Aihe: Miksi rumpua täytyy lyödä lujaa?
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13 14 15 16
Jami
23.09.2005 17:13:38 (muokattu 23.09.2005 17:14:53)

Seniili huru-ukko taas asialla. Mitä jos sinä, jämätälli Jami, yrittäisit joskus esittää asiasi asiallisesti. Niin, ja sarkasmi ei kyllä ole sinunkaan lajisi, sen verran yksinkertaisia ja typerän lapsellisia ovat vertauskuvasi.

Nyt poikerooset tarkkana. Juon (taas) olutta. Saattaa olla että tulee heitettyä taas joku vertauskuva. Se saattaa sisältää sekä pohojalaasta uhoa että sarkasmia jotka tekee siitä vaikeaa ymmärtää. Varsinkin niille joille äiti ei pienenä lukenu satuja.

Oon koko viikon tuurannu opettajia. Ala-asteen 4-luokkalaisista lukiolaisiin olen valistanut matikasta musaan. Jäi opettajuus päälle että sana viikonlopun opiksi on paikallaan. Paan helpon ettei polla rasitu ja menis kaikille perille:

Mitä tehdä rummulle josta ei tuu hyvää saundia muuta ku ankarasti mäntäten?
Myy se Mnetin hevarille! hähähähähähäh.

ps. vinkkinä että kannattaa laittaa siihen Pearlin logo (yleensä jo valmiina) ja maalata mustaksi (onkos niitä muunkin värisenä?).
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
Shitmanek
23.09.2005 17:17:36
Paan helpon ettei polla rasitu ja menis kaikille perille:

Mitä tehdä rummulle josta ei tuu hyvää saundia muuta ku ankarasti mäntäten?
Myy se Mnetin hevarille! hähähähähähäh.

ps. vinkkinä että kannattaa laittaa siihen Pearlin logo (yleensä jo valmiina) ja maalata mustaksi (onkos niitä muunkin värisenä?).

Nyyh, nyt kyllä kerron äidille!
Jami
23.09.2005 17:22:20

Nyyh, nyt kyllä kerron äidille!

Ei tämä sua koske ku sulla on punaaset. Mutta tuota noin, minkäs ikäänen ja näköönen äiti sulla on? Emmä muutoon mutta terveesiä kerro.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
Stereophile
23.09.2005 17:33:41

Ei tämä sua koske ku sulla on punaaset. Mutta tuota noin, minkäs ikäänen ja näköönen äiti sulla on? Emmä muutoon mutta terveesiä kerro.

Jamilla taitaa olla taas vauhti päällä...
En ole puolesta enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin.
kampela
23.09.2005 17:34:11

Jos mänttäämällä voi matkustaa ni olisin jo mäntsälässä...:(
Peruna kerrallaan..
HeavyMachinery
23.09.2005 17:41:30

Jos lyöntivoimakkuudella on niin autuaaksitekevä vaikutus, kuin jotkut täälläkin ovat esittäneet, voitaisiin järjestää rumpukilpailuja urheilupohjalta;

Hemmot vuorotellen kehiin kuin keihäänheittäjät ja aikansa hierottuaan 2B kapulaansa, räjähtävä isku virveliin. Desibelimittari näyttää karun lukemansa ja kansa kohisee. Rymy-Eetu kirkkaasti kärkeen!

Ekan kolmen kierroksen jälkeen kahdeksan parasta viimeisille kierroksille. TV-studiossa Mertaranta huutaisi ja nykäsenanssit antaisivat asiantuntijakommentaattoreina vakavia lausuntojaan kilpailijoiden tekniikoista...

Muita lajeina voisi olla erityyliset nopeuskilpailut, kuten 100 iskun "pikamatka" sekä pitkän matkan 5000 iskun tuplabasaritukutus. Ei olisi Kenian pojilla jakoa näissä skaboissa...
Tai sitten tiukka minuutin vääntö, drum-o-meter kertoisi montako iskua virppa saisi selkäänsä minuutissa.

Taitoluistelupohjalta voisi myös tehdä koko setillä sooloskaboja. Pakolliset rudimentit pisteytetään, lisäksi taiteellinen vaikutelma. Selostajalla vaan pitäisi kiirettä, kun hän luettelisi: ja sieltä tuli hieno yhdistelmä, kolminkertainen 7-stroke roll double paradiddlellä ja flameillä, kvintolina...

