Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 582 83 84 85 86414 415 416 417 418
MxS
12.01.2012 19:51:52 (muokattu 12.01.2012 19:55:17)
Kailis: Congcrats Mr. MxS! Meinaatko kauan viihtyä siellä missä nyt oletkin? Käytäppä tilaisuus hyväksesi, sieltä saa jenkkivitnagea poskettoman halvalla.
Katselin ja kuuntelin sitä Mayer Bros. Gaylord virveliä vesi kielellä. Sopisi sekä valmistajan nimen että ulkoisten ja äänellisten ominaisuuksiensa puolesta paremmin kuin hyvin meikäläiselle =D
http://www.hazelshould.com/products/snares/mayer-bros/839

Heh, kiitoksia vaan!

Lokakuun lopussa tänne Pittsburghiin muutettiin ja toistaiseksi ollaan. Tämä uusi työnantaja maksaa muuttokulut myös takaisin Suomeen jos oon töissä vähintään kolme vuotta eli se on minimitavoite. Ajatus on, ettei Green Cardia aleta hakeen eli max 6 vuotta oltaisiin eli tuotaisiin kersat nauttimaan Suomen koulusysteemeistä kun se aika on.

Otan kyllä mielelläni vinkkejä vastaan hyvistä vintagevermeistä ja -diileistä. Vinkkaajalla on sitten etuosto-oikeus kun palataan Suomeen jos päätän ko. soittimesta luopua ;-) Missäköhän vaiheessa Suomen tulli alkaa kohtelemaan muuttokuormassa olevaa soitinkokoelmaa kauppatavarana käyttövehkeiden sijasta ja alkavat rokottaa niistä..? :-) Neuvot ovat tarpeen koska mä en rummuista ylipäätään kauhean paljoa tiedä (varsinkaan vintagejutuista) ja alan opiskeluun on huonosti aikaa jahka antibiootit ja steroidit (!) ovat saaneet keuhkoröörit ja poskiontelot takaisin reilaan ja pitää palata saikulta sorvin ääreen.

Gaylordin voisi ostaa huumoripläjäyksenä pelkän nimenkin perusteella mutta kyllä se munkin korvaan erinomaisen hienonkuuloinen virveli on. Eikä hintakaan ole kovankuuloinen. Tämän kuun ostelubudjetti alkaa kyllä olla nyt käytetty, täytyy katsoa jos se siellä myynnissä säilyy niin voisi senkin vaikka myöhemmin ostaa. Mä tosin vähän karsastan tuollaisia kiiltää-kuin-peili-mint-mint arvovehkeitä kun niitä vaan joutuu sitten hirveästi varomaan, varsinkin kun taloudessa on kaksi natiaista jotka ei osaa kohdella pelejä niiden arvon mukaisesti. Oon vähän tarkanpuoleinen tavaroistani ja kauhea suojeleminen alkaa nopeasti stressaamaan ja sitä juuri koitan rummuttelun saralla välttää.
"Harkintaa ja faktaa on vähän, mutta luuloa ja oman näkemyksen erinomaisuutta sitäkin enemmän."
Kailis
12.01.2012 20:05:43

Mielellään neuvon esim. ebay tärpeistä, kerrot vaan mistä olet kiinnostunut. Kun ja jos ostat tuon Gaylordin niin ostan sen satavarmasti pois sulta.
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
hollmi-5
12.01.2012 20:31:55
MxS: Heh, kiitoksia vaan!

Otan kyllä mielelläni vinkkejä vastaan hyvistä vintagevermeistä ja -diileistä. Vinkkaajalla on sitten etuosto-oikeus kun palataan Suomeen jos päätän ko. soittimesta luopua ;-) Missäköhän vaiheessa Suomen tulli alkaa kohtelemaan muuttokuormassa olevaa soitinkokoelmaa kauppatavarana käyttövehkeiden sijasta ja alkavat rokottaa niistä..? :-)

Saahan muuttotavarana tuoda autonkin verotta, jos se on ollut vuoden käytössä. Ei ne muuttotavaroita syynäile sillä silmällä, että onko kaveri tuomassa nämä myyntiin vaikko itselleen.

