 (muokattu 14.12.2009 19:48:46)

Mulle tuli yhden setin mukana tuollainen (early) 20" Sabian Medium Ride, lienee sieltä 80-luvun alkupuolelta?

http://muusikoiden.net/dyn/users/67449.jpg

Onko kokemuksia näistä vanhemmista Sabianeista? Onko näitä liikkeellä? Itselle ei ole sattunut aiemmin näin "vintagea" Sabiania. Kaipa sitä sanaa voi käyttää tässä tapauksessa...
En ole vielä päässyt punnitsemaan, mutta ei kaikkein kevyimmästä päästä kuitenkaan. Edit kun punnattu. (Paino 2,57 kg).
Missähän hinnoissa nää liikkuu maailmalla?

edit! no jopas löytyi ebaystä vastaava:

http://cgi.ebay.com/*Sabian-20%22-P … 20091212?IMSfp=TL091212042004r16520

M
Salamat sinkoilee, jännitys vallitsee (Erik Lindström)
Kailis
14.12.2009 12:13:17 (muokattu 14.12.2009 12:14:22)

Mulla on 17" med-thin crash just tota 1st gen. Sabiania. Mint-kuntoinen. Vaikuttaa siltä että aika 1:1 Zildjian Avediksen spekseilla tehty, mikä ei olis kovin yllättävää.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sabian_%28company%29
kuntotarkastaja
22.01.2010 15:16:06
Minkä tasosia peltejä noi sinisellä tekstillä Paisteen 602 formulat on ?
RstoU
22.01.2010 18:49:27
kuntotarkastaja: Minkä tasosia peltejä noi sinisellä tekstillä Paisteen 602 formulat on ?

Huippulaadun vehkeitä. Etenkin ohuemmat ovat myös soundillisesti erinomaisia. Jos sinulla on Heavy-Hihat tai Thin Crasheja tiedossa, niin ostan ne pois. :-)
kuntotarkastaja
24.01.2010 19:55:01
RstoU: Huippulaadun vehkeitä. Etenkin ohuemmat ovat myös soundillisesti erinomaisia. Jos sinulla on Heavy-Hihat tai Thin Crasheja tiedossa, niin ostan ne pois. :-)
18 thin crasshi ois tulossa
Velli
28.01.2010 14:09:48 (muokattu 28.01.2010 14:10:15)
RstoU: Huippulaadun vehkeitä. Etenkin ohuemmat ovat myös soundillisesti erinomaisia.

Varmasti hyviä pelejä yleisesti ottaen, mutta ainut testaamani sinileimainen Paiste 602 oli todella huono. Se oli melko paksu ja painava 18" Crash/Ride, joka kuulosti ihan Paiste 502:lta.
Vallu-Veke
01.02.2010 21:13:36
Miten Paiste 3000- ja 2000-sarjoja arvostetaan symbaalimarkkinoilla noin niin kuin yleisesti, vaikkapa suhteessa muihin Paisteen sarjoihin?
Netistä lukemani tiedon mukaan nuo on samaa metalliseosta kuin 2002. Taonta... on samaa systeemiä, kuin nykyiset Signaturet, jos oikein käsitin. Silmällä katsottuna näin onkin mielestäni.
Mitään tuutulauluja näillä ei kait ollut tarkoitus säestää? Oliko nämä metallimiehille suunnattuja?
Miten arvostus hintojen suhteen nykyään, jos on ehjiä ja siistejä?
Bobana
02.02.2010 12:46:24
Kakstonniset on sellasta keskikastin kampetta ja ihan ok. Sopii mun mielestä kevyempään musaan kun raskaaseen.

Kolmetonnisten komppiosasto on erittäin laadukasta ja sopii parhaiten rokkiin,mättöön. Crash pellit ovat taasen eri juttu. Sieltä en oiken ole löytänyt sellaista joka 2oo2:set pesisi. Tosin otanta on tässä kohtaa suppeahko noitten 3000:n kohdalla.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Vallu-Veke
02.02.2010 19:42:01
Bobana: Kakstonniset on sellasta keskikastin kampetta ja ihan ok. Sopii mun mielestä kevyempään musaan kun raskaaseen.

Kolmetonnisten komppiosasto on erittäin laadukasta ja sopii parhaiten rokkiin,mättöön. Crash pellit ovat taasen eri juttu. Sieltä en oiken ole löytänyt sellaista joka 2oo2:set pesisi. Tosin otanta on tässä kohtaa suppeahko noitten 3000:n kohdalla.

Hei löytyykö 2002:lle pesijää?
Joo samaa laatuahan nämä on päälle päin kuin 2002 ja signaturet.
3000 vaatii ehkä kovempaa iskua tai painavammat kapulat.
Vähän power crashejä nuo taitaa olla :)
3000 18" crash toimii kyllä ridenä aika hyvin.
Joo no mulla on 3 kpl noita ja muita en ole edes kokeillut.
No roikkukoot rauhassa seinällä odottamassa vintageaikoja, ei noita kannata roskiinkaan heittää.
OPJ1974
02.02.2010 22:21:36

Mjooh. Arvon mnettiläisille olisi mulla kerrankin symbaaleihin liittyvä, lähinnä mielipidetiedustelu.