Ei muuta kuin Jaffa-areenaa varailemaan, kehä keskelle tupaa, jengi lauteille ja rokkieläimet kehiin... (Jokerit saa jatkaa konttaamistaan)

Tästä tuli mieleeni radio mainos jossa mainostettiin Dream Theatherin keikkaa "Eepisen rokin legenda saapuu helsinkiin luennoimaan" , repesin sen kun kuulin...
Minä tiedän - siis pelkään !
Järvihirviö
23.09.2005 18:13:12 (muokattu 23.09.2005 18:13:19)
YYYY kirjottakaa jotain järkevää ja aiheeseen liittyvää.

Köyhät.
Stereophile
23.09.2005 21:45:51

YYYY kirjottakaa jotain järkevää ja aiheeseen liittyvää.

Köyhät.

Miksi? Offtopic paras topic...

nojoo, menipä taas.
En ole puolesta enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin.
hepe69
23.09.2005 22:17:16
En voi muuta lisätä tähän keskusteluun ku... Cäpitään Farrell see you torstaina.
Niskamies
23.09.2005 22:41:45
Tulin tässä justiinsa Oulunkylän nuorisotalolta bändi-illasta. Siellä oli viitisen hevibändiä, soittamassa mm. M.net kolleegamme Kattila bändeineen.

Jotain jäi mieleen. Jokaikinen rumpali hakkasi niitä rumpuja. Isot liikeradat ja helkutin paljon voimaa. Useassa virvelissä oli päällyste kulunut kokonaan pois kalvon keskeltä. Jokaikisellä rumpalilla oli hirveä soittovoluumi. Jokaikisella rumpalilla oli tuplat, enkä nähnyt kenenkään polkevan haikkaa.

Jokatapauksessa, ainoallakaan rumpalilla ei ollut tatsi kunnossa. Kaikki mätkivät ja hakkasivat. En tykännyt. Ja liian kovaakin tuli, sattuu vieläkin korvia vaikka oli 25 dB:n elacinit. Huom! Oman bändin keikat ja treenit soitan ilman tulppia.
Meitsi on meshissä!
kattila
23.09.2005 23:51:13

Tulin tässä justiinsa Oulunkylän nuorisotalolta bändi-illasta. Siellä oli viitisen hevibändiä, soittamassa mm. M.net kolleegamme Kattila bändeineen.

Jotain jäi mieleen. Jokaikinen rumpali hakkasi niitä rumpuja. Isot liikeradat ja helkutin paljon voimaa. Useassa virvelissä oli päällyste kulunut kokonaan pois kalvon keskeltä. Jokaikisellä rumpalilla oli hirveä soittovoluumi. Jokaikisella rumpalilla oli tuplat, enkä nähnyt kenenkään polkevan haikkaa.

Jokatapauksessa, ainoallakaan rumpalilla ei ollut tatsi kunnossa. Kaikki mätkivät ja hakkasivat. En tykännyt. Ja liian kovaakin tuli, sattuu vieläkin korvia vaikka oli 25 dB:n elacinit. Huom! Oman bändin keikat ja treenit soitan ilman tulppia.

Keikkoilla mättämisessä lähtee mopo käsistä. Treeneissä tulee ajateltua tekniikkaa ja biisejä, muttei keikalla se on vaan puhdasta raivoa.
MegaMan Club #008 - Spark Man
sutikomppi
24.09.2005 09:23:33
Mä en vaan ymmärrä miksi sitä rumpua täytyy lyödä niin lujaa. Osaako joku selittää?

Vastaus tulee tässä. hyvä ja asiansa osaava rumpali ei soita kovaa, kuin tarvittaessa. Huono ja osaamaton rumpali mättää aina ja iankaikkisesti. Vastaus voi ärsyttää mutta on kuitenkin totta.
Niskamies
24.09.2005 09:50:25
Keikkoilla mättämisessä lähtee mopo käsistä. Treeneissä tulee ajateltua tekniikkaa ja biisejä, muttei keikalla se on vaan puhdasta raivoa.

Joo, siltä näytti. Mutta ainakin oli meno päällä! Ei siinä mitään.

Mä oon vaan ihmetellyt porukoiden mielipiteitä, mutta se kyllä selvensi aikapaljon kun näki nuorien hevityyppien soittava livenä.
Meitsi on meshissä!
HeavyMachinery
24.09.2005 10:00:18

Jotain jäi mieleen.
Oho basistilla aivo toimintaa....

Jokaikinen rumpali hakkasi niitä rumpuja. Isot liikeradat ja helkutin paljon voimaa.
ELi show miehiä.....

Useassa virvelissä oli päällyste kulunut kokonaan pois kalvon keskeltä.
Katos niskis kun kaikilla ei ole varaa ostaa koko ajan uusia kalvoja...

