Aihe: Kysymys/vastaus topic part III
1 2 3 4 581 82 83 84 85122 123 124 125 126
Bobana
05.08.2009 00:19:57
Mitä juupelia te noita grammoja vertaatte.... ? Eiks se saundi ookkaan enää mitään?
Tai joo... jos se muuttuu korvissa "paremmaksi" mitä kevyempi pelti on. Mitä mitä... ?

Nim. Wondering person
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Kailis
05.08.2009 01:06:06

markkuliini: Tää on K Custom dark, ja nytkin siellä oli melkein 100 grammaa ohuempi yksilä tarjolla. Musta näissä on vähemmän massaa kellon alueella ja siinä ympärillä, eli nuo grammat ei kerro ihan koko totuutta.

Oikeessa oot, 81 grammaa kevyempi on. Sekoitin noihin ei customeihin. Ja bobanalle; totta vitussa se soundi ratkaisee, mutta ihan niinkuin tiedetään että 18" basarissa on erilainen soundi kuin 26" basarissa, niin tällaisella keskustelupalstalla on hyvä käyttää jotain normistoa.
markkuliini
05.08.2009 01:18:10 (muokattu 05.08.2009 01:18:31)

Bobana: Mitä juupelia te noita grammoja vertaatte.... ? Eiks se saundi ookkaan enää mitään?
Tai joo... jos se muuttuu korvissa "paremmaksi" mitä kevyempi pelti on. Mitä mitä... ?

Nim. Wondering person

Älä nyt näyttele tyhmää...
Soundihan juurikin ratkaisee.

Vastaan lyhyesti ja ytimekkäästi.
Koska se paino on se suurin ja käytännössä ainoa muuttuja yhden mallin ja koon sisällä.

Tämähän ei koske Paistetta jonka filosofia on se että jokainen saman mallinen symbaali kuulostaa identtiseltä ja loput sulatetaan uudelleen (siksi ne maksavatkin niin paljon), mutta muilla merkeillä juurikin tuo paino on ollut se tekijä jonka avulla olen löytänyt ne itselle mieluisat yksilöt.
Paino nimen omaan vaikutta soundiin, esim. jos joku myy mulle 20" ridea joka painaa 2800 grammaa, niin voin saman tien sanoa että myy se jolekin hevitransulle. Mutta 2400 grammaa on jo lähempänä mun mieltymyksiä, jos muuten on miellyttävä pelti. Paino vaikuttaa suoraan pingin määrään ja siihen kuinka symbaali crashautuu.

Käy vaikka tulla kuuntelemassa saman mallisia mutta eri painoisia symbaaleita, niin tulet viisaammaksi. http://www.cymbalsonly.com/cymbals/zildjian/zildjian.htm
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Bobana
05.08.2009 01:24:09
Ok ok. Ymmärsin yskän. Olen nyt aika crashed. Pölöjä kun olen.

Ja nyt kun tuota gramma meininkiä hiukan enempi aattelee niin saattaa sedillä olla joku juju asiassa. Onhan se hiukan silleen että olis ankeeta olla talvella jos on vaan vitunmoinen pakkanen mut ei tiiä ett kui palijo.

Mut mulle ne pingitransuhirmut sitten.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
PolkaTulk
05.08.2009 12:55:35
Onkos tässä nyt sitten järkevä hinta?

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=340018

Omien myytävien suuntaa-antavaa hintaa kalastelen..
markkuliini
05.08.2009 12:57:38 (muokattu 05.08.2009 12:57:57)

PolkaTulk: Onkos tässä nyt sitten järkevä hinta?

Mun näppituntuman perusteella aika ylihintainen. En toki ole Premier-expertti, mutta muistaakseni nuo ei maksaneet uutenakaan kuin about tuon verran.
Korjatkaa toki jos olen metsässä...
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
moderndrummer88
05.08.2009 14:07:32
markkuliini: Mun näppituntuman perusteella aika ylihintainen. En toki ole Premier-expertti, mutta muistaakseni nuo ei maksaneet uutenakaan kuin about tuon verran.

Kallista on... Varsinkin kun tohon ei taida tulla telineitä eikä virppaa. Genistoja saa lähes tuohon hintaan ja se on jo ihan realistinen haarukka.
Relaxin' At Camarillo...
Niq
05.08.2009 14:20:10

PolkaTulk: Onkos tässä nyt sitten järkevä hinta?

Kiinalaiset koivurummut, aika suuntaa antavaa hintaluokkaa voi katsella muista valtamerkkien vastaavista. Esim. Tama Superstar. 700-800 vois olla ilman telineitä ja virppaa ihan semmonen menekkihinta, ei ainakaan yli.
"I have a cunning plan" -Baldrick
PolkaTulk
05.08.2009 14:45:03
Niq: Kiinalaiset koivurummut, aika suuntaa antavaa hintaluokkaa voi katsella muista valtamerkkien vastaavista. Esim. Tama Superstar. 700-800 vois olla ilman telineitä ja virppaa ihan semmonen menekkihinta, ei ainakaan yli.

Eli omieni made in england-badge on paskapuhetta?
Niq
05.08.2009 15:08:37

PolkaTulk: Eli omieni made in england-badge on paskapuhetta?

Oman kokemuksen mukaan ei hirveää laatueroa ole, ellei ne kiinalaiset ole vielä huonommat. Isot pojat netissä puhuvat että englannissa koottu kiinalaisista osista ja rungoista, mut liekö totta.

