Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 587 88 89 90 91311 312 313 314 315
EJ84
29.06.2012 12:09:18 (muokattu 29.06.2012 12:10:46)

Suppapuppa: Kestävyydestä en tietenkään tiedä, koska itse pelti on ollut käytössä vasta alle pari kuukautta. Jos kestävyys osoittautuu myös hyväksi, niin tulen kyllä ihan mielelläni ostamaan lisääkin peltejä tältä merkiltä.

Voisitko määritellä hyvän kestävyyden? Millä tavalla sabian meni rikki?
Suppapuppa
29.06.2012 14:51:02 (muokattu 29.06.2012 14:52:39)
EJ84: Voisitko määritellä hyvän kestävyyden? Millä tavalla sabian meni rikki?

No hyvä kestävyys on mulla sitä, että komppikäytössä oleva crashi kestää meikäläisen paiskinnassa ainakin muutaman vuoden.

Sabian hajosi kummallisesti niin, että pellin keskelle (ei siis kupuun tai reunaan) tuli särö, joka alkoi sitten ajan kanssa levitä.
Weetoz
29.06.2012 15:46:11
Suppapuppa: Sabian hajosi kummallisesti niin, että pellin keskelle (ei siis kupuun tai reunaan) tuli särö, joka alkoi sitten ajan kanssa levitä.

Kuulostaa vähän siltä, että saattaisi jopa olla valmistusvirhe kyseessä. Ootko käynyt ostopaikassa kyselemässä että meniskö takuuseen? Symbaalit kestää kyllä normaalisti oikein käytettynä/soitettuna helposti kymmeniä vuosia.
RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll
piipponen
29.06.2012 16:29:44
itellä on vain yks pelti hajonnu elämäni aikana (istanbul mehmet 14" thin crash) ja sekin keskeltä peltiä. oon aina ihmetelly, ku kaverit saa rikottua peltejä melkein kerran kuukaudessa. taidan omata täydellisen tekniikan... ;)
Suppapuppa
29.06.2012 19:16:45
Weetoz: Kuulostaa vähän siltä, että saattaisi jopa olla valmistusvirhe kyseessä. Ootko käynyt ostopaikassa kyselemässä että meniskö takuuseen? Symbaalit kestää kyllä normaalisti oikein käytettynä/soitettuna helposti kymmeniä vuosia.

Symbaali oli Thomannilta, niin en oo kysellyt/jaksanut vaivautua. Ei mullakaan oo symbaalit normaalisti kauhean usein rikki menneet ja toi oli kyllä niin oudolla tavalla rikki ettei valmistusvirhekään varmaan ole mikään mahdottomuus.
Einola
30.06.2012 12:26:35

Offtopic!

Onko kellään kokemuksia kaupankäynnistä käyttäjän "matador" kanssa?
Onko luotettava?
"Ei irtoo blästi..."
Speedy
30.06.2012 18:21:42

Mitä eroa mahtaapi olla Black Galaxy Acrolitella ja tavallisella (harmaalla) Acrolitella?
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
hollmi-5
30.06.2012 18:51:33
Speedy: Mitä eroa mahtaapi olla Black Galaxy Acrolitella ja tavallisella (harmaalla) Acrolitella?

Black Galaxyssa on maalattu pinta ja vanhemmissa harmaissa eloksointi. Se eloksoitu soundaa paremmalta, koska maalipinta demppaa eloksointia enemmän.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Vallu-Veke
30.06.2012 19:36:48
hollmi-5: Black Galaxyssa on maalattu pinta ja vanhemmissa harmaissa eloksointi. Se eloksoitu soundaa paremmalta, koska maalipinta demppaa eloksointia enemmän.

Onko suurikin ero soundissa?
zak69
30.06.2012 22:01:31 (muokattu 30.06.2012 22:29:22)
Nyt sit virveleissä se maali demppaa soundia, ei ole pitkää aikaa kun se ei dempannut wrappien ohella soundia yhtään tomeissa/basarissa....juu eihän siinä taas ;)
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
VeKrio
30.06.2012 23:20:38

zak69: Nyt sit virveleissä se maali demppaa soundia, ei ole pitkää aikaa kun se ei dempannut wrappien ohella soundia yhtään tomeissa/basarissa....juu eihän siinä taas ;)

Oon kans kuullut toisilta korvilta, että ero harmaan ja musta acron välillä on selvä. Olis kiva kuulla näytteitä, en ole itse koskaan nähnyt edes livenä tuota mustaa acroa.
"Tuon väristä meillä on."
tomboarmageddon
01.07.2012 01:21:32
VeKrio: Oon kans kuullut toisilta korvilta, että ero harmaan ja musta acron välillä on selvä. Olis kiva kuulla näytteitä, en ole itse koskaan nähnyt edes livenä tuota mustaa acroa.
Mulla on kummankinlaiset acrot. Tosin eri syvyyksillä. Black galacasyssähän on 10lugiakin,etkai sekin vaikuttaa...? Se on vissiin joku pulverimaali, kun on sellanen se pinta. Hyvä rokkivirpa on tuomusta ainakin 6 ja puol syvä.
zak69
01.07.2012 12:04:46
Pitäisi hommata oakeille jotkut pussit/caset ensi viikolla, olisiko jotain suosituksia?
Ei tarvii olla mitkään pomminkestävät mutta ei ihan niitä heppoisimpiakaan haussa, ja tosiaan koot 18, 10, 12 ja 14".
Tombo
01.07.2012 15:02:57
Suosittelen lähes varauksetta Protection Racketin pusseja, jos et keissilinjalle ole lähdössä. Ainoa miinus, joka tulee mieleen, on kantohihnojen puute. Tosin harvemmin sitä kai koko settiä olalla kantelee. Itse oon snarelaukkuun lisänny hihnan pellitjavirveli-tyyppisiä reissuja silmällä pitäen.

tommi

p.s. haen Smittyn huomenna postista

zak69: Pitäisi hommata oakeille jotkut pussit/caset ensi viikolla, olisiko jotain suosituksia?
Ei tarvii olla mitkään pomminkestävät mutta ei ihan niitä heppoisimpiakaan haussa, ja tosiaan koot 18, 10, 12 ja 14".
"...drums sound like someone shitting on a tin roof..."
Speedy
01.07.2012 15:20:32

zak69: Pitäisi hommata oakeille jotkut pussit/caset ensi viikolla, olisiko jotain suosituksia?