Mulla on nyt testissä kaksi Zildjianin Ratsupeltiä, molemmat käytettyjä:

a) A Custom 20" Ping Ride (uusi, vielä jopa hintalaput kiinni plätyssä)
b) K Ride 20" (70- ja 80-luvun leimalla, ok kunnossa)

Ominaisuuksiltaan ovat kutakuinkin samanlaiset, painokin melko lailla sama, 2800-2900 grammaa (medium-heavy??) tjsp..

Ongelmani on nyt, että on millään osaa päättää, kumpi läpyskä kannattaa pitää. Tykkään kyllä Ping Riden hennommasta selkään soitetusta soundista, mutta kupu/kellosoundi on ehkä hitusen liian kirkas tai erotteleva/ärhäkkä(kimakka. Symbaali kräshääntyy paremmin kuin tuo K-sarjalainen.

MUTTA tuossa K:ssa on ihan Heleeeveeetin hieno kupu/kellosaundi. Selkään soitettaessa myös soundi on tummempi kuin Pingissä, joskin pelti soi ja humisee kovempaa kuin Ping.

En siis osaa päättää. Auttakaa miestä mäessä, suosituksia puolesta ja vastaan! Ping tuntuu monipuolisemmalta, mutta onko tuo K sittenkin yhtä lailla monipuolinen - kelpaako esim. humpasta heviin? Vai ei? Vai... äh.

Live- tai bänditilanteessa kun en pääse noita kokeilemaan, on pakko uskoa kaveria...
Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo.
markkuliini
02.02.2010 22:30:36 (muokattu 02.02.2010 22:30:47)

OPJ1974:

En siis osaa päättää. Auttakaa miestä mäessä, suosituksia puolesta ja vastaan! Ping tuntuu monipuolisemmalta, mutta onko tuo K sittenkin yhtä lailla monipuolinen - kelpaako esim. humpasta heviin? Vai ei? Vai... äh.

Kumpikaan ei sovi kaikkeen, ihan liian paksuja. Humppaa ja heviä noilla kyllä soittelee.:)
Muuta ei minusta juurikaan. Mutta mä tykkäänkin ohuemmista.
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
hollmi-5
02.02.2010 22:31:35
Ota K. Minulla on sellainen ollut jo tosi pitkään. On ainoa komppipelti, josta olen tykännyt alusta asti ja jos vain yhden saisin pitää, niin sen jättäisin. Kymmenkunta komppipeltiä kuitenkin on nyt ja kymmeniä olen omistanut.

Eli pitkässä juoksussa pelti vastaa paljastaa sen luonteensa. Ja tuommoinen Ping ridekin on ollut. 20" A Custom ja 20 ja 22" A.
Soundit, piuhat ja kajarit.
hollmi-5
02.02.2010 22:37:53
markkuliini: Kumpikaan ei sovi kaikkeen, ihan liian paksuja. Humppaa ja heviä noilla kyllä soittelee.:)
Muuta ei minusta juurikaan. Mutta mä tykkäänkin ohuemmista.

Ohuemmat ovat monipuolisempia.
Soundit, piuhat ja kajarit.
OPJ1974
03.02.2010 08:50:00

hollmi-5: Ohuemmat ovat monipuolisempia.

NIin... totta kai suosituksia saa esittää, jos osaa kertoa pellin, mikä taipuisi esim. Rainbow-tyyppisessä soitannassa, mutta myös sitten vaikka Paula Koivuniemi-musassa. A Custom Medium??
Vallu-Veke
03.02.2010 09:54:17
OPJ1974: NIin... totta kai suosituksia saa esittää, jos osaa kertoa pellin, mikä taipuisi esim. Rainbow-tyyppisessä soitannassa, mutta myös sitten vaikka Paula Koivuniemi-musassa. A Custom Medium??

Joo no nuo mun aikaisemmin mainitsemat 3000-sarjalaiset on juuri tarkalleen Rainbow peltejä, kun Cozy Powell niitä käytti ja muut ei kelvannut ;)
Niitä ei saa enää kaupasta ja taitaa olla harvinaisia nykyään. Vanhemmilla jannuilla niitä on, muttei ne tule myyntiin.
Eiks 2002 ole aika hyvä Rainbow-jytkeeseen, kun se käy ainakin mun mielestä vähän mihin vaan, iskelmäänkin ? :)
markkuliini
03.02.2010 10:22:32

OPJ1974: NIin... totta kai suosituksia saa esittää, jos osaa kertoa pellin, mikä taipuisi esim. Rainbow-tyyppisessä soitannassa, mutta myös sitten vaikka Paula Koivuniemi-musassa. A Custom Medium??

Paksut ovat musaan kuin musaan minusta. Projection menee jo ehkä symbaalista isompana kokona.
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
OPJ1974
03.02.2010 11:20:15

markkuliini: Paksut ovat musaan kuin musaan minusta. Projection menee jo ehkä symbaalista isompana kokona.

Ööhh.. ensit sanot, että noi ratsut eivät sovi kaikkeen musaan (jätetään jatsit nyt ulkopuolelle joka tapauksessa) ja nyt sanot, että paksummilla voikin hoidella kaikki musatyylit. Now I am confused :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)