Ihan perusvarmaa kamaa on hyväkuntoiset 60- ja 70-lukulaiset jenkkirummut. Gretsch, Ludwig, Rogers ja Slingerland. Ludwigin virvelit ja varsinkin COB-runkoiset 60-luvun alun Suprat, Kaikki Black Beautyt ennen vuotta 1982 ja Oyster-väreissä tai Psychedelic red, Mod Orange Citrus Mod, Burgundy Sparkle-väriset setit ja Jazzfestival virvelit...

Eli lista on pitkä. Ebayssa hinnat kipuavat ja löydöt tehdäänkin musaliikkeiden ja yksityishenkilöiden valikoimista.
Soundit, piuhat ja kajarit.
-Dr.DW-
12.01.2012 20:42:08
hollmi-5: Saahan muuttotavarana tuoda autonkin verotta, jos se on ollut vuoden käytössä. Ei ne muuttotavaroita syynäile sillä silmällä, että onko kaveri tuomassa nämä myyntiin vaikko itselleen.

Ihan perusvarmaa kamaa on hyväkuntoiset 60- ja 70-lukulaiset jenkkirummut. Gretsch, Ludwig, Rogers ja Slingerland. Ludwigin virvelit ja varsinkin COB-runkoiset 60-luvun alun Suprat, Kaikki Black Beautyt ennen vuotta 1982 ja Oyster-väreissä tai Psychedelic red, Mod Orange Citrus Mod, Burgundy Sparkle-väriset setit ja Jazzfestival virvelit...

Eli lista on pitkä. Ebayssa hinnat kipuavat ja löydöt tehdäänkin musaliikkeiden ja yksityishenkilöiden valikoimista.

Autojen tuonnissa muuttu laki, hetki sitten.
Nykyisin vaikka vasuri liikenteelle tarkoitetut autot saa suomeen rekisteriin, mitään vaihtamatta, verotuksestakin siinä oli asiaa... Eli nykyisin auton tuonti on helpompaa, mistä tahansa. Mikään viranomainen ei siitä tosin ole ilmoittanut missään, mutta kaikki löytyy Finlex:stä.
Ei tarvi kun odottaa hitunen, niin saadaan tämä tulli poistumaan kokonaan... Katos, N.W.O
Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
MxS
12.01.2012 21:02:45 (muokattu 12.01.2012 21:17:03)
Kailis: Mielellään neuvon esim. ebay tärpeistä, kerrot vaan mistä olet kiinnostunut. Kun ja jos ostat tuon Gaylordin niin ostan sen satavarmasti pois sulta.

Kiitoksia neuvotarjouksesta. Varmaan mun kiinnostus kohdistuu lähinnä pelteihin ja virveleihin niin pysyy muuttokuorma järkimitoissa. Tarkoitus on tosin ostaa parempi settikin jossain välissä kun alkaa sukan varteen rahaa kertymään kun tuo juuri tilattu Gretsch-satsi on vähän tuollainen nyt-tarttee-päästä-heti-soittamaan -ratkaisu. Ei sillä etteikö ne Gretschit olisi mulle täysin riittävät kun sinänsä mä en tarvitse mitään kummoisia kamoja kun soittelen itsekseni vintin hiirille mutta se ei tarkoita, etteikö itseään olisi mukava viihdyttää omaan korvaan mukavankuuloisilla vehkeillä.

Kun reilu vuosi sitten aloin uudestaan enempi soittelemaan melkein kymmenen vuoden tauon jälkeen niin tuli kerättyä kattaus Avediksia mutta ne on seisonu peltilaukussa sen jälkeen kun Paiste-kärpänen puri kun niistä löytyi (mun kuulemuksen mukaan) vähän sellaista elävämpää ja särmikkäämpää menoa tuollaiseen kotihiplailuun. Ehkä niistä Avediksistakin vielä voi olla iloa jos soittotaito kehittyy ja itsekriittisyys sallii alkaa kokeilemaan bänditouhuja ja tulee sopiva musiikkityyli eteen. Pelleistä en siis osaa sanoa muuta kuin että kiinnostus kohdistuu hyvänkuuloisiin vehkeisiin, mikä on ainakin toistaiseksi aikalailla lavea käsite enkä itsekään tarkkaan tiedä mitä se tarkoittaa :-) Ehkä on parempi että kyselen neuvoja sitten kun tulee jotain kiinnostavaa eteen.