Itse voi suositella lähes varauksetta Milleniumin Tour(?) pusseja, niitä parempia/kalliimpia siis.. Hinta on ihan sopiva, tukevat vetoketjut, päätylevyt, paksut toppaukset.. Ainoa miinus on sisäpuoleinen ohut kangas, joka repeää helposti terävistä osista, itselläni näin on käynyt basarin jalkojen piikeistä, ei muista. Mielestäni täyttävät hyvin pusseille asettamani vaatimukset, parempaan ja turvallisempaan kuljetukseen suosittelen/käytän kovia koteloita..
zak69
01.07.2012 17:20:09 (muokattu 01.07.2012 17:45:52)
Tombo: Suosittelen lähes varauksetta Protection Racketin pusseja, jos et keissilinjalle ole lähdössä. Ainoa miinus, joka tulee mieleen, on kantohihnojen puute. Tosin harvemmin sitä kai koko settiä olalla kantelee. Itse oon snarelaukkuun lisänny hihnan pellitjavirveli-tyyppisiä reissuja silmällä pitäen.

tommi

p.s. haen Smittyn huomenna postista

Juuri noita tuossa jo kattelin, oliko Soundstore vai SoitinLaine tjsp :), ja vaikutti ihan hyviltä kyllä juu. Ainoo mitä oikeestaan enää funtsin on se hintaero pussien ja case-setin välillä, että hommaako sitten caset suoraan. Toisaalta roudaus aina omalla vastuulla joten niitä ei tule todellakaan heiteltyä/laitettua niin autoon että siellä sitten pyörivät ja ottavat osumaa.

p.s. toivotaan että soundi on mieleinen :)

edit : tässä pari vaihtoehtoa, onhan noilla toki hintaeroakin :

http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/sivu/ostoskori
http://www.thomann.de/fi/hardcase_hjazz_case_set.htm
joku muu sikko
02.07.2012 15:04:20 (muokattu 02.07.2012 15:08:45)
Kysymys DW Collectors 16x16 lattiatomien omistajille. Motako ilmareikää niissä on ja minkä kokoisia?

Uusi diy sellainen tomi on muuten valmis mutta reiät puuttuu.. Soundaa hieman tukkoiselta. Ja mistähän saisi niitä reikä proppuja vai miksi niitä pitäisi kutsua? Sisäreikäruuvimuttereita..;)
Musiikki ei välttämättä ole hyvää vaikka se kuulostaisikin siltä.
ferodoz
02.07.2012 21:28:18

joku muu sikko: Kysymys DW Collectors 16x16 lattiatomien omistajille. Motako ilmareikää niissä on ja minkä kokoisia?

Uusi diy sellainen tomi on muuten valmis mutta reiät puuttuu.. Soundaa hieman tukkoiselta. Ja mistähän saisi niitä reikä proppuja vai miksi niitä pitäisi kutsua? Sisäreikäruuvimuttereita..;)

Purjerenkaita siis. Rautakaupoista lähtisin ekana etsimään.
www.suhdelukucoverband.fi
Speedy
02.07.2012 23:15:39

ferodoz: Purjerenkaita siis. Rautakaupoista lähtisin ekana etsimään.

Ainakaan Jazz-seriesissä ei ole purjerenkaat, vaan tosiaan pultti/mutteri.. STdrumsilta kannattaa katsella.. Purjerenkaitakaan löytyy aika hintsusti mistään, rautakaupoista tai suutareilta.. Itse tilasin sellaiset STdumsilta, eikä maksaneet paljon.. Vaikka näyttää toimituskuluiksi muistaakseni jotain 30€, pienet tilaukset tulevat kirjekuoressa paljon halvemmin..
joku muu sikko
03.07.2012 08:54:02
Speedy: Ainakaan Jazz-seriesissä ei ole purjerenkaat, vaan tosiaan pultti/mutteri.. STdrumsilta kannattaa katsella.. Purjerenkaitakaan löytyy aika hintsusti mistään, rautakaupoista tai suutareilta.. Itse tilasin sellaiset STdumsilta, eikä maksaneet paljon.. Vaikka näyttää toimituskuluiksi muistaakseni jotain 30€, pienet tilaukset tulevat kirjekuoressa paljon halvemmin..

No kerpele kun justiinsa tilasin st drumislta tuohon ne 16 lugia ja unohtui se reikä tai siis sen reunat. Ne tuli aika halvalla, kirjekuoressa, muistaakseni 9 euron postikuluilla vaikka olikin melko painava läjä kirjeeksi. Kirjekuori oli ihan muusina ympärillä mutta lugit ruuveineen oli Gunther pakannut viisaasti lujaan muovipussiin sen sisälle.
Meinaan että jos saisi reiän reunat järkihintaan Suomesta niin.. tai no, saksalainen laittaa ne varmaan samaan hintaan ja kotiin asti.
Musiikki ei välttämättä ole hyvää vaikka se kuulostaisikin siltä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)