Jokaikisellä rumpalilla oli hirveä soittovoluumi.
Sua vaan harmittaa kun itse jaksa....

Jokaikisella rumpalilla oli tuplat
Sua vaan harmittaa kun sulla ei ole....

enkä nähnyt kenenkään polkevan haikkaa.
Elä perkele sehän menee rikki jos sitä polkee...

En tykännyt.
Miksi sitten olit siellä...

Ja liian kovaakin tuli, sattuu vieläkin korvia vaikka oli 25 dB:n elacinit. Huom! Oman bändin keikat ja treenit soitan ilman tulppia.
Niin mistäköhän johtuisi ? mietippä onko se joku kriteeri että soitat ilman tulppia kannattaako omaa tyhmyyttään mainostaa ?
Minä tiedän - siis pelkään !
Niskamies
24.09.2005 10:06:15
Niin mistäköhän johtuisi ? mietippä onko se joku kriteeri että soitat ilman tulppia kannattaako omaa tyhmyyttään mainostaa ?

Se on huvittavaa, kun iso mies yrittää provosoida ja vittuilla. Miksia mua harmittais kun mulla ei ole (enää) tuplia? En tarvinnut möin pois, ja omistan saatanan hyvän sinkun.

Btw, se ei ole tyhmyyttä soittaa ilman tulppia jos niitä ei oikeasti tarvitse. Mä ostin ns. parhaat tulpat koska halusin että tulpat päällä soittamaminenkin olisi yhtä kivaa kun ilman. Silti soitan mielummin ilman tulppia, koska oman bändin rumpali osaa soittaa myös hiljaa hyvällä tatsilla.

Ja mä en ole vielä hokannut että mikä helvetin idea siinä on että porukka yrittää keikoilla rikkoa äänivallia. Äänenpaina luo tunnelmaa, vai mikä helvetti siinä on?
Meitsi on meshissä!
Shitmanek
24.09.2005 10:56:22
Ja mä en ole vielä hokannut että mikä helvetin idea siinä on että porukka yrittää keikoilla rikkoa äänivallia. Äänenpaina luo tunnelmaa, vai mikä helvetti siinä on?

Jotenkin noilla isommilla keikoilla se kyllä luo tunnelmaa kun myös tuntee sen tuplabassarin. Toki minulla siellä on kuulonsuojaukset kunnossa. Tuollaisista pienemmistä tiloista en sitten tiedä.
zak69
24.09.2005 11:44:45
Kyllä on hauska seurata kun aikuiset (?) miehet väittävät omia mielipiteitään absoluuttisiksi totuuksiksi!! Jatkakaa.....
Time&groove lives here....
Muovinen
24.09.2005 12:08:11

Mielenkiintoinen ketju kaikenkaikkiaan. Tarkasti olen joka kirijootuksen lukenu ja jos joku muukin on näin tehnyt niin on varmasti huomannut että tarpeelliset vastaukset ite kysymykseen on annettu jo aikaa sitten. Täällä näyttäis olevan aika monta sellaista jästipäätä jotka ei lopeta inttämistä ennenkuin oma tahto on saatu läpi. Eikö äiti ole opettanut tapoja?
-Muovinen Viitonen
Bacchus
24.09.2005 14:05:00 (muokattu 24.09.2005 14:08:30)
Nyt poikerooset tarkkana. Juon (taas) olutta. Saattaa olla että tulee heitettyä taas joku vertauskuva. Se saattaa sisältää sekä pohojalaasta uhoa että sarkasmia jotka tekee siitä vaikeaa ymmärtää. Varsinkin niille joille äiti ei pienenä lukenu satuja.

Ja tälläistä tuubaa kehtaat edes kutsua sarksamiksi. Täällä ei kellään muulla ymmärrys krakaa kuin sulla. Et näytä mitenkään ymmärtävän millaista paskaa suollat. Tälläiset kommentit eivät sisällä mitään muuta, kuin pohjalaisen kännisen ukon tyhmyyttä.

Oon koko viikon tuurannu opettajia. Ala-asteen 4-luokkalaisista lukiolaisiin olen valistanut matikasta musaan. Jäi opettajuus päälle että sana viikonlopun opiksi on paikallaan. Paan helpon ettei polla rasitu ja menis kaikille perille:

Käy sääliksi lapsia. Taitaa Suomessa olla todellinen pula opettajista.
Jag är en hund
Eukka
24.09.2005 14:53:05
hajotkaa mättämiseenne.
Jep jep.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)