Virveleidenkään suhteen en osaa sanoa mitä haen kun en tiedä minkälaista on tarjolla ja oma makukin kimpoilee eri suuntiin vähän sen mukaan mitä eteen tulee. Kuten sanoin, se Gaylord kyllä kuulostaa mullekin upealta. Päällimmäisenä mielessä on nyt ollut joku 14x6.5 metallivirveli tyyliin supra/BB tai joku muu sinnepäin ( http://www.hazelshould.com/products/snares/yamaha/911 ? ) Mitään herkkää (??) vintagesoundia en erityisesti hae ainakaan juuri tällä hetkellä.

Toki sijoitusmielessä erinomaiset diilit kiinnostaa aina, sekä peltien että virveleiden osalta. Jos täällä järkiostoksia tekee niin luultavasti niissä on rahat paremmassa turvassa kuin pankkitilillä tai osakemarkkinoilla.

E: kirotusvire
"Harkintaa ja faktaa on vähän, mutta luuloa ja oman näkemyksen erinomaisuutta sitäkin enemmän."
-Dr.DW-
12.01.2012 21:10:57 (muokattu 12.01.2012 21:14:52)
Tässä aikaisemmin linkitin hyvän virpan tänne.
Oli vain valitettavasti niin kallis, etten edes antanut toista ajatusta moiselle...
Siinä oli 4-5 Eri mattoa ja jokaiselle oma säätönsä.
Ja mikä parasta, kaikki niistä matoista oli eri paksuuksisia ja omasivat eriävät "karaktyyrit", toisistansa.
Hinta oli siis -ihan vitunmoinen, mutta jos lotossa...

E: Ja lottoaisin, että dynamiikassaan alkaa olemaan ihan lyömätön, koska jokainen mattoryhmä resosoi eri voimakkuuksilla.
MxS
12.01.2012 21:14:21
hollmi-5: Saahan muuttotavarana tuoda autonkin verotta, jos se on ollut vuoden käytössä. Ei ne muuttotavaroita syynäile sillä silmällä, että onko kaveri tuomassa nämä myyntiin vaikko itselleen.

Kiitoksia neuvoista. Noiden vanhojen virvelien ostelun suhteen joutunen ainakin kyselemään neuvoja jos niitä alan haalimaan kun niissä tuntuu olevan kaikenlaisia variaatioita (aikakaudet, värit, jne), jotka voivat muuttaa arvoa ratkaisevastikin suuntaan tai toiseen. Ja varmaan huijareitakin täytyy vähän varoa.
-Dr.DW-
12.01.2012 21:16:20
MxS: Kiitoksia neuvoista. Noiden vanhojen virvelien ostelun suhteen joutunen ainakin kyselemään neuvoja jos niitä alan haalimaan kun niissä tuntuu olevan kaikenlaisia variaatioita (aikakaudet, värit, jne), jotka voivat muuttaa arvoa ratkaisevastikin suuntaan tai toiseen. Ja varmaan huijareitakin täytyy vähän varoa.

Mitä tässä on nyt toria lueskeltu, niin kannattaa varoa enempi ku vähän!
Kailis
12.01.2012 21:30:30 (muokattu 12.01.2012 21:35:00)

Mulla on aika kattava knowledge Slingerlandeista. Yksi erittäin varteenotettava COB on Sound King. Niitä -70 lukulaisia saa 6.5" syvinä erittäinkin edukkaasti. Voin sulle väijyä jos kiinnostaa. Mä oon noita myynyt Suomessa muutaman ja itsellä on kovassa käytössä TDR nostimella varustettu Buddy Rich malli. Sellaisenkin taisin myydä.
http://www.vintagedrumguide.com/ima … land/1976_slingerland_catalog_4.jpg
http://www.vintagedrumguide.com/ima … land/1976_slingerland_catalog_2.jpg

EDIT

Jumahlauta! Osta tämä nopeasti!!!

