Aihe: Tunnistusleikkiä kultakorville
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Aegis
05.08.2005 12:36:52
Mulla on ollut monta kertaa noita podeja nun muita studiossa ja aina kun niitä on verrattu oikeisiin vahvistimiin niin ääntäkään ei ole noista podeista päätynyt mihinkään jos on ollut oikea vahvistin käytettävissä. Sama juttu kiipparihommissa: esim hammond-mallinnus kuulostaa useimpien mielestä hyvältä vain koska ei ole ikinä kuullut oikeaa hammondia sillain, että olis ollut samassa tilassa kun joku soittaa B3/puuleslie-yhdistelmää.

Toisaalta kukaan ei halua olla samassa bändissä semmoisen tyypin kanssa kenellä aidot Hammondit ja Leslie kaappi. Ainakaan silloin kun lähdetään roudaamaan :)
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
rbt
05.08.2005 12:50:44
No johan se vika löytyi. Heivää ne genelegot nevandaalle ja homma paremmat tilalle samalla rahalla saa jo vaikka mitä esim dynaudion bm5a:at..... Pelkäät selvästi yläpäätä....kristalli korvat :)

Pidä vaa ne yläpäät poissa :)
Mikael
05.08.2005 13:02:58

Toisaalta kukaan ei halua olla samassa bändissä semmoisen tyypin kanssa kenellä aidot Hammondit ja Leslie kaappi. Ainakaan silloin kun lähdetään roudaamaan :)

Kyl sellanen 760-lepa vielä menee ja sen kaveriksi vaik L100P - ei oo vielä paha.
Oli miten oli, mutta näin on.
HeavyMachinery
05.08.2005 13:05:58

Kyl sellanen 760-lepa vielä meneeportaita alas kun tönäsee, ja sen kaveriksi vaik L100P - ei oo vielä pahasti paikat paskana...
Minä tiedän - siis pelkään !
Aegis
05.08.2005 13:08:59
Ai niin, tuosta analogi-digitaali hommasta. Kyllä minä ainakin tekisin nauhoituksissa kaiken alusta loppuun analogisesti jos se vain olisi minulle käytännössä mahdollista. Varmasti merkittävässä osassa tuota soundia oli ns. nauhakompressio. Eli ymmärtääkseni homma meni niin että nauhoitukset vedettiin aina mahdollisimman lujaa sisään, jolloin tapahtui luonnollista kompressiota ja ääneen tuli jämäkkyyttä. Tämän kuulee varsinkin vanhoista hevilevyistä hyvin. Tosin nykypäivän diginauhoitteet tuntuvat saavan ainakin kaikkein kirkkaimmat äänet talteen paremmin (tämäkin saattaa olla mutua) ja tietenkään mukaan ei tule mitään nauhan surinoita. Mutta kun edelleenkin minä haluan kuunnella Saxonin Wheels of Steelin vinyyliltä kaikkine rahinoineen ja suhinoineen, koska jostain käsittämättömästä syystä se vain kuulostaa paremmalta.

Minun subjektiivinen totuuteni kuitenkin on että parhaalta soundaavat levyt on tehty analogisesti ja silloin joskus muistaakseni 80-luvun lopulla kun alkoivat ilmaantua nämä digivehkeet, niin tulivat kyllä sitten maailman paskasoundisimmat hevilevytkin. Onneksi Miami vice soundi kuitenkin katosi.

Tai sitten olen väärässä.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
rm_wispila
05.08.2005 13:57:33
Kyllähän ne vanhat klassikkolevytkin saatiin aikas ikävän kuuloisiksi muunnettua taannoin, kun niitä ruvettiin remasteroituina cd:lle siirteleen.
Nyttemmin sitä harrastetaan lievempänä ja jälki on lähempänä alkuperäisiä vinyyleitä.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Henga
05.08.2005 14:41:01 (muokattu 05.08.2005 14:41:35)
Analokki v.s Dikitaali. Esimerkiksi Ozric Tentacles - levy Become Other on vedetty analogivermeillä ja se on mielestäni tosi maukas. Tosin se on muutenkin miksattu aika "tummaksi". Tai rummut ainakin. Myöhemmät Ozricit jotka on vedetty digitaalisena ei saa mulle sitä fiilistä ...nooh, mä en olekaan mikään kultakorva, enemmänkin puurokorva.
rbt
05.08.2005 14:45:06
Kaikkien digimiesten onneksi analogikeloja ei enää valmisteta.
J. Cool
05.08.2005 14:57:21

-------------

kahvitauko. kanttiinista saa tuoretta moccamaster-juhlista ja korvapuustia. niille joilla korvat on jo pilalla, pelkkää puustia.

-------------
Hyvi ruuvaa!
Henga
05.08.2005 14:58:17
-------------

niille joilla korvat on jo pilalla, pelkkää puustia.

-------------

*SOB*
HeavyMachinery
06.08.2005 12:51:58

-------------

kahvitauko. kanttiinista saa tuoretta moccamaster-juhlista ja korvapuustia. niille joilla korvat on jo pilalla, pelkkää puustia.

-------------

Bäy ?

Hieno postaus väliin....
Minä tiedän - siis pelkään !
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)