Voihan tuo satasella-kahdella hintaa korottaa, mutta se on eri juttu ostaako joku tonnilla tuollaisen keskiluokan setin...
"I have a cunning plan" -Baldrick
Tindrum
05.08.2009 15:52:23
markkuliini: Mun näppituntuman perusteella aika ylihintainen. En toki ole Premier-expertti, mutta muistaakseni nuo ei maksaneet uutenakaan kuin about tuon verran.

Uusia möivät aika tasan tonnilla, siis ilman toista lattiatomia.
"nelkyt-prossaa-alennusta-ja-jäätelö-päälle" -säännön mukaan hinta olis 600 + se tomi.
Eli mielestäni seitsemänsataa olis oikea hinta.
En tosin itse ostaisi silläkään rahalla.
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen. -Homer Simpson-
moderndrummer88
05.08.2009 17:31:48
Tindrum: Uusia möivät aika tasan tonnilla, siis ilman toista lattiatomia.

Tosin tässä ei taas oo virveliä...
Relaxin' At Camarillo...
Velli
05.08.2009 18:22:36
PolkaTulk: Eli omieni made in england-badge on paskapuhetta?

Ne, joiden badgessa lukee made in England tai British made since 19xx, ovat täysin Englannissa valmistettuja. Ne, joiden badgessa lukee hand made since 19xx, ovat kaukoidän tuotteita.

Itse sanoisin tuon torilla olevan artist setin arvoksi 700-800E.
Nolte
05.08.2009 20:43:08
Velli: Ne, joiden badgessa lukee made in England tai British made since 19xx, ovat täysin Englannissa valmistettuja. Ne, joiden badgessa lukee hand made since 19xx, ovat kaukoidän tuotteita.

Mitäs sanot Premier -miehenä laatueroista Englantilaisten ja Kiinalaisten Artistien välillä?
Kailis
05.08.2009 21:50:51

Nolte: Mitäs sanot Premier -miehenä laatueroista Englantilaisten ja Kiinalaisten Artistien välillä?

Beatles on aika hyvä. Kiinalaiset artistit menee itämaisine sointukäsityksineen meikäläisen hilseen yli. Tsori, oli pakko...
Nolte
05.08.2009 22:21:03
Kailis: Beatles on aika hyvä. Kiinalaiset artistit menee itämaisine sointukäsityksineen meikäläisen hilseen yli. Tsori, oli pakko...

Näin tämän jo sieluni silimillä, kun kirjoitin... :)
totomiettinen
06.08.2009 11:14:05
Apua!

Tilasin tuossa 31.7 eli n. viikko takaperin Drumshop:sta pari symbaaloa.
Meilitse tuli vahvistus: "order received" ja drumshopin käyttäjätilillä lukee "order in progress".

Mutta tiliäni ei ole vielä edes veloitettu. En oo ennen tilannu kortilla mitään nettikaupoista, joten en tiedä näitä juttuja.

Oonx normaali? Miten pitkään muiden toimitukset on kestäny?
-I like my sugar with coffee and cream-
moderndrummer88
06.08.2009 11:47:30
Nolte: Näin tämän jo sieluni silimillä, kun kirjoitin... :)

Joo kyllähän sen ymmärtää Kailiksen tapauksessa, kun ei se raukka tiedä edes isojen ja pienien alkukirjaimien eroa...
Relaxin' At Camarillo...
Tindrum
06.08.2009 12:27:15
Nolte: Mitäs sanot Premier -miehenä laatueroista Englantilaisten ja Kiinalaisten Artistien välillä?

Vastaan, vaikka ei kysyttykään.
Kiinalaisten laatuongelmista ei ole kuulunut mitään. Sitävastoin brittiläisistä on raportoitu paljon soikeita runkoja ja suuria värivaihteluita saman sarjan rummuissa. Tämä siis vanhemmissa Premiereissä. Tosin sitten kun löytää pyöreärunkoiset Genistat tai Gen-X:t, ovat ne kyllä rumpujen aatelia. Sellainen setti kannattaa ostaa, kunhan pääsee tarkastamaan pannut ennen ostopäätöstä. Lisärumpujen hankkiminen on hankalaa, kun sävyerot ovat niin huomattavia. Googlaamalla löytyy paljon pettyneitä britti-premmujen omistajia.
Saatan herättää nukkuvan karhun, mutta pakko sanoa, että näiden kahden välillä (Kiina / Britit) selviytyy Kiina huomattavasti vähemmillä reklamaatioilla.

Ja nyt eikun odottelemaan kiivasta vasta-argumentointia... ; )
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen. -Homer Simpson-
The_Scorpion
06.08.2009 12:42:42
Ajattelin, että voisi ostaa uuden virvelin :D

Thomannilta katselin, ja melkein halvimmat otin vertailuun, mutta kysyn nyt taas teiltä, kumpi on teidän mielestänne parempi :D

Sonor 14" Teräs http://www.thomann.de/fi/sonor_1007_14x55_stahl_snare_drum.htm 88€ + kalvot

Vaiko

Tama 14" Puu http://www.thomann.de/fi/tama_14x55_imperialstar_snare_2.htm 98 + kalvot

Kalvoiksi olin ajatellut näitä: (Yläkalvo) http://www.thomann.de/fi/remo_csco14_blackdot.htm

Alakalvo: http://www.thomann.de/fi/remo_ambacl14reso.htm

Mitäs sanotte? :D
Ikääntyminen on pakollista, aikuistuminen vapaaehtoista
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)