Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 586 87 88 89 90311 312 313 314 315
jazzmies
20.06.2012 21:23:43 (muokattu 20.06.2012 21:24:58)
moderndrummer88: Eiks toi oo aika kuiva ride, ei siitä varmaan löydy noiden linkkien tapaista crash-soundia...

Jostakin täytyy tinkiä, nimittäin tuosta sustainin määrästä, mutta tuon Encoren crash-saundi on tosi hieno. http://www.youtube.com/watch?v=3KjUDosdvTg
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Kailis
20.06.2012 23:47:03 (muokattu 20.06.2012 23:49:12)

pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
VeKrio
21.06.2012 00:45:24

marktark: RIDEä etsimässä - juu, saa ottaa osaa.
Kolme tärkeää, mulle tasaveroista ominaisuutta nyt haussa : komppisoundi, kupusoundi JA crash-soundi (jep, korostin että erottuu:)

Tossa on Bosphoruksen Special 3 eka proto 20" ja 2177g. On kaupan jos kiinnostaa, mä etin kuivempaa tällä hetkellä. Saundissa ei kuulu selän tikkusaundi niin hyvin kuin soittajan pallille kuluu. Muuten realistinen. http://youtu.be/Jsyz-lBTAp4?t=38s
"Tuon väristä meillä on."
Speedy
21.06.2012 08:40:55

Kailis: Mikä näistä miellyttää eniten? Tai täältä;
http://www.symbaalit.fi/index.php?page=special-3

Special 3 en kyllä heti ensimmäisenä lähtisi tarjoamaa noille kriteereille.. Ainakaan omani ja mitä kaikki 20" ja osan 22" testailin Tampereella.. Muuten loistava kyllä... Omasta soittonäytteestä löytyy aika luonnollinen soundi..
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
marktark
23.06.2012 17:03:39 (muokattu 23.06.2012 17:08:01)
Onko pre-int kalvoja saatavilla suoraan kauppojen hyllyiltä vai onko yleensä tilaustavaraa ?
Mitä (Remon) malleja valmistetaan pre-int'tinä ?

ps. kiitos tähänastisista ratsuvinkeistä; homma ihan alkutekijöissä. Kertokaa ihmeessä, jos tiedätte lisää.
Play that song, not the instrument.
Stoalainen
23.06.2012 17:10:36 (muokattu 23.06.2012 17:11:15)
Ite diggaan 22" Sabian HHX Legacy Heavy Riden soundeista ja ominaisuuksista. Vaikka heavy onkin, niin melko mehevä crash-soundi löytyy myös.

http://www.youtube.com/watch?v=4sOXbBSWVvo
http://www.youtube.com/watch?v=0SllTyvm6lc
Too weird to live, too rare to die
mattjuha
24.06.2012 00:20:40 (muokattu 24.06.2012 00:20:53)
marktark: Onko pre-int kalvoja saatavilla suoraan kauppojen hyllyiltä vai onko yleensä tilaustavaraa ?
Mitä (Remon) malleja valmistetaan pre-int'tinä ?

Soitin Laineelta löytyy Ambassadoria sileänä ja karheana valkoisena. http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … /kategorialistaus/kategoria_id/1028
Einola
24.06.2012 12:46:57

Ovatko Axiksen Longboarit oikeasti hyviä, ja paljonko niistä yleensä saa pulittaa, tuplat ja sinkut?
Trololo...
kincy
24.06.2012 12:52:58

DrummerBoy13: Ovatko Axiksen Longboarit oikeasti hyviä, ja paljonko niistä yleensä saa pulittaa, tuplat ja sinkut?

Kyllä ne ovat hyviä. Laatupedalit kaikin puolin. Suosittelen kyllä ihan oikeasti testaamaan, ovat sen verran erikoiset verraten perinteisiin ketjuvetoihin.
Duro
24.06.2012 15:11:36
DrummerBoy13: Ovatko Axiksen Longboarit oikeasti hyviä, ja paljonko niistä yleensä saa pulittaa, tuplat ja sinkut?

