Aihe: Jussi 69
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Jeaqar
20.07.2005 11:08:39
Sanotaan nyt tänne mitä Jussi sanoi jossain haastattelussa omasta soittotaidostaan:

"Oon ehkä paska rumpali, mutta oon maailman paras the 69 Eyes -rumpali"

Vaikka se vaikuttaa todella ylimieliseltä monesti julkisuudessa, niin mitä luonnossa nähnyt/tavannut/muuta, niin se on oikeasti aika vaatimaton kaveri.
Bad whiskey is better than wine.
HCW
20.07.2005 14:03:36
Niihän se on. Nykyisin tupataan tuo soittotaito ja virtuositeetti nostamaan esille niin, että se on musiikin tärkein aspekti. Todellisuudessa suurin osa osaa soittaa juttunsa niin mitä bändiin vaaditaan. Ei enempää eikä vähempää.

Itsekkin diggaan hyvistä ja ei-niin-hyvistä soittajista. Toisaalta Billy Cobham, Steve Smith, Tony Williams ja Elvin Jones kolisee lujaa ja toisaalta Ramones oli yksi maailman parhaimmista bändeistä koskaan.
"V*************i soitan enkä mä sitä grooveakaan arvosta"
HCW
20.07.2005 14:08:13
Vaikka se vaikuttaa todella ylimieliseltä monesti julkisuudessa, niin mitä luonnossa nähnyt/tavannut/muuta, niin se on oikeasti aika vaatimaton kaveri.

Joo, Jussi tuppaa antamaan itsestään "mulkun" kuvan mutta todella lepposa ja vaatimaton sälli se on loppujen lopuksi. Vaimo oli joskus niiten jollakin keikalla stage managerina niin Jussi tarjos vaimolle keikan jälkeen pastilleja :D Ja olihan tuo mukava kuulemma ollut, oli ollut hivenen toisenlaisen oloinen mitä kameran edessä.
"V*************i soitan enkä mä sitä grooveakaan arvosta"
Viceroy
20.07.2005 14:40:40

Mies on kyllä helkkarin kova rock-rumpali; sietäisi tiettyjen muniinpuhaltelijoiden ottaa oppia. Älkääpä kuitenkaan loukkaantuko te, jotka ette tämäntyyppistä rokkenrollia (tai ehkä rockia yleensäkään) niin diggaile.

Oma mielipiteeni Jussista soittajana on kuitenkin vahvasti positiivinen. AC/DC-henkinen kasibiitti ja mielikuvituksettomat fillit ovat ehkä ne puuduttavimmat jutut, joita 69 Eyes -musasta hakemalla iskee korvaan, mutta kyllä niitä rumpuraitoja on todellakin mietitty ennen levytystä.

Mitään studiomuusikkoa Jussi 69:sta tuskin saisi, mutta helkkarin hyvin se nykyisellään vetää. Aika myöhään mies vissiin aloitti paukuttelemaan (ikää taitaa olla mittarissa lähes tuplasti meikäläisen verran), mutta kyllä näköjään vanha koirakin uusia temppuja oppii.
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
kumpo
20.07.2005 14:50:46
Joo. Jussi on siinä mielessä helvetin kova että se todellakin tietää mitä se pystyy toimivasti vetämään ja mitä ei. Tuntee oman soittonsa. Ei mun korvaan tartu 69 musasta rumpujen osalta oikeastaan mitään mautonta, mitä taas toisaalta moni näistä tekniikkaguruista viljelee. Rasvattuna ja ilman paitaa vetämisestä sitten löytyy ehkä jotain...

Erilaisuus on rikkautta.
kun rima on matala on helpompi päästä yli
Järvihirviö
20.07.2005 15:23:45
Aika myöhään mies vissiin aloitti paukuttelemaan (ikää taitaa olla mittarissa lähes tuplasti meikäläisen verran), mutta kyllä näköjään vanha koirakin uusia temppuja oppii.

Josta päästiinkin siihen asiaan, että milloinkohan Jussi tarkalleen aloitti?
Ihan vaan esimerkkinä myöhemmällä iällä aloittaneille, ettei koskaan ole liian myöhäistä.
LostBoy
20.07.2005 21:57:56 (muokattu 21.07.2005 14:52:13)
Ite oon jostaa lukenu että se alotti yläasteella. Sano bändin tyypeille et ottakaa mut rumpaliks ton tilalle, oon helvetin hyvä. Tosiasias ei ollu ikinä rumpuja soittanukkaa ennen sitä...Mut tais päästä siihe bändii silloin kuitenkii :D

E: Löytyy muuten tolta Devils-levyltä vähän enemmän vaihtelua soitossa ku vertaa aiempii levyihin. Kuunnelkaa ja tehkää omat johtopäätöksenne..:)
Se olin minä.
starclassic
24.07.2005 14:20:27
No juu, tästä hepusta käytiin Torvessa yksi ilta keskustelu erään häntä kunnioittavan tyypin kanssa. Poishan siitä piti lähteä kun meinas alkaa nyrkit heilumaan.
"Kyllä se Jussi69 on Suomen paras rumpali, ei soita väärin, ootko nähny soittavan väärin?! Joku Sami Kuoppamäki vai mikä lie on ihan perseestä ku ei kädet edes liiku mihinkään!"
Sanoisin että kyseinen henkilö ei tiedä rumpujen soitosta about yhtään mitään.
Toistoja, toistoja, toistoja.
hollmi-5
24.07.2005 22:45:11
Oma mielipiteeni Jussista soittajana on kuitenkin vahvasti positiivinen. AC/DC-henkinen kasibiitti ja mielikuvituksettomat fillit ovat ehkä ne puuduttavimmat jutut, joita 69 Eyes -musasta hakemalla iskee korvaan, mutta kyllä niitä rumpuraitoja on todellakin mietitty ennen levytystä AC/DC-henkinen kasibiitti toimii aina, jos osaa vetää. Jussi 69 oli viimeisellä Suomen AC/DC-keikalla. Eikä varmaan vahingossa. Mitä tuohon 69silmämusaan muka pitäisi vetää? Realitycheck...
Mika Hollström
Viceroy
25.07.2005 17:45:16

AC/DC-henkinen kasibiitti toimii aina, jos osaa vetää. Jussi 69 oli viimeisellä Suomen AC/DC-keikalla. Eikä varmaan vahingossa. Mitä tuohon 69silmämusaan muka pitäisi vetää? Realitycheck...

Realitycheck joo, onneksi kaikilla on sama maku rummutuksen suhteen.

Oma vaatimaton mielipiteeni on, että pidemmän päälle se suljettuun haikkaan nakutettu kasibiitti puuduttaa. Kun ei se Jussi+Archzie-parivaljakko nyt kuitenkaan mikään ihan AC/DC-tason grooveryhmä ole. Toiset rumpalit nyt tykkää soittaa mieluummin kasia kuin kakkosnelosta...

Missään tapauksessa - kuten aiemmasta viestistäni voikin huomata - en halua 69 Eyesiä tai Jussia dissailla. Devils toimii näillä rumpuraidoilla hel*etin hyvin.
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
hollmi-5
25.07.2005 21:25:44 (muokattu 25.07.2005 21:25:59)
Toiset rumpalit nyt tykkää soittaa mieluummin kasia kuin kakkosnelosta
Kasibiitti on aikalailla sama asia, kuin kakkosnelonen. Varsinkin käsien osalta.
Mika Hollström
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)