http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-60s … p;hash=item3cc0b704c4#ht_500wt_1159
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
joku muu sikko
12.01.2012 21:40:11
-Dr.DW-: Autojen tuonnissa muuttu laki, hetki sitten.
Nykyisin vaikka vasuri liikenteelle tarkoitetut autot saa suomeen rekisteriin, mitään vaihtamatta, verotuksestakin siinä oli asiaa... Eli nykyisin auton tuonti on helpompaa, mistä tahansa. Mikään viranomainen ei siitä tosin ole ilmoittanut missään, mutta kaikki löytyy Finlex:stä.
Ei tarvi kun odottaa hitunen, niin saadaan tämä tulli poistumaan kokonaan... Katos, N.W.O

Kaikki on mahdollista Suomessakin. Sallittiinhan täällä lisäjarruvalokin aikoinaan. Katsotaan vain niin jonkun meistä elinaikana tulee vielä viinit ruokakauppaan..? Tai ehkä ei sentään mitään niin radikaalia.
Välineurheilija.
MxS
12.01.2012 22:32:53
Kailis: Mulla on aika kattava knowledge Slingerlandeista. Yksi erittäin varteenotettava COB on Sound King. Niitä -70 lukulaisia saa 6.5" syvinä erittäinkin edukkaasti. Voin sulle väijyä jos kiinnostaa. Mä oon noita myynyt Suomessa muutaman ja itsellä on kovassa käytössä TDR nostimella varustettu Buddy Rich malli. Sellaisenkin taisin myydä.
http://www.vintagedrumguide.com/ima … land/1976_slingerland_catalog_4.jpg
http://www.vintagedrumguide.com/ima … land/1976_slingerland_catalog_2.jpg

EDIT

Jumahlauta! Osta tämä nopeasti!!!

http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-60s … p;hash=item3cc0b704c4#ht_500wt_1159

No mutku mutku tammikuun budjetti on käytetty ja pitäis toinen autokin ostaa viikonloppuna. Ja syödäkin!

Meinaat siis, että tuossa olisi hinta ja laatu kohdillaan jos sen tuolla $299:llä ostaisi? Oisko tää jopa fantsumpi kuin Gaylord? :-)
Kailis
12.01.2012 22:41:34

MxS: No mutku mutku tammikuun budjetti on käytetty ja pitäis toinen autokin ostaa viikonloppuna. Ja syödäkin!

Meinaat siis, että tuossa olisi hinta ja laatu kohdillaan jos sen tuolla $299:llä ostaisi? Oisko tää jopa fantsumpi kuin Gaylord? :-)

Ei fantsumpi mutta tuollaista olen kytännyt pitkään ja niitä ei usein liiku, varsinkaan tuohon hintaan. -60 lukulaiset 6,5" Sound Kingit on aika harvinaisia ja 10-lugisina en muista nähneeni yhtäkään ebayssä.
MxS
12.01.2012 22:59:30 (muokattu 12.01.2012 23:57:52)
Kailis: Ei fantsumpi mutta tuollaista olen kytännyt pitkään ja niitä ei usein liiku, varsinkaan tuohon hintaan. -60 lukulaiset 6,5" Sound Kingit on aika harvinaisia ja 10-lugisina en muista nähneeni yhtäkään ebayssä.

Eli voinee olettaa ettei tämän hinta ole juuri romahtamaisillaan ylitarjonnan takia :-)

Perhana, pitääkö tässä nyt sitten päästää mopo käsistä saman tien? Enkä mä tiedä edes miltä se kuulostaa! :-)

E: Miten tuommoiset pihdeillä oiotut vanteet yms virheet vaikuttaa tämmösten pelien arvoon ja haluttavuuteen?

E2: mulle on tuo ebayn maailma ihan outo. Miksi nuo ihmiset huutelee siellä tuosta reilua satasta 2.5 dollariin korotuksilla jos se on oikeasti sen 300 arvoinen eli ei todennäköisesti tule jäämään lähellekään sitä satasta?
joonama
13.01.2012 00:11:22

MxS: ...
Perhana, pitääkö tässä nyt sitten päästää mopo käsistä saman tien? Enkä mä tiedä edes miltä se kuulostaa! :-)
...