Hyväthän ne on laadullisesti joo, mut sitä että onko ne sulle sitten hyvät niin se on taas susta kiinni. Minun mielestäni niiden tuntuma on iham paska, mutta teet omat johtopäätökses. Eli eikun testimään vaan. Hinnat pyörii yleensä tuplien kohdalla yli 400€:n ja sinkkupedaaleja ollaan myyty 200€:n molemmin puolin. Axisin tuplat saa kyllä kahdeksi sinkuksi.
Tilipitappituppitappi
Bobana
24.06.2012 17:05:00
Joo, eli Axeleissa on aika löysähkö tatsi ja se vaatii totuttelua. Oli Pearlin Demon-Drivet testissä ja olivatten aika kauheet pajavasarat kun oli noihin köykäsiin tottunut.
Helpot on soittaa esim. aksentteja ja haamunuotteja. Ja volyymi on helposti kontrolloitavissa.
Miinusta on ehkä loputomien säätöjen kanssa pelaaminen että koska saa mieleiset mutta kun löytyy niin paluuta ei ole.
Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa.
JanneO
25.06.2012 08:21:08
Duro: Hyväthän ne on laadullisesti joo, mut sitä että onko ne sulle sitten hyvät niin se on taas susta kiinni. Minun mielestäni niiden tuntuma on iham paska, mutta teet omat johtopäätökses. Eli eikun testimään vaan. Hinnat pyörii yleensä tuplien kohdalla yli 400€:n ja sinkkupedaaleja ollaan myyty 200€:n molemmin puolin. Axisin tuplat saa kyllä kahdeksi sinkuksi.

Pitänee puuttua, että hintaansa nähden eivät ole kovinkaan laadukkaat. Turhan paljon materiaalista johtuvia vikoja. Huonoja puolia on se esim se että kuusiokokoruuvit ovat kaikki tuumakokoisia. Niistä korkkailee helposti kierteet, johtuen siitä että pedaalit ovat alumiinirunkoisia. Kantalaakereitten väljistyminen on varmasti yksi yleisin vika noissa. En tiedä miten tuo uudempi axiksen malli sitten toimii, siinähän on välitystä hieman muutettu ja footboardin muotoa myöskin.

Tuohon hintaluokkaan löytyy kilpailijoita Trick, Sonor ja menisköhän esim DW:n 9000 sarjan spedut samaan kategoriaan. Jokainen noista pesee axiksen laadullisesti.
silti vaikka negaa tuossa tuleekin, pedaalit ovat ihan hyvät soittaa, kun niihin vain tottuu. Kevyet ne on soittaa, ehkä hieman voimaton tunne niillä on soittaa herkkyytensä puolesta.
Etuna myöskin se että pystyt purkamaan tuplista sinkuiksi nuo. Tosin se vaatii niillä kuusiokoloavaimilla runkkailua jonkin verran, esim trickissä tuo toiminto vaatii aikaa sen 20 sekuntia.
Lähettäjä: "rumpujoppari" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
Vallu-Veke
27.06.2012 13:54:39
Mikä malli?

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=649932

Badge on taviksen näköinen, mutta lugeja en tunnista 70-lukulaisiin. Siis niihin malleihin, jotka itse tunnistan. Ok rummun näköiset.
hollmi-5
27.06.2012 14:33:40
Vallu-Veke: Mikä malli?

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=649932

Badge on taviksen näköinen, mutta lugeja en tunnista 70-lukulaisiin. Siis niihin malleihin, jotka itse tunnistan. Ok rummun näköiset.

Lugit on vaihdettu. Eli mielestäni rummuilla on kyllä käyttö-, mutta ei juuri myyntiarvoa. Lugien ja muiden väärän mallisten osien hankkiminen on pirun arvokasta, ellei käy tuuri. Uudet hilut maksavat:

T-ruuvi 4.20€ kpl (67€), Kourat 8€/pari (64€), Isot lugit 19€ kpl (912€) ja tomimmuhvit tomin ja jalkojen kiinnitykseen 20€ kpl (80€)= 1123€ :) ... Näyttää olevan bassorumpu 6-lugilla /puoli, eli ei Ludwig! Hämärä setti kertakaikkiaan... Onkohan Ludwigia muu, kuin bassorummun vanteet, badget ja bassorummun jalat?
Soundit, piuhat ja kajarit.
marktark
27.06.2012 15:33:08
hollmi-5:... Näyttää olevan bassorumpu 6-lugilla /puoli, eli ei Ludwig! Hämärä setti kertakaikkiaan... Onkohan Ludwigia muu, kuin bassorummun vanteet, badget ja bassorummun jalat?

Hemmetti. Itse ehdin jo vähän tuumailla, millaiset olisi. Olen niitä kavereita, että jos ostan jotain merkkiä (joka sisältää siis monia muitakin asioita kuin pelkän "merkin"), niin ostan juuri sitä merkkiä; myyjällä kun tulisi olla se vastuu tiedoista liittyen myytävään tavaraan. Jos tavara osoittautuu joksikin muuksi, niin sitten mennään saunan taakse. Tämä on siis se hypoteesi, joskus jopa todellisuus, missä elän. Been there, done that.
Tarkoittaapi sitä, että hienoa, että jotkut tietää paljon enemmän kuin minä. Ihan briljanttia. Jossain jutussa se menee sitten toisinpäin ja sekin on oikein ja hyvää.

No mut mulle käytetyissä jutuissa jotkut rauta-asiat voi olla jotain muutakin kuin sitä merkkiä, vähän riippuu; mun tulevan Supran esmes on hyvä olla kaikkinensa sitä ihteään, paitsi ehkä matto, ettei mee liian vaikeaksi. Oishan se paikallaan, että noissa Ludareissa ois runko, lugit ja bassarin kourat sekä ehkä vanteetkin originaaleja, muussa tapauksessa herättää vain pienenpientä halveksuntaa.
Kiitos vielä tiedoista.
ps. onks toi tomi tosiaan 14", kun näyttää basarin kanssa pienemmältä.
Play that song, not the instrument.
statistiÖ
27.06.2012 18:08:45

hollmi-5: Lugit on vaihdettu. Eli mielestäni rummuilla on kyllä käyttö-, mutta ei juuri myyntiarvoa. Lugien ja muiden väärän mallisten osien hankkiminen on pirun arvokasta. Onkohan Ludwigia muu, kuin bassorummun vanteet, badget ja bassorummun jalat?

Eikö nuo maksaisi vähintään tuplat, jos ne olisi originellit..
Vallu-Veke
27.06.2012 19:12:37
statistiÖ: Eikö nuo maksaisi vähintään tuplat, jos ne olisi originellit..

Kyllä mun käsittääkseni hinta olis about tuplasti tuo, ehkä vähän alle. Siksi vähän itsekkin kyttäilin.
Jos rungot on sitä, mihin suuntaan badget viittaa, niin siinä saattaa olla sellaiset soittajan pelit melko varmaan kokolailla tuon rahan edestä. Varsinkin kun näyttää aika ehjiltä.
Lugithan näyttää Gretschin lugeilta, tai vanhemman accentin. Yamahalla taitaa olla myös vähän saman suuntaisia lugeja joissakin malleissa. Eiköhän ne pelitä.
WMP62
27.06.2012 19:20:20
Vallu-Veke: Kyllä mun käsittääkseni hinta olis about tuplasti tuo, ehkä vähän alle. Siksi vähän itsekkin kyttäilin.
Jos rungot on sitä, mihin suuntaan badget viittaa, niin siinä saattaa olla sellaiset soittajan pelit melko varmaan kokolailla tuon rahan edestä. Varsinkin kun näyttää aika ehjiltä.
Lugithan näyttää Gretschin lugeilta, tai vanhemman accentin. Yamahalla taitaa olla myös vähän saman suuntaisia lugeja joissakin malleissa. Eiköhän ne pelitä.

Jos Gretschin lugit laittaa, niin reikiä pitää porata suuremmiksi. Reikäväli on molemmissa suunnilleen sama. Ludwigeissa on vain pienemmät reijät lugeille.
It ain't over until the Fat Lady sings
statistiÖ
28.06.2012 00:46:05

Vallu-Veke: Kyllä mun käsittääkseni hinta olis about tuplasti tuo, ehkä vähän alle.

Silloin mulla kilkuttaa kellot. Pitää olla tosi kuru, että tuon homman hanskaa hyödyntää oikein.. Jos siinä jotain hyödynnettävää on.
Suppapuppa
29.06.2012 11:47:56
DrummerBoy13: Zultan-pellithän on tehty B20-pronssista ja on mun mielestä hyvä vaihtoehto ku ei mun mielestä kauheasti maksa...
(Tarkoitan Rock Beat-sarjaa).
Kellään onko kokemuksia tai laajempaa tietoa Zultanenista?

Hommasin Sabianin AAXplosion 16" crashin mentyä rikki testiksi Zultan F5-sarjan 16" crashin ja pakko sanoa, että soundin ja ulkonäön puolesta erittäin loistava crashi. Ei ikinä uskoisi, että noin halvalla voi saada noin hyväsoundisen crashin (rokkiin). Kestävyydestä en tietenkään tiedä, koska itse pelti on ollut käytössä vasta alle pari kuukautta. Jos kestävyys osoittautuu myös hyväksi, niin tulen kyllä ihan mielelläni ostamaan lisääkin peltejä tältä merkiltä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)