Joo, pitää. :)

Itsekin varovaisesti kysyin, että ostanko perus-Slingyn (60-luku, Niles, COB, "Krupa", 8-lugia, 5") ja Kailis sano että joo. Ostin. Ja kiitin Kailista (vai kiitinkö? uudestaan varuiksi: kiitos).
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
MxS
13.01.2012 00:49:34 (muokattu 13.01.2012 00:50:13)
joonama: Joo, pitää. :)

Itsekin varovaisesti kysyin, että ostanko perus-Slingyn (60-luku, Niles, COB, "Krupa", 8-lugia, 5") ja Kailis sano että joo. Ostin. Ja kiitin Kailista (vai kiitinkö? uudestaan varuiksi: kiitos).

"Thank you, you just bought this item. Please pay for your item now."

Te tuutte mulle vielä kalliiksi...
Danko
13.01.2012 01:10:18

Kailis: Kato joo. Mulla on D101:set varmaan ihan -70 luvun alusta ja niissä ei ainakaan ole enää pre-int runkoja, tuskin noissa sunkaan? Siksi ihmettelin miksi olet ostanut American Vintaget, jotka on tarkoitettu vanhempiin halkaisijaltaan isompiin rumpuihin.

Eijóle pre-int juum nämäkään enää. Eikö se joku semmoinen homma ollut, että nykyrummut tehdään tarkoituksella himpun pienemmiksi (taisi Helasen Peksu jossain artikkelissa mainita) että kalvot istuvat paremmin? Olis nyt samaan syssyyn pitänyt tietysti laittaa Modern Vintaget, ja mittailla ja diggaillla notta mitenkä on. Mutta hyvin toimmii näinkin.
"Sorry mate - if you think a Line 6 anything is going to give you an actual guitar sound you are part of the problem and have very little to do with the solution." -CN Fletcher
Conrad Lant
13.01.2012 08:02:43

Kailis: Mä oon noita myynyt Suomessa muutaman ja itsellä on kovassa käytössä TDR nostimella varustettu Buddy Rich malli. Sellaisenkin taisin myydä.

Ja hyvän myitkin.
No one prayed for Sodom
joonama
13.01.2012 08:41:35

MxS: "Thank you, you just bought this item. Please pay for your item now."

Te tuutte mulle vielä kalliiksi...

:D

Pahoittelen tapahtunutta. Mutta tuskin petyt hankintaan...
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
artsipartsi
13.01.2012 11:03:36
Täytynee itsekin survoa lusikka soppaan :)

Ehdottomasti jos jostain saa käsiinsä Slingerlandin sound kingin,niin ei kannata epäröidä. Itse omistan 5" ja 6,5" versiot. Molemmat Kailikselta ostettu ja erittäin hyviksi todettu.

Aiemminkin tullut sanottua mutta esmes Ludarin COB suprat 60-luvulta ovat aivan tolkuttomissa hinnoissa,esmes yksi oli rumpukirppiksellä 900e,eräs keräilijä sanoi ostaneensa samanmoisen 1000e hintaan.Slinkun saa huomattavasti huokeammalla/järkihintaan.

Tuo aiemmin esitelty Homoloordi kuullostaa kyllä makelta pannulta,mutta luulempa että Suomessa aika kapeat ois markkinat...varsinkin kun hintaa on aika muhkusti. Eli ei muuta kun noita perusvarmoja haalimaan "matkatavaraksi" jos jenkeissä majailee.

Masentavinta on omasta mielestä se että virvelifetissi on sairaus josta ei pääse eroon.Olen hieman kehitellyt ajatusta että jos joskus ostaisi sellaisia rumpuja joista olisi helppo luopua, niin sillä voisi itselleen valehdella ja ostaa yhden laaturummun lisää ;)

Tai sitten jos vaan menisi lääkäriin,tiijjäppä häntä.
markkuliini
13.01.2012 11:43:00

artsipartsi:
Tuo aiemmin esitelty Homoloordi kuullostaa kyllä makelta pannulta,mutta luulempa että Suomessa aika kapeat ois markkinat...varsinkin kun hintaa on aika muhkusti. Eli ei muuta kun noita perusvarmoja haalimaan "matkatavaraksi" jos jenkeissä majailee.

Hmmm...tuo rumpu hyvällä ääninäytteellä tuohon hintaan (n. 300€) ei kauaa torilla vanhenisi. Ei todellakaan muhku